Με τα λειτουργικά κέρδη του 2022 να είναι καλύτερα από τα αναμενόμενα, παρά τις απώλειες στις αγορές της Ρωσίας και της Ουκρανίας, η Coca-Cola HBC ετοιμάζεται για νέο γύρο ανατιμήσεων εντός του 2023 εξαιτίας της ανοδικής πορείας του κόστους σε πρώτες ύλες και ενέργεια.
Οι ανατιμήσεις που συνέβαλαν περίπου στα 2/3 ανάπτυξης του ομίλου τη χρονιά που μας πέρασε, και μάλιστα χωρίς να υπάρξει κανένα πρόβλημα με τους πελάτες της, όπως επεσήμανε ο Zoran Bogdanovic, CEO της Coca-Cola HBC, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των αναλυτών με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του 2022, θα είναι στο πλάνο του ομίλου και εφέτος.
Για το 2023
Με βάση τις εκτιμήσεις της διοίκησης, οι πληθωριστικές πιέσεις θα συνεχιστούν και ο όμιλος αναμένει αύξηση του κόστους πωληθέντων ανά κιβώτιο περίπου στο μεσαίο επίπεδο του εύρους 10-20% για το 2023.
Σε αναπτυξιακό επίπεδο, ο CEO της Coca-Cola HBC ανάφερε ότι ο όμιλος εξετάζει δύο περιπτώσεις πιθανών εξαγορών.
«Εάν βρεθεί η σωστή ευκαιρία θα την εκμεταλλευτούμε» σημείωσε ο κος Bogdanovic απαντώντας σε σχετική ερώτηση.
Αναφορικά με τα προϊόντα, θα συνεχιστεί η προώθηση των μικρών συσκευασιών, οι οποίες σε κάποιες αγορές που πιέζονται έχουν μεγαλύτερη ανάπτυξη από τις πολυσυσκευασίες. Ενώ την ταυτόχρονα θα δοθεί έμφαση στον ψηφιακό μετασχηματισμό, το ηλεκτρονικό εμπόριο αλλά και την ανάλυση και διαχείριση των Data για την επιλογή των πλέον αποδοτικών πολιτικών «που θα φέρουν μεγαλύτερη αξία στην εταιρεία και τους μετόχους».
Σημειώνεται ότι η ανάπτυξη λειτουργικών κερδών εκτιμάται ότι θα κινηθεί σε -3% έως +3% σε οργανική βάση.
Έμφαση στην Αίγυπτο, στο περιθώριο η Ρωσία
«Βασική μας επιδίωξη για την αιγυπτιακή αγορά είναι η αύξηση της κατά κεφαλήν κατανάλωσης», επισημάνθηκε από τη διοίκηση, ενώ σε ό,τι αφορά τη Ρωσία ειπώθηκε πως θα συνεχίσει να παρουσιάζει αστάθεια και το 2023.
Μετά την απόφαση να σταματήσουν να πωλούνται τα προϊόντα της The Coca Cola Company στη Ρωσία εξαιτίας της εισβολής της Μόσχας στην Ουκρανία, η Coca Cola HBC έχει παρουσία στην τοπική αγορά με την Dobry Cola, ένα σήμα για χυμούς φρούτων που ήταν ήδη γνωστό στους καταναλωτές της χώρας. Ωστόσο ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος, καθώς πλέον στη Ρωσία κυκλοφορούν σχεδόν 200 αναψυκτικά τύπου Cola από τοπικές βιομηχανίες.
Στην Αίγυπτο από την άλλη, μια αγορά που Coca-Cola HBC «μπήκε» μέσω της εξαγοράς της Coca-Cola Bottling Company of Egypt, τον Αύγουστο του 2021, με το deal να ολοκληρώνεται στις αρχές του 2022, τα σχέδια του ομίλου εμφανίζονται αρκετά φιλόδοξα, αφού δρομολογείται μεγάλη επένδυση ύψους 1 δισ. δολαρίων σε ορίζοντα πενταετίας.
Ισχυρή ανάπτυξη το 2022
Το 2022 τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις για τον όμιλο αυξήθηκαν κατά 14,2% σε οργανική βάση και κατά 28,3% σε δημοσιευμένη βάση.
Εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας, η αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις διαμορφώθηκε σε 22,7% σε οργανική βάση.
Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο αυξήθηκαν κατά 15,9% σε οργανική βάση, επωφελούμενα από την τιμολογιακή πολιτική και τις στοχευμένες ενέργειες για τη βελτίωση του μείγματος προϊόντων σε όλη τη διάρκεια του έτους.
Σημειώθηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε ευρεία βάση, εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας, οφειλόμενη κατά κύριο λόγο στις κατηγορίες προτεραιότητας: ανθρακούχα αναψυκτικά, ποτά ενέργειας και καφές.
Τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 11,9%, στα 929,7 εκατ. ευρώ, με άνοδο 1,3% των συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση, καθώς η τιμολογιακή πολιτική, το μείγμα προϊόντων και η πειθαρχημένη διαχείριση του κόστους ενίσχυσαν τα κέρδη παρά το δύσκολο πληθωριστικό περιβάλλον.
Latest News
Πώς αλλάζει το voucher τη μάχη στην οπτική ίνα – Τι αναμένει η αγορά
Παράγοντες της αγοράς θεωρούν τη συγκεκριμένη κρατική επιδότηση νέων συνδέσεων, το Gigabit voucher, σημαντικό εργαλείο που θα επιτρέψει στην αγορά να κινηθεί πιο επιθετικά
Πώς θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την Black Friday - Ανοιχτά και την Κυριακή 1 Δεκεμβρίου
«Στηρίξτε τις ελληνικές ΜμΕ» προτρέπει τους καταναλωτές με αφορμή τη Black Friday ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών
Έκλεισε 70 χρόνια η Ελίν και μπαίνει σε μια νέα εποχή - Η ανάγκη για ενεργειακή μετάβαση
«Η ενεργειακή μετάβαση είναι αναγκαία», αναγνώρισε ο Πρόεδρος της Ελίν και Διευθύνων Σύμβουλος, Ιωάννης Αληγιζάκης
Το double στα κέρδη της Βενέτης και τι φέρνει η εξαγορά των Παγωτών Δωδώνη
Η Βενέτης με τα… χίλια πρόσωπα και η νέα σελίδα στην 76χρονη ιστορία της πιο γνωστής αλυσίδας αρτοποιίας στη χώρα
Με ποιες αγορές φλερτάρει ο Σκλαβενίτης – To roadmap για τις νέες υποδομές
Oι μπίζνες του ομίλου Σκλαβενίτης στο real estate – Πού εστιάζει σε Ελλάδα και Κύπρο – Τα σχέδια επέκτασης στην Κεντρική Ευρώπη
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών