Η Tesla θα ανοίξει μέρος του δικτύου φόρτισης των ΗΠΑ σε ηλεκτρικά οχήματα (EVs) που κατασκευάζονται από ανταγωνιστές ως μέρος ενός ομοσπονδιακού προγράμματος 7,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για μείωση των εκπομπών άνθρακα, ανέφερε την Τετάρτη η κυβέρνηση Μπάιντεν.
Μια τέτοια κίνηση θα μπορούσε να βοηθήσει να μετατραπεί η Tesla στο παγκόσμιο πρατήριο καυσίμων της εποχής των EV – και να κινδυνεύσει να διαβρώσει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τα οχήματα που κατασκευάζει η εταιρεία, η οποία έχει αποκλειστική πρόσβαση στο μεγαλύτερο δίκτυο «υπερσυμπιεστών» υψηλής ταχύτητας στις Ηνωμένες Πολιτείες.
«Recharge»: Νέα εφαρμογή για εύκολη αναζήτηση σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα
Το σχέδιο Μπάιντεν
Μέχρι το τέλος του επόμενου έτους, η Tesla θα ανοίξει 3.500 νέους και υπάρχοντες υπερσυμπιεστές κατά μήκος των διαδρόμων των αυτοκινητοδρόμων, καθώς και 4.000 πιο αργούς φορτιστές σε τοποθεσίες όπως ξενοδοχεία και εστιατόρια, σε πελάτες εκτός Tesla, σύμφωνα με το Reuters.
Αξιωματούχος του Λευκού Οίκου δήλωσε ότι η Tesla θα είναι επιλέξιμη για επιδότηση – συμπεριλαμβανομένης της αναβάθμισης του υπάρχοντος στόλου της – εφόσον οι φορτιστές της θα επιτρέπουν τη φόρτιση άλλων οχημάτων με ομοσπονδιακό πρότυπο φόρτισης που ονομάζεται CCS.
Η Tesla και ο διευθύνων σύμβουλος Ιλον Μασκ δεν απάντησαν στα αιτήματα για επιβεβαίωση .
Η Tesla διαθέτει 17.711 υπερσυμπιεστές, που αντιπροσωπεύουν περίπου το 60% των συνολικών ταχυφορτιστών των ΗΠΑ που μπορούν να προσθέσουν εκατοντάδες μίλια αυτονομίας οδήγησης σε μια ώρα ή λιγότερο. Υπάρχουν επίσης σχεδόν 10.000 φορτιστές «προορισμού» με βύσματα Tesla που μπορούν να επαναφορτίσουν ένα όχημα κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Το άνοιγμα της πρόσβασης στο δίκτυο της Tesla θα ήταν μια «γρήγορη νίκη» για ένα φιλόδοξο ομοσπονδιακό πρόγραμμα για την κατασκευή 500.000 φορτιστών EV έως το 2030, από 130.000 σήμερα.
«Ανοιχτός» στην προοπτική ο Μασκ
«Ο Μασκ ήταν ένας από τους πρώτους ανθρώπους εκεί έξω σε αυτόν τον χώρο. Ήταν πολύ σημαντικό για εμάς να συμπεριληφθούν όλοι στη συζήτηση», δήλωσε ο συντονιστής υποδομής του Λευκού Οίκου Μιτς Λαντρίου σε συνέντευξη Τύπου πριν από την ανακοίνωση, χαρακτηρίζοντας τον διευθύνοντα σύμβουλο της Tesla ως «εποικοδομητικό» και «πολύ ανοιχτό».
Σε μια συνομιλία με ανώτερους κυβερνητικούς αξιωματούχους πέρυσι, ο Μασκ είχε δηλώσει ότι η πρόθεσή του ήταν να συνεργαστεί.
Όλοι οι οδηγοί EV θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε αυτούς τους σταθμούς χρησιμοποιώντας την εφαρμογή ή τον ιστότοπο της Tesla, ανέφερε ο Λαντρίου.
Οι επενδυτές και οι λάτρεις των ηλεκτρικών οχημάτων των ΗΠΑ περίμεναν τη δράση για τους φορτιστές από τον Mασκ, ο οποίος στα μέσα του 2021 είπε ότι ο στόχος του δικτύου φόρτισής του ήταν «να μην δημιουργήσει έναν περιφραγμένο κήπο και να τον χρησιμοποιήσει για να πλήξει τους ανταγωνιστές του». Η εταιρεία έχει ανοίξει ορισμένους υπερσυμπιεστές στην Ευρώπη και την Αυστραλία σε μη ιδιοκτήτες Tesla από το 2021.
Το κίνητρο
Οι αναλυτές ανέφεραν ότι το ποσό των ομοσπονδιακών κεφαλαίων που διακυβεύονται σήμαινε ότι ο Μασκ έπρεπε είτε να ενεργήσει σύμφωνα με το σχέδιο είτε να διακινδυνεύσει να «πάρουν τη δουλειά» άλλες εταιρείες χρέωσης, όπως η EVgo Inc και η ChargePoint Holdings Inc.
«Το χρηματικό ποσό που εμπλέκεται στο Εθνικό Πρόγραμμα Φόρμουλας Υποδομής Ηλεκτρικών Οχημάτων παρέχει ένα ισχυρό κίνητρο για την Tesla να προσαρμόσει τη στρατηγική της ώστε να συμπεριλάβει την εγκατάσταση θυρών CCS», δήλωσε ο Sam Houston, ανώτερος αναλυτής οχημάτων.
Το ρίσκο
«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι επενδύσεις 7,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε ομοσπονδιακή χρέωση απειλούν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Tesla. Αυτό είναι στην πραγματικότητα όλο το νόημα του προγράμματος», ανέφερε ο Chris Harto, ανώτερος αναλυτής πολιτικής στην Consumer Reports.
Το άνοιγμα των δικτύων της θα μπορούσε να αυξήσει μια ροή χρηματοδότησης και εσόδων για την Tesla, αλλά θα μπορούσε να διαβρώσει την αποκλειστικότητα της μάρκας και να καταστήσει πρόκληση για την αυτοκινητοβιομηχανία να διαχειριστεί το δίκτυο, σύμφωνα με πολλούς αναλυτές.
«Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα ότι εάν ανοίξουν το δίκτυο υπερσυμπιεστών σε άλλα οχήματα, το τρέχον εξαιρετικό ποσοστό αξιοπιστίας τους θα μειωθεί σημαντικά», δήλωσε ο αναλυτής της Guidehouse Insights, Sam Abuelsamid.
Latest News
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023
«Αναβαθμίζω το Σπίτι μου»: Ποιοι και πώς θα λάβουν άτοκα δάνεια 5.000 – 25.000 ευρώ
Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την πρεμιέρα του νέου προγράμματος «Αναβαθμίζω το Σπίτι μου» με την επιλογή των δικαιούχων να γίνεται με βάση τη σειρά υποβολής των αιτήσεων
Μητσοτάκης για «Εξοικονομώ 2025»: «Βελτιώνει την ποιότητα ζωής και συμβάλει στην πράσινη ανάπτυξη»
Το πρόγραμμα, οι δικαιούχοι και η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το «Εξοικονομώ 2025»
Ενεργειακή λύση αυτοπαραγωγής «πράσινης» ενέργειας με αποθήκευση από την Elpedison
Η συγκεκριμένη λύση της Elpedison δίνει τη δυνατότητα χωρίς καμία δέσμευση και κανένα κόστος επένδυσης