Χαμηλότερα κέρδη αναμένει φέτος, λόγω της οικονομικής αβεβαιότητας, ο όμιλος Mercedes-Benz, ο οποίος το επόμενο διάστημα θα επιδιώξει να πουλήσει περισσότερα οχήματα απευθείας σε μεγάλες αγορές όπως η Βρετανία και η Γερμανία, καθώς συνεχίζει να στοχεύει σε υψηλά περιθώρια κέρδους με σταθερό όγκο.
Η premium αυτοκινητοβιομηχανία αναμένει χαμηλότερη προσαρμοσμένη απόδοση 12%-14% επί των πωλήσεων για το τμήμα αυτοκινήτων της το 2023 και κέρδη ελαφρώς χαμηλότερα από το 2022, παρόλο που οι πωλήσεις της Mercedes-Benz Cars αναμένεται να κινηθούν στο ίδιο επίπεδο.
Mercedes-Benz Ελλάς: Υπό τη διοίκηση του Emil Frey Group
Μια δύσκολη χρονιά
Η εταιρεία απαριθμεί ως αιτίες για την αναμενόμενη υποχώρηση των κερδών την υποτονική ζήτηση στην Ευρώπη, την αργή ανάκαμψη από τους περιορισμούς του κορωνοϊού στην Κίνα, το υψηλό κόστος ενέργειας και πρώτων υλών και τις πληθωριστικές πιέσεις. Σημειώνει ωστόσο ότι οι προοπτικές στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι καλύτερες.
Οι πωλήσεις των κορυφαίων οχημάτων, των οποίων τα υψηλά περιθώρια κέρδους έχουν επιτρέψει μέχρι στιγμής στην αυτοκινητοβιομηχανία να διατηρήσει τα κέρδη της σε υψηλά επίπεδα παρά την αύξηση του κόστους, αναμένεται να αυξηθούν ελαφρώς σε σχέση με πέρυσι.
Η πρόβλεψη της γερμανικής εταιρείας συμβαδίζει με τις προειδοποιήσεις ολόκληρου του κλάδου για μια δύσκολη χρονιά, με την ένωση αυτοκινήτων της Γερμανίας να προβλέπει ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων φέτος θα φθάσουν περίπου τα 74 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως, αυξημένες κατά 4% σε σχέση με πέρυσι, αλλά ακόμα 8% κάτω από τα προ της πανδημίας επίπεδα.
Η κορυφαία προτεραιότητα της Mercedes-Benz είναι η εξισορρόπηση τιμών και όγκου, αφού το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης των κερδών πέρυσι προήλθε από καθαρές αυξήσεις τιμών, δήλωσε ο Οικονομικός Διευθυντής Harald Wilhelm, προσθέτοντας: «Παραμένουμε στη συνετή πλευρά».
Το νέο μοντέλο
Η Mercedes-Benz δεσμεύτηκε το 2020 να μειώσει έως το 2025 τα πάγια έξοδα, τις κεφαλαιουχικές δαπάνες και τις δαπάνες έρευνας και ανάπτυξης κατά περισσότερο από 20% σε σχέση με τα επίπεδα του 2019, ένας στόχος που εξακολουθεί να βρίσκεται σε καλό δρόμο για να επιτευχθεί παρά τον πληθωρισμό, δήλωσε ο Wilhelm.
Η αυτοκινητοβιομηχανία στρέφεται «αθόρυβα» σε ένα μοντέλο άμεσων πωλήσεων σε διάφορες ευρωπαϊκές αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Βρετανίας, και σκοπεύει να κάνει το ίδιο και στη Γερμανία, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Ola Kaellenius, προσθέτοντας: «Μετατρεπόμαστε από χονδρέμπορος σε λιανοπωλητή. Αλλάζει ολόκληρη η στάση ως προς τον τρόπο με τον οποίο διευθύνει κανείς την επιχείρησή του.»
Η απευθείας πώληση εξοικονομεί κόστος για την εταιρεία και απομακρύνει τις ανησυχίες των πελατών ότι θα μπορούσαν να βρουν καλύτερη τιμή σε άλλον έμπορο, πρόσθεσε.
