
Έπειτα από ένα πολύ καλό 2022, χρονιά κατά την οποία η μπύρα κατέγραψε διψήφιο ποσοστό ανόδου, αλλά και τα πρώτα – θετικά – μηνύματα για την πορεία των τουριστικών ροών το 2023, οι προσδοκίες των ζυθοποιών είναι υψηλές, ωστόσο παραμένει το ερωτηματικό για την αντίδραση των καταναλωτών ως προς τις πληθωριστικές πιέσεις, που φαίνεται να συνεχίζονται και εφέτος.
Ο πληθωρισμός, η βουβή δυσαρέσκεια και το ενδεχόμενο πολιτικών εκπλήξεων
Ανατιμήσεις έως 15%
Σε κάθε περίπτωση η μπύρα θα είναι ακριβότερη το 2023, με τον πρόεδρο της Ελληνικής Ένωσης Ζυθοποιών και ιδιοκτήτη της μικροζυθοποιίας Septem, Σοφοκλή Παναγιώτου να κάνει λόγο για μεσοσταθμικές αυξήσεις της τάξης του 8-15%.
Μάλιστα ο κος Παναγιώτου, στο περιθώριο της συνέντευξης τύπου για τη θέσπιση του Σήματος Επισκέψιμου Ζυθοποιείου, χαρακτήρισε τις νέες ανατιμήσεις «πολύ συγκρατημένες» συγκριτικά με την άνοδο του λειτουργικού κόστους των εταιρειών.
«Πέραν του κόστους της ενέργειας, έχουν εκτιναχθεί και οι τιμές στις πρώτες και τις δεύτερες ύλες, για παράδειγμα το κόστος για τις φιάλες έχει αυξηθεί 100%», ανάφερε χαρακτηριστικά, ενώ συμπλήρωσε ότι ανοδικά κινούνται και οι τιμές του αλουμινίου και της βύνης.
Στο ίδιο πνεύμα, ο κος Αλέξανδρος Δανιηλίδης, διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, leader του κλάδου, σημείωσε ότι οι τιμές των προϊόντων πρόκειται να αυξηθούν το επόμενο διάστημα 9% κατά μέσο όρο.

«Σε σχέση με ότι συμβαίνει στον ευρύτερο κλάδο των τροφίμων και ποτών, οι αυξήσεις αυτές είναι μικρότερες», είπε ο κος Δανιηλίδης.
Προτάσσοντας την αύξηση των συντελεστών παραγωγής και ιδιαίτερα της ενέργειας, αλλά και το ρόλο του κράτους όσον αφορά τη φορολογία, και ο κος Αλέξανδρος Κουρής, συνιδρυτής της Μικροζυθοποιίας Κυκλάδων, Νήσος, έκανε λόγο για ανατιμήσεις που έχουν γίνει και θα γίνουν.
Σημειώνεται ότι το 2022 οι μεσοσταθμικές αυξήσεις στην τιμή του καταναλωτή για τα προϊόντα ζύθου ήταν 5-6%.
Ξεπέρασε το 2019 η παραγωγή μπύρας
Με 71 ζυθοποιίες ενεργές από μόλις 28 το 2015, η αγορά της μπύρας στην Ελλάδα «έπιασε» το 2021 την παραγωγή του 2019 μετά το «διάλειμμα» της πανδημίας και των lockdown, ενώ το 2022 κινήθηκε ακόμη υψηλότερα.
Με βάση τα στοιχεία της ευρωπαϊκής ομοσπονδίας ζυθοποιών «Brewers of Europe», η παραγωγή του 2021 ήταν 4.019.000 εκατόλιτρα από 3.377.000 εκατόλιτρα το 2020 και 4.075.000 εκατόλιτρα το 2019. Για το 2022 εκτιμάται ότι ξεπέρασε τα 4.100.000 εκατόλιτρα.
Η έντονη τουριστική κίνηση και η επαναφορά του καναλιού «on trade» (clubs, bars, café, ξενοδοχεία κ.ά.) στην προ πανδημίας κανονικότητα αύξησαν την κατανάλωση του ζύθου στα 32 λίτρα κατά κεφαλή το 2021, αριθμός που το 2022 εκτιμάται ότι έχει αυξηθεί.
Ανοδικά κινήθηκαν και οι εξαγωγές μπύρας στα 752.000 εκατόλιτρα το 2021 από 604.000 εκατόλιτρα το 2020.
Ενδιαφέρον έχει και το γεγονός ότι οι μικροζυθοποιίες στη χώρα μας αυξάνονται και πληθύνονται. Από 15 που ήταν το 2015 το 2021 έφθασαν τις 47.
Αλλάζει ο νόμος του ζύθου
Παράλληλα, όπως ανάφερε ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Ζυθοποιών, βρίσκεται σε εξέλιξη η διαβούλευση του κλάδου με το Γενικό Χημείου του Κράτους για την αλλαγή του νομικού πλαισίου που διέπει τον κλάδο, σημειώνοντας ότι η ισχύουσα νομοθεσία έχει κλείσει 100 χρόνια κι είναι η δεύτερη παλαιότερη στην Ευρώπη.
Μεταξύ των άλλων με τον νέο νόμο – που σημειωτέο οι ζυθοποιοί ελπίζουν να «βγει» πριν τις εκλογές – πρόκειται να καταργηθούν 100άδες αναχρονιστικές διατάξεις, να απλοποιηθούν οι διαδικασίες, καθώς και να υπάρχει πρόβλεψη για χρήση εναλλακτικών πρώτων υλών για την παραγωγή της μπύρας, όπως τα φρούτα.


Latest News

Νέος πρόεδρος της ΚΕΕΕ ο Γιάννης Βουτσινάς
Στη ψηφοφορία o Γιάννης Βουτσινάς επικράτησε του Γιάννη Μπρατάκου, με 69 έναντι 49 ψήφων

Η μεγάλη ευκαιρία της ΕΕ να φτάσει τις ΗΠΑ στις startups - Τι γίνεται στην Ελλάδα
Η Ευρώπη επενδύει πολλά στο κομμάτι των startups, ειδικά στην ΑΙ, ώστε να κλείσει το κενό με τις ΗΠΑ - Τι δείχνουν τα τελευταία στοιχεία

Vodafone: Ολοκλήρωση δύο έργων για την ψηφιακή αναβάθμιση του Δημοσίου Τομέα
Τα έργα που ολοκλήρωσε η Vodafone είναι το νέο πληροφοριακό σύστημα για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και ο μετασχηματισμός των υπηρεσιών στα ελληνικά Προξενεία

Οι αυξήσεις στις τιμές ρίχνουν το τζίρο στις επιχειρήσεις εστίασης
«Όσο μπορούμε κρατάμε τις τιμές, αλλά ο κόσμος κάνει πλέον μικρό λογαριασμό» λένε οι επαγγελματίες της εστίασης παραδεχόμενοι ότι η ακρίβεια αποτελεί πρόβλημα

Πενήντα χρόνια χωρίς τον Αριστοτέλη Ωνάση - Ο βίος και η πολιτεία του Έλληνα κροίσου
Ο επιχειρηματίας που άφησε το στίγμα του στην ιστορία της Ελλάδας - Τα μυστικά της επιτυχίας του

Ανατροπή στις επενδύσεις των ΑΕΕΑΠ – Τι αλλάζει
Το βαθύ discount στις μετοχές των Ανώνυμων Εταιρειών Επενδύσεων σε Ακίνητη Περιουσία (ΑΕΕΑΠ) και οι προσδοκίες – Οι αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο

Με ταχείς ρυθμούς ο «γάμος» Entersoft-Softone
Η ενιαία Entersoft-Softone βρίσκεται σε διαδικασία επιλογής εμπορικής ονομασίας, ενοποίησης διοικητικών δομών αλλά και διαμόρφωσης του protfolio λύσεων που θα προσφέρει προς τους πελάτες της

Αktor: Στα 32,4 εκατ. ευρώ το Enterpise Value (EV) της Sun Force One
Η AKTOR Ανανεώσιμες θα καταβάλει ως ίδια συμμετοχή για την αγορά του 51% της Sun Force One το ποσό των 4,1 εκ. ευρώ περίπου

Αρίστος Δοξιάδης: Ένας επενδυτής των start ups αναλαμβάνει την Έρευνα και Ανάπτυξη
Ο Αρίστος Δοξιάδης είναι συνεργάτης στη Big Pi, μια εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων που επενδύει στην Ελλάδα και υποστηρίζει τη φιλόδοξη καινοτομία

Οκτώ νέα αεροσκάφη στο στόλο της Aegean
Προσθέτει 8 νέα αεροσκάφη Airbus A321 - Έφτασε τα 58 στο σύνολο