![Μπύρα: Έρχονται αυξήσεις έως και 15%](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/11/beer-4893526_960_720.jpg)
Έπειτα από ένα πολύ καλό 2022, χρονιά κατά την οποία η μπύρα κατέγραψε διψήφιο ποσοστό ανόδου, αλλά και τα πρώτα – θετικά – μηνύματα για την πορεία των τουριστικών ροών το 2023, οι προσδοκίες των ζυθοποιών είναι υψηλές, ωστόσο παραμένει το ερωτηματικό για την αντίδραση των καταναλωτών ως προς τις πληθωριστικές πιέσεις, που φαίνεται να συνεχίζονται και εφέτος.
Ο πληθωρισμός, η βουβή δυσαρέσκεια και το ενδεχόμενο πολιτικών εκπλήξεων
Ανατιμήσεις έως 15%
Σε κάθε περίπτωση η μπύρα θα είναι ακριβότερη το 2023, με τον πρόεδρο της Ελληνικής Ένωσης Ζυθοποιών και ιδιοκτήτη της μικροζυθοποιίας Septem, Σοφοκλή Παναγιώτου να κάνει λόγο για μεσοσταθμικές αυξήσεις της τάξης του 8-15%.
Μάλιστα ο κος Παναγιώτου, στο περιθώριο της συνέντευξης τύπου για τη θέσπιση του Σήματος Επισκέψιμου Ζυθοποιείου, χαρακτήρισε τις νέες ανατιμήσεις «πολύ συγκρατημένες» συγκριτικά με την άνοδο του λειτουργικού κόστους των εταιρειών.
«Πέραν του κόστους της ενέργειας, έχουν εκτιναχθεί και οι τιμές στις πρώτες και τις δεύτερες ύλες, για παράδειγμα το κόστος για τις φιάλες έχει αυξηθεί 100%», ανάφερε χαρακτηριστικά, ενώ συμπλήρωσε ότι ανοδικά κινούνται και οι τιμές του αλουμινίου και της βύνης.
Στο ίδιο πνεύμα, ο κος Αλέξανδρος Δανιηλίδης, διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, leader του κλάδου, σημείωσε ότι οι τιμές των προϊόντων πρόκειται να αυξηθούν το επόμενο διάστημα 9% κατά μέσο όρο.
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/beer-g4af8308dc_1920.jpg)
«Σε σχέση με ότι συμβαίνει στον ευρύτερο κλάδο των τροφίμων και ποτών, οι αυξήσεις αυτές είναι μικρότερες», είπε ο κος Δανιηλίδης.
Προτάσσοντας την αύξηση των συντελεστών παραγωγής και ιδιαίτερα της ενέργειας, αλλά και το ρόλο του κράτους όσον αφορά τη φορολογία, και ο κος Αλέξανδρος Κουρής, συνιδρυτής της Μικροζυθοποιίας Κυκλάδων, Νήσος, έκανε λόγο για ανατιμήσεις που έχουν γίνει και θα γίνουν.
Σημειώνεται ότι το 2022 οι μεσοσταθμικές αυξήσεις στην τιμή του καταναλωτή για τα προϊόντα ζύθου ήταν 5-6%.
Ξεπέρασε το 2019 η παραγωγή μπύρας
Με 71 ζυθοποιίες ενεργές από μόλις 28 το 2015, η αγορά της μπύρας στην Ελλάδα «έπιασε» το 2021 την παραγωγή του 2019 μετά το «διάλειμμα» της πανδημίας και των lockdown, ενώ το 2022 κινήθηκε ακόμη υψηλότερα.
Με βάση τα στοιχεία της ευρωπαϊκής ομοσπονδίας ζυθοποιών «Brewers of Europe», η παραγωγή του 2021 ήταν 4.019.000 εκατόλιτρα από 3.377.000 εκατόλιτρα το 2020 και 4.075.000 εκατόλιτρα το 2019. Για το 2022 εκτιμάται ότι ξεπέρασε τα 4.100.000 εκατόλιτρα.
Η έντονη τουριστική κίνηση και η επαναφορά του καναλιού «on trade» (clubs, bars, café, ξενοδοχεία κ.ά.) στην προ πανδημίας κανονικότητα αύξησαν την κατανάλωση του ζύθου στα 32 λίτρα κατά κεφαλή το 2021, αριθμός που το 2022 εκτιμάται ότι έχει αυξηθεί.
Ανοδικά κινήθηκαν και οι εξαγωγές μπύρας στα 752.000 εκατόλιτρα το 2021 από 604.000 εκατόλιτρα το 2020.
Ενδιαφέρον έχει και το γεγονός ότι οι μικροζυθοποιίες στη χώρα μας αυξάνονται και πληθύνονται. Από 15 που ήταν το 2015 το 2021 έφθασαν τις 47.
Αλλάζει ο νόμος του ζύθου
Παράλληλα, όπως ανάφερε ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Ζυθοποιών, βρίσκεται σε εξέλιξη η διαβούλευση του κλάδου με το Γενικό Χημείου του Κράτους για την αλλαγή του νομικού πλαισίου που διέπει τον κλάδο, σημειώνοντας ότι η ισχύουσα νομοθεσία έχει κλείσει 100 χρόνια κι είναι η δεύτερη παλαιότερη στην Ευρώπη.
Μεταξύ των άλλων με τον νέο νόμο – που σημειωτέο οι ζυθοποιοί ελπίζουν να «βγει» πριν τις εκλογές – πρόκειται να καταργηθούν 100άδες αναχρονιστικές διατάξεις, να απλοποιηθούν οι διαδικασίες, καθώς και να υπάρχει πρόβλεψη για χρήση εναλλακτικών πρώτων υλών για την παραγωγή της μπύρας, όπως τα φρούτα.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Τράπεζες: Γιατί φορτώνουν με επιπλέον έξοδα το τελευταίο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_trapezes_flags_NEA_2025-600x352.png)
Γιατί «φορτώνουν» με επιπλέον έξοδα τους ισολογισμούς οι τράπεζες - Ο πήχης για τα μερίσματα
Στην τελική ευθεία εισέρχεται η δημοσιοποίηση των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων από τις τράπεζες - Η στρατηγική και ο στόχος για τα μερίσματα
![Miele Hellas: «Bonus» από τους Γερμανούς στην ελληνική εταιρεία – Το στοίχημα των 100 εκατ. ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/miele-1-600x400.jpg)
Το «bonus» των Γερμανών στη Miele Hellas, το στοίχημα των 100 εκατ. και ο Κωτσόβολος
Τι ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Miele Hellas για την πορεία ανάπτυξης – Το μήνυμα των ιδιοκτητών για την ανάθεση του cluster – Πώς θα αναπτυχθεί
![Βιομηχανικές περιοχές: Σύσκεψη βουλευτών της ΝΔ και εκπροσώπων του ΠΑΣΕΒΙΠΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/1213-600x450.jpg)
Διορθωτικές παρεμβάσεις στο νόμο 4982/22 για τις βιομηχανικές περιοχές ζητούν οι επιχειρήσεις των ΒΙΠΕ
Οι βουλευτές της ΝΔ μαζί με εκπροσώπους του ΠΑΣΕΒΙΠΕ, θα επιδιώξουν συνάντηση με τον υπουργό Ανάπτυξης «ώστε να διαμορφωθεί ενα βιώσιμο μέλλον» για τις βιομηχανικές περιοχές
![Miele Hellas: Επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Miele-600x400.jpg)
Η Miele Hellas επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία
Η επιτυχημένη πορεία της Miele Hellas οδηγεί σε ανάληψη της νέας αρμοδιότητας του νέου Miele Cluster Adria Aegean
![Jumbo: Αυξήθηκαν κατά 11% οι πωλήσεις τον Ιανουάριο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/jumbo55.png)
Jumbo: Αύξηση 11% στις πωλήσεις τον Ιανουάριο
Αυξημένες 15% οι πωλήσεις στην Ελλάδα τον Ιανουάριο - Τι αναφέρει η διοίκηση της Jumbo
![Κλωστοϋφαντουργία: Υψηλό το ενεργειακό κόστος λένε οι κλωστοϋφαντουργοί -Υπόμνημα σε Σκυλακάκη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/klostoyfantoyrgia-768x430-1-600x336.jpg)
Υψηλό το ενεργειακό κόστος λένε οι κλωστοϋφαντουργοί - Υπόμνημα σε Σκυλακάκη
Υπεισέρχεται πλέον στο κόστος του προϊόντος περίπου κατά 50%, και είναι 40% υψηλότερο από Ισπανία και Πορτογαλία αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΕΒΚ
![ΑΧΙΑ για Πειραιώς: Μια εύστοχη στρατηγική κίνηση εν μέσω πιέσεων των επιτοκιακών εσόδων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_peiraios_megalou333-600x352.png)
ΑΧΙΑ για Πειραιώς: Μια εύστοχη στρατηγική κίνηση εν μέσω πιέσεων των επιτοκιακών εσόδων
Το σενάριο της απόκτησης της Εθνικής Ασφαλιστικής το 2025 - Βραχυπρόθεσμες προκλήσεις
![Public: Δύο νέα “Public + home” καταστήματα σε Ίλιον και Ηράκλειο Κρήτης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/thumbnail_Publichome_Ηράκλειο-600x400.jpg)
Δύο νέα “Public + home” καταστήματα σε Ίλιον και Ηράκλειο Κρήτης
Τα νέα μεγάλα “Public + home” αποτελούν μέρος του τριετούς επενδυτικού πλάνου των €10 εκατ. ευρώ που υλοποιεί η εταιρία
![Profile Software: Νέο κέντρο ερευνας και ανάπτυξης στην Πάτρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/profile-software-600x300.webp)
Νέο κέντρο R&D στην Πάτρα για την Profile Software
Το νέο κέντρο R&D της Profile Software θα εστιάζει στη δημιουργία Χρηματοοικονομικών και Επιχειρησιακών λύσεων με χρήση AI και LLM
![Σούπερ μάρκετ: Αύξηση τζίρου 9% στα online – Τι προτιμούν οι καταναλωτές [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/02/online-supermarket-768x402-1-600x314.jpg)
«Άλμα» 9% στις πωλήσεις των online σούπερ μάρκετ - Η δημοφιλής ημέρας [γραφήματα]
Ποιες κατηγορίες προϊόντων πρωταγωνιστούν στα online σούπερ μάρετ