«Το 2023 έχει ανακηρυχθεί ως ευρωπαϊκό έτος δεξιοτήτων, ακριβώς για να αναδείξει τη σχετική ευρωπαϊκή ατζέντα και πρωτοβουλίες και να ενθαρρύνει όλα τα Κράτη Μέλη να δώσουν έμφαση στο καίριο αυτό θέμα», τόνισε η Ειδική Γραμματέας Διαχείρισης Προγραμμάτων Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου, Νίκη Δανδόλου, μιλώντας στο συνέδριο του Economist με τίτλο: The new era for skills – Greece: The human dynamic in the new workplace and society.
Όπως επισήμανε, μέσω του ΕΣΠΑ 2014-2020 επενδύθηκαν σημαντικοί πόροι για επιμορφώσεις σε όλα τα επίπεδα, επιμορφώσεις μαθητών, σπουδαστών και φοιτητών, εκπαιδευτικών, δημοσίων υπαλλήλων, χιλιάδων ανέργων και εργαζομένων, ενηλίκων του γενικού πληθυσμού. Επίσης δόθηκαν τα μεγαλύτερα ίσως ποσά που έχουν κατευθυνθεί σε ομάδες ειδικής στόχευσης, όπως ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, γυναίκες, νέους, πολίτες τρίτων χωρών, άτομα με αναπηρία κ.α.
«Ανθρώπινο Κεφάλαιο και Δεξιότητες»
Ο κα Δανδόλου είπε χαρακτηριστικά πως «αυτό που είναι σημαντικό είναι το αποτέλεσμα πως, ακόμα και εν μέσω πολλαπλών κρίσεων, τα προγράμματα αυτά συνεισέφεραν όχι μόνο στο να συγκρατηθεί, αλλά και να αυξηθεί η απασχόληση».
Πιο φιλόδοξους στόχους
Ο κα Δανδόλου υπογράμμισε την ανάγκη «τα προγράμματα να έχουν ακόμα πιο φιλόδοξους στόχους, ακόμα μεγαλύτερη θετική επίπτωση», ενώ αναφέρθηκε στις επισημάνσεις του πρωθυπουργού ότι η κατάρτιση είναι ένας τομέας στον οποίο η κυβέρνηση θα επιμείνει πάρα πολύ, με σύγχρονα εργαλεία, με νέους τρόπους.
Ειδικότερα αναφέρθηκε στα ανοιχτά προγράμματα όπου ανά πάσα στιγμή στόχος είναι να υπάρχει ένα πρόγραμμα ανοιχτό για κάθε ανάγκη ή κατ’ ελάχιστον να είναι γνωστός ο προγραμματισμός των προγραμμάτων που έρχονται για τους ενδιαφερόμενους, την ενιαία ψηφιακή πύλη για τις δεξιότητες, κ.α. Ενώ θα δοθεί έμφαση σε καινοτομίες στα περιεχόμενα των προγραμμάτων, σε νέα αντικείμενα, στον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων, σε ειδικές μέριμνες για προγράμματα δεξιοτήτων για ανέργους, για νέους, για STEM, για γυναίκες σε STEM, για ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, μέχρι ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας, για την καταπολέμηση του ψηφιακού αναλφαβητισμού και τη μείωση του ψηφιακού χάσματος.