Από το κλείσιμο του καναλιού του Σουέζ, το 1967, η ναυτιλιακή βιομηχανία της χώρας μας παίζει κεντρικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλιακή σκακιέρα, με την αξία του ελληνόκτητου στόλου, που περιλαμβάνει 4.709 πλοία, να αποτιμάται από τη Vessels Value σε 152,69 δισ. δολ., καταλαμβάνοντας την 3η θέση παγκοσμίως.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Διεθνής πρωτοβουλία για αλλαγές στον δείκτη έντασης άνθρακα – Τι προτείνει
Στην κορυφή της σχετικής λίστας των πλοιοκτητριών χωρών, όπως αποτυπώνεται στην έρευνα που υπογράφει η Rebecca Galanopoulos Jones, βρίσκεται η Ιαπωνία με 5.974 πλοία και αξία στόλου 193,64 δισ. δολ., ενώ τη 2η θέση, αν και με περισσότερα πλοία (7.114), καταλαμβάνει με αξία στόλου 182,49 δισ. δολ. η Κίνα. Ακολουθούν οι ΗΠΑ με 2.404 πλοία και αξία στόλου 97,89 δισ. δολ., η Σιγκαπούρη με 2.860 πλοία και αξία στόλου 71,92 δισ. δολ., η Ν. Κορέα με 1.728 πλοία και αξία στόλου 62,99 δισ. δολ., η Νορβηγία με 1.731 πλοία και αξία στόλου 58,81 δισ. δολ., η Γερμανία με 2.224 πλοία και αξία στόλου 52,03 δισ. δολ. και η Βρετανία με 2.224 πλοία και αξία στόλου 52,03 δισ. δολ.
Η Ελλάδα κατέλαβε επίσης τη 2η θέση μεταξύ των χωρών με τις μεγαλύτερες πωλήσεις μεταχειρισμένων πλοίων για το 2022, με 428 πλοία συνολικής αξίας 11,7 δισ. δολ. έναντι πωλήσεων 532 πλοίων συνολικής αξίας 12,93 δισ. ευρώ της Κίνας που βρέθηκε στην 1η θέση της σχετικής λίστας και 281 πλοίων αξίας 8,85 δισ. ευρώ της Σιγκαπούρης που κατέλαβε την 3η θέση. Από την άλλη πλευρά, η Ελλάδα βρέθηκε και στη 2η θέση στις επενδύσεις πλοίων με 376 συνολικής αξίας 9,77 δισ. δολ. Για άλλη μια φορά η Κίνα ξόδεψε 14,92 δισ. δολάρια σε 542 πλοία καταλαμβάνοντας την 1η θέση, ενώ τα ΗΑΕ κατέλαβαν την 3η θέση με 5,14 δισ. δολ. για 271 πλοία.
Τα είδη των πλοίων
Τα bulkers είναι τα πιο δημοφιλή πλοία του ελληνικού στόλου (2.272 πλοία) συνολικής αξίας 42,1 δισ. δολ., ενώ ακολουθούν τα tankers με 1.450 πλοία, που έχουν όμως τη μεγαλύτερη αξία (61,03 δισ. δολ.) καθώς ο τομέας των δεξαμενόπλοιων έχει σημειώσει προσφάτως, απόρροια και του πολέμου στην Ουκρανία, υψηλό 13 ετών. Την ίδια στιγμή, παρά τον μικρό σχετικά στόλο των 127 πλοίων, η αυξανόμενη παγκόσμια ζήτηση για LNG έχει εκτοξεύσει την αξία του στόλου για μεταφορείς LNG στα 30,50 δισ. δολ.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη