H μεγαλύτερη συμφωνία αγοράς νέων αεροσκαφών από μια αεροπορική εταιρεία είναι γεγονός, καθώς η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ινδίας, κατέληξε σε deal με την Airbus και την Boeing.
Όπως μεταδίδει το Reuters, η παραγγελία της Air India, η οποία στοχεύει να αναγεννηθεί υπό τη φιλόδοξη ιδιοκτησία του ομίλου Tata Group, αφορά την αγορά 470 επιβατηγών αεροσκαφών και τη μίσθωση άλλων 25. Συγκεκριμένα, η συμφωνία περιλαμβάνει 210 αεροσκάφη στενής ατράκτου A320neo και 40 αεροσκάφη ευρείας ατράκτου A350 από την Airbus, τα οποία ο ινδικό αερομεταφορέας θα χρησιμοποιήσει για να ξεκινήσει «μακρινά δρομολόγια σε όλο τον κόσμο».
Σχέδιο χιλιάδων προσλήψεων για το 2023 ανακοίνωσε η Boeing
Παράλληλα, η συμφωνία περιλαμβάνει άλλη μία κολοσσιαία παραγγελία 220 αεροσκαφών από την αμερικανική Boeing. Ειδικότερα, η Boeing θα προμηθεύσει την Air India με 190 737 MAX, 20 787 Dreamliner και 10 mini-jumbo 777X.
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν χαρακτήρισε τη συμφωνία «ιστορική», ενώ ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν επεσήμανε πως «αυτό το επίτευγμα δείχνει ότι η Airbus και όλοι οι Γάλλοι εταίροι της είναι πλήρως αφοσιωμένοι στην ανάπτυξη νέων τομέων συνεργασίας με την Ινδία».
Η πανδημία και ο στόχος της Tata
Ακόμα και μετά τις σημαντικές αναμενόμενες εκπτώσεις, η συμφωνία αξίζει δεκάδες δισ. δολάρια και θα επισφραγίσει μια ασταθή χρονιά για μια βιομηχανία της οποίας τα αεροσκάφη έχουν και πάλι ζήτηση μετά την πανδημία, αλλά η οποία αντιμετωπίζει αυξανόμενες βιομηχανικές και περιβαλλοντικές πιέσεις.
Η παραγγελία έρχεται λίγες εβδομάδες αφότου η Tata ανακοίνωσε τη συγχώνευση της Air India με τη Vistara, μια κοινοπραξία με τη Singapore Airlines, για τη δημιουργία ενός μεγαλύτερου αερομεταφορέα πλήρους εξυπηρέτησης και την ενίσχυση της παρουσίας της στους εγχώριους και διεθνείς αιθέρες.
Η συμφωνία αυτή δίνει στην Tata έναν στόλο 218 αεροσκαφών, εδραιώνοντας την Air India ως τον μεγαλύτερο διεθνή αερομεταφορέα της χώρας και τον δεύτερο μεγαλύτερο στην εγχώρια αγορά μετά την ηγέτιδα IndiGo.
Η Air India, με μασκότ το μαχαραγιά, ήταν κάποτε γνωστή για τα πλούσια διακοσμημένα αεροπλάνα της και τις άριστες υπηρεσίες της, αλλά η φήμη της άρχισε να φθίνει στα μέσα της δεκαετίας του 2000, καθώς τα οικονομικά προβλήματα αυξήθηκαν. Ιδρύθηκε από τον JRD Tata το 1932 και κρατικοποιήθηκε το 1953. Η Tata ανέκτησε τον έλεγχο τον περασμένο Ιανουάριο και έκτοτε εργάζεται για να την ξανακάνει αεροπορική εταιρεία παγκόσμιας κλάσης.
«Αεροπορική εταιρεία παγκόσμιας κλάσης»
«Έχουμε δεσμευτεί να οικοδομήσουμε μια αεροπορική εταιρεία παγκόσμιας κλάσης. Ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα είναι ένας σύγχρονος στόλος που να είναι αποτελεσματικός και να μπορεί να αποδώσει για όλες τα δρομολόγια», δήλωσε ο ο πρόεδρος της Tata N Chandrasekaran κατά τη διάρκεια ενημέρωσης του Τύπου μέσω τηλεδιάσκεψης.
Στη διαδικτυακή εκδήλωση συμμετείχαν επίσης ο Ινδός πρωθυπουργός Ναρέντρα Μόντι και ο Γάλλος πρόεδρος, ένδειξη της πολιτικής και οικονομικής σημασίας μιας συμφωνίας στην οποία συμμετέχει η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ινδίας.
«Αυτή η σημαντική συμφωνία δείχνει, μαζί με την εμβάθυνση των σχέσεων μεταξύ της Ινδίας και της Γαλλίας, τις επιτυχίες και τις προσδοκίες του τομέα της πολιτικής αεροπορίας στην Ινδία. Σήμερα, η πολιτική αεροπορία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της ανάπτυξης της Ινδίας», δήλωσε ο Μόντι.
Βιομηχανικές πηγές που επικαλείται το Reuters αναφέρουν ότι η Ινδία έχει επανειλημμένα πιέσει την Airbus να προσθέσει μια γραμμή τελικής συναρμολόγησης στη χώρα, σε αντιστοιχία με ένα εργοστάσιο στη βόρεια Κίνα, αλλά ο κατασκευαστής αεροσκαφών συνεχίζει να απορρίπτει την ιδέα για οικονομικούς και βιομηχανικούς λόγους.
Ωστόσο, η συμφωνία αναμένεται να έχει και άλλες παρενέργειες, με τον Μακρόν να δεσμεύεται ότι η Γαλλία θα συνεργαστεί με την Ινδία και σε άλλους τομείς πέραν των αεροσκαφών.
Ο Chandrasekaran δήλωσε ότι η Airbus και η Tata κινούνται στην κατεύθυνση ευρύτερων συνεργασιών, συμπεριλαμβανομένης της φιλοδοξίας «να φέρουν (στην Ινδία) την κατασκευή εμπορικών αεροσκαφών κάποια στιγμή στο μέλλον».
«Βλέπουμε αυτή τη στιγμή ως την πιο σημαντική στιγμή για την Air India του ομίλου Tata, την ινδική αεροπορία και τον κατασκευαστικό τομέα στην Ινδία», δήλωσε.
Το μεγαλύτερο deal στα χρονικά
Η συμφωνία σηματοδοτεί ένα σημείο καμπής για την Air India, η οποία, υπό τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο Campbell Wilson, εργάζεται για να αναβιώσει τη φήμη της ως αεροπορική εταιρεία παγκόσμιας κλάσης και να αποτινάξει την εικόνα της καθυστερημένης, υποβαθμισμένης επιχείρησης με γερασμένο στόλο και κακές υπηρεσίες.
Η παραγγελία της Air India αναμένεται να ξεπεράσει τη συμφωνία της American Airlines για 460 αεροσκάφη Airbus και Boeing πριν από μια δεκαετία – καθιστώντας την τη μεγαλύτερη στα χρονικά.
«Είναι σημαντικό για τη βιομηχανία, διότι δεδομένης της πρόσφατης αναταραχής στην αγορά της Κίνας, η εναλλακτική αγορά ανάπτυξης είναι η Ινδία», δήλωσε ο ανεξάρτητος σύμβουλος αεροπορικών μεταφορών Bertrand Grabowski.
«Η Ινδία στέλνει επίσης ένα ισχυρό πολιτικό μήνυμα ότι θέλει να παραμείνει προσκολλημένη στη Δύση σε μια εποχή που η στάση της ως προς τις δυτικές κυρώσεις στη Ρωσία φάνηκε διφορούμενη», δήλωσε ο Grabowski, πρώην τραπεζίτης με μεγάλη εμπειρία σε πολιτικά ευαίσθητες διεθνείς αεροπορικές συμφωνίες.
Latest News
Ποια είναι η τολμηρότερη αεροπορική εταιρεία στον πλανήτη;
Η Middle East Airlines είναι ο μόνος αερομεταφορέας που εξυπηρετεί τη χώρα εν μέσω ισραηλινών βομβαρδισμών και μαχών με τη Χεζμπολάχ
Ο πλουσιότερος άνθρωπος της Ευρώπης μήνυσε το X του Έλον Μασκ
Ο Μπερνό μηνύει το Χ για αναδημοσίευση άνευ καταβολής δικαιωμάτων από ειδησεογραφικά μέσα του
Από... Εξολοθρευτής, μεγαλοστέλεχος εταιρείας της λίστας Fortune 500
Ο Άρνολντ Σβαρτσνέγκερ γίνεται ο Εξολοθρευτής για ένα μεγάλο πρόβλημα της γενιάς του.
Οι BRICS στο... τιμόνι των G20 για έναν ακόμη χρόνο
Η Σύνοδος Κορυφής του Ρίο ντε Τζανέιρο ακολουθεί αυτή του Νέου Δελχί (Ινδία) και συνερχεται πριν απο αυτη του Γιοχάνεσμπουργκ (Νότια Αφρική), δίνοντας στις 3 χώρες μέλη των των BRICS τη δυνατότητα να διαμορφώσου την ατζέντα των G20
Ο κρατικός κολοσσός καπνού της Κίνας ανθεί, κόντρα σε παγκόσμιες τάσεις
Η China Tobacco είναι σχεδόν μονοπώλιο σε ένα έθνος θεριακλήδων
Πώς οι εταιρείες μπορούν να αντιμετωπίσουν την ασθένεια στην εργασία
Τα υψηλά επίπεδα απουσιών που προκαλείται από ασθένεια μετά την πανδημία δημιουργούν προβλήματα στους εργοδότες
Ύφεση και ακυβερνησία απειλούν Γαλλία και Γερμανία
Παρεμφερή προβλήματα αντιμετωπίζουν ο Γερμανός καγκελάριος Σολτς και ο Γάλλος πρωθυπουργός Μπαρνιέ. Θέλουν να υλοποιήσουν συγκεκριμένους στόχους, αλλά τους λείπουν τα χρήματα.
Απρόσμενη ανάπτυξη της ισραηλινής οικονομίας εν μέσω πολέμου
Παρά τον πόλεμο το ΑΕΠ του Ισραήλ αυξήθηκε κατά 3,8% σε ετήσια βάση το τρίτο τρίμηνο
«Taramagate»: Τι συμβαίνει στη Βρετανία με την έλλειψη ταραμοσαλάτας
Η απεργία σε ένα εργοστάσιο στη Βρετανία έχει προκαλέσει πανικό στους Λονδρέζους που διαμαρτύρονται για την ταραμοσαλάτα
Σίγουρος για τον πληθωρισμό παρά τις υψηλές υπηρεσίες o Λουίς ντε Γκίντος
Η οικονομία έχει απογοητεύσει πρόσφατα, καθώς η κατανάλωση παραμένει αδύναμη, δήλωσε ο Λουίς ντε Γκίντος