Στην εκδήλωση για την ίδρυση του πρώτου Επαγγελματικού Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών για τη Διαχείριση Έργων Υποδομών και Κατασκευών, του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου σε συνεργασία με τον όμιλο εταιρειών ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μίλησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής.
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε πως όταν το υπουργείο Υποδομών είχε παρουσιάσει το 2019 το σχέδιο για επενδύσεις στον τομέα των υποδομών ύψους 10 με 12 δισ. ευρώ, πολλοί το είχαν θεωρήσει υπέρμετρα αισιόδοξο ή και ως μια ακόμα προεκλογική εξαγγελία.
«Προχωράμε το Sea2Sea που θα παρακάμπτει τα Στενά του Βοσπόρου»
«Λογικό, από μια μεριά, να σκεφτούν έτσι κάποιοι. Γιατί, πριν από το 2019, μέσα σε 4,5 χρόνια, το ύψος των συμβάσεων σε έργα υποδομών ήταν μόλις 800 εκατομμύρια ευρώ», σχολίασε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Σήμερα, όμως, τριάμισι χρόνια από την ανάληψη αυτού του χαρτοφυλακίου, τα έργα που έχουμε δημοπρατήσει ξεπερνούν τα 10 δισ. ευρώ και από αυτά, πάνω από 5 δισ. έχουν ήδη συμβασιοποιηθεί, που σημαίνει ότι υλοποιούνται».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών προκάλεσε μάλιστα όποιον θέλει να ανατρέξει σε εκείνο το πρόγραμμα και να συγκρίνει τις εξαγγελίες της Κυβέρνησης, με τα πεπραγμένα της.
«Γιατί οι πολιτικοί πρέπει εν τέλει να κρινόμαστε από τις πράξεις μας και όχι από τα λόγια μας», υπογράμμισε.
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι από το 2019 το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε να αντιμετωπίσει νομοθετικές στρεβλώσεις, έλλειψη ωριμότητας σε μελέτες και περίπλοκα προβλήματα που έκαναν μεγάλα έργα να βαλτώνουν ως εκείνη τη στιγμή. Υπενθύμισε επίσης ότι ο κλάδος των κατασκευών βρισκόταν σε βαθιά ύφεση, ως αποτέλεσμα της συνολικής υποεπένδυσης στον τομέα των μεγάλων έργων.
«Πλέον, η αρνητική αυτή εικόνα για τον κλάδο, έχει αναστραφεί πλήρως. Το ανεκτέλεστο των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων ξεπέρασε τα 10 δισ. ευρώ το 2022, ενώ οι προβλέψεις για το 2023 είναι ότι θα αγγίξει τα 15 δισ. ευρώ. Μιλάμε δηλαδή για επίπεδα ρεκόρ, τόσο συνολικά για τον κλάδο, όσο και ξεχωριστά για κάθε όμιλο ή εταιρεία», σημείωσε ο κ. Καραμανλής.
«Σύμφωνα μάλιστα με τη μελέτη του ΙΟΒΕ, το ποσοστό της συνεισφοράς των κατασκευών θα φτάσει στο 8,1% του ΑΕΠ το 2025, όταν το 2020 ήταν μόνο στο 4%» ανέφερε επίσης ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Διανύουμε, λοιπόν, μια νέα άνοιξη των υποδομών. Γιατί ποτέ ξανά στο παρελθόν δεν είχαν δημοπρατηθεί τόσα πολλά έργα, σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έκανε λόγο για ένα «επενδυτικό σοκ» στον τομέα των κατασκευών, που ξύπνησε τον κλάδο από ένα μακρύ και επίπονο λήθαργο.
«Και όλα αυτά τα έργα, σημαίνουν σταθερότητα, ασφάλεια και βέβαια σημαίνουν δυνατότητα μακροχρόνιου σχεδιασμού για τις εταιρείες. Σημαίνουν όμως και κάτι ακόμα πολύ σημαντικό. Νέες και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής.
Χαρακτήρισε σημαντική τη συνεργασία μεταξύ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου που ξεκινά και επισήμως σήμερα. Επισήμανε ειδικότερα πως επιβεβαιώνεται στην πράξη ότι εξαιτίας ακριβώς αυτής της έκρηξης των υποδομών, η δουλειά του μηχανικού, κάθε ειδικότητας, είναι και πάλι ένα επάγγελμα ελκυστικό. Σημείωσε επίσης ότι το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο είναι ένα από τα καλύτερα στον κόσμο και οι απόφοιτοί του αξίζουν να έχουν ανάλογη επαγγελματική αποκατάσταση και λαμπρή σταδιοδρομία.
«Και αυτή η σταδιοδρομία θέλουμε να λαμβάνει χώρα εδώ, στην Ελλάδα και όχι στο εξωτερικό, όπου αναγκάστηκαν να καταφύγουν πολλοί μηχανικοί κατά τα προηγούμενα χρόνια», πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής και τόνισε: «Τώρα βέβαια η κατάσταση αυτή μέρα με τη μέρα αναστρέφεται και είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι που συμβάλουμε σε αυτό. Που καταφέρνουμε δηλαδή, το brain drain, να μετατρέπεται σε brain gain. Χρειαζόμαστε όμως και νέους μηχανικούς. Χρειαζόμαστε και άλλα, νέα, λαμπρά μυαλά που θα δώσουν την ορμή και τη δυναμική τους στον κλάδο. Που θα μεταφέρουν τη νέα τεχνογνωσία στο πεδίο των έργων».
Ανέφερε επίσης ότι το μεταπτυχιακό αυτό, είναι το πρώτο σε εφαρμογή του νέου νόμου, που δίνει τη δυνατότητα στον ιδιωτικό τομέα να χρηματοδοτήσει τη δημιουργία Επαγγελματικών Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών, βάσει των ζητούμενων της αγοράς.
«Συνεπώς, οι νέοι μηχανικοί που θα ολοκληρώσουν αυτό το μεταπτυχιακό θα έχουν εκπαιδευτεί όχι μόνο βάσει των πιο σύγχρονων εξελίξεων της επιστημονικής γνώσης, αλλά και βάσει της εξειδίκευσης που χρειάζεται ο κλάδος τώρα, αυτή τη στιγμή», τόνισε ο κ. Καραμανλής, καλώντας και άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε κλάδους αιχμής -στις κατασκευές, στην ενέργεια, στην τεχνολογία- να αγκαλιάσουν αυτή τη δυνατότητα που δίνει πλέον ο νόμος, ώστε να ενώσουν δυνάμεις ο ιδιωτικός τομέας με την επιστημονική κοινότητα.
Latest News
ΤΑΙΠΕΔ-ΟΑΚΑ: Υπογραφή σύμβασης 5,5 εκατ. ευρώ
Αφορά την αποκατάσταση των δύο εισόδων του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ) - Τι είπε ο Γιάννης Βρούτσης
Προχωρούν οι επεκτάσεις του Μετρό - Οι μελέτες και οι τροποποιήσεις
Έχουν μελετηθεί επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα
Πότε ξεκινά η νέα ψηφιακή εφαρμογή για τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων
Αναρτώνται και βεβαιώνονται ψηφιακά στην ΑΑΔΕ τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων άνω των 6.000 ευρώ από εργολάβο ή υπεργολάβο
Αρδευτικό Ταυρωπού: Προσωρινός ανάδοχος το σχήμα «Άκτωρ Παραχωρήσεις - ΑΒΑΞ» - Στα 139,6 εκατ το ύψος του έργου
Το Αρδευτικό Ταυρωπού, ένα έργο ΣΔΙΤ, καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 115.000 στρεμμάτων
Ολοκληρώθηκαν οι υποβρύχιες επιθεωρήσεις στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου
Οι εργασίες στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου έγιναν αμέσως μετά την ολοκλήρωση της καλοκαιρινής καμπάνιας επιθεωρήσεων από τους Αλπινιστές (Αέρα)
Νέος πόλεμος για την εκτροπή του Αχελώου – Οι υπέρμαχοι και οι πολέμιοι στο ΣτΕ
Ο Αχελώος και η εκτροπή του ποταμού για έβδομη φορά στο ΣτΕ – Το «μέτωπο» υπέρ των έργων που διαμορφώνεται στον κάμπο
Δυναμικό μπάσιμο AKTOR στην κατοικία – Ευκαιρίες στη στεγαστική κρίση βλέπει ο Εξάρχου
Τα σχέδια της AKTOR για το real estate αλλά και την πρόθεση να συμμετέχει σε δύο παραχωρήσεις έκανε γνωστά ο πρόεδρος και CEO Αλέξανδρος Εξάρχου
Με ΣΔΙΤ θα κατασκευαστούν 17 νέα σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία - Τι προβλέπει η σύμβαση
Οι νέες σχολικές μονάδες αναμένεται να καλύψουν τις ανάγκες 5.000 μαθητών σε 9 δήμους
Τα 4+1 βήματα για το κυβερνητικό πάρκο στον Υμηττό - Ο «αφοπλισμός» και η μετακόμιση των ΕΑΣ
Εκτός από την Α΄ φάση του διαγωνισμού για την ανάπτυξη του κυβερνητικού πάρκου, έπονται άλλα 4 βήματα για να «αδειάσει» ο χώρος της ΠΥΡΚΑΛ
Η αναγέννηση της AKTOR – Μπάκος, Καϋμενάκης και Εξάρχου ρίχνουν… θεμέλια 2 δισ.
Πώς θα χτιστούν οι 5 θυγατρικές της AKTOR – Οι νέες μπίζνες και ο στόχος για EBITDA 430 εκατ. το 2030