Έπειτα από ένα πολύ καλό 2022, χρονιά κατά την οποία η μπύρα κατέγραψε διψήφιο ποσοστό ανόδου, αλλά και τα πρώτα – θετικά – μηνύματα για την πορεία των τουριστικών ροών το 2023, οι προσδοκίες των ζυθοποιών είναι υψηλές, ωστόσο παραμένει το ερωτηματικό για την αντίδραση των καταναλωτών ως προς τις πληθωριστικές πιέσεις, που φαίνεται να συνεχίζονται και εφέτος.
Ο πληθωρισμός, η βουβή δυσαρέσκεια και το ενδεχόμενο πολιτικών εκπλήξεων
Ανατιμήσεις έως 15%
Σε κάθε περίπτωση η μπύρα θα είναι ακριβότερη το 2023, με τον πρόεδρο της Ελληνικής Ένωσης Ζυθοποιών και ιδιοκτήτη της μικροζυθοποιίας Septem, Σοφοκλή Παναγιώτου να κάνει λόγο για μεσοσταθμικές αυξήσεις της τάξης του 8-15%.
Μάλιστα ο κος Παναγιώτου, στο περιθώριο της συνέντευξης τύπου για τη θέσπιση του Σήματος Επισκέψιμου Ζυθοποιείου, χαρακτήρισε τις νέες ανατιμήσεις «πολύ συγκρατημένες» συγκριτικά με την άνοδο του λειτουργικού κόστους των εταιρειών.
«Πέραν του κόστους της ενέργειας, έχουν εκτιναχθεί και οι τιμές στις πρώτες και τις δεύτερες ύλες, για παράδειγμα το κόστος για τις φιάλες έχει αυξηθεί 100%», ανάφερε χαρακτηριστικά, ενώ συμπλήρωσε ότι ανοδικά κινούνται και οι τιμές του αλουμινίου και της βύνης.
Στο ίδιο πνεύμα, ο κος Αλέξανδρος Δανιηλίδης, διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, leader του κλάδου, σημείωσε ότι οι τιμές των προϊόντων πρόκειται να αυξηθούν το επόμενο διάστημα 9% κατά μέσο όρο.
«Σε σχέση με ότι συμβαίνει στον ευρύτερο κλάδο των τροφίμων και ποτών, οι αυξήσεις αυτές είναι μικρότερες», είπε ο κος Δανιηλίδης.
Προτάσσοντας την αύξηση των συντελεστών παραγωγής και ιδιαίτερα της ενέργειας, αλλά και το ρόλο του κράτους όσον αφορά τη φορολογία, και ο κος Αλέξανδρος Κουρής, συνιδρυτής της Μικροζυθοποιίας Κυκλάδων, Νήσος, έκανε λόγο για ανατιμήσεις που έχουν γίνει και θα γίνουν.
Σημειώνεται ότι το 2022 οι μεσοσταθμικές αυξήσεις στην τιμή του καταναλωτή για τα προϊόντα ζύθου ήταν 5-6%.
Ξεπέρασε το 2019 η παραγωγή μπύρας
Με 71 ζυθοποιίες ενεργές από μόλις 28 το 2015, η αγορά της μπύρας στην Ελλάδα «έπιασε» το 2021 την παραγωγή του 2019 μετά το «διάλειμμα» της πανδημίας και των lockdown, ενώ το 2022 κινήθηκε ακόμη υψηλότερα.
Με βάση τα στοιχεία της ευρωπαϊκής ομοσπονδίας ζυθοποιών «Brewers of Europe», η παραγωγή του 2021 ήταν 4.019.000 εκατόλιτρα από 3.377.000 εκατόλιτρα το 2020 και 4.075.000 εκατόλιτρα το 2019. Για το 2022 εκτιμάται ότι ξεπέρασε τα 4.100.000 εκατόλιτρα.
Η έντονη τουριστική κίνηση και η επαναφορά του καναλιού «on trade» (clubs, bars, café, ξενοδοχεία κ.ά.) στην προ πανδημίας κανονικότητα αύξησαν την κατανάλωση του ζύθου στα 32 λίτρα κατά κεφαλή το 2021, αριθμός που το 2022 εκτιμάται ότι έχει αυξηθεί.
Ανοδικά κινήθηκαν και οι εξαγωγές μπύρας στα 752.000 εκατόλιτρα το 2021 από 604.000 εκατόλιτρα το 2020.
Ενδιαφέρον έχει και το γεγονός ότι οι μικροζυθοποιίες στη χώρα μας αυξάνονται και πληθύνονται. Από 15 που ήταν το 2015 το 2021 έφθασαν τις 47.
Αλλάζει ο νόμος του ζύθου
Παράλληλα, όπως ανάφερε ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Ζυθοποιών, βρίσκεται σε εξέλιξη η διαβούλευση του κλάδου με το Γενικό Χημείου του Κράτους για την αλλαγή του νομικού πλαισίου που διέπει τον κλάδο, σημειώνοντας ότι η ισχύουσα νομοθεσία έχει κλείσει 100 χρόνια κι είναι η δεύτερη παλαιότερη στην Ευρώπη.
Μεταξύ των άλλων με τον νέο νόμο – που σημειωτέο οι ζυθοποιοί ελπίζουν να «βγει» πριν τις εκλογές – πρόκειται να καταργηθούν 100άδες αναχρονιστικές διατάξεις, να απλοποιηθούν οι διαδικασίες, καθώς και να υπάρχει πρόβλεψη για χρήση εναλλακτικών πρώτων υλών για την παραγωγή της μπύρας, όπως τα φρούτα.
Latest News
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών
Πώς θα αξιοποιήσουν οι τράπεζες τα υψηλά «μαξιλάρια» ρευστότητας
Τι σχεδιάζουν οι τράπεζες για να αυξήσουν το αποτύπωμά τους - Έρχονται κινήσεις επέκτασης εντός και εκτός συνόρων
Ποιες εταιρείες επενδύουν στην απολιγνιτοποίηση - Τα 6 μεγάλα projects
Έργα συνολικού προϋπολογισμού 141,558 εκατ. ευρώ πραγματοποιούνται από 6 μεγάλες εταιρείες στις περιοχές όπου συνέβη η απολιγνιτοποίηση
Νέος γύρος συγκέντρωσης στα σούπερ μάρκετ - Τα χαμηλά κέρδη και τα μέτρα για τις τιμές
Τι «βλέπει» ο Αριστοτέλης Παντελιάδης για τις τιμές στα σούπερ μάρκετ - Γιατί δεν θα επιστρέψουν ποτέ εκεί που ήταν στα προ τριετίας
Restart για την Electrolux με νέα δομή και νέα προϊόντα – Οι στόχοι
Η... 105 ετών Electrolux τον τελευταίο χρόνο ολοκλήρωσε την αναδόμηση και τον προσανατολισμό της - Οι αλλαγές που έγιναν σε επίπεδο ελληνικής αγοράς
Τζαννετάκης (Motor Oil): Μηνύματα για μέρισμα αλλά και για το πλαφόν στα καύσιμα
Τι είπε ο Πέτρος Τζαννετάκης αναπληρωτής CEO της Motor Oil στους αναλυτές για τις επιπτώσεις από την πυρκαγιά στο διυλιστήριο
Στις 12 Δεκεμβρίου η ΓΣ της Μπλε Κέδρος για την ακύρωση 700.000 ιδίων μετοχών
Ποια θέματα θα συζητηθούν
Γιαν Κάρας (ΟΠΑΠ): «Χτίζουμε» στην επιτυχία του Τζόκερ – Έφθασαν τις 12.000 τα VTLs
Ο ΟΠΑΠ παρουσίασε τα οικονομικά του αποτελέσματα για το γ' τρίμηνο και το εννεάμηνο του 2024 - Στα 352 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη
Νέα διετής συλλογική σύμβαση εργασίας στην Πειραιώς - Ποιες παροχές αυξάνονται
Ποιες θα είναι οι παροχές στην τράπεζα Πειραιώς - Διεύρυνση και ενίσχυση του ιατροφαρμακευτικού και νοσοκομειακού προγράμματος,
Αντιδρά η εστίαση στην αύξηση των δημοτικών τελών - Επιστολή ΠΟΕΣΕ στον Δούκα
Η ΠΟΕΣΕ τονίζει ότι πρόταση για αύξηση 10% των δημοτικών τελών γίνεται αιφνιδιαστικά χωρίς καμία ενημέρωση και διαβούλευση