
Την υπερβολική ενασχόληση των μαθητών με το διαδίκτυο και τα υψηλά ποσοστά διαδικτυακής σεξουαλικής κακοποίησης – αποπλάνησης και εκφοβισμού αποκάλυψε έρευνα η οποία έγινε σε 4.400 καθηγητές και αφορά στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Το 43% των καθηγητών απάντησε πως έχει εντοπίσει μαθητή να συνομιλεί στο διαδίκτυο με άγνωστο, ενώ το 26% αντιλήφθηκε περιστατικό διαδικτυακού εκφοβισμού εντός του σχολείου.
Οι ειδικοί τονίζουν πως υπάρχει πρόβλημα στη χρήση του διαδικτύου από τα παιδιά, ακόμη και αυτά του Δημοτικού, ενώ αναφέρουν πως το 45% των καθηγητών δεν γνωρίζουν πώς να διαχειριστούν ένα περιστατικό διαδικτυακού εκφοβισμού.
Dark Web: Η παγίδευση ανήλικων στο σκοτεινό διαδίκτυο
Υπογραμμίζουν παράλληλα πως είναι αναγκαίο να ενημερωθούν οι γονείς σχετικά με τους κινδύνους του διαδικτύου και να βάλουν στα παιδιά τους όρια και κανόνες αναφορικά με τη χρήση του.
Διαδικτυακή κακοποίηση – αποπλάνηση
Το 9% των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχει αντιληφθεί/μάθει ότι κάποιος μαθητής/τρια έχει πέσει θύμα διαδικτυακής παρενόχλησης/αποπλάνησης και το 6% ότι κάποιος μαθητής/τρια έχει πέσει θύμα διαδικτυακής κακοποίησης.
Το αντίστοιχο ποσοστό στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι 2% για περιστατικά διαδικτυακής παρενόχλησης/αποπλάνησης και 0,5% για περιστατικά διαδικτυακής κακοποίησης.
Παραπάνω από τους μισούς εκπαιδευτικούς και από τις δυο εκπαιδευτικές βαθμίδες (57% στον γενικό πληθυσμό, 54% στην Πρωτοβάθμια και 60% στην Δευτεροβάθμια) δηλώνουν ότι δεν είναι ενήμεροι για το πως πρέπει να διαχειριστούν καταστάσεις διαδικτυακής σεξουαλικής αποπλάνησης/κακοποίησης εις βάρος των μαθητών τους.
Εντυπωσιακό είναι το στοιχείο ότι το 65% των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και το 47% των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας έχει αντιληφθεί ότι κάποιος μαθητής/τρια αντιμετωπίζει πρόβλημα υπερβολικής ενασχόλησης. Μάλιστα, σχεδόν το 59% των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δηλώνουν ταυτόχρονα ότι δεν είναι ενήμεροι για το πως πρέπει να το διαχειριστούν.
Το 44% των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και το 23% των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας δηλώνουν ότι έχει πέσει στην αντίληψή τους μαθητής/τρια να συνομιλεί με αγνώστους στο διαδίκτυο είτε σε μεγάλο βαθμό είτε σε μικρότερο βαθμό.
Διαδικτυακός εκφοβισμός
Το 26% των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας και το 9% των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δηλώνει ότι έχει γίνει γνώστης περιστατικού διαδικτυακού εκφοβισμού. Και από τις δυο εκπαιδευτικές βαθμίδες, η πλειοψηφία (69%) ενημερώθηκε για το περιστατικό από τον ίδιο τον μαθητή και ένα 13% το πληροφορήθηκε από κάποιον άλλον/η μαθητή/τρια. Μάλιστα το 42% των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων (39% στην Πρωτοβάθμια και 45% στην Δευτεροβάθμια) δηλώνουν ότι δε γνωρίζουν πως να διαχειριστούν καταστάσεις διαδικτυακού εκφοβισμού με την πλειοψηφία αυτών να διδάσκουν στο Λύκειο (49%).
Στην ερώτηση ποια είναι τα πιο συχνά προβλήματα που συναντάνε σε σχέση με το διαδίκτυο και τα παιδιά το 68% των εκπαιδευτικών απάντησε η υπερβολική ενασχόληση, το 59% και το 50% την έλλειψη ορίων από τους γονείς και την έλλειψη επίβλεψης από τους γονείς, αντίστοιχα. Το 79% σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας χρησιμοποιεί το διαδίκτυο κατά την εκπαιδευτική διαδικασία, είτε σε καθημερινή βάση, είτε μερικές φορές την εβδομάδα και μόνο το 2% δεν το χρησιμοποιεί καθόλου για τις ανάγκες του μαθήματος.
Η έρευνα διενεργήθηκε με τη μορφή ανώνυμου online ερωτηματολογίου το Δεκέμβριο του 2022 μέχρι τον Ιανουάριο του 2023. Πραγματοποιήθηκε από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων που διοικείται από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος» και στην οποία συμμετείχαν 4.400 εκπαιδευτικοί από ολόκληρη τη χώρα και από όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.
Πηγή: in.gr


Latest News

«Κρατική» στήριξη στη γερμανική βιομηχανία ημιαγωγών Infineon με 920 εκατ.ευρώ
Η ενίσχυση της Infineon αποτελεί έμπρακτη απόδειξη της απόφασης της ΕΕ για την υποστήριξη του κρίσιμου τομέα των ημιαγωγών

Έργο μαμούθ από Meta - Στα σκαριά κατασκευή του μεγαλύτερου υποβρύχιου καλωδίου στον κόσμο
Η Meta ανακοίνωσε τα σχέδια για την κατασκευή υποθαλάσσιου καλωδίου μήκους 50.000 χιλιομέτρων.

Mετά το αποτυχημένο... πραξικόπημα στην OpenAI, η πρώην CEO λανσάρει δική της startup
Η Μουράτι παρουσίασε την Τρίτη το Thinking Machines Lab, έναν οργανισμό προϊόντων και έρευνας στην τεχνητή νοημοσύνη

Οι δημιουργοί του Pokemon Go βρίσκονται κοντά σε συμφωνία πώλησης του τμήματος gaming για 3,5 δισ.
Στο «κυνήγι των Pokemon» η Scopely Inc από την Σαουδική Αραβία - Σχέδιο για μεγάλες επενδύσεις βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών

Οι τελικές αποφάσεις στη Σύνοδο Κορυφής για την AI
Έμφαση στον ανταγωνισμό των τεχνολογικά προηγμένων χωρών εις βάρος της προσπάθειας υιοθέτησης ενός διεθνούς ρυθμιστικού πλαισίου

Η Microsoft αποκαλύπτει το κβαντικό τσιπ Majorana 1
Το Majorana 1 δεν θα είναι διαθέσιμο μέσω του cloud Azure της Microsoft, αλλά ανοίγει την πόρτα σε μελλοντικά μοντέλα

Αστεροειδής 2024 YR4: Το σχέδιο για να αποτραπεί τυχόν σύγκρουσή του με τη Γη
Αυξήθηκαν στο 3,1% οι πιθανότητες να πλήξει τη Γη ο αστεροειδής 2024 YR4 – Είναι οι υψηλότερες πιθανότητες που έχουν καταγραφεί ποτέ

Αποκαλυπτήρια για το Apple iPhone 16e - Φθηνότερο μεν, με AI δε
Η νέα συσκευή που ουσιαστικά αντικαθιστά το προγενέστερο iPhone SE αφαιρεί το κουμπί αρχικής οθόνης και τον αισθητήρα δακτυλικών αποτυπωμάτων υπέρ του σαρωτή FaceID της Apple

Οι πρώτες αντιδράσεις για το μοντέλο ΑΙ Grok 3 του Μασκ
Οι πρώτες αντιδράσεις για το μοντέλο ΑΙ Grok 3 του Μασκ δεν είναι αυτό που περίμενε

Η Gen Z... μεταξεταστέα με την τεχνητή νοημοσύνη - Τι δείχνει έρευνα της ΕΥ
Ελλείψεις της Gen Z στην κριτική αξιολόγηση και στην ικανότητα εκτίμησης των δυνατοτήτων και των περιορισμών της ΑΙ