Χαμηλότερα κέρδη αναμένει φέτος, λόγω της οικονομικής αβεβαιότητας, ο όμιλος Mercedes-Benz, ο οποίος το επόμενο διάστημα θα επιδιώξει να πουλήσει περισσότερα οχήματα απευθείας σε μεγάλες αγορές όπως η Βρετανία και η Γερμανία, καθώς συνεχίζει να στοχεύει σε υψηλά περιθώρια κέρδους με σταθερό όγκο.
Η premium αυτοκινητοβιομηχανία αναμένει χαμηλότερη προσαρμοσμένη απόδοση 12%-14% επί των πωλήσεων για το τμήμα αυτοκινήτων της το 2023 και κέρδη ελαφρώς χαμηλότερα από το 2022, παρόλο που οι πωλήσεις της Mercedes-Benz Cars αναμένεται να κινηθούν στο ίδιο επίπεδο.
Mercedes-Benz Ελλάς: Υπό τη διοίκηση του Emil Frey Group
Μια δύσκολη χρονιά
Η εταιρεία απαριθμεί ως αιτίες για την αναμενόμενη υποχώρηση των κερδών την υποτονική ζήτηση στην Ευρώπη, την αργή ανάκαμψη από τους περιορισμούς του κορωνοϊού στην Κίνα, το υψηλό κόστος ενέργειας και πρώτων υλών και τις πληθωριστικές πιέσεις. Σημειώνει ωστόσο ότι οι προοπτικές στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι καλύτερες.
Οι πωλήσεις των κορυφαίων οχημάτων, των οποίων τα υψηλά περιθώρια κέρδους έχουν επιτρέψει μέχρι στιγμής στην αυτοκινητοβιομηχανία να διατηρήσει τα κέρδη της σε υψηλά επίπεδα παρά την αύξηση του κόστους, αναμένεται να αυξηθούν ελαφρώς σε σχέση με πέρυσι.
Η πρόβλεψη της γερμανικής εταιρείας συμβαδίζει με τις προειδοποιήσεις ολόκληρου του κλάδου για μια δύσκολη χρονιά, με την ένωση αυτοκινήτων της Γερμανίας να προβλέπει ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων φέτος θα φθάσουν περίπου τα 74 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως, αυξημένες κατά 4% σε σχέση με πέρυσι, αλλά ακόμα 8% κάτω από τα προ της πανδημίας επίπεδα.
Η κορυφαία προτεραιότητα της Mercedes-Benz είναι η εξισορρόπηση τιμών και όγκου, αφού το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης των κερδών πέρυσι προήλθε από καθαρές αυξήσεις τιμών, δήλωσε ο Οικονομικός Διευθυντής Harald Wilhelm, προσθέτοντας: «Παραμένουμε στη συνετή πλευρά».
Το νέο μοντέλο
Η Mercedes-Benz δεσμεύτηκε το 2020 να μειώσει έως το 2025 τα πάγια έξοδα, τις κεφαλαιουχικές δαπάνες και τις δαπάνες έρευνας και ανάπτυξης κατά περισσότερο από 20% σε σχέση με τα επίπεδα του 2019, ένας στόχος που εξακολουθεί να βρίσκεται σε καλό δρόμο για να επιτευχθεί παρά τον πληθωρισμό, δήλωσε ο Wilhelm.
Η αυτοκινητοβιομηχανία στρέφεται «αθόρυβα» σε ένα μοντέλο άμεσων πωλήσεων σε διάφορες ευρωπαϊκές αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Βρετανίας, και σκοπεύει να κάνει το ίδιο και στη Γερμανία, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Ola Kaellenius, προσθέτοντας: «Μετατρεπόμαστε από χονδρέμπορος σε λιανοπωλητή. Αλλάζει ολόκληρη η στάση ως προς τον τρόπο με τον οποίο διευθύνει κανείς την επιχείρησή του.»
Η απευθείας πώληση εξοικονομεί κόστος για την εταιρεία και απομακρύνει τις ανησυχίες των πελατών ότι θα μπορούσαν να βρουν καλύτερη τιμή σε άλλον έμπορο, πρόσθεσε.
«Στρατηγική υπομονή» για τα EV
Ερωτηθείς πώς η εταιρεία θα υπερασπιστεί το μερίδιο αγοράς της στην Κίνα κατά τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα (EV), ο Kaellenius δήλωσε ότι η αγορά premium EV στη χώρα βρίσκεται ακόμη στα σπάργανα και τάχθηκε υπέρ της «στρατηγικής υπομονής».
Η Mercedes-Benz πέτυχε την πρόβλεψή της για προσαρμοσμένη απόδοση 13%-15% στις πωλήσεις του τμήματος αυτοκινήτων, αναφέροντας περιθώριο 14,6% για το 2022 και αύξηση 28% στα κέρδη σε ολόκληρο τον όμιλο στα 20,5 δισ. ευρώ.
Η εταιρεία δεσμεύτηκε την Πέμπτη να επαναγοράσει μετοχές έως και 4 δισ. ευρώ έως το 2025 και θα προτείνει μέρισμα 5,20 ευρώ ανά μετοχή, από 5 ευρώ πέρυσι, που αντιστοιχεί σε συνολική πληρωμή 5,6 δισ. ευρώ.
Τα κέρδη
Τα κέρδη του τέταρτου τριμήνου 2022 διαμορφώθηκαν στα 5,4 δισ. ευρώ, πάνω από τις προβλέψεις των αναλυτών για 5 δισ. ευρώ.
Latest News
Πού πάνε τα λεφτά που απομένουν από τις δωρεές μετά τις εκλογές στις ΗΠΑ
Υπάρχουν σαφείς κανόνες που διέπουν τι γίνεται με τα χρήματα που απομένουν στα funds των υποψηφίων μετά τις εκλογές
Αυτές οι εκλογές είναι μόνο η αρχή της εμπλοκής του Μασκ στην πολιτική
Ο Ίλον Μασκ σχεδιάζει να παραμείνει σημαντική δύναμη στην αμερικανική πολιτική σκηνή ακόμη και μετά τις εκλογές του 2024.
Η εντυπωσιακή επιστροφή του Orient Express
Καθώς οι εξαιρετικά πλούσιοι εγκαταλείπουν τις αγορές πολυτελείας υπέρ των ταξιδιών το Orient Express ετοιμάζεται για θρυλικό comeback
Η Michelin κλείνει ακόμα δύο εργοστάσια στη Γαλλία
«Στον αέρα» 1.254 εργαζόμενοι της Michelin που ξεκίνησαν κινητοποιήσεις - Συνεχίζεται η αποβιομηχάνιση της Ευρώπης λόγω ανταγωνισμού της Ασίας
Το νέο made-in-China λογισμικό που κοντράρει Apple και Google
Η Κίνα θέλει να γίνει τεχνολογικά αυτάρκης σε όλα και η Huawei φαίνεται να αναλαμβάνει το λογισμικό των smartphone
Κυβερνητική κρίση στη Γερμανία - Ο Σολτς απέπεμψε τον Λίντνερ και ζητά ψήφο εμπιστοσύνης
Η απομάκρυνση από τον Όλαφ Σολτς του υπουργού Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ δίνει νέα διάσταση στην κυβερνητική κρίση στη Γερμανία
Από τη Meta και τη Ray-Ban, στη Moncler και τη Burberry - Νέες εξαγορές στην πολυτέλεια
Τα σενάρια εξαγορών στην πολυτέλεια πυροδότησαν συζητήσεις και φρενίτιδα στις αγορές που έδωσαν ώθηση στις μετοχές των εταιρειών
Πλήγμα από την... κάλπη για Uber-Lyft - Ανοιξε η πόρτα του συνδικαλισμού στη Μασαχουσέτη
Οι οδηγοί των Uber - Lyft και των άλλων πλατφορμών μετακίνησης θα μπορούν να συνδικαλιστούν και να διεκδικούν όπως οι υπάλληλοι
Στην... πρέσα η RWE - Ακτιβιστικό fund την πιέζει για επαναγορά μετοχών
Το ακτιβιστικό επενδυτικό ταμείο Elliott Investment Management έχει δημιουργήσει ένα σημαντικό μετοχικό πακέτο στη γερμανική RWE
Συγχαρητήρια Μπέζος στον Τραμπ για την «εξαιρετική πολιτική επιστροφή»
O Μπέζος ευχήθηκε στον Τραμπ «κάθε επιτυχία στην ηγεσία και την ένωση της Αμερικής που όλοι αγαπάμε»