«Στρατηγική υπομονή» για τα EV
Ερωτηθείς πώς η εταιρεία θα υπερασπιστεί το μερίδιο αγοράς της στην Κίνα κατά τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα (EV), ο Kaellenius δήλωσε ότι η αγορά premium EV στη χώρα βρίσκεται ακόμη στα σπάργανα και τάχθηκε υπέρ της «στρατηγικής υπομονής».
Η Mercedes-Benz πέτυχε την πρόβλεψή της για προσαρμοσμένη απόδοση 13%-15% στις πωλήσεις του τμήματος αυτοκινήτων, αναφέροντας περιθώριο 14,6% για το 2022 και αύξηση 28% στα κέρδη σε ολόκληρο τον όμιλο στα 20,5 δισ. ευρώ.
Η εταιρεία δεσμεύτηκε την Πέμπτη να επαναγοράσει μετοχές έως και 4 δισ. ευρώ έως το 2025 και θα προτείνει μέρισμα 5,20 ευρώ ανά μετοχή, από 5 ευρώ πέρυσι, που αντιστοιχεί σε συνολική πληρωμή 5,6 δισ. ευρώ.
Τα κέρδη
Τα κέρδη του τέταρτου τριμήνου 2022 διαμορφώθηκαν στα 5,4 δισ. ευρώ, πάνω από τις προβλέψεις των αναλυτών για 5 δισ. ευρώ.
Latest News
Λεωφορειόδρομοι και συνεπιβατισμός στο Παρίσι
Μια κληρονομιά των Ολυμπιακών Αγώνων που επεκτείνεται και στους αυτοκινητόδρομους
Ο Μάρκο Γκομπέτι παραιτείται από CEO της Salvatore Ferragamo - Γιατί δεν τα «βρήκανε»
Η Salvatore Ferragamo ανακοίνωσε ότι η απόφαση πάρθηκε κοινή συναινέσει - Βασικός λόγος οι πωλήσεις
Η ώρα της αλήθειας για τους Γάλλους - Ο προϋπολογισμός και η πρόταση μομφής
Πώς ο Εμανουέλ Μακρόν κατάφερε να αναδείξει την Ακροδεξιά ως παράγοντα σταθερότητας και πολιτικής υπευθυνότητας
Στην «πρίζα» οι εργαζόμενοι στο Gigafactory της Tesla στο Βερολίνο
Οι μεγάλες εργασιακές απαιτήσεις κάνουν να παίρνει αναρρωτικές άνω του 15%
UBS: Το πλήγμα των αμερικανικών δασμών στην Ευρώπη δεν θα είναι οικονομικό… αλλά πολιτικό
Η UBS υποθέτει ότι οι δασμοί των ΗΠΑ σε επιλεγμένα ευρωπαϊκά αγαθά είναι πιθανό να τεθούν σε ισχύ το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους
Η ΕΕ θα πληρώσει με 250 εκατ. ευρώ το «λογαριασμό» ηλεκτρικού της Μολδαβιας
Με 250 εκατ. ευρώ η ΕΕ θα στηρίξει τις ενεργειακές ανάγκες της Μολδαβίας
Οι φιλοδοξίες των τουρκικών εταιρειών για την ανοικοδόμηση στη Συρία
Οι εξαγωγές της τουρκικού τσιμέντου και κεραμικών προς τη Συρία αυξήθηκαν κατα 92% τον Ιανουάριο
Τραμπ και Σι Τζινπίνγκ μετρούν τις δυνάμεις τους - Η ζυγισμένη απάντηση της Κίνας στους δασμούς
Η εμπειρία του πρώτου εμπορικού πολέμου, το εμπορικό πλεόνασμα και ο στόχος του Τραμπ
Μίνι ράλι για τη μετοχή της Ferrari - Κέρδη 111.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο
Η Ferrari αναμένει τα καθαρά έσοδα να αυξηθούν κατά περίπου 5% σε περισσότερα από 7 δισ. ευρώ το 2025
Βιλερουά (ΕΚΤ): Περισσότερες μειώσεις επιτοκίων καθώς πλησιάζει ο πληθωρισμός στο 2%
Ο Βιλερουά εξέφρασε αισιοδοξία για τις προοπτικές της γαλλικής οικονομίας