Ο καταστροφικός σεισμός στην Τουρκία, o οποίος είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι, προκάλεσε σημαντικές ζημιές σε υποδομές εξαιτίας των οποίων οι αναλυτές εκφράζουν φόβους για διαταραχές στην παγκόσμια ναυτιλία και στην εφοδιαστική αλυσίδα, πολύ περισσότερο δεδομένης της κομβικής γεωγραφικής θέσης της Τουρκίας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η φωτιά που εκδηλώθηκε στο λιμάνι Ισκεντερούν (Αλεξανδρέττα), στη νότια επαρχία του Χάταϊ, τυλίγοντας εκατοντάδες εμπορευματοκιβώτια, υπέστη σημαντικές ζημιές, οι αρμόδιοι αναγκάστηκαν να διακόψουν όλες τις εργασίες στον τερματικό σταθμό μέχρι νεωτέρας και ανάγκασε τα φορτηγά πλοία να κινηθούν προς άλλα λιμάνια.
Το Ισκεντερούν αποτελεί έναν από τους δύο μεγάλους κόμβους εμπορευματοκιβωτίων στη νοτιοανατολική ακτή της Τουρκίας και κύρια πύλης της χώρας προς τη Μεσόγειο.
Εκτροπή πλοίων
«Δεδομένης της κατάστασης στο Ισκεντερούν, θα χρειαστεί να πραγματοποιήσουμε αλλαγή προορισμού για όλες τις κρατήσεις που κινούνται προς το λιμάνι. Για την ώρα σχεδιάζουμε να εκτρέψουμε εμπορευματοκιβώτια σε κοντινούς κόμβους ή να τα κρατήσουμε σε λιμάνια μεταφόρτωσης — συμπεριλαμβανομένων των λιμένων της Μερσίνης και του Πορτ Σάιντ» ανακοίνωσε η Maersk. Το ίδιο κάνει και η Hapag-Lloyd.
«Ο σεισμός θα επηρεάσει την κανονική παραγωγή και τη ζωή στην Τουρκία και ο αντίκτυπος στη βιομηχανική αλυσίδα και στην αλυσίδα εφοδιασμού της χώρας μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη συναλλαγματική ισοτιμία και τον πληθωρισμό της», εκτιμά ο Μπάι Μινγκ, αναπληρωτής διευθυντής του διεθνούς ινστιτούτου έρευνας αγοράς στην Κινεζική Ακαδημία Διεθνούς Εμπορίου και Οικονομικής Συνεργασίας.
Η Τουρκία βρίσκεται ανάμεσα στη Μαύρη Θάλασσα και στη Μεσόγειο Θάλασσα και το στενό του Βοσπόρου λειτουργεί ως σημαντικός πλωτός διάδρομος για την παγκόσμια ναυτιλία. «Ο σεισμός αναμφίβολα θα διαταράξει τη ναυτιλία», τόνισε ο αναλυτής.
Όσον αφορά τον αντίκτυπο στην κινεζική ναυτιλία από και προς την Ευρώπη, ο Wu Minghua, ένας βετεράνος κινέζος αναλυτής ναυτιλίας, δήλωσε στους Global Times ότι ο αντίκτυπος είναι περιορισμένος καθώς το λιμάνι που έχει υποστεί ζημιά στην Τουρκία δεν βρίσκεται σε κομβική θέση για τις ναυτιλιακές διαδρομές Κίνας-Ευρώπης.
Ο Zhong Zhechao, ιδρυτής της One Shipping, εκτιμά πως ο σεισμός των 7,8 Ρίχτερ έπληξε περιοχές της Τουρκίας πολύ μακριά από το μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων της χώρας στην Κωνσταντινούπολη, σε κάποια απόσταση από το δεύτερο μεγαλύτερο στη Μερσίνη.
Από την άλλη μεριά, έντονη ανησυχία εκφράζει για τις εσωτερικές υποδομές της Τουρκίας, όσον αφορά τις μεταφορές και την εφοδιαστική αλυσίδα. Επιπλέον, όσον αφορά τα λιμάνια, πέρα από την αντιμετώπιση των προβλημάτων με εκτροπή πλοίων, εκφράζονται φόβοι ότι μπορεί να υπάρξουν εκτεταμένες διακοπές ρεύματος και άλλα προβλήματα που μπορεί να επηρεάσουν καίρια της λειτουργία τους εξαιτίας της έκτασης των ζημιών που προκάλεσε ο σεισμός.
Latest News
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Ποιο πλοίο έκανε «ποδαρικό» στον Πειραιά το 2025
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας υποδέχθηκε το πλήρωμα του πλοίου
Αυτόνομο ενεργειακά το λιμάνι του Βόλου
Το πρώτο και μοναδικό λιμάνι της χώρας που καλύπτει τις ανάγκες του για ενέργεια
Κρουαζιέρα: Τρεις διαγωνισμοί από το ΤΑΙΠΕΔ για Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα
Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μόνο για το ένα ή και για τα δύο τμήματα του διαγωνισμού