Ο διευθύνων σύμβουλος της Renault επέκρινε την Tesla για τη μείωση των τιμών των ηλεκτρικών οχημάτων, προειδοποιώντας ότι καταστρέφει την αξία για τους πελάτες, καθώς η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε διπλασιασμό των περιθωρίων κέρδους πέρυσι.
Ο Λούκα Ντε Μέο ανέφερε ότι οι συνεχώς κυμαινόμενες τιμές της αμερικανικής κατασκευάστριας ηλεκτρικών αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένης της τελευταίας μείωσης τον περασμένο μήνα στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Κίνα, έπληξαν την εμπιστοσύνη των πελατών στην αξία των οχημάτων τους, σύμφωνα με τους Financial Times.
Γεωργιάδης: Πρωτοπόρος στην ηλεκτροκίνηση των πλοίων η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία
Aιχμές κατά της Tesla
«Θα συνεχίσουμε να προστατεύουμε την αξία των ηλεκτρικών μας οχημάτων», ανέφερε ο Ντε Μέο. «Αυτό καταστρέφει την αξία για τον πελάτη, σίγουρα, όταν το κάνετε αυτό.» Οι μειώσεις τιμών της Tesla έχουν πυροδοτήσει παράπονα από πελάτες που είχαν ήδη αγοράσει οχήματα σε υψηλότερες τιμές και είδαν τα αυτοκίνητά τους να χάνουν σημαντική αξία μέσα σε μια νύχτα.
Ο Ντε Μέο έκανε τα σχόλια κατά της Tesla αφότου η Renault ανέφερε ότι τα λειτουργικά περιθώρια είχαν αυξηθεί στο 5,6% το 2022, υπερδιπλάσιο από το 2,8% το 2021, ενώ οι ταμειακές ροές σημείωσαν ρεκόρ. Τα νούμερα στα περιθώρια ξεπέρασαν τις προβλέψεις, οι οποίες αυξήθηκαν το περασμένο καλοκαίρι, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία πέτυχε τον στόχο αναστροφής της τρία χρόνια νωρίτερα από το προγραμματισμένο. «Τώρα, βγήκαμε από την αίθουσα έκτακτης ανάγκης και επιστρέψαμε στο παιχνίδι, τώρα είμαστε έτοιμοι να αγωνιστούμε», δήλωσε χαρακτηριστικά. Τα θεμελιώδη στοιχεία της εταιρείας έχουν καθαριστεί σχολαστικά και δεν θα υπάρξει επιστροφή», τόνισε.
Τα νούμερα της Renault
Αν και ο όμιλος διολίσθησε σε καθαρή ζημιά 700 εκατ. ευρώ πέρυσι, τα κέρδη προ φόρων, εξαιρουμένων των ζημιών από την απόσυρσή του από τη Ρωσία, εκτινάχθηκαν από 549 εκατ. ευρώ σε 1,6 δισ. ευρώ, ενώ τα έσοδα αυξήθηκαν από 41,7 δισ. ευρώ σε 46,4 δισ. ευρώ. Τον Μάιο, η Renault διέγραψε 2,3 δισ. ευρώ από την πώληση του εργοστασίου της στη Μόσχα και του μεριδίου της στη ρωσική Avtovaz μετά την εισβολή στην Ουκρανία.
Οι ελεύθερες ταμειακές ροές του ομίλου έφθασαν επίσης τα 2,1 δισ. ευρώ πέρυσι, ξεπερνώντας την πρόβλεψη της αγοράς 1,68 δισ. ευρώ. Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία είναι πλέον η τρίτη μεγαλύτερη μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη και η δεύτερη για τα υβριδικά πίσω από την Toyota.
Πάνω από το 40% των πωλήσεών της πέρυσι αφορούσαν μεγαλύτερα οχήματα με υψηλότερα περιθώρια κέρδους, ενώ επτά στα 10 αυτοκίνητα ήταν εκδόσεις υψηλών προδιαγραφών, με πρόσθετα χαρακτηριστικά και έμφαση στην πολυτέλεια. Παρά τους αυξανόμενους οικονομικούς ανέμους, η Renault αναμένει να σημειώσει περιθώριο κέρδους τουλάχιστον 6% φέτος και να παράγει περισσότερα από 2 δισ. ευρώ μετρητά. Θα πληρώσει μέρισμα 0,25 ευρώ ανά μετοχή.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο έχουν βιώσει μεγαλύτερους χρόνους αναμονής για τα οχήματά τους λόγω της παγκόσμιας έλλειψης ημιαγωγών, η οποία αρχίζει σιγά σιγά να μειώνεται. Η εταιρεία «εξακολουθεί να αντιμετωπίζει ένα σχετικά δύσκολο περιβάλλον», με ελλείψεις σε μάρκες, υψηλότερο κόστος και ζητήματα logistics, ανέφερε Ντε Μέο. Αλλά πιστεύει ότι η εταιρεία «έχει τη δυνατότητα να είναι ένας αντικυκλικός παίκτης», αυξάνοντας τα κέρδη και ανεβάζοντας τις τιμές το επόμενο έτος.
Latest News
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων