![HΠΑ: Πρόγραμμα 7,5 δισ. για την μείωση εκπομπών άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/tesla-scaled.jpg)
Η Tesla θα ανοίξει μέρος του δικτύου φόρτισης των ΗΠΑ σε ηλεκτρικά οχήματα (EVs) που κατασκευάζονται από ανταγωνιστές ως μέρος ενός ομοσπονδιακού προγράμματος 7,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για μείωση των εκπομπών άνθρακα, ανέφερε την Τετάρτη η κυβέρνηση Μπάιντεν.
Μια τέτοια κίνηση θα μπορούσε να βοηθήσει να μετατραπεί η Tesla στο παγκόσμιο πρατήριο καυσίμων της εποχής των EV – και να κινδυνεύσει να διαβρώσει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τα οχήματα που κατασκευάζει η εταιρεία, η οποία έχει αποκλειστική πρόσβαση στο μεγαλύτερο δίκτυο «υπερσυμπιεστών» υψηλής ταχύτητας στις Ηνωμένες Πολιτείες.
«Recharge»: Νέα εφαρμογή για εύκολη αναζήτηση σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα
Το σχέδιο Μπάιντεν
Μέχρι το τέλος του επόμενου έτους, η Tesla θα ανοίξει 3.500 νέους και υπάρχοντες υπερσυμπιεστές κατά μήκος των διαδρόμων των αυτοκινητοδρόμων, καθώς και 4.000 πιο αργούς φορτιστές σε τοποθεσίες όπως ξενοδοχεία και εστιατόρια, σε πελάτες εκτός Tesla, σύμφωνα με το Reuters.
Αξιωματούχος του Λευκού Οίκου δήλωσε ότι η Tesla θα είναι επιλέξιμη για επιδότηση – συμπεριλαμβανομένης της αναβάθμισης του υπάρχοντος στόλου της – εφόσον οι φορτιστές της θα επιτρέπουν τη φόρτιση άλλων οχημάτων με ομοσπονδιακό πρότυπο φόρτισης που ονομάζεται CCS.
Η Tesla και ο διευθύνων σύμβουλος Ιλον Μασκ δεν απάντησαν στα αιτήματα για επιβεβαίωση .
Η Tesla διαθέτει 17.711 υπερσυμπιεστές, που αντιπροσωπεύουν περίπου το 60% των συνολικών ταχυφορτιστών των ΗΠΑ που μπορούν να προσθέσουν εκατοντάδες μίλια αυτονομίας οδήγησης σε μια ώρα ή λιγότερο. Υπάρχουν επίσης σχεδόν 10.000 φορτιστές «προορισμού» με βύσματα Tesla που μπορούν να επαναφορτίσουν ένα όχημα κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Το άνοιγμα της πρόσβασης στο δίκτυο της Tesla θα ήταν μια «γρήγορη νίκη» για ένα φιλόδοξο ομοσπονδιακό πρόγραμμα για την κατασκευή 500.000 φορτιστών EV έως το 2030, από 130.000 σήμερα.
«Ανοιχτός» στην προοπτική ο Μασκ
«Ο Μασκ ήταν ένας από τους πρώτους ανθρώπους εκεί έξω σε αυτόν τον χώρο. Ήταν πολύ σημαντικό για εμάς να συμπεριληφθούν όλοι στη συζήτηση», δήλωσε ο συντονιστής υποδομής του Λευκού Οίκου Μιτς Λαντρίου σε συνέντευξη Τύπου πριν από την ανακοίνωση, χαρακτηρίζοντας τον διευθύνοντα σύμβουλο της Tesla ως «εποικοδομητικό» και «πολύ ανοιχτό».
Σε μια συνομιλία με ανώτερους κυβερνητικούς αξιωματούχους πέρυσι, ο Μασκ είχε δηλώσει ότι η πρόθεσή του ήταν να συνεργαστεί.
Όλοι οι οδηγοί EV θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε αυτούς τους σταθμούς χρησιμοποιώντας την εφαρμογή ή τον ιστότοπο της Tesla, ανέφερε ο Λαντρίου.
Οι επενδυτές και οι λάτρεις των ηλεκτρικών οχημάτων των ΗΠΑ περίμεναν τη δράση για τους φορτιστές από τον Mασκ, ο οποίος στα μέσα του 2021 είπε ότι ο στόχος του δικτύου φόρτισής του ήταν «να μην δημιουργήσει έναν περιφραγμένο κήπο και να τον χρησιμοποιήσει για να πλήξει τους ανταγωνιστές του». Η εταιρεία έχει ανοίξει ορισμένους υπερσυμπιεστές στην Ευρώπη και την Αυστραλία σε μη ιδιοκτήτες Tesla από το 2021.
