Με στόχο την ανάπτυξη συστημάτων παροχής ηλεκτρικής ενέργειας από τη ξηρά (OPS), στα πλοία της ακτοπλοΐας, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας προσχώρησε σε συνεργασία με το Εργαστήριο Θαλασσίων Μεταφορών της Σχολής Ναυπηγών του Μετσόβιου Πολυτεχνείου.
O πρόεδρος του ΣΕΕΝ Σπυρίδων Πασχάλης για το θέμα είχε συνάντηση με τον αντιπρύτανη Έρευνας και Διά Βίου Εκπαίδευσης του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ) καθηγητή Ιωάννη Χατζηγεωργίου όπου συμφώνησε το πλαίσιο αυτό συνεργασίας να είναι τριετούς διάρκειας.
Δια χειρός Hyundai το πρώτο μεγάλο «smart» ηλεκτρικό πλοίο
Για την εκτέλεση του έργου ορίστηκαν επιστημονικός υπεύθυνος ο Δημήτριος Λυρίδης, αναπληρωτής καθηγητής της Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών και κύριος ερευνητής ο καθηγητής Ιωάννης Προυσαλίδης, οι οποίοι θα συντονίσουν και διεκπεραιώσουν τις εργασίες του Έργου.
Η Α’ Φάση του νέου Πλαισίου Συνεργασίας αφορά την ανάθεση στο Εργαστήριο Θαλασσίων Μεταφορών της Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ ερευνητικού έργου με θέμα «Διασφάλιση της διαλειτουργικότητας (interoperability) των λιμένων, των συστημάτων και των εγκαταστάσεών τους παροχής ρεύματος με τον εξοπλισμό των πλοίων, μέσω ενός ομοιογενούς προτύπου ηλεκτροδότησης ελλιμενισμένων πλοίων (Cold Ironing)».
Οι προβλεπόμενες στη Σύμβαση Έργου συμβουλευτικές και τεχνικές υπηρεσίες για την ηλεκτροδότηση των πλοίων κατά τον ελλιμενισμό τους αποσκοπούν στην εξασφάλιση της συμβατότητας των υποδομών των λιμένων με τον εξοπλισμό των πλοίων, σε συνδυασμό με τις δράσεις και πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ).
Επίσης αφορά στη μέγιστη αξιοποίηση των συστημάτων OPS από τα πλοία της επιβατηγού ναυτιλίας αλλά και στη σχεδίαση ενός πλαισίου λειτουργίας το οποίο θα επιβραβεύει την ευελιξία και την καινοτομία, σε συνθήκες ελεύθερου ανταγωνισμού αλλά και πρόσβασης στο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας, όπου οι χρήστες/πλοία θα έχουν την δυνατότητα ελεύθερης επιλογής του προμηθευτή/παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας με ανταγωνιστικές τιμές.