
Μήνυμα πως το 2022 ήταν για το yachting μια εξαιρετική χρονιά, έστειλε ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας, τονίζοντας πως «κάποιες κατηγορίες, όπως τα ιστιοπλοϊκά και τα καταμαράν έφτασαν στο 100% και η δραστηριότητά τους έφτασε μέχρι τον Νοέμβριο -επιδόσεις που ξεπέρασαν τις αντίστοιχες του 2019».
Μιλώντας στο 2ο συνέδριο yachting ο κ. Κικίλιας υπογράμμισε ότι « 17 Τουριστικοί Λιμένες έχουν προχωρήσει τους τελευταίους 12 μήνες μέσω των Διαδικασιών της επιτροπής λιμένων του υπουργείου τουρισμού».
Πώς προχωρούν οι διαγωνισμοί για μαρίνες και λιμάνια
Ο ίδιος τόνισε τη σημαντική δουλειά που έχει γίνει από την γενική γραμματέα του υπουργείου Τουρισμού, Ολυμπία Αναστασοπούλου, λέγοντας ότι «χάρη στις ενέργειές μας επιτεύχθηκε σημαντική πρόοδος σε σοβαρά εκκρεμή ζητήματα για 10 επιπλέον Τουριστικούς Λιμένες».
Τέλος, σημείωσε ότι «τα προγράμματα ανάπτυξης και αναβάθμισης υποδομών με πόρους του RRF που θα βγουν τον επόμενο μήνα θα δώσουν νέα πνοή στο θαλάσσιο τουρισμό, τονίζοντας ότι «τα λιμενικά ταμεία θα πρέπει να εκδηλώσουν ενδιαφέρον και να αξιοποιήσουν τα περίπου 130 εκ. ευρώ που διαθέτουμε για αναβάθμιση τουριστικών λιμένων».

Ανθίζει το yachting
Τονίζεται, πως ο κ. Αντώνης Στελλιάτος, που επανεξελέγη στην προεδρία της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ), είχε αναφέρει ότι το 2023 θα είναι μία πολύ καλή χρονιά για τη χώρα μας που δεν θα έχει προηγούμενο.
Ωστόσο ο ίδιος παρατήρησε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτή τη στιγμή που αντιμετωπίζουν τα περισσότερα σκάφη που δραστηριοποιούνται στο ελλαδικό χώρο είναι το θέμα της έλλειψης θέσεων ελλιμενισμού. «Πολλά από τα σκάφη που δεν βρίσκουν θέσεις σε εγκαταστάσεις τα οποία δεν είναι δηλωμένα ως τουριστικά λιμάνια, είτε σταθμεύουν σε καρνάγια ή σε λιμάνια που δεν προσφέρουν υπηρεσίες αντίστοιχες μιας μαρίνας».
Σύμφωνα με τον ίδιο, το 2022 οι ναυλώσεις των σκαφών ιστιοφόρων και καταμαράν στη χώρα μας, που ανέρχονται σε 5.500, άγγιξαν το 100% έως τα τέλη Νοεμβρίου.
«Το 2023 θα είναι μια χρονιά ρεκόρ», τόνισε ο ίδιος, επισημαίνοντας ότι οι δημοφιλέστεροι προορισμοί το 2022 ήταν οι Κυκλάδες αλλά και το Ιόνιο που λόγω και του ανοίγματος του Ισθμού της Κορίνθου, πρόσφεραν στους περισσότερους ταξιδιώτες από όλο τον κόσμο μια ανεπανάληπτη εμπειρία.
Αναφερόμενος στις επιπτώσεις στον κλάδο από τον ρωσο – ουκρανικό πόλεμο είπε ότι υπήρξαν πολλές ακυρώσεις ναυλοσυμφώνων από Ρώσους και Ουκρανούς αλλά και Αμερικανούς ναυλωτές, χωρίς ωστόσο αυτό να έχει αντίκτυπο στο τελικό αποτέλεσμα.


Latest News

Ενημέρωση Κικίλια από το Λιμενικό ενόψει των ημερών του Πάσχα
Ο κ. Κικίλιας ενημερώθηκε για θέματα λειτουργίας και επιχειρησιακής ετοιμότητας, προκειμένου να αξιοποιηθούν στο έπακρο όλα τα μέσα και το προσωπικό ενόψει των ημερών του Πάσχα

ΟΛΘ: «Ξεκλειδώνει» το εμβληματικό έργο επέκτασης του Προβλήτα 6
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει στην πλήρη υλοποίηση του αναπτυξιακού και επενδυτικού σχεδιασμού της

Εντολή Κικίλια για έκτακτες επιθεωρήσεις στα πλοία σε όλα τα λιμάνια της χώρας
Οι επιθεωρητές καλούνται να προχωρήσουν στον έγκαιρο προγραμματισμό των επιθεωρήσεων με αφετηρία όλα τα λιμάνια της χώρας

Τέλη σε κινεζικά πλοία - Η πρόταση «φωτιά» της ναυτιλιακής αρχής των ΗΠΑ
Πρέπει να αντισταθμίσουμε τις επιδοτήσεις που έχει δώσει η Κίνα στη ναυπηγική βιομηχανία της, δηλώνει ο πρόεδρος της ναυτιλιακής αρχής των ΗΠΑ

Πιο κοντά το έργο επέκτασης του προβλήτα 6 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης - Τι ζητά ο ΟΛΘ
Μετά το προεδρικό διάταγμα και την έγκριση του master plan, ο ΟΛΘ κατέθεσε τα απαραίτητα έγγραφα στο υπουργείο για το project

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων