Εβδομάδες απέχει το ΔΝΤ από την οριστικοποίηση του ολοκληρωμένου προγράμματος στήριξης της Ουκρανίας, δήλωσε στο CNBC η γενική διευθύντρια του Ταμείου Κρισταλίνα Γκεοργκίεβα.
Οι δηλώσεις έρχονται λίγες ώρες αφότου το ΔΝΤ ανακοίνωσε ότι κατέληξε σε συμφωνία σε επίπεδο προσωπικού με τις ουκρανικές αρχές, ανοίγοντας το δρόμο για συνομιλίες σχετικά με ένα πλήρες πρόγραμμα δανεισμού που θα στηρίξει την οικονομία του Κιέβου και θα προωθήσει την προσπάθειά του να ενταχθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Το σχέδιο υπόκειται πλέον στην έγκριση της διοίκησης του ΔΝΤ.
«Σκέψου το αδιανόητο»: Οι προειδοποιήσεις της Γκεοργκίεβα για το 2023
«Ο χρόνος δεν είναι φίλος της Ουκρανίας σε αυτές τις έκτακτες συνθήκες πολέμου», είπε χαρακτηριστικά η Γκεοργκίεβα και πρόσθεσε ότι «μιλάμε για μερικές εβδομάδες, όχι για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα.»
Η επικεφαλής του ΔΝΤ εξήγησε ότι η χώρα πληροί τις απαιτήσεις της σχετικά με τη δημοσιονομική πολιτική, τη διακυβέρνηση, την καταπολέμηση της διαφθοράς και τη σταθερότητα του χρηματοπιστωτικού τομέα. «Έχουμε μια χώρα όπου οι θεσμοί λειτουργούν. Όπου πληρώνονται οι συντάξεις. Όπου υπάρχουν κοινωνικές υπηρεσίες. Όπου η κυβέρνηση ενδιαφέρεται έντονα να συνεχίσει τις μεταρρυθμίσεις, ακόμη και όταν οι βόμβες πέφτουν», σημείωσε.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις του ΔΝΤ η χώρα θα μπορούσε να χρειαστεί οικονομική στήριξη που θα ξεπεράσει τα 40 δισ. δολάρια φέτος, ακόμη και όταν η οικονομία της Ουκρανίας προβλέπεται να επιστρέψει στην ανάπτυξη μετά από συρρίκνωση κατά 30% το 2022.
«Η Ουκρανία χρειάζεται το ΔΝΤ σε αυτή την πολύ κρίσιμη στιγμή», τόνισε η Γκεοργκίεβα. «Γιατί; Επειδή οι οικονομικές ανάγκες είναι σημαντικές: Τις τοποθετούμε κάπου μεταξύ 40-48 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το τρέχον έτος».
«Και δεύτερον, επειδή η χώρα χρειάζεται όντως την πολιτική στήριξη που παρέχει το ΔΝΤ. Η λειτουργία μιας οικονομίας που είναι σε πόλεμο δεν είναι ασήμαντη υπόθεση», πρόσθεσε.
Επιτάχυνση της ένταξης της Ουκρανίας στην ευρωπαϊκή οικογένεια
Εκτός από τη στήριξη της οικονομίας της Ουκρανίας εν μέσω της σύγκρουσης, η επικεφαλής του ΔΝΤ επισήμανε ότι οι μεταρρυθμίσεις θα βοηθήσουν επίσης στην «επιτάχυνση» των προσπαθειών της Ουκρανίας να ενταχθεί τελικά στην ΕΕ.
«Θέτουμε την επιθυμία της Ουκρανίας να ενταχθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση ως προτεραιότητα στο έργο μας», είπε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε «Ανήκουν εκεί και το Ταμείο, φυσικά, μπορεί να τους βοηθήσει να βαζίσουν με πιο γοργά βήματα αυτόν τον δρόμο»
Latest News
Πώς η Boeing έβαλε την αεροπορία των ΗΠΑ να πληρώσει με «καπέλο» 8.000% για σαπούνια
Πώς η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία πλήρωσε 8.000% παραπάνω την Boeing για διανομείς σαπουνιού μπάνιου αεροσκαφών C-17
Ο άνθρωπος πίσω από τον όρο «The Magnificent Seven» λύνει τη σιωπή του
Γνωρίστε τον αναλυτή που χρησιμοποίησε τον όρο Magnificent Seven για τις μετοχές τεχνολογίας που διαφεντεύουν τη Wall Street
Πώς η «οικονομική γρίπη» της Γερμανίας μεταδίδεται στην Ευρώπη – Οι συνέπειες για Ελλάδα
Η νέα κρίση που φέρνει το λουκέτο σε τουλάχιστον τρία εργοστάσια της Volkswagen δημιουργεί μεγάλη αναταραχή στη Γερμανία
Οι αποτυχημένες προσπάθειες «ανάστασης» της Intel και οι χειρισμοί Γκέλσινγκερ
O CEO της Intel, Πατ Γκέλσινγκερ, έθεσε υψηλές προσδοκίες για τις ικανότητες κατασκευής της εταιρείας αλλά και την ικανότητά της στον τομέα της AI, ωστόσο απέτυχε να ανταποκριθεί
Αγροτικές επιδοτήσεις: Δισεκατομμυριούχοι έλαβαν ενίσχυση 3,3 δισ. ευρώ από την ΕΕ
Τουλάχιστον 17 δισεκατομμυριούχοι συγκαταλέγονται στους «αγρότες» που έλαβαν γενναίες αγροτικές επιδοτήσεις την τετραετία 2019-2023.
Γιατί έπεσε η μετοχή της Uber
Η πρόβλεψη για μετακινήσεις πελατών της Uberς ήταν ελαφρώς χαμηλότερη από τις εκτιμήσεις της Wall Street
Γιατί η Κωνσταντινούπολη δοκιμάζει τη δωρεάν συγκοινωνία στους ανέργους
Η Κωνσταντινούπολη είναι η μεγαλύτερη πόλη που επενδύει στις μεταφορές με την ελπίδα να ενισχύσει την απασχόληση
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Γιατί λείπουν 350 αεροσκάφη από τον παγκόσμιο στόλο
Υπάρχει ένα κενό σε αεροσκαφή που χρειάζονται οι αεροπορικές εταιρείες για να λειτουργούν απρόσκοπτα οι αερομεταφορείς
Η VW και η κρίση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Δύσκολες εποχές για τον όμιλο VW: Μείωση κερδών, κλείσιμο εργοστασίων, κρίσιμες διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