Κάτω από τις 600 μονάδες, στις 563 μονάδες, επέστρεψε μετά από ένα μικρό διάλειμμα ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, ο Baltic Dry Index (BDI). Η εξέλιξη αυτή δείχνει ότι η επιστροφή της κινεζικής οικονομίας στην κανονικότητα μετά την ολοκλήρωση των εορτασμών της Πρωτοχρονιάς δεν επέφερε ουσιαστική ανάκαμψη στη ναυλαγορά των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου, τονίζουν οι αναλυτές.
BDI: Απαισιοδοξία για την πορεία της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου
Μπορεί από την τελευταία εβδομάδα τα έσοδα στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα capes, να σημείωσαν άνοδο κατά 13,3%, ωστόσο ο μέσος ημερήσιος ναύλος των 4.033 δολ. που έφτασαν κάθε άλλο παρά υγιής είναι. Και στα υπόλοιπα μεγέθη πλοίων η εικόνα είναι ανάλογη, εκτός από τα Handysize στην περιοχή του Ειρηνικού όπου καταγράφηκε κάποια κινητικότητα, σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal. Κοιτώντας εμπρός, συνεχίζει, θα πρέπει να παρακολουθούμε την πορεία ανάκαμψης της κινεζικής ζήτησης και σε ποιον βαθμό το βελτιωμένο κλίμα θα επηρεάσει τη ναυτιλιακή θαλάσσια δραστηριότητα τον Μάρτιο. Ωστόσο, δεδομένης της αστάθειας που επικρατεί στην αγορά των παραγώγων, αντιμετωπίζεται με μια κάποια επιφυλακτικότητα η άποψη για ισχυρή ανάκαμψη της ναυλαγοράς, ενώ δεν λείπουν εκτιμήσεις για περαιτέρω πτώση των ναύλων μέσα στον Φεβρουάριο.
Η εποχικότητα
Οπως τονίζουν οι αναλυτές, η έλλειψη ροής φορτίου, λόγω εποχικότητας, ειδικά εκτός Βραζιλίας, έχει οδηγήσει τους ναύλους των Capesize πλοίων σχεδόν στο μηδέν, καθώς η εποχιακή αδυναμία βρίσκεται τώρα σε πλήρη εξέλιξη.
Ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv από την πλευρά του επισημαίνει ότι η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου αναζητεί σημεία στήριξης, με τους μέσους όρους των ναύλων στις χρονοναυλώσεις στα πλοία τύπου Supramax, Panamax και Handysize να είναι περίπου 2.000-3.000 δολ./ημέρα υψηλότεροι από τα μέσα ημερήσια λειτουργικά έξοδα των πλοίων.
Πάντως ο ναυλομεσιτικός οίκος διακρίνει κάποια θετικά σημάδια, όπως τις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης της Ινδίας που εμφανίζεται να αυξάνει τις κεφαλαιουχικές της δαπάνες κατά 33% στα 122 δισ. δολ. για έργα υποδομής, αυξάνοντας τη δίψα για εισαγωγές άνθρακα. Οι αναλυτές αναμένουν ότι τα φορτία χάλυβα της ArcelorMittal θα αυξηθούν κατά περίπου 5% φέτος. Η παγκόσμια ζήτηση χάλυβα, εξαιρουμένης της Κίνας, αναμένεται να ανακάμψει κατά 2% έως 3% φέτος, μετά από πτώση 11% πέρυσι λόγω της οικονομικής επιβράδυνσης. Στην Κίνα ωστόσο η έλλειψη χρηματοδότησης από τις τοπικές κυβερνήσεις μπορεί να περιορίσει τα έργα υποδομών. Η Κίνα έχει προγραμματίσει να επενδύσει 6,904 τρισεκατομμύρια γιουάν (1,018 τρισεκατομμύρια USD) σε αυτά τα έργα το 2023, 0,5% υψηλότερα σε ετήσια βάση. Αλλά οι επενδύσεις σε μεγάλα έργα σε μεγάλες περιφέρειες ήταν ήδη κατά 9,6% υψηλότερες το 2022 από το 2021.
Η spot αγορά
Επίσης τα παράγωγα έχουν αρχίσει πλέον να αποτιμούν μια ανάκαμψη των ναύλων της spot αγοράς.
Οι αναλυτές σημειώνουν ότι και στο παρελθόν η αγορά χύδην ξηρού φορτίου βρισκόταν σε παρόμοιες καταστάσεις αλλά η ισορροπία της αποκαταστάθηκε σχετικά γρήγορα, τουλάχιστον τις περισσότερες φορές. Οι εκφράζοντες μια αισιόδοξη άποψη εστιάζουν στην προθυμία της Κίνας να αποκαταστήσει τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, κάτι που συνεπάγεται σημαντικές δαπάνες για τις υποδομές.
Οπως τονίζουν οι αναλυτές, καθώς η Κίνα συνεχίζει να απομακρύνεται από τις αυστηρές πολιτικές που σχετίζονται με την πανδημία COVID-19, η οικονομική δραστηριότητα επιστρέφει σταδιακά σε κανονικούς ρυθμούς, αν και με αργά βήματα. Η χαλάρωση των ταξιδιωτικών περιορισμών είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα μιας τέτοιας τάσης, αν και η πλήρης επιστροφή στην κανονικότητα θα χρειαστεί χρόνο για να φτάσει σε επίπεδα προ της πανδημίας. Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για εξέλιξη θετική για τη ναυτιλία.
Επίσης οι αναφορές διεθνώς σε ύφεση των οικονομιών δίνουν τη θέση τους σε εκτιμήσεις και σενάρια τύπου «ήπιας προσγείωσης» στα περισσότερα μέρη του κόσμου. Η ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου θα επωφεληθεί από μια τέτοια εξέλιξη λόγω ανάκαμψης των επενδύσεων.
Πηγή: Έντυπη έκδοση ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Οι προτεραιότητες και οι στόχοι του υπουργείου Ναυτιλίας
Σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από σημαντικές προκλήσεις και δύσκολες γεωπολιτικές συγκυρίες, η ελληνική ναυτιλία παραμένει η ραχοκοκαλιά του διεθνούς εμπορίου