
Με τη συμμετοχή περισσοτέρων από 800 συμμετεχόντων και την παρουσία των επικεφαλής διεθνών θεσμικών οργάνων και ενώσεων της ναυτιλιακής κοινότητας καθώς και σημαντικών οικονομικών παραγόντων της διεθνούς και ελληνικής ναυτιλίας, πραγματοποιήθηκε την περασμένη εδομάδα το 13ο ετήσιο Capital Link Greek Shipping Forum με τίτλο «Stay Calm and Sail On».
Στο συνέδριο που χαρακτηρίστηκε «ως άτυπη σύνοδος κορυφής», συζητήθηκε πληθώρα θεμάτων και μεγάλες προκλήσεις, όπως η έλλειψη ναυτικών, η απανθρακοποίηση και ο ψηφιακός μετασχηματισμός.
Στo πλαίσιο του συνεδρίου απονεμήθηκε το «2023 Capital Link Greek Shipping Leadership Award» στον κ. Θεμιστοκλή Βώκο, Founder Member, Honorary Chairman of Posidonia; Founder of Seatrade, σε αναγνώριση της μακροχρόνιας συμβολής του και των επιτευγμάτων του στην ελληνική και παγκόσμια ναυτιλία.
«Η ναυτιλία των Ελλήνων αγκαλιάζει από τους πρώτους τις τεχνολογικές εξελίξεις»
Όπως τονίζεται σχετικά, το σχετικό βραβείο στοχεύει στην αναγνώριση των «πατριαρχών» της ελληνικής ναυτιλίας, των προσωπικοτήτων που μέσα από την καταξιωμένη μακρόχρονη πορεία τους συνέβαλαν αποφασιστικά στην ανάδειξη της ελληνικής ναυτιλίας στην ηγετική της θέση σε παγκόσμιο επίπεδο.
«Η ναυτιλία μας πρέπει να παραμείνει ήρεμη»
Στην ομιλία της η πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού τόνισε: «Ιστορικά, ανεξαρτήτως των προκλήσεων που αντιμετωπίζει η ναυτιλία, οι άνθρωποι της καταφέρνουν τα ανταπεξέλθουν στις ιδιαιτερότητες κάθε εποχής, προστατεύοντας τον τρόπο λειτουργίας του παγκόσμιου οικοσυστήματος. Η ελληνική ναυτιλία είναι ταυτώνυμη με την αξιοπιστία και την τεχνογνωσία, όπως συμβαίνει και τώρα, με την ενεργειακή μετάβαση. Η δέσμευσή μας για απανθρακοποίηση, για παράδειγμα, είναι γεγονός. Ωστόσο, υπάρχουν δύο προϋποθέσεις: πρώτον, οι παραγωγοί ενέργειας, οι πάροχοι και τα ναυπηγεία πρέπει να προσφέρουν βιώσιμες, έτοιμες προς χρήση λύσεις, σε παγκόσμιο επίπεδο. Και, δεύτερον, η ασφάλεια οφείλει να αποτελεί προτεραιότητα, έτσι ώστε τόσο οι ναυτικοί μας, όσο και το περιβάλλον, να μην κινδυνεύσουν.
«Η κλιματική αλλαγή απαιτεί παγκόσμιες λύσεις, και ο IMO είναι ο μόνος φορέας που μπορεί να τις προσφέρει. Η ναυτιλία μας πρέπει να παραμείνει ήρεμη και να κοιτάζει μπροστά, για την ευημερία του ίδιου μας του πλανήτη», πρόσθεσε χαρακτηριστικά.

Ο γ.γ. του ΙΜΟ
«Η ναυτιλία πραγματικά αξίζει τα εύσημα όλων»
Από την πλευρά του, ο κ. Kitack Lim, γενικός γραμματέας του IMO, σημείωσε: «Αντιμετωπίσαμε τις δυσκολίες της πανδημίας επί τρία χρόνια, γεγονός που επηρέασε τη ναυτιλία στο σύνολό της. Δουλέψαμε μαζί, όπως και όταν ξεκίνησε η στρατιωτική εμπλοκή στην Ουκρανία τον περασμένο Φεβρουάριο. Οι πράσινες πρωτοβουλίες μας απολαμβάνουν της στήριξης των Ηνωμένων Εθνών, και ο IMO προσφέρει τεχνικές συμβουλές και υποστήριξη. Πρόκειται για πολιτικές για το μέλλον, με οφέλη για τη γενιά των παιδιών μας. Η συνέχιση των δραστηριοτήτων μας είναι απαραίτητη, αλλά δεν αρκεί μόνο αυτό: Πρέπει να συνεχίσουμε να πλέουμε στη σωστή ταχύτητα και προς τη σωστή κατεύθυνση. Γι’ αυτό το λόγο είναι σημαντικές εκδηλώσεις όπως η σημερινή. Θεωρώ πως η στρατηγική της βιομηχανίας πρέπει να αναπροσαρμοστεί με επίκεντρο την απανθρακοποίηση. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τα Κράτη μέλη και τον κλάδο για τη στήριξη του IMO και των προσπαθειών του, αλλά και για τη συμμετοχή σε συζητήσεις για την εφαρμογή των αντίστοιχων μέτρων. Η ναυτιλία πραγματικά αξίζει τα εύσημα όλων».

«Βαθύς σεβασμός και αγάπη για τη θάλασσα»
Κατά την τελετή βράβευσής του, ο κ. Θεμιστοκλής Βώκος, Founder Member, Honorary Chairman of Posidonia; Founder of Seatrade, τόνισε: «Σας ευχαριστώ όλους για τα καλά σας λόγια. Νιώθω πως βρίσκομαι ανάμεσα σε φίλους και συγγενείς, όντας τυχερός που υπήρξα κομμάτι της ναυτιλιακής κοινότητας επί εξήντα χρόνια. Η μακρά ιστορία της Ελλάδας στη ναυτιλία ίσως εξηγεί το πώς κατάφερε να προκόψει σε αυτόν τον απρόβλεπτο κλάδο, με αποτέλεσμα να εξελιχθεί σε μια παγκόσμια υπερδύναμη. Οι άνθρωποι που γνώρισα στον χώρο της ναυτιλίας με ενέπνευσαν ώστε να θεωρώ πως τα πάντα είναι εφικτά. Έχω βαθύ σεβασμό και αγάπη για τη θάλασσα, καθώς πιστεύω πως ενώνει ανθρώπους από διαφορετικές χώρες και πολιτισμούς, αντί να τους χωρίζει. Μοιράζομαι το βραβείο αυτό με τους συνεργάτες μου. Η καριέρα μου προσέφερε πολλά, και αν υπήρχε κάποιο τίμημα, κατάφερα να μην το πληρώσω, καθώς έχω την τύχη να έχω στο πλάι μου μια εξαιρετική σύζυγο και πολυαγαπημένα παιδιά».
Στο συνέδριο μίλησε και ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, επισημαίνοντας πως «η ναυτιλία αποτελεί το κλειδί για την εξασφάλιση της ενεργειακή επάρκειας της χώρας. Με αυτό το στόχο, πλοία μεταφοράς LNG φέρνουν αέριο στη Ρεβυθούσα, επιτρέποντας μας να μειώσουμε την εξάρτηση μας από το ρωσικό αέριο. Η ναυτιλία άλλωστε πρόκειται να μεταφέρει το 50% των καυσίμων που απαιτούνται για την πράσινη μετάβαση. Η μετάβαση αυτή είναι η μόνη μας επιλογή ώστε να αντισταθμίσουμε τον κίνδυνο που προκύπτει από τη γεωπολιτική αστάθεια και την κλιματική κρίση. Η ενίσχυση της διαφοροποίησης εγγυάται την αυτονομία μας. Θέλουμε να διαφοροποιήσουμε το ενεργειακό μας μείγμα και να πάψουμε να χρησιμοποιούμε μονάδες ηλεκτροπαραγωγής που λειτουργούν με άνθρακα έως το 2028, ενώ ταυτόχρονα έχουμε θέσει ως στόχο τον τριπλασιασμό της δυνατότητας παραγωγής από ΑΠΕ έως το 2030».
«Το φυσικό αέριο έχει σημαντικό ρόλο να διαδραματίσει ως μεταβατικό καύσιμο. Εκκινούμε ακόμη φιλόδοξα έργα για το πράσινο υδρογόνο, πολλαπλασιάζουμε τις ηλεκτρικές διασυνδέσεις με γειτονικές χώρες, ενώ, τέλος, επενδύσουμε σχεδόν 1 δισεκατομμύριο ευρώ για την ενεργειακή αναβάθμιση των κτηρίων μας. Είμαι υπερήφανος για το γεγονός ότι η Ελλάδα κατέλαβε τη 2η θέση στην κατάταξη για την δυνατότητα προσέλκυσης επενδύσεων σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ενώ παράλληλα θεωρείται μια από τις ανθεκτικότερες χώρες ως προς τη διαχείριση της ενεργειακής κρίσης συνολικά», συμπλήρωσε.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.