Ο καταστροφικός σεισμός στην Τουρκία, o οποίος είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι, προκάλεσε σημαντικές ζημιές σε υποδομές εξαιτίας των οποίων οι αναλυτές εκφράζουν φόβους για διαταραχές στην παγκόσμια ναυτιλία και στην εφοδιαστική αλυσίδα, πολύ περισσότερο δεδομένης της κομβικής γεωγραφικής θέσης της Τουρκίας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η φωτιά που εκδηλώθηκε στο λιμάνι Ισκεντερούν (Αλεξανδρέττα), στη νότια επαρχία του Χάταϊ, τυλίγοντας εκατοντάδες εμπορευματοκιβώτια, υπέστη σημαντικές ζημιές, οι αρμόδιοι αναγκάστηκαν να διακόψουν όλες τις εργασίες στον τερματικό σταθμό μέχρι νεωτέρας και ανάγκασε τα φορτηγά πλοία να κινηθούν προς άλλα λιμάνια.
Το Ισκεντερούν αποτελεί έναν από τους δύο μεγάλους κόμβους εμπορευματοκιβωτίων στη νοτιοανατολική ακτή της Τουρκίας και κύρια πύλης της χώρας προς τη Μεσόγειο.
Εκτροπή πλοίων
«Δεδομένης της κατάστασης στο Ισκεντερούν, θα χρειαστεί να πραγματοποιήσουμε αλλαγή προορισμού για όλες τις κρατήσεις που κινούνται προς το λιμάνι. Για την ώρα σχεδιάζουμε να εκτρέψουμε εμπορευματοκιβώτια σε κοντινούς κόμβους ή να τα κρατήσουμε σε λιμάνια μεταφόρτωσης — συμπεριλαμβανομένων των λιμένων της Μερσίνης και του Πορτ Σάιντ» ανακοίνωσε η Maersk. Το ίδιο κάνει και η Hapag-Lloyd.
«Ο σεισμός θα επηρεάσει την κανονική παραγωγή και τη ζωή στην Τουρκία και ο αντίκτυπος στη βιομηχανική αλυσίδα και στην αλυσίδα εφοδιασμού της χώρας μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη συναλλαγματική ισοτιμία και τον πληθωρισμό της», εκτιμά ο Μπάι Μινγκ, αναπληρωτής διευθυντής του διεθνούς ινστιτούτου έρευνας αγοράς στην Κινεζική Ακαδημία Διεθνούς Εμπορίου και Οικονομικής Συνεργασίας.
Η Τουρκία βρίσκεται ανάμεσα στη Μαύρη Θάλασσα και στη Μεσόγειο Θάλασσα και το στενό του Βοσπόρου λειτουργεί ως σημαντικός πλωτός διάδρομος για την παγκόσμια ναυτιλία. «Ο σεισμός αναμφίβολα θα διαταράξει τη ναυτιλία», τόνισε ο αναλυτής.
Όσον αφορά τον αντίκτυπο στην κινεζική ναυτιλία από και προς την Ευρώπη, ο Wu Minghua, ένας βετεράνος κινέζος αναλυτής ναυτιλίας, δήλωσε στους Global Times ότι ο αντίκτυπος είναι περιορισμένος καθώς το λιμάνι που έχει υποστεί ζημιά στην Τουρκία δεν βρίσκεται σε κομβική θέση για τις ναυτιλιακές διαδρομές Κίνας-Ευρώπης.
Ο Zhong Zhechao, ιδρυτής της One Shipping, εκτιμά πως ο σεισμός των 7,8 Ρίχτερ έπληξε περιοχές της Τουρκίας πολύ μακριά από το μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων της χώρας στην Κωνσταντινούπολη, σε κάποια απόσταση από το δεύτερο μεγαλύτερο στη Μερσίνη.
Από την άλλη μεριά, έντονη ανησυχία εκφράζει για τις εσωτερικές υποδομές της Τουρκίας, όσον αφορά τις μεταφορές και την εφοδιαστική αλυσίδα. Επιπλέον, όσον αφορά τα λιμάνια, πέρα από την αντιμετώπιση των προβλημάτων με εκτροπή πλοίων, εκφράζονται φόβοι ότι μπορεί να υπάρξουν εκτεταμένες διακοπές ρεύματος και άλλα προβλήματα που μπορεί να επηρεάσουν καίρια της λειτουργία τους εξαιτίας της έκτασης των ζημιών που προκάλεσε ο σεισμός.
Latest News
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