Οι κανονισμοί για τη μείωση των εκπομπών ρύπων φέρνουν μεγάλες αλλαγές στις αυτοκινητοβιομηχανίες, περιλαμβανομένων και εμβληματικών εταιρειών παραγωγής σπορ οχημάτων όπως η Ferrari, οι οποίες κάνουν αγώνα δρόμου για να κρατήσουν τους παραδοσιακούς τους πελάτες και να κερδίσουν νέους επενδύοντας στην ηλεκτροκίνηση.
Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα το Μαρανέλλο και σήμα το όριο αλογάκι βρίσκεται καθοδόν για να παρουσιάσει το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό της μοντέλο μέσα στο 2025, με κύριο στόχο να διατηρήσει το σπορ χαρακτήρα και την ευχαρίστηση στην οδήγηση για την οποία την προτιμούν οι παραδοσιακοί της πελάτες. Αυτό επεσήμανε σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Μπλούμπεργκ το νέο αφεντικό της διάσημης ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας σπορ οχημάτων, Μπενεντέτο Βίνια. Εκτός από το χρονοδιάγραμμα αυτό ο 53χρονος Βίνια, ο οποίος ξεκίνησε την καριέρα του με μεγάλη επιτυχία στα μικροηλεκτρονικά, παρουσίασε πιο αναλυτικά τις σκέψεις του αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση και εξέφρασε την εκτίμησή του για το πρόσωπο του επικεφαλής της Tesla, Ίλον Μασκ.
Ferrari: Το ράλι διαρκείας της μετοχής έφερε τον Π. Φεράρι στο Top-500 των πιο πλουσίων
Όπως είπε ο Μασκ συνέβαλε σημαντικά στην ταχύτητα με την οποία συντελέστηκαν μεγάλες αλλαγές τα τελευταία χρόνια στον κλάδο κατασκευής οχημάτων, αν ο Βίνια θέλησε να διαχωρίσει αυστηρά τις πορείες που ακολουθούν Ferrari και Tesla.
Οχήματα για μετακίνηση και οχήματα για ευχαρίστηση στην οδήγηση
Ο Βίνια έθεσε τη διάκριση ανάμεσα σε λειτουργικά αυτοκίνητα, που έχουν στόχο να μετακινούν ανθρώπους από το ένα σημείο στο άλλο εκπέμποντας μηδενικό διοξείδιο του άνθρακα. Όπως είπε το ποια θα είναι η μάρκα αυτών των αυτοκινήτων δεν ενδιαφέρει αγοραστές που θέλουν απλώς να μετακινούνται. Ο ίδιος χαρακτήρισε τα Tesla ως τέτοια οχήματα μετακίνησης από το ένα σημείο στο άλλο, θέλοντας να διαχωρίσει το κοινό στο οποίο απευθύνεται η Ferrari.
Όταν ρωτήθηκε για τις υποχρεωτικές αλλαγές που έχει επιβάλλει η Κομισιόν και διάφορες άλλες χώρες στις αυτοκινητοβιομηχανίες, απάντησε διπλωματικά ότι ορισμένες ρυθμιστικές αρχές σε ένα συγκεκριμένο σημείο αποφάσισαν ότι ο κλάδος των εταιρειών οχημάτων «θα έπρεπε να στραφεί στον ηλεκτρισμό, είτε αυτό ήταν σωστό είτε λάθος», όπως είπε στο Μπλούμπεργκ.
Υπερβολική στροφή προς τη νέα τεχνολογία;
Ο Βίνια θεωρεί ότι η ηλεκτροκίνηση είναι μόνο ένα κομμάτι της πίτας και πως πράγματι γίνεται μεγάλη διαφημιστική εκστρατεία για αυτό, καθώς και για το λογισμικό και τη συζήτηση για την ανάγκη αλλαγών της εφοδιαστικής αλυσίδας. «Οι περισσότεροι άνθρωποι ασχολούνται υπερβολικά με την ίδια την τεχνολογία, επομένως υπάρχουν άτομα που μιλούν για πράγματα όπως η αξονική ροή, η ακτινική ροή και η πυκνότητα ισχύος, όταν το πιο σημαντικό πράγμα είναι η αντίληψη του πελάτη» για το όχημα που θέλει να οδηγεί, προειδοποίησε.
Εξήγησε επίσης ότι η ηλεκτροκίνηση είναι σχετικά εύκολη από τεχνολογική άποψη για οχήματα. «Το πραγματικό θέμα είναι πώς να εξαγάγει κανείς το καλύτερο συναίσθημα που θέλει (μια εταιρεία) να δίνει στον οδηγό, για τη χρήση αυτής της τεχνολογίας. Η τεχνολογία είναι απλώς ένα εργαλείο και νομίζω ότι δίνονται πάρα πολλά χρήματα για αυτή κι αυτό συμβαίνει επειδή υπάρχει έλλειψη βαθιάς γνώσης», συμπλήρωσε.
Δεδομένων των αλλαγών σε κανονιστικό επίπεδο, για το οποίο οι κατασκευαστές δεν μπορούν να κάνουν πλέον πολλά, ο Βίνια χαρακτήρισε την ηλεκτροκίνηση ως νέο τρόπο για να παρέχει η Ferrari στους πελάτες της «μια μοναδική οδηγική εμπειρία», σημειώνοντας πως «δεν έχω καμία αμφιβολία ότι τα ηλεκτρικά μας συστήματα κίνησης θα προσφέρουν στους πελάτες τις ίδιες συγκινήσεις των κινητήρων εσωτερικής καύσης».
Το μεγαλύτερο μέρος της εξέλιξης φαίνεται ότι τώρα έχει επικεντρωθεί στο πως να δοθεί στους πελάτες εταιρειών σπορ αυτοκινήτων «το καλύτερο συναίσθημα από τη χρήση αυτής της τεχνολογίας», καθώς «αυτό δεν αλλάζει εάν το σύστημα μετάδοσης κίνησης είναι ηλεκτρικό», ανέφερε.
H EE θέλει να καταργήσει έως το 2035 τις πωλήσεις νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης
Οι αλλαγές αυτές συντελούνται την ώρα που οι νομοθέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έδωσαν την τελική τους «ευλογία» σε ρύθμιση που θα επιβάλλει τη σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης σε μια δραστική αναμόρφωση της αυτοκινητοβιομηχανίας της ηπείρου. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υπέγραψε τη συμφωνία που επιτεύχθηκε με τα κράτη μέλη πέρυσι, η οποία απαιτεί από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επιτύχουν στόχο μηδενικών εκπομπών έως το 2035. Η συμφωνία απαιτεί να μειώσουν οι εταιρείες τους ρύπους για νέα οχήματα κατά 55% αυτή τη δεκαετία και αποτελεί βασικό πυλώνα του στόχου της ΕΕ για επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050.
Latest News
«Παγώνουν» οι εξαγωγές πετρελαίου στην Αρκτική, απο τη Ρωσία, μετά τις νέες κυρώσεις των ΗΠΑ
Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα για τις ποσότητες πετρελαίου που παράγει η Ρωσία στις εγκαταστάσεις κοντά στον αρκτικό κύκλο
ΕΚΤ προς τράπεζες: Βελτιωθείτε στην διαχείριση γεωπολιτικών κινδύνων
Η ΕΚΤ καλεί τις ευρωπαϊκές τράπεζες να βελτιώσουν την ανθεκτικότητά τους σε γεωπολιτικά σοκ
Χαμηλότερα από το αναμενόμενο ο πληθωρισμός χονδρικής στις ΗΠΑ τον Δεκέμβριο
Ο Δείκτης Τιμών Παραγωγού αυξήθηκε μόλις 0,2% τον Δεκέμβριο
Αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού - Η νέα στρατηγική της Starbucks
Η Starbucks δημιούργησε έναν «Κώδικα Δεοντολογίας Καφετέριας» και με την εφαρμογή του στις ΗΠΑ, αρχίζει η μεγάλη της μεταμόρφωση
Πίεση από παντού - Θα παρατείνει ο Μπάιντεν την προθεσμία απαγόρευσης του TikTok στις 19 Ιανουαρίου;
Ο Μπάιντεν θα μπορούσε να παρατείνει την προθεσμία κατά 90 ημέρες - Το ενδεχόμενο που εξετάζεται μέχρι την ολοκλήρωση της ακρόασης
Όλι Ρεν: Στα μέσα του 2025 θα φτάσουμε στα ουδέτερα επιτόκια
Ο διοικητής της φινλανδικής κεντρικής τράπεζας, Όλι Ρεν, εκτίμησε ότι η ΕΚΤ θα πρέπει επίσης λάβει υπόψη της τις πολιτικές του Τραμπ
Ο «τζόγος» του Τραμπ με τους δασμούς - Τα νέα σχέδια στο τραπέζι
Σύμφωνα με πληροφορίες, το οικονομικό επιτελείο του Ντόναλντ Τραμπ μελετά τη σταδιακή αύξηση στους δασμούς μήνα με τον μήνα
Ο Τραμπ και το Brexit «τσακίζουν» το διεθνές εμπόριο της Βρετανίας
Η Βρετανία βρίσκεται πλέον υπό διπλή μέγγενη, καθώς ο Τραμπ προβλέπεται πως θα ασκήσει περαιτέρω πίεση στο διεθνές εμπόριο
Υποχώρηση δίχως τέλος - Η Macy’s περιορίζει τις προοπτικές πωλήσεων καθώς οι γιορτές δεν απέδωσαν
Μετά τις λογιστικές απάτες, η Macy’s βρίσκεται αντιμέτωπη με υποτονικά αποτελέσματα μετά την εορταστική αγοραστική περίοδο
Η διαφοροποίηση επενδύσεων είναι το κλειδί σε ένα ασταθές περιβάλλον - Ο χρησμός του Ικμπάλ Καν της UBS
Η γεωπολιτική και παγκόσμια οικονομική κατάσταση είναι ρευστή, άρα μια διαφοροποίηση επενδύσεων είναι λογική, σύμφωνα με τον Ίκμπαλ Καν