Την περασμένη Δευτέρα στους δρόμους του προαστίου του Σαν Φρανσίσκο στο Φόστερ έκανε το ντεμπούτο του το αυτόνομο όχημα διαμοιρασμού μετακινήσεων (robotaxi) το οποίο έχει αναπτύξει η θυγατρική της Amazon, Zoox.

Οι δοκιμαστικές διαδρομές με αυτόνομα οχήματα στους δρόμους της πολιτείας της Καλιφόρνια δεν είναι κάτι καινούργιο, ούτε καινούργιο είναι ότι οι τεχνολογικοί κολοσσοί ανά τον κόσμο πειραματίζονται με την αυτόνομη οδήγηση.

Αυτοκίνητα χωρίς οδηγό: Στους δρόμους τα πρώτα πλήρως τηλεκατευθυνόμενα οχήματα

Η Google, η General Motors και άλλες εταιρείες έχουν διαθέσει δισεκατομμύρια δολαρίων στην ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων σε αυτόνομα οχήματα για περισσότερο από μια δεκαετία, με τη δέσμευση ότι θα προσφέρουν καλύτερη ασφάλεια και άνεση στους επιβάτες. Ωστόσο, ορισμένες εταιρείες έχουν εγκαταλείψει τις προσπάθειές τους τους τελευταίους μήνες, με το υψηλό κόστος να θέτει εν αμφιβόλω τα κέρδη την ώρα που η παγκόσμια οικονομία επιβραδύνεται.

Στην περίπτωση της Amazon η τεχνολογία αυτή αποκτάει ιδιαίτερη σημασία, καθώς όταν τα αυτοοδηγούμενα οχήματα θα κυκλοφορούν επίσημα, θα μπορεί να παραδίδει τα δέματά της απουσία οδηγών. Δέματα τα οποία θα φορτώνονται στα οχήματα αυτά επίσης δίχως να είναι απαραίτητη η ανθρώπινη παρουσία. Μια ισχυρότατη ένδειξη για τις αλλαγές που έρχονται στο εργασιακό τοπίο όσο η τεχνολογία θα διεκδικεί όλο και περισσότερο μερίδιο της ανθρώπινης καθημερινότητας.

Η «πρεμιέρα του Zoox

Το robotaxi της Zoox όπως προαναφέρθηκε έκανε ντεμπούτο την περασμένη Δευτέρα στους δρόμους. Μετέφερε υπαλλήλους της εταιρείας σε αυτά τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια και δεν υπήρξε καμία αναφορά στα μέσα ενημέρωσης για κάποιο παρατράγουδο.

«Με την ανακοίνωση της παρθενικής λειτουργίας του αυτόνομου οχήματος για τους εργαζόμενούς μας, συμβάλλουμε στην πρόοδο που σημείωσε αυτός ο κλάδος τον τελευταίο χρόνο και φέρνουμε τη Zoox ένα βήμα πιο κοντά σε μια εμπορευματοποιημένη υπηρεσία robotaxi για το ευρύ κοινό», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Zoox είπε ο Άισα Έβανς.

Η «ακτινογραφία» του Zoox

Το αυτοοδηγούμενο όχημα της Zoox δεν έχει ούτε πετάλια, ούτε τιμόνι. Μπορούν να μεταφέρει έως τέσσερις επιβάτες, οι οποίο ανά δύο κάθονται αντικρυστά προκειμένου να διευκολύνεται ο διάλογος σύμφωνα με την εταιρεία. Για την προστασία των επιβατών το όχημα διαθέτει πέντε ατομικούς αερόσακους.

Κινείται αμφίδρομα τόσο προς τα εμπρός όσο και προς τα πίσω, κάτι που επί της ουσίας καταργεί την κατεύθυνση. Πόσο μάλλον με τις τέσσερις ρόδες να στρέφονται και πλαγίως.

Αυτή η περιστροφή των ροδών επιτρέπει στο όχημα να παρκάρει παράλληλα για παράδειγμα ανάμεσα σε δύο αυτοκίνητα, δίχως πλέον να χρειάζεται να κάνει τις μανούβρες που χρειάζεται ένα συμβατικό όχημα για να μπει στην ίδια θέση.

Όλο το όχημα ελέγχεται ηλεκτρονικά, ενώ στην ανάρτηση του κάθε τροχού υπάρχει επιπλέον ηλεκτρονικός έλεγχος για την καλύτερη λειτουργία του συστήματος των φρένων.

Αναφορικά με τον κινητήρα του Zoox, αυτός κινείται από δύο δίδυμες μπαταρίες οι οποίες τροφοδοτούν με ενέργεια 133 kWh τα δύο ξεχωριστά συστήματα κίνησης.

Τέλος, οι μπαταρίες ανατροφοδοτούνται όταν λειτουργεί το σύστημα των φρένων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