
Στην εκδήλωση για την ίδρυση του πρώτου Επαγγελματικού Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών για τη Διαχείριση Έργων Υποδομών και Κατασκευών, του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου σε συνεργασία με τον όμιλο εταιρειών ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μίλησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής.
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε πως όταν το υπουργείο Υποδομών είχε παρουσιάσει το 2019 το σχέδιο για επενδύσεις στον τομέα των υποδομών ύψους 10 με 12 δισ. ευρώ, πολλοί το είχαν θεωρήσει υπέρμετρα αισιόδοξο ή και ως μια ακόμα προεκλογική εξαγγελία.
«Προχωράμε το Sea2Sea που θα παρακάμπτει τα Στενά του Βοσπόρου»
«Λογικό, από μια μεριά, να σκεφτούν έτσι κάποιοι. Γιατί, πριν από το 2019, μέσα σε 4,5 χρόνια, το ύψος των συμβάσεων σε έργα υποδομών ήταν μόλις 800 εκατομμύρια ευρώ», σχολίασε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Σήμερα, όμως, τριάμισι χρόνια από την ανάληψη αυτού του χαρτοφυλακίου, τα έργα που έχουμε δημοπρατήσει ξεπερνούν τα 10 δισ. ευρώ και από αυτά, πάνω από 5 δισ. έχουν ήδη συμβασιοποιηθεί, που σημαίνει ότι υλοποιούνται».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών προκάλεσε μάλιστα όποιον θέλει να ανατρέξει σε εκείνο το πρόγραμμα και να συγκρίνει τις εξαγγελίες της Κυβέρνησης, με τα πεπραγμένα της.
«Γιατί οι πολιτικοί πρέπει εν τέλει να κρινόμαστε από τις πράξεις μας και όχι από τα λόγια μας», υπογράμμισε.
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι από το 2019 το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε να αντιμετωπίσει νομοθετικές στρεβλώσεις, έλλειψη ωριμότητας σε μελέτες και περίπλοκα προβλήματα που έκαναν μεγάλα έργα να βαλτώνουν ως εκείνη τη στιγμή. Υπενθύμισε επίσης ότι ο κλάδος των κατασκευών βρισκόταν σε βαθιά ύφεση, ως αποτέλεσμα της συνολικής υποεπένδυσης στον τομέα των μεγάλων έργων.
«Πλέον, η αρνητική αυτή εικόνα για τον κλάδο, έχει αναστραφεί πλήρως. Το ανεκτέλεστο των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων ξεπέρασε τα 10 δισ. ευρώ το 2022, ενώ οι προβλέψεις για το 2023 είναι ότι θα αγγίξει τα 15 δισ. ευρώ. Μιλάμε δηλαδή για επίπεδα ρεκόρ, τόσο συνολικά για τον κλάδο, όσο και ξεχωριστά για κάθε όμιλο ή εταιρεία», σημείωσε ο κ. Καραμανλής.
«Σύμφωνα μάλιστα με τη μελέτη του ΙΟΒΕ, το ποσοστό της συνεισφοράς των κατασκευών θα φτάσει στο 8,1% του ΑΕΠ το 2025, όταν το 2020 ήταν μόνο στο 4%» ανέφερε επίσης ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Διανύουμε, λοιπόν, μια νέα άνοιξη των υποδομών. Γιατί ποτέ ξανά στο παρελθόν δεν είχαν δημοπρατηθεί τόσα πολλά έργα, σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έκανε λόγο για ένα «επενδυτικό σοκ» στον τομέα των κατασκευών, που ξύπνησε τον κλάδο από ένα μακρύ και επίπονο λήθαργο.
«Και όλα αυτά τα έργα, σημαίνουν σταθερότητα, ασφάλεια και βέβαια σημαίνουν δυνατότητα μακροχρόνιου σχεδιασμού για τις εταιρείες. Σημαίνουν όμως και κάτι ακόμα πολύ σημαντικό. Νέες και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής.
Χαρακτήρισε σημαντική τη συνεργασία μεταξύ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου που ξεκινά και επισήμως σήμερα. Επισήμανε ειδικότερα πως επιβεβαιώνεται στην πράξη ότι εξαιτίας ακριβώς αυτής της έκρηξης των υποδομών, η δουλειά του μηχανικού, κάθε ειδικότητας, είναι και πάλι ένα επάγγελμα ελκυστικό. Σημείωσε επίσης ότι το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο είναι ένα από τα καλύτερα στον κόσμο και οι απόφοιτοί του αξίζουν να έχουν ανάλογη επαγγελματική αποκατάσταση και λαμπρή σταδιοδρομία.
«Και αυτή η σταδιοδρομία θέλουμε να λαμβάνει χώρα εδώ, στην Ελλάδα και όχι στο εξωτερικό, όπου αναγκάστηκαν να καταφύγουν πολλοί μηχανικοί κατά τα προηγούμενα χρόνια», πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής και τόνισε: «Τώρα βέβαια η κατάσταση αυτή μέρα με τη μέρα αναστρέφεται και είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι που συμβάλουμε σε αυτό. Που καταφέρνουμε δηλαδή, το brain drain, να μετατρέπεται σε brain gain. Χρειαζόμαστε όμως και νέους μηχανικούς. Χρειαζόμαστε και άλλα, νέα, λαμπρά μυαλά που θα δώσουν την ορμή και τη δυναμική τους στον κλάδο. Που θα μεταφέρουν τη νέα τεχνογνωσία στο πεδίο των έργων».
Ανέφερε επίσης ότι το μεταπτυχιακό αυτό, είναι το πρώτο σε εφαρμογή του νέου νόμου, που δίνει τη δυνατότητα στον ιδιωτικό τομέα να χρηματοδοτήσει τη δημιουργία Επαγγελματικών Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών, βάσει των ζητούμενων της αγοράς.
«Συνεπώς, οι νέοι μηχανικοί που θα ολοκληρώσουν αυτό το μεταπτυχιακό θα έχουν εκπαιδευτεί όχι μόνο βάσει των πιο σύγχρονων εξελίξεων της επιστημονικής γνώσης, αλλά και βάσει της εξειδίκευσης που χρειάζεται ο κλάδος τώρα, αυτή τη στιγμή», τόνισε ο κ. Καραμανλής, καλώντας και άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε κλάδους αιχμής -στις κατασκευές, στην ενέργεια, στην τεχνολογία- να αγκαλιάσουν αυτή τη δυνατότητα που δίνει πλέον ο νόμος, ώστε να ενώσουν δυνάμεις ο ιδιωτικός τομέας με την επιστημονική κοινότητα.


Latest News

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA