
Με τα λειτουργικά κέρδη του 2022 να είναι καλύτερα από τα αναμενόμενα, παρά τις απώλειες στις αγορές της Ρωσίας και της Ουκρανίας, η Coca-Cola HBC ετοιμάζεται για νέο γύρο ανατιμήσεων εντός του 2023 εξαιτίας της ανοδικής πορείας του κόστους σε πρώτες ύλες και ενέργεια.
Οι ανατιμήσεις που συνέβαλαν περίπου στα 2/3 ανάπτυξης του ομίλου τη χρονιά που μας πέρασε, και μάλιστα χωρίς να υπάρξει κανένα πρόβλημα με τους πελάτες της, όπως επεσήμανε ο Zoran Bogdanovic, CEO της Coca-Cola HBC, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των αναλυτών με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του 2022, θα είναι στο πλάνο του ομίλου και εφέτος.
Για το 2023
Με βάση τις εκτιμήσεις της διοίκησης, οι πληθωριστικές πιέσεις θα συνεχιστούν και ο όμιλος αναμένει αύξηση του κόστους πωληθέντων ανά κιβώτιο περίπου στο μεσαίο επίπεδο του εύρους 10-20% για το 2023.
Σε αναπτυξιακό επίπεδο, ο CEO της Coca-Cola HBC ανάφερε ότι ο όμιλος εξετάζει δύο περιπτώσεις πιθανών εξαγορών.
«Εάν βρεθεί η σωστή ευκαιρία θα την εκμεταλλευτούμε» σημείωσε ο κος Bogdanovic απαντώντας σε σχετική ερώτηση.
Αναφορικά με τα προϊόντα, θα συνεχιστεί η προώθηση των μικρών συσκευασιών, οι οποίες σε κάποιες αγορές που πιέζονται έχουν μεγαλύτερη ανάπτυξη από τις πολυσυσκευασίες. Ενώ την ταυτόχρονα θα δοθεί έμφαση στον ψηφιακό μετασχηματισμό, το ηλεκτρονικό εμπόριο αλλά και την ανάλυση και διαχείριση των Data για την επιλογή των πλέον αποδοτικών πολιτικών «που θα φέρουν μεγαλύτερη αξία στην εταιρεία και τους μετόχους».
Σημειώνεται ότι η ανάπτυξη λειτουργικών κερδών εκτιμάται ότι θα κινηθεί σε -3% έως +3% σε οργανική βάση.
Έμφαση στην Αίγυπτο, στο περιθώριο η Ρωσία
«Βασική μας επιδίωξη για την αιγυπτιακή αγορά είναι η αύξηση της κατά κεφαλήν κατανάλωσης», επισημάνθηκε από τη διοίκηση, ενώ σε ό,τι αφορά τη Ρωσία ειπώθηκε πως θα συνεχίσει να παρουσιάζει αστάθεια και το 2023.
Μετά την απόφαση να σταματήσουν να πωλούνται τα προϊόντα της The Coca Cola Company στη Ρωσία εξαιτίας της εισβολής της Μόσχας στην Ουκρανία, η Coca Cola HBC έχει παρουσία στην τοπική αγορά με την Dobry Cola, ένα σήμα για χυμούς φρούτων που ήταν ήδη γνωστό στους καταναλωτές της χώρας. Ωστόσο ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος, καθώς πλέον στη Ρωσία κυκλοφορούν σχεδόν 200 αναψυκτικά τύπου Cola από τοπικές βιομηχανίες.
Στην Αίγυπτο από την άλλη, μια αγορά που Coca-Cola HBC «μπήκε» μέσω της εξαγοράς της Coca-Cola Bottling Company of Egypt, τον Αύγουστο του 2021, με το deal να ολοκληρώνεται στις αρχές του 2022, τα σχέδια του ομίλου εμφανίζονται αρκετά φιλόδοξα, αφού δρομολογείται μεγάλη επένδυση ύψους 1 δισ. δολαρίων σε ορίζοντα πενταετίας.
Ισχυρή ανάπτυξη το 2022
Το 2022 τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις για τον όμιλο αυξήθηκαν κατά 14,2% σε οργανική βάση και κατά 28,3% σε δημοσιευμένη βάση.
Εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας, η αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις διαμορφώθηκε σε 22,7% σε οργανική βάση.
Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο αυξήθηκαν κατά 15,9% σε οργανική βάση, επωφελούμενα από την τιμολογιακή πολιτική και τις στοχευμένες ενέργειες για τη βελτίωση του μείγματος προϊόντων σε όλη τη διάρκεια του έτους.
Σημειώθηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε ευρεία βάση, εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας, οφειλόμενη κατά κύριο λόγο στις κατηγορίες προτεραιότητας: ανθρακούχα αναψυκτικά, ποτά ενέργειας και καφές.
Τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 11,9%, στα 929,7 εκατ. ευρώ, με άνοδο 1,3% των συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση, καθώς η τιμολογιακή πολιτική, το μείγμα προϊόντων και η πειθαρχημένη διαχείριση του κόστους ενίσχυσαν τα κέρδη παρά το δύσκολο πληθωριστικό περιβάλλον.


Latest News

Συνεργασία P3 Greece και PNO Innovation Greece
Οι δύο εταιρείες ενώνουν τις δυνάμεις τους για να χαρτογραφήσουν και να αναλύσουν κρίσιμους κλάδους της ελληνικής οικονομίας

Protergia: Σταθερό για ένατο μήνα το πράσινο τιμολόγιο Value Special
Για 11ο συνεχόμενο μήνα, το οικιακό «κίτρινο» κυμαινόμενο τιμολόγιο προσφέρεται στην ίδια τιμή των 0,09093 €/ ΚWh με συνέπεια με το Value Swift on time

Στρατηγική επένδυση της Viva στην εταιρεία φοροσήμανσης fiskaltrust
«Η στρατηγική μας εστιάζει στην υποστήριξη των παρόχων επιχειρηματικού λογισμικού που θέλουν να προσφέρουν υπηρεσίες σε όλη την Ευρώπη, και όχι στον ανταγωνισμό τους», δήλωσε ο CEO της Viva, Χάρης Καρώνης

Οι αναλυτές «ανακρίνουν» τους Έλληνες τραπεζίτες - Στο επίκεντρο τα μερίσματα
Οι ανακοινώσεις νωρίτερα των οικονομικών αποτελεσμάτων των συστημικών τραπεζών θα εκκινήσει νωρίτερα και τη διαδικασία της επιβράβευσης των μετόχων

Η Hondos Center αντεπιτίθεται - Το νέο «ταξίδι ομορφιάς» στη Νέα Ιωνία
Οι άγριες οικογενειακές κόντρες και το δυναμικό comeback της Hondos Center – Πάνω από 300 εκατ. ο τζίρος των 8 εταιρειών των αδελφών Χόντου

Netcompany: Πλώρη για τζίρο το 2026 πάνω από τα 1,25 δισ. ευρώ
Η εταιρεία είδε τα έσοδά της να αυξάνονται κατά 7,6%, φθάνοντας τα 875 εκατ. ευρώ το 2024 - Ο ρόλος της ελληνικής θυγατρικής Netcompany-Intrasoft

Γκάζι… στα στεγαστικά δάνεια – Σχέδιο τεσσάρων σημείων από τις τράπεζες
Το πρόγραμμα «Σπίτι μου» εκμεταλλεύονται οι τράπεζες για να αυξήσουν τις χορηγήσεις σε στεγαστικά δάνεια

«Με το δάχτυλο στη σκανδάλη» – Ποιοι ψάχνουν deals στη σκιά του Τραμπ
Έντονη κινητικότητα στην αγορά με αρκετούς επιχειρηματίες να αναζητούν ευκαιρίες εντός και εκτός Ελλάδας – Ποια deals κυοφορούνται

Καφούνης (ΕΣΕΕ): Στη χειρότερη περίοδο το εμπόριο – Η κινεζική «πληγή» και οι αλλαγές στις εκπτώσεις
Άμεσα μέτρα για τον αθέμιτο ανταγωνισμό από τα κινεζικά προϊόντα ζητά η ΕΣΕΕ – Τι είπε ο Σταύρος Καφούνης για τις εκπτώσεις και το «Shopping in Greece»

Roller Kappatos: Σταθερή αύξηση κύκλου εργασιών κατά 20% ετησίως
Η εταιρεία Roller Kappatos για περισσότερο από μισό αιώνα βρίσκεται σε κάθε νοικοκυριό