Μπορούσε να περνά ένα ολόκληρο Σαββατοκύριακο με την Αλίκη Βουγιουκλάκη, το επόμενο με τη Μέριλιν Μονρόε και μερικές εβδομάδες αργότερα με τον Γκάρι Κούπερ ή τη Μελίνα Μερκούρη. Το βέβαιο είναι ότι κανένας σχεδόν από τους μεγάλους αστέρες της εποχής της μεγάλης ακμής του κινηματογράφου δεν «κυκλοφορούσε» στην οδό Σταδίου αν δεν είχε πρώτα περάσει από το υπόγειο ατελιέ του που βρισκόταν μόλις λίγα μέτρα πιο μακριά, επί της οδού Χρήστου Λαδά, στην πίσω αυλή του κατεστραμμένου από την πυρκαγιά του 2012 κινηματογράφου Αττικόν.
Ο λόγος για τον εκ των κορυφαίων «της τέχνης των επτά ημερών», τον δημιουργό των γιγαντοαφισών που κρέμονταν πάνω από την είσοδο του κινηματογράφου Αττικόν (και αρκετών ακόμα στο κέντρο της Αθήνας), Γιώργο Βακιρτζή. Στην πινελιά, το βλέμμα, το παρασκήνιο της δουλειάς, αλλά και το αποτέλεσμά της, με έμφαση τον κινηματογράφο Αττικόν, είναι αφιερωμένη η έκθεση που εγκαινιάζεται την Πέμπτη στο Μουσείον της Πόλεως των Αθηνών – Ιδρυμα Βούρου – Ευταξία υπό τον τίτλο «Οταν ο Γιώργος Βακιρτζής ζωγράφιζε για τον κινηματογράφο Αττικόν».
Γιγαντοαφίσες και μακέτες, λιθόγραφες αφίσες – εκείνες που μοιράζονταν στις γειτονιές για να διαφημίσουν την προβολή μιας ταινίας -, σχέδια, πινέλα και η παλέτα του «πιο εμπνευσμένου ζωγράφου που δημιούργησε ποτέ για τον Κινηματογράφο στην Ελλάδα» παρουσιάζονται κατά μεγάλο ποσοστό για πρώτη φορά στο κοινό υπό μορφή έκθεσης που επιμελούνται τα μέλη της Starlets Collection, Χρήστος Μαργαρίτης και Αλέξανδρος Μακρής, έχοντας στο επίκεντρο το Αττικόν.
Και μέσα από τα αδρά σχέδια, αλλά και τα ολοκληρωμένα έργα να θυμηθούν οι παλαιότεροι και να γνωρίσουν οι νεότεροι τον ζωγράφο που δεν αφιέρωσε μόνο 25 χρόνια της διαδρομής του απλώς στην τέχνη της γιγαντοαφίσας. Αφησε ισχυρό το αποτύπωμά του με τις τολμηρές επιλογές του αποδίδοντας τα πρόσωπα με χρώματα αντισυμβατικά και κληροδότησε μια πλούσια παραγωγή πολλών δεκάδων χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων αν λάβει υπόψη του κάποιος τη μέση ζωγραφισμένη επιφάνεια σε χαρτί του μέτρου περί τα 50-60 τ.μ. την εβδομάδα από το 1946 έως το 1968 που προοριζόταν για τις προσόψεις των κινηματογράφων Αττικόν, Απόλλων, Ρεξ, Πάνθεον, Κοτοπούλη και Εμπασσυ.
Από τις διαφημίσεις με ασβέστη στους μαντρότοιχους, τις επιγραφές για μαγαζιά και τα σκηνικά για τα θεατρικά μπουλούκια που έφτιαχνε ο τούρκος δάσκαλός του, Κιαμίλ Νουρ, στην Κοκκινιά ως την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, στην οποία φοίτησε, το μέσο για τον Γιώργο Βακιρτζή δεν είχε τόση σημασία ώστε να δημιουργήσει τον ζωγραφικό του κόσμο: άλλοτε ήταν χαρτί του μέτρου με χρώματα που ανακάτευε με ψαρόκολλα, και άλλοτε μολύβια και πενάκια, χαρτιά ιχνογραφίας και ρυζόχαρτα. Με μοναδική πληροφορία του αρκετές φορές μια μικρού μεγέθους ασπρόμαυρη φωτογραφία και μέσα σε μόλις τρεις μέρες – από την Παρασκευή που παραλάμβανε τις παραγγελίες του έως την Κυριακή το απόγευμα -, κατάφερνε με τις γιγαντοαφίσες του να πείθει τους περαστικούς να γίνουν θεατές της ταινίας, σύμφωνα με στοιχεία από την έκδοση «Προσεχώς, Με τις αφίσες και τα σχέδια για τον κινηματογράφο του Γιώργου Βακιρτζή».
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Πέθανε ο θρυλικός μουσικός και παραγωγός Κουίνσι Τζόουνς
Ο Κουίνσι Τζόουνς, ο άνθρωπος που είχε συνεργαστεί από τον Φρανκ Σινάτρα μέχρι τον Μάικλ Τζάκσον, άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 91 ετών.
Joris (Frigoglass) στον ΟΤ: «Ο κύκλος των περικοπών έκλεισε, η σκυτάλη στην ανάπτυξη»
Το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης αναλύει στον ΟΤ ο νέος CEO του ομίλου Frigoglass, Serge Joris – Πού μπαίνει ο πήχης των πωλήσεων – Με ποιες κατηγορίες «φλερτάρει»
VERGOS Auctions: 35 χρόνια δημοπρασίες - Το προφίλ του Έλληνα συλλέκτη
Στον ΟΤ μιλά ο managing director της VERGOS Auctions - Αποκαλύπτει τα «μυστικά» μίας δημοπρασίας, τη ελληνική αγορά και την τέχνη
Μια άγνωστη ιστορία για την Μέριλιν Μονρόε
«Είδα τις φωτογραφίες της Ντίτριχ. Εφόσον μπόρεσες να δημιουργήσεις αυτό το αποτέλεσμα με εκείνη, φαντάσου τι θα μπορούσες να κάνεις με μένα» φέρεται να είπε η Μέριλιν Μονρόε στην φωτογράφο.
Η Ελλάδα στην 43η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου της Σάρτζα, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
Η Ελλάδα στην 43η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου της Σάρτζα.
Τρέλα για την Εθνική: Sold out ο αγώνας με την Αγγλία
Ο κόσμος αγκαλιάζει όσο ποτέ την προσπάθεια της Εθνικής Ελλάδας, αφού εξαντλήθηκαν μέσα σε ένα 24ωρο τα 60.000 εισιτήρια για το μεγάλο ματς με την Αγγλία στο ΟΑΚΑ (14/11)!
Τι είναι το «brat» που «στέφθηκε» η λέξη της χρονιάς
Βrat εναντίον delulu σημειώσατε 1! - Πώς το λεξικό Κόλινς δικαίωσε την Charli XCX
Χρηστίδης (Volkswagen) στον ΟΤ: Οι κρίσιμες συνομιλίες, οι κόκκινες γραμμές και το μέλλον της βιομηχανίας
Tι αποκαλύπτει στον ΟΤ ο εκπροσώπος των εργαζομένων της Volkswagen στο IG Metall για την κρίση στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία
Ποιοι θα βρουν δουλειά όταν η ΑΙ επικρατήσει στην αγορά εργασίας
H AI θα εξαλείψει θέσεις εργασίας σύμφωνα με την Manpower - Οι τεχνολογικές εξελίξεις δημιουργούν νέες ευκαιρίες απασχόλησης για όσους αναβαθμίζουν τις δεξιότητές τους
Πώς η κρίση της VW επηρεάζει και την... «Μπουντεσλίγκα»
Η Volkswagen δεν είναι μόνο η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη, αλλά και ιδιοκτήτρια της ποδοσφαιρικής ομάδας Βόλφσμπουργκ