Το κίνητρο
Οι αναλυτές ανέφεραν ότι το ποσό των ομοσπονδιακών κεφαλαίων που διακυβεύονται σήμαινε ότι ο Μασκ έπρεπε είτε να ενεργήσει σύμφωνα με το σχέδιο είτε να διακινδυνεύσει να «πάρουν τη δουλειά» άλλες εταιρείες χρέωσης, όπως η EVgo Inc και η ChargePoint Holdings Inc.
«Το χρηματικό ποσό που εμπλέκεται στο Εθνικό Πρόγραμμα Φόρμουλας Υποδομής Ηλεκτρικών Οχημάτων παρέχει ένα ισχυρό κίνητρο για την Tesla να προσαρμόσει τη στρατηγική της ώστε να συμπεριλάβει την εγκατάσταση θυρών CCS», δήλωσε ο Sam Houston, ανώτερος αναλυτής οχημάτων.
Το ρίσκο
«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι επενδύσεις 7,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε ομοσπονδιακή χρέωση απειλούν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Tesla. Αυτό είναι στην πραγματικότητα όλο το νόημα του προγράμματος», ανέφερε ο Chris Harto, ανώτερος αναλυτής πολιτικής στην Consumer Reports.
Το άνοιγμα των δικτύων της θα μπορούσε να αυξήσει μια ροή χρηματοδότησης και εσόδων για την Tesla, αλλά θα μπορούσε να διαβρώσει την αποκλειστικότητα της μάρκας και να καταστήσει πρόκληση για την αυτοκινητοβιομηχανία να διαχειριστεί το δίκτυο, σύμφωνα με πολλούς αναλυτές.
«Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα ότι εάν ανοίξουν το δίκτυο υπερσυμπιεστών σε άλλα οχήματα, το τρέχον εξαιρετικό ποσοστό αξιοπιστίας τους θα μειωθεί σημαντικά», δήλωσε ο αναλυτής της Guidehouse Insights, Sam Abuelsamid.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/fotovoltaika-600x403-1.jpg)
net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών
Για το net metering ο σύνδεσμος των παρόχων ρεύματος, ΕΣΠΕΝ, με επιστολή του τονίζει τις ζημιές που υπέστησαν οι προμηθευτές από την καθυστέρηση των εκκαθαρίσεων
![Εθνική Τράπεζα: Αμείωτες οι επενδύσεις στην ενέργεια – Ο στόχος για 30% στα δάνεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/Karamouzis-Vasilis-ETE-Delfoi-600x469.jpg)
Καραμούζης (ΕΤΕ): Η Εθνική είναι η τράπεζα της Ενέργειας – Δάνεια 3 δισ. στις ΑΠΕ
Η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τον Β. Καραμούζη γεν. διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στοχεύει έως το 2030 να διατηρήσει το 30% στις ΑΠΕ
![Νορβηγία: Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/EV_parking_lot_Oslo-600x400.jpg)
Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα
Η Νορβηγία, η οποία διαθέτει τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχει από καιρό αναγνωριστεί ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές
![Κίνα: «Φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ChinaSolar1-600x390.jpg)
Η Κίνα «φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια
Η Κίνα πέτυχε τον στόχο της για το 2030 έξι χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα
![Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/vodafone-2-600x350.jpg)
Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της
Η Vodafone Ελλάδας έχει επιτύχει 100% προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, το 100% των αποβλήτων του δικτύου ανακυκλώνεται ενώ παραμένει ο στόχος μηδενισμού των καθαρών εκπομπών έως το 2028
![Ασφάλειες: Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Petra-Hielkema-600x400.jpg)
Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων
Η υπεύθυνη της ρυθμιστικής αρχής της ΕΕ για τις ασφαλίσεις λέει ότι οι κυβερνήσεις και οι τράπεζες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν για τις φυσικές καταστροφές που προκαλεί η κλιματική κρίση
![Κλιματική αλλαγή: Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/kafsonas-1-600x400.jpg)
Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη
Η θερμοκρασία ξεπέρασε κατά 1,75οC το μέσο επίπεδο της προ-βιομηχανικής εποχής, φθάνοντας κατά μέσον όρο στους 13,23°C
![Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/bain-cyclical-economy-600x283.jpg)
Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία
Η κυκλικότητα αξιολογείται ως προτεραιότητα για το 75% των επιχειρήσεων, με το ποσοστό αυτό να αναμένεται να φτάσει το 95% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια
![Κλιματική αλλαγή: Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/klimatiki-allagi2-600x400.jpg)
Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη
Ραγδαία η κλιματική αλλαγή - Τον Ιανουάριο του 2025 η θερμοκρασία ήταν υψηλότερη «κατά 1,75° Κελσίου» σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή
![Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/skylakakis-energy-summit1-600x400.jpg)
Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις
«Κοιτάμε να υπάρχει σωστή αναλογία φωτοβολταϊκών και αιολικών, ώστε να μην είμαστε εκτεθειμένοι σε μία τεχνολογία», είπε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης