Από το κλείσιμο του καναλιού του Σουέζ, το 1967, η ναυτιλιακή βιομηχανία της χώρας μας παίζει κεντρικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλιακή σκακιέρα, με την αξία του ελληνόκτητου στόλου, που περιλαμβάνει 4.709 πλοία, να αποτιμάται από τη Vessels Value σε 152,69 δισ. δολ., καταλαμβάνοντας την 3η θέση παγκοσμίως.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Διεθνής πρωτοβουλία για αλλαγές στον δείκτη έντασης άνθρακα – Τι προτείνει
Στην κορυφή της σχετικής λίστας των πλοιοκτητριών χωρών, όπως αποτυπώνεται στην έρευνα που υπογράφει η Rebecca Galanopoulos Jones, βρίσκεται η Ιαπωνία με 5.974 πλοία και αξία στόλου 193,64 δισ. δολ., ενώ τη 2η θέση, αν και με περισσότερα πλοία (7.114), καταλαμβάνει με αξία στόλου 182,49 δισ. δολ. η Κίνα. Ακολουθούν οι ΗΠΑ με 2.404 πλοία και αξία στόλου 97,89 δισ. δολ., η Σιγκαπούρη με 2.860 πλοία και αξία στόλου 71,92 δισ. δολ., η Ν. Κορέα με 1.728 πλοία και αξία στόλου 62,99 δισ. δολ., η Νορβηγία με 1.731 πλοία και αξία στόλου 58,81 δισ. δολ., η Γερμανία με 2.224 πλοία και αξία στόλου 52,03 δισ. δολ. και η Βρετανία με 2.224 πλοία και αξία στόλου 52,03 δισ. δολ.
Η Ελλάδα κατέλαβε επίσης τη 2η θέση μεταξύ των χωρών με τις μεγαλύτερες πωλήσεις μεταχειρισμένων πλοίων για το 2022, με 428 πλοία συνολικής αξίας 11,7 δισ. δολ. έναντι πωλήσεων 532 πλοίων συνολικής αξίας 12,93 δισ. ευρώ της Κίνας που βρέθηκε στην 1η θέση της σχετικής λίστας και 281 πλοίων αξίας 8,85 δισ. ευρώ της Σιγκαπούρης που κατέλαβε την 3η θέση. Από την άλλη πλευρά, η Ελλάδα βρέθηκε και στη 2η θέση στις επενδύσεις πλοίων με 376 συνολικής αξίας 9,77 δισ. δολ. Για άλλη μια φορά η Κίνα ξόδεψε 14,92 δισ. δολάρια σε 542 πλοία καταλαμβάνοντας την 1η θέση, ενώ τα ΗΑΕ κατέλαβαν την 3η θέση με 5,14 δισ. δολ. για 271 πλοία.
Τα είδη των πλοίων
Τα bulkers είναι τα πιο δημοφιλή πλοία του ελληνικού στόλου (2.272 πλοία) συνολικής αξίας 42,1 δισ. δολ., ενώ ακολουθούν τα tankers με 1.450 πλοία, που έχουν όμως τη μεγαλύτερη αξία (61,03 δισ. δολ.) καθώς ο τομέας των δεξαμενόπλοιων έχει σημειώσει προσφάτως, απόρροια και του πολέμου στην Ουκρανία, υψηλό 13 ετών. Την ίδια στιγμή, παρά τον μικρό σχετικά στόλο των 127 πλοίων, η αυξανόμενη παγκόσμια ζήτηση για LNG έχει εκτοξεύσει την αξία του στόλου για μεταφορείς LNG στα 30,50 δισ. δολ.
Latest News
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα