Η δράση ως γνωστόν φέρνει αντίδραση. Το έχει διατυπώσει άλλωστε ήδη από τον 17ο αιώνα ο ιδιοφυής φυσικός Νεύτωνας
  • Από το νόμο αυτό της φυσικής δεν ήταν δυνατόν να ξεφύγει το εγχώριο λιανεμπόριο τροφίμων, όπου τελευταία αναπτύσσονται διάφορες… δυνάμεις.
  • Και εξηγούμαστε:
  • Η «επιθετική πολιτική επέκτασης» που έχουν υιοθετήσει οι μεγάλοι παίκτες δεν θα μπορούσε να μείνει αναπάντητη.
  • Η πίεση που ασκείται στις μικρομεσαίες αλυσίδες είναι αφόρητη (όπως λέγεται στην πιάτσα) και έχει κινητοποιήσει τους πιο δραστήριους παίκτες.
  • Με άλλα λόγια αυτούς που έχουν τη δυνατότητα να αντισταθούν και να «απαντήσουν», οχυρώνοντας τις θέσεις τους. Και παράλληλα κάνοντας στοχευμένες κινήσεις ανάπτυξης. Όπου αυτό επιτρέπεται…
  • Προς αυτή την κατεύθυνση, όπως μας πληροφορούν, κινείται ήδη μια μικρή ομάδα μικρομεσαίων αλυσίδων.
  • Το επόμενο διάστημα, μαθαίνουμε, θα γίνουν περισσότερα πράγματα γνωστά.
  • Θα πρόκειται για deal που θα κάνει αίσθηση και θα αφορά τη… μικρή λιανική (κυρίως τα μίνι μάρκετ).
  • Την κατηγορία δηλαδή, στην οποία επιχειρούν όλο και πιο έντονα να απλώσουν τα δίχτυα τους οι οργανωμένες αλυσίδες μέσα από το σύστημα franchise…
  • Πρόκειται για μια αρκετά δυναμική κατηγορία με τζίρο που υπερβαίνει το 1 δισ. ευρώ και έχει αποδείξει ισχυρές αντοχές…
  • Η «συμμαχία» σε επίπεδο αγορών και όχι μόνο είναι μονόδρομος προκειμένου να αντισταθούν στο σαρωτικό πέρασμα εταιρειών όπως ο Σκλαβενίτης, η ΑΒ και η «Μασούτης».
  • Το ερώτημα βέβαια είναι εάν θα έχουν διάρκεια στο χρόνο.
  • Και φυσικά δεν εγκαταλειφθούν στην πρώτο… πειρασμό. Στην πρώτη κρούση εξαγοράς δηλαδή από μεγάλο παίκτη…

————————————————–

Νέα σελίδα για το νερό «Ιόλη» τριάντα χρόνια μετά…

  • Αίσθηση προκάλεσε η είδηση της αποχώρησης της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας από την κατηγορία του εμφιαλωμένου νερού.
  • Μια κατηγορία στην οποία η εταιρεία ήταν παρούσα για τρεις ολόκληρες δεκαετίες.
  • Ήταν το 1993 που εγκαινίασε μέσα σε πανηγυρικό κλίμα τη μονάδα εμφιάλωσης του μεταλλικού νερού «Ιόλη» στην Λαμία.
  • Έκτοτε… κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι και μια έντονα ανοδική πορεία. Μέχρι πριν από μερικά χρόνια όπου πλέον η δραστηριότητα άρχισε να… μπάζει.
  • Το μερίδιο περιορίστηκε δραστικά (λέγεται ότι είναι κάτω από 5%) υπό το βάρος του αδυσώπητου ανταγωνισμού από εγχώριους κυρίως παίκτες.
  • Αλλά και η διοίκηση της Αθηναϊκής αποφάσισε να πετάξει… λευκή πετσέτα.
  • Δεν είναι τυχαίο πως οι επικεφαλής της εταιρείας ελάχιστα αναφέρονταν στην κατηγορία του νερού στις συνεντεύξεις τύπου…
  • Πληροφορούμαστε πως η θυγατρική του πολυεθνικού κολοσσού Heineken είχε αναθέσει εδώ και κάποιο διάστημα σε μεγάλο οίκο την ευθύνη εξεύρεσης αγοραστή…
  • Και αυτός βρέθηκε στο πρόσωπο του Ελληνοσουηδό επιχειρηματία Ηλία Γεωργιάδη.
  • Ο οποίος έχει επενδύσει ήδη στην εταιρεία ακινήτων Premia και στην οινοποιία Μπουτάρη (συνέβαλε στη διάσωσή του…).
  • Οι συζητήσεις, όπως μαθαίνουμε, ολοκληρώθηκαν μέσα σε μερικούς μήνες αφού υπήρξε ταύτιση απόψεων και στο τίμημα (λέγεται πως και οι δυο πλευρές είναι ικανοποιημένες).
  • Πρόκειται όπως λένε άνθρωποι που γνωρίζουν για μία win win συμφωνία.
  • Το fund του κ. Γεωργιάδη, Sterner Stenhus θα αποκτήσει ένα καλό brand και μαζί τις εγκαταστάσεις του εργοστασίου στη Λαμία και η Αθηναϊκή παραχωρεί μια κατηγορία που εξελίχθηκε πλέον σε… βαρίδι για αυτή.
  • Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο ανταγωνισμός δεν πρέπει να χαίρεται πολύ καθώς ο νέος επενδυτής θα θελήσει να αναπτύξει την παρουσία του και να μεγαλώσει το αποτύπωμα…
  • «Πόλεμος» ενόψει λοιπόν…

————————————————–

«Εις σάρκαν μιαν»… Ζαγόρι με Green Cola

  • Λέγεται πως ήταν θέμα χρόνου να συμβεί. Με βασικούς μετόχους δυο αδέλφια που τα πάνε καλά (Νίκο και Γιάννη Χήτο) και ήδη κοινή εταιρεία με έδρα το Λονδίνο…
  • Μα φυσικά αναφερόμαστε στη συνένωση της εταιρείας Χήτος γνωστή από το νερό «Ζαγόρι» με την Green Cola Hellas.
  • Μαθαίνουμε ότι οι δυο εταιρείες ετοιμάζονται να έρθουν σε… γάμον κοινωνία.
  • Ή σε απλά ελληνικά να ενώσουν τα τσανάκια τους. Συγκεκριμένα, η Green Cola ετοιμάζεται να ενσωματωθεί στην εταιρεία εμφιάλωσης.
  • Η προετοιμασία, όπως ψιθυρίζεται στην αγορά, έχει ξεκινήσει και -εκτός απροόπτου- θα ανακοινωθεί μέσα στον Μάρτιο.
  • Η συγχώνευση εκτιμάται ότι θα δώσει νέα δυναμική ειδικά στην Green Cola, η οποία πληροφορούμαστε βρίσκεται σε φάση ραγδαίων αλλαγών σε πολλά και διαφορετικά επίπεδα…
  • Το brand εκτιμάται πως έχει τεράστιες προοπτικές ανάπτυξης ειδικά στις ΗΠΑ, όπου λειτουργεί και μονάδα εμφιάλωσης…
  • Τα σχέδια των εμπνευστών του εγχειρήματος είναι αρκετά φιλόδοξα… και φτάνουν μέχρι και την εισαγωγή του ενιαίου ομίλου στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου.

————————————————–

H Symbeeosis του Κουτσιανά έτοιμη για νέα αρχή

  • Νέα αρχή, ύστερα από ένα και πλέον χρόνο λειτουργίας φιλοδοξεί να κάνουν τα βιολογικά προϊόντα Symbeeosis που βασίζονται στα βότανα και στα μελισσοκομικά προϊόντα.
  • Πρόκειται για το νέο εγχείρημα του επιχειρηματία Νίκου Κουτσιανά μετά την πώληση της Apivita στους Ισπανούς της Puig.
  • Η αρχή αυτή εκτιμάται ότι μπορεί να γίνει μέσα και από τη συνεργασία με τα καταστήματα Holland & Barrett, τα οποία στην Ελλάδα και όχι μόνο εκπροσωπεί ο επιχειρηματίας Βασίλης Φουρλής (περισσότερο γνωστός για τα ΙΚΕΑ και τα Intersport).
  • Η ανάπτυξη της βρετανικής αλυσίδας που ειδικεύεται στα συμπληρώματα διατροφής και τα προϊόντα υγείας και ευεξίας επί ελληνικού εδάφους θα «συμπαρασύρει» και τα προϊόντα Symbeeosis…
  • Έμφαση δίνεται, όπως μαθαίνουμε, και στη διεθνή επέκταση με την εταιρεία να παίρνει μέρος σε μεγάλες διεθνείς εκθέσεις του κλάδου των βιολογικών προϊόντων.
  • Αν και το μομέντουμ δεν είναι το ιδανικότερο (βλ. ενεργειακή κρίση, πληθωρισμός) εντούτοις εξακολουθεί να υπάρχει πίστη στην ομάδα του κ. Κουτσιανά για την επιτυχία της Symbeoosis…
  • Εξάλλου και η Apivita από ένα μικρό φαρμακείο στην Κατεχάκη ξεκίνησε…

Latest News