
Έπειτα από ένα πολύ καλό 2022, χρονιά κατά την οποία η μπύρα κατέγραψε διψήφιο ποσοστό ανόδου, αλλά και τα πρώτα – θετικά – μηνύματα για την πορεία των τουριστικών ροών το 2023, οι προσδοκίες των ζυθοποιών είναι υψηλές, ωστόσο παραμένει το ερωτηματικό για την αντίδραση των καταναλωτών ως προς τις πληθωριστικές πιέσεις, που φαίνεται να συνεχίζονται και εφέτος.
Ο πληθωρισμός, η βουβή δυσαρέσκεια και το ενδεχόμενο πολιτικών εκπλήξεων
Ανατιμήσεις έως 15%
Σε κάθε περίπτωση η μπύρα θα είναι ακριβότερη το 2023, με τον πρόεδρο της Ελληνικής Ένωσης Ζυθοποιών και ιδιοκτήτη της μικροζυθοποιίας Septem, Σοφοκλή Παναγιώτου να κάνει λόγο για μεσοσταθμικές αυξήσεις της τάξης του 8-15%.
Μάλιστα ο κος Παναγιώτου, στο περιθώριο της συνέντευξης τύπου για τη θέσπιση του Σήματος Επισκέψιμου Ζυθοποιείου, χαρακτήρισε τις νέες ανατιμήσεις «πολύ συγκρατημένες» συγκριτικά με την άνοδο του λειτουργικού κόστους των εταιρειών.
«Πέραν του κόστους της ενέργειας, έχουν εκτιναχθεί και οι τιμές στις πρώτες και τις δεύτερες ύλες, για παράδειγμα το κόστος για τις φιάλες έχει αυξηθεί 100%», ανάφερε χαρακτηριστικά, ενώ συμπλήρωσε ότι ανοδικά κινούνται και οι τιμές του αλουμινίου και της βύνης.
Στο ίδιο πνεύμα, ο κος Αλέξανδρος Δανιηλίδης, διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, leader του κλάδου, σημείωσε ότι οι τιμές των προϊόντων πρόκειται να αυξηθούν το επόμενο διάστημα 9% κατά μέσο όρο.

«Σε σχέση με ότι συμβαίνει στον ευρύτερο κλάδο των τροφίμων και ποτών, οι αυξήσεις αυτές είναι μικρότερες», είπε ο κος Δανιηλίδης.
Προτάσσοντας την αύξηση των συντελεστών παραγωγής και ιδιαίτερα της ενέργειας, αλλά και το ρόλο του κράτους όσον αφορά τη φορολογία, και ο κος Αλέξανδρος Κουρής, συνιδρυτής της Μικροζυθοποιίας Κυκλάδων, Νήσος, έκανε λόγο για ανατιμήσεις που έχουν γίνει και θα γίνουν.
Σημειώνεται ότι το 2022 οι μεσοσταθμικές αυξήσεις στην τιμή του καταναλωτή για τα προϊόντα ζύθου ήταν 5-6%.
Ξεπέρασε το 2019 η παραγωγή μπύρας
Με 71 ζυθοποιίες ενεργές από μόλις 28 το 2015, η αγορά της μπύρας στην Ελλάδα «έπιασε» το 2021 την παραγωγή του 2019 μετά το «διάλειμμα» της πανδημίας και των lockdown, ενώ το 2022 κινήθηκε ακόμη υψηλότερα.
Με βάση τα στοιχεία της ευρωπαϊκής ομοσπονδίας ζυθοποιών «Brewers of Europe», η παραγωγή του 2021 ήταν 4.019.000 εκατόλιτρα από 3.377.000 εκατόλιτρα το 2020 και 4.075.000 εκατόλιτρα το 2019. Για το 2022 εκτιμάται ότι ξεπέρασε τα 4.100.000 εκατόλιτρα.
Η έντονη τουριστική κίνηση και η επαναφορά του καναλιού «on trade» (clubs, bars, café, ξενοδοχεία κ.ά.) στην προ πανδημίας κανονικότητα αύξησαν την κατανάλωση του ζύθου στα 32 λίτρα κατά κεφαλή το 2021, αριθμός που το 2022 εκτιμάται ότι έχει αυξηθεί.
Ανοδικά κινήθηκαν και οι εξαγωγές μπύρας στα 752.000 εκατόλιτρα το 2021 από 604.000 εκατόλιτρα το 2020.
Ενδιαφέρον έχει και το γεγονός ότι οι μικροζυθοποιίες στη χώρα μας αυξάνονται και πληθύνονται. Από 15 που ήταν το 2015 το 2021 έφθασαν τις 47.
Αλλάζει ο νόμος του ζύθου
Παράλληλα, όπως ανάφερε ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Ζυθοποιών, βρίσκεται σε εξέλιξη η διαβούλευση του κλάδου με το Γενικό Χημείου του Κράτους για την αλλαγή του νομικού πλαισίου που διέπει τον κλάδο, σημειώνοντας ότι η ισχύουσα νομοθεσία έχει κλείσει 100 χρόνια κι είναι η δεύτερη παλαιότερη στην Ευρώπη.
Μεταξύ των άλλων με τον νέο νόμο – που σημειωτέο οι ζυθοποιοί ελπίζουν να «βγει» πριν τις εκλογές – πρόκειται να καταργηθούν 100άδες αναχρονιστικές διατάξεις, να απλοποιηθούν οι διαδικασίες, καθώς και να υπάρχει πρόβλεψη για χρήση εναλλακτικών πρώτων υλών για την παραγωγή της μπύρας, όπως τα φρούτα.


Latest News

Πώς θα λειτουργήσουν καταστήματα και σούπερ μάρκετ το Μ. Σάββατο
Αναλυτικά οι ώρες λειτουργίας - Οι συστάσεις του ΕΦΕΤ

Worldline: Το μέλλον των ψηφιακών πληρωμών είναι ανθρώπινο και προσωποποιημένο
«Το μέλλον των πληρωμών δεν είναι απλώς ψηφιακό. Είναι έξυπνο, ανθρώπινο και εξατομικευμένο» επισήμανε ο κ. Κιτιξής, Country Head and Managing Director της Worldline

Πώς επηρεάζονται οι τραπεζικές συναλλαγές από τις αργίες
Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές μέσω web banking και mobile apps θα λειτουργούν κανονικά

Ποιοι χάνουν, ποιοι κερδίζουν από τη μείωση των επιτοκίων της ΕΚΤ
Νέα εποχή φθηνού χρήματος στην Ελλάδα με τη βούλα της ΕΚΤ - Η μείωση στα επιτόκια ρίχνει τα έσοδα στις τράπεζες και τις αποδόσεις στις καταθέσεις

Δωδώνη: Τριάντα χρόνια συγκρούσεων, 3 ιδιοκτήτες και ο νικητής
Μετά από 13 χρόνια και μεγάλη προσπάθεια τα αδέλφια Σαράντη αποκτούν το ισχυρότερο εξαγωγικό brand name στην φέτα, την Δωδώνη

Με 1,7 δισ. χτίζει εργοστάσια και αποθήκευση ενέργειας - Το deal με Κοπελούζο
Η ΔΕΗ ολοκληρώνει την απόκτηση του μεριδίου του Κοπελούζου στο CCGT Αλεξανδρούπολης - Οι νέες επενδύσεις για ευέλικτη παραγωγή συνολικής ισχύος περίπου 2,3 GW

Πώς θα λειτουργήσουν καταστήματα και σούπερ μάρκετ Μ. Παρασκευή και Μ. Σάββατο
Αναλυτικά οι ώρες λειτουργίας - Οι συστάσεις του ΕΦΕΤ

Δωδώνη: Στα Ελληνικά Γαλακτοκομεία με 110 εκατ. ευρώ η ηπειρώτικη γαλακτοβιομηχανία
Τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία αναλαμβάνουν τον δανεισμό, 95 εκατ. ευρώ, της «Δωδώνη» - Είσοδος με επώνυμο προϊόν στη φέτα για τους Αφούς Σαράντη

Παρελθόν ο Μαρινόπουλος από τη Marks & Spencer - Πέρασε στα χέρια του μητρικού ομίλου
Μονομετοχική πλέον η Marks & Spencer στην Ελλάδα - Μέσα σε ένα μόλις μήνα, άλλαξε το ΔΣ της εταιρείας - Εκτός ο Στέφανος Μαρινόπουλος

Κατασκευή φράγματος στον Ασωπό από τον όμιλο AKTOR
Το έργο είναι συμβατό με το Σχέδιο Διαχείρισης Λεκανών Απορροής Ποταμών του Υδατικού Διαμερίσματος Βόρειας Πελοποννήσου.