
Την υπερβολική ενασχόληση των μαθητών με το διαδίκτυο και τα υψηλά ποσοστά διαδικτυακής σεξουαλικής κακοποίησης – αποπλάνησης και εκφοβισμού αποκάλυψε έρευνα η οποία έγινε σε 4.400 καθηγητές και αφορά στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Το 43% των καθηγητών απάντησε πως έχει εντοπίσει μαθητή να συνομιλεί στο διαδίκτυο με άγνωστο, ενώ το 26% αντιλήφθηκε περιστατικό διαδικτυακού εκφοβισμού εντός του σχολείου.
Οι ειδικοί τονίζουν πως υπάρχει πρόβλημα στη χρήση του διαδικτύου από τα παιδιά, ακόμη και αυτά του Δημοτικού, ενώ αναφέρουν πως το 45% των καθηγητών δεν γνωρίζουν πώς να διαχειριστούν ένα περιστατικό διαδικτυακού εκφοβισμού.
Dark Web: Η παγίδευση ανήλικων στο σκοτεινό διαδίκτυο
Υπογραμμίζουν παράλληλα πως είναι αναγκαίο να ενημερωθούν οι γονείς σχετικά με τους κινδύνους του διαδικτύου και να βάλουν στα παιδιά τους όρια και κανόνες αναφορικά με τη χρήση του.
Διαδικτυακή κακοποίηση – αποπλάνηση
Το 9% των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχει αντιληφθεί/μάθει ότι κάποιος μαθητής/τρια έχει πέσει θύμα διαδικτυακής παρενόχλησης/αποπλάνησης και το 6% ότι κάποιος μαθητής/τρια έχει πέσει θύμα διαδικτυακής κακοποίησης.
Το αντίστοιχο ποσοστό στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι 2% για περιστατικά διαδικτυακής παρενόχλησης/αποπλάνησης και 0,5% για περιστατικά διαδικτυακής κακοποίησης.
Παραπάνω από τους μισούς εκπαιδευτικούς και από τις δυο εκπαιδευτικές βαθμίδες (57% στον γενικό πληθυσμό, 54% στην Πρωτοβάθμια και 60% στην Δευτεροβάθμια) δηλώνουν ότι δεν είναι ενήμεροι για το πως πρέπει να διαχειριστούν καταστάσεις διαδικτυακής σεξουαλικής αποπλάνησης/κακοποίησης εις βάρος των μαθητών τους.
Εντυπωσιακό είναι το στοιχείο ότι το 65% των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και το 47% των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας έχει αντιληφθεί ότι κάποιος μαθητής/τρια αντιμετωπίζει πρόβλημα υπερβολικής ενασχόλησης. Μάλιστα, σχεδόν το 59% των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δηλώνουν ταυτόχρονα ότι δεν είναι ενήμεροι για το πως πρέπει να το διαχειριστούν.
Το 44% των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και το 23% των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας δηλώνουν ότι έχει πέσει στην αντίληψή τους μαθητής/τρια να συνομιλεί με αγνώστους στο διαδίκτυο είτε σε μεγάλο βαθμό είτε σε μικρότερο βαθμό.
Διαδικτυακός εκφοβισμός
Το 26% των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας και το 9% των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δηλώνει ότι έχει γίνει γνώστης περιστατικού διαδικτυακού εκφοβισμού. Και από τις δυο εκπαιδευτικές βαθμίδες, η πλειοψηφία (69%) ενημερώθηκε για το περιστατικό από τον ίδιο τον μαθητή και ένα 13% το πληροφορήθηκε από κάποιον άλλον/η μαθητή/τρια. Μάλιστα το 42% των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων (39% στην Πρωτοβάθμια και 45% στην Δευτεροβάθμια) δηλώνουν ότι δε γνωρίζουν πως να διαχειριστούν καταστάσεις διαδικτυακού εκφοβισμού με την πλειοψηφία αυτών να διδάσκουν στο Λύκειο (49%).
Στην ερώτηση ποια είναι τα πιο συχνά προβλήματα που συναντάνε σε σχέση με το διαδίκτυο και τα παιδιά το 68% των εκπαιδευτικών απάντησε η υπερβολική ενασχόληση, το 59% και το 50% την έλλειψη ορίων από τους γονείς και την έλλειψη επίβλεψης από τους γονείς, αντίστοιχα. Το 79% σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας χρησιμοποιεί το διαδίκτυο κατά την εκπαιδευτική διαδικασία, είτε σε καθημερινή βάση, είτε μερικές φορές την εβδομάδα και μόνο το 2% δεν το χρησιμοποιεί καθόλου για τις ανάγκες του μαθήματος.
Η έρευνα διενεργήθηκε με τη μορφή ανώνυμου online ερωτηματολογίου το Δεκέμβριο του 2022 μέχρι τον Ιανουάριο του 2023. Πραγματοποιήθηκε από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων που διοικείται από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος» και στην οποία συμμετείχαν 4.400 εκπαιδευτικοί από ολόκληρη τη χώρα και από όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.
Πηγή: in.gr


Latest News

Συνεργασία ψηφιακής διασύνδεσης στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο Digital Realty - Space Hellas
Η συνεργασία Digital Realty - Space Hellas ενισχύει περαιτέρω το δίκτυο της δεύτερης και αναδεικνύει την Κρήτη σε κομβικό σημείο διασύνδεσης στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο

Η Nvidia θα «χάσει» 5,5 δισ. καθώς οι ΗΠΑ περιορίζουν τις πωλήσεις chip στην Κίνα
Η Nvidia ανακοίνωσε ότι οι ΗΠΑ έχουν ξεκαθαρίσει ότι οι νέοι περιορισμοί είναι απαραίτητοι για την αντιμετώπιση του κινδύνου χρήσης τσιπ H20 σε «έναν υπερυπολογιστή στην Κίνα»

Η TDK φέρνει επανάσταση στη δημιουργική ΑΙ
Η TDK κατέγραψε χρόνους απόκρισης 20 τρισεκατομμυρίων του δευτερολέπτου στη δοκιμή για τη βελτίωση των ταχυτήτων μεταφοράς δεδομένων

Η Ευρώπη θα πρέπει να επιλέξει μεταξύ αμερικανικής ή κινεζικής τεχνολογίας - Τι είπε αξιωματούχος του Τραμπ
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Επικοινωνιών Μπρένταν Καρ προτρέπει την Ευρώπη να επιλέξει την εταιρεία Starlink του ίλον Μασκ

Τα... καμάρια της Silicon Valley δεν πλήρωσαν φόρους εκατοντάδων δισ. δολαρίων
Οι κορυφαίες αμερικανικές εταιρείες τεχνολογίας, γνωστές ως Silicon Six, δημιουργούν κέρδη δισεκατομμυρίων, αλλά «κλέβουν» το δημόσιο ταμείο

Ξεπέρασαν τις 15.000 οι επισκέπτες στη Beyond 2025
Η BEYOND 2025 συγκέντρωσε περισσότερους από 300 εκθέτες από την Ελλάδα και από 10 χώρες

Πώς θα προστατευτείτε από ηλεκτρονικές απάτες σε καιρούς οικονομικής αβεβαιότητας
Επιτήδειοι με κακούς σκοπούς μπορεί να επιχειρήσουν να εκμεταλλευτούν την κατάσταση και οι χρήστες να πέσουν θύματα σε ηλεκτρονικές απάτες

Οι start-ups που δημιουργούν εργαλεία παραγωγικότητας είναι το νέο μεγάλο στοίχημα της ΑΙ - Ποιες είναι
Οι επενδυτές ποντάρουν σε AI startups που αναπτύσσουν πρακτικές εφαρμογές της ΑΙ αναζητώντας μεγάλα κέρδη χωρίς τεράστιες δαπάνες

Τα 5 πράγματα που δεν πρέπει να μοιράζεστε ποτέ με την τεχνητή νοημοσύνη
To ChatGPT, όπως και άλλα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, εξελίσσονται χρησιμοποιούνται από όλο και περισσότερους ανθρώπους για μια ευρεία γκάμα αναζητήσεων

Ποιες είναι οι 10 χώρες με τα περισσότερα ταλέντα στην AI
Έρευνα της Microsoft, με τη συμμετοχή 31.000 ατόμων σε 31 χώρες, έδειξε ότι το 66% των επιχειρήσεων δεν θα προσλάμβανε κάποιον χωρίς δεξιότητες στην τεχνητή νοημοσύνη