
«Τείχος» υψώνει ο Κώστας Μπακογιάννης στα σχέδια για κυβερνητικό πάρκο στην ΠΥΡΚΑΛ. Με πλειοψηφία το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Αθηναίων ενέκρινε χθες την αρνητική εισήγηση του Τμήματος Πολεοδομικού Σχεδιασμού και του αρμόδιου αντιδημάρχου Αστικών και Κτιριακών Υποδομών και Σχεδίου Πόλεως, κ. Βασίλη Αξιώτη ως προς το σχέδιο μεταφοράς υπηρεσιών εννέα υπουργείων από το Κέντρο της πρωτεύουσας στον χώρο της παλιάς ΠΥΡΚΑΛ στη Δάφνη, όπου θα δημιουργηθεί το κυβερνητικό πάρκο «Αντρέας Λεντάκης».
Μπακογιάννης: «Όχι» στο σχέδιο της ΠΥΡΚΑΛ χωρίς αναγκαίες μελέτες
Κατά τη χθεσινή συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο, ο κ. Μπακογιάννης χαρακτήρισε το σχέδιο παλιακό ενώ εξέφρασε την αγωνία ότι, εάν υλοποιηθεί, η Αθήνα θα γεμίσει τσιμεντένια κουφάρια. Ειδικότερα, ο δήμαρχος Αθηναίων ανέφερε τα εξής: «Η κεντρική διοίκηση δεν είναι ένας νοικάρης να φεύγει όποτε θέλει και κανείς μας δεν θέλει ένα κράτος το οποίο αποφασίζει χωρίς να συζητήσει. Σίγουρα, κανείς δεν θέλει μία πρωτεύουσα με 127 τσιμεντένια κουφάρια. Θα ήταν μια ιστορική καμπή για την Αθήνα. Διακόσια χρόνια ιστορίας δεν αλλάζουν σε 20 λεπτά. Η Αθήνα θα άλλαζε χαρακτήρα. Αυτή η εξέλιξη, όπως προκύπτει από την εισήγηση, αντίκειται σε όλο το θεσμικό πλαίσιο, στο γενικό πολεοδομικό σχέδιο και πάνω απ όλα, αντίκειται στη σύγχρονη λογική της χωροταξίας και της πολεοδομίας. Όλοι οι χωροτάκτες προκρίνουν τη λύση των μικτών χρήσεων. Είναι “παλιακή” η άποψη μιας “κυβερνούπολης” με βάση τα δεδομένα της Ευρώπης και για αυτό ερχόμαστε και το συζητάμε».
Είναι αξιοσημείωτο ότι αρνητικά ως προς το σχέδιο του κυβερνητικού πάρκου τοποθετήθηκαν όλες οι παρατάξεις του δημοτικού συμβουλίου, με τον επικεφαλής της παράταξης «Αθήνα Είσαι Εσύ» Παύλο Γερουλάνο, να κάνει λόγο για άγνοια και ασχετοσύνη, σε πολεοδομικό επίπεδο, αναφερόμενος στον σχεδιασμό της ΠΥΡΚΑΛ.
Οι επιπτώσεις
Σύμφωνα με την εισήγηση των υπηρεσιών του Δήμου, το σχέδιο δεν λαμβάνει υπόψη τις επιπτώσεις της απομάκρυνσης 14.000 εργαζομένων από την Αθήνα. Επίσης, επισημαίνεται ότι δεν έγινε η αναγκαία διαβούλευση, ενώ η μοναδική περιβαλλοντική μελέτη για το έργο, δεν περιλαμβάνει την Αθήνα, αλλά μόνο τον χώρο της ΠΥΡΚΑΛ και την γύρω περιοχή του Υμηττού.
Τα ανταποδοτικά
Μάλιστα, η εισήγηση που εγκρίθηκε από τον δήμο Αθηναίων θέτει ζήτημα ανταποδοτικών και ειδικότερα αναφέρει ότι εφόσον εξασφαλιστούν οι προϋποθέσεις, βάσει των οποίων θα αποβεί η συγκεκριμένη επέμβαση προς όφελος του Δήμου Αθηναίων, θα πρέπει να θεσπιστούν οι κατάλληλες παρεμβάσεις με στοχευμένα βραχυπρόθεσμα μέτρα, προς εξασφάλιση της ανθεκτικότητας και βιωσιμότητας του σχεδίου, όπως είναι:
– η δυνατότητα απελευθέρωσης οικοπέδων από κενά κτίρια για τη μετατροπή τους σε κοινόχρηστους χώρους πρασίνου που στερείται η πόλη
– ο σχεδιασμός ανταλλαγής των διαθέσιμων, μετά την απομάκρυνση των υπηρεσιών ακινήτων, προς απόκτηση των υπό δέσμευση ιδιοκτησιών, των οποίων η συντέλεση της απαλλοτρίωσης παραμένει σε εκκρεμότητα
– η δυνατότητα στέγασης κοινωφελών δομών σε κενό κτιριακό απόθεμα, όπως κοινωνική κατοικία, φοιτητικές εστίες, δομές φιλοξενίας αστέγων κ.λπ., ιδιαιτέρως σε γειτονιές με επικρατούσα χρήση την κατοικία.
– η τήρηση των αρχών της βιώσιμης αστικής κινητικότητας
– η επιδίωξη απομείωσης του ενεργειακού αποτυπώματος
– η πολυλειτουργικότητα του Κέντρου της πόλης, με στόχευση στην αναβάθμισή του, στην ισόρροπη μίξη των χρήσεων γης και στη λελογισμένη τουριστική αξιοποίηση του αποθέματος προς αποφυγή φαινομένων υπερ-τουριστικοποίησης.
Επίσης, στην εισήγησή της, η υπηρεσία του δήμου διατυπώνει την άποψη ότι το σχέδιο της δημιουργίας του κυβερνητικού πάρκου στην ΠΥΡΚΑΛ είναι ασύμβατο με το Σχέδιο Οργανωμένης Αστικής Παρέμβασης (ΣΟΑΠ) του δήμου, αλλά και με το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας το οποίο δίνει κατευθύνσεις για διατήρηση του ρόλου των Κέντρων Αθήνας και Πειραιά ως κέντρων επιτελικών και διοικητικών υπηρεσιών, δηλαδή ακριβώς το αντίθετο από το προωθούμενο σχέδιο που προωθεί τη μαζική εκκένωση κτιρίων από το Κέντρο της πρωτεύουσας Αθήνας.


Latest News

Έτοιμο το 73% του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος - Το πλάνο παράδοσης του έργου
Τον Ιούλιο παραδίδεται το πρώτο και μεγαλύτερο τμήμα της Πατρών - Πύργου και τον Νοέμβριο το δεύτερο

Η AKTOR υπέγραψε τη σύμβαση για το μεγάλο έργο ΣΔΙΤ των φοιτητικών εστιών Κρήτης
Θα κατασκευαστούν δωμάτια και διαμερίσματα συνολικών 4.846 κλινών εκ των οποίων 2.710 στο Ρέθυμνο και 2.136 στο Ηράκλειο
![ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκε η οικοδομική δραστηριότητα κατά 15,6% το Δεκέμβριο [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/DSC9655-2-1024x569-1-600x333.jpg)
Πόσο αυξήθηκαν οι οικοδομικές άδειες - Οι top περιοχές [πίνακες]
Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ότι η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στη Δυτική Μακεδονία, στη Κρήτη και την Ανατολική Μακεδονία

Όμιλος AKTOR: Παραδόθηκε το έργο αποκατάστασης της γέφυρας του Αξιού
Παραδόθηκε στην Εγνατία Οδό ΑΕ το έργο δομικής επάρκειας και συντήρησης της γέφυρας του Αξιού

Αναβαθμίστηκε η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές
Η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές τροφοδοτεί το 60% του Λεκανοπεδίου της Αττικής με νερό

Σιδηροδρομικοί: Τι πάει λάθος με τα τρένα στην Ελλάδα – Χτυπούν «καμπανάκι» σε κυβέρνηση και Hellenic Train
Ποιες είναι οι δράσεις που ζητούν οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι προκειμένου να εκσυγχρονιστεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος και να λειτουργήσει με ασφάλεια

Υπουργείο Υποδομών για Γραμμή 4: «Κανένα ζήτημα ασφάλειας, καμία λάθος χάραξη»
H ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών μετά την αυτοψία του εργοταξίου της Γραμμής 4 του Μετρό στο ύψος του ΓΝΑ

Ομιλος AKTOR: Δόθηκε σε κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα της Παλιάς ΕΟ Αθηνών – Κορίνθου
Ο Ομιλος AKTOR ανέλαβε την αποκατάσταση των ζημιών μετά από σοβαρή πυρκαγιά σε βυτιοφόρο της 8ης Ιουνίου 2024

Στο μισό τα αποθέματα νερού στην Αττική – Οι μεγάλες απώλειες και τα έργα για την υδροδότηση
Εντείνεται το πρόβλημα με την λειψυδρία στην Αττική – Τα αποθέματα υδάτων σε Μόρνο, Εύηνο, Μαραθώνα και Υλίκη

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη