Την υπερβολική ενασχόληση των μαθητών με το διαδίκτυο και τα υψηλά ποσοστά διαδικτυακής σεξουαλικής κακοποίησης – αποπλάνησης και εκφοβισμού αποκάλυψε έρευνα η οποία έγινε σε 4.400 καθηγητές και αφορά στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Το 43% των καθηγητών απάντησε πως έχει εντοπίσει μαθητή να συνομιλεί στο διαδίκτυο με άγνωστο, ενώ το 26% αντιλήφθηκε περιστατικό διαδικτυακού εκφοβισμού εντός του σχολείου.
Οι ειδικοί τονίζουν πως υπάρχει πρόβλημα στη χρήση του διαδικτύου από τα παιδιά, ακόμη και αυτά του Δημοτικού, ενώ αναφέρουν πως το 45% των καθηγητών δεν γνωρίζουν πώς να διαχειριστούν ένα περιστατικό διαδικτυακού εκφοβισμού.
Dark Web: Η παγίδευση ανήλικων στο σκοτεινό διαδίκτυο
Υπογραμμίζουν παράλληλα πως είναι αναγκαίο να ενημερωθούν οι γονείς σχετικά με τους κινδύνους του διαδικτύου και να βάλουν στα παιδιά τους όρια και κανόνες αναφορικά με τη χρήση του.
Διαδικτυακή κακοποίηση – αποπλάνηση
Το 9% των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχει αντιληφθεί/μάθει ότι κάποιος μαθητής/τρια έχει πέσει θύμα διαδικτυακής παρενόχλησης/αποπλάνησης και το 6% ότι κάποιος μαθητής/τρια έχει πέσει θύμα διαδικτυακής κακοποίησης.
Το αντίστοιχο ποσοστό στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι 2% για περιστατικά διαδικτυακής παρενόχλησης/αποπλάνησης και 0,5% για περιστατικά διαδικτυακής κακοποίησης.
Παραπάνω από τους μισούς εκπαιδευτικούς και από τις δυο εκπαιδευτικές βαθμίδες (57% στον γενικό πληθυσμό, 54% στην Πρωτοβάθμια και 60% στην Δευτεροβάθμια) δηλώνουν ότι δεν είναι ενήμεροι για το πως πρέπει να διαχειριστούν καταστάσεις διαδικτυακής σεξουαλικής αποπλάνησης/κακοποίησης εις βάρος των μαθητών τους.
Εντυπωσιακό είναι το στοιχείο ότι το 65% των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και το 47% των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας έχει αντιληφθεί ότι κάποιος μαθητής/τρια αντιμετωπίζει πρόβλημα υπερβολικής ενασχόλησης. Μάλιστα, σχεδόν το 59% των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δηλώνουν ταυτόχρονα ότι δεν είναι ενήμεροι για το πως πρέπει να το διαχειριστούν.
Το 44% των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και το 23% των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας δηλώνουν ότι έχει πέσει στην αντίληψή τους μαθητής/τρια να συνομιλεί με αγνώστους στο διαδίκτυο είτε σε μεγάλο βαθμό είτε σε μικρότερο βαθμό.
Διαδικτυακός εκφοβισμός
Το 26% των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας και το 9% των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δηλώνει ότι έχει γίνει γνώστης περιστατικού διαδικτυακού εκφοβισμού. Και από τις δυο εκπαιδευτικές βαθμίδες, η πλειοψηφία (69%) ενημερώθηκε για το περιστατικό από τον ίδιο τον μαθητή και ένα 13% το πληροφορήθηκε από κάποιον άλλον/η μαθητή/τρια. Μάλιστα το 42% των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων (39% στην Πρωτοβάθμια και 45% στην Δευτεροβάθμια) δηλώνουν ότι δε γνωρίζουν πως να διαχειριστούν καταστάσεις διαδικτυακού εκφοβισμού με την πλειοψηφία αυτών να διδάσκουν στο Λύκειο (49%).
Στην ερώτηση ποια είναι τα πιο συχνά προβλήματα που συναντάνε σε σχέση με το διαδίκτυο και τα παιδιά το 68% των εκπαιδευτικών απάντησε η υπερβολική ενασχόληση, το 59% και το 50% την έλλειψη ορίων από τους γονείς και την έλλειψη επίβλεψης από τους γονείς, αντίστοιχα. Το 79% σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας χρησιμοποιεί το διαδίκτυο κατά την εκπαιδευτική διαδικασία, είτε σε καθημερινή βάση, είτε μερικές φορές την εβδομάδα και μόνο το 2% δεν το χρησιμοποιεί καθόλου για τις ανάγκες του μαθήματος.
Η έρευνα διενεργήθηκε με τη μορφή ανώνυμου online ερωτηματολογίου το Δεκέμβριο του 2022 μέχρι τον Ιανουάριο του 2023. Πραγματοποιήθηκε από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων που διοικείται από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος» και στην οποία συμμετείχαν 4.400 εκπαιδευτικοί από ολόκληρη τη χώρα και από όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.
Πηγή: in.gr
Latest News
Τέλος το TikTok στις ΗΠΑ - Η απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου
Η ιστορική απόφαση των ΗΠΑ για το TikTok που αναμένεται να προκαλέσει σεισμό στον ψηφιακό κόσμο
TikTok, Shein και Xiaomi στο στόχαστρο για παραβίαση προσωπικών δεδομένων
Ομάδα υπεράσπισης δικαιωμάτων ισχυρίζεται ότι οι TikTok, Shein, Xiaomi παραβιάζουν προσωπικά δεδομένα Ευρωπαίων χρηστών
Κυβερνοεπίθεση DoS: Αποκαθίστανται τα προβλήματα στο gov.gr – Πώς έγιναν τα χτυπήματα
Η κυβερνοεπίθεση DoS προκάλεσε προβλήματα σε λειτουργίες του gov.gr, μεταξύ αυτών και στην πλατφόρμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
«Εκτεταμένη» επίθεση DoS από το εξωτερικό στο gov.gr - Προβλήματα στις υπηρεσίες
Tα προβλήματα που εντοπίζονται κυρίως στην «ταχύτητα απόκρισης ορισμένων εφαρμογών του gov.gr»
Η Amazon προχωρά σε μεταμόσχευση «εγκεφάλου» στην Alexa
Η κυκλοφορία του αναβαθμισμένου φωνητικού βοηθού χτυπήθηκε από καθυστερήσεις καθώς η Amazon προσπαθεί να ξεπεράσει τεχνικά εμπόδια
Ποια επαγγέλματα δεν φοβούνται την AI [γράφημα]
Οι προβλέψεις για όσα φέρνει η ΑΙ στην αγορά εργασίας είναι εν πολλοίς σαρωτικές - Δεν υπάρχουν, όμως, μόνον άσχημα νέα
Η τεχνητή νοημοσύνη θα διαμορφώσει την πολιτική υγείας στην ΕΕ
Σύμφωνα με τον Επίτροπο Όλιβερ Βαρχέλι, δεν υπάρχουν συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για την τεχνητή νοημοσύνη στην υγειονομική περίθαλψη
Το TikTok ετοιμάζεται για... λουκέτο την Κυριακή στις ΗΠΑ
Το TikTok και η Bytedance σχεδιάζουν να δώσουν στους χρήστες τους στις Ηνωμένες Πολιτείες τη δυνατότητα λήψης όλων των δεδομένων τους
Η Κομισιόν καλεί τα κράτη μέλη να επανεξετάσουν τις επενδύσεις σε τρίτες χώρες για λόγους ασφάλειας
Η ανασκόπηση των εξερχόμενων επενδύσεων θα παράσχει μια απόφαση σχετικά με το εάν απαιτείται περαιτέρω δράση, επισημαίνει η Κομισιόν
Πανεπιστήμια και συνδικάτα ρίχνουν «άκυρο» στην πλατφόρμα «Χ» – «Φόρουμ ακροδεξιών ιδεών»
Μαζικές είναι οι αποχωρήσεις πανεπιστημίων και συνδικάτων στη Γερμανία από την πλατφόρμα «X», η οποία χαρακτηρίζεται ως φόρουμ που διαδίδει ακροδεξιές ιδέες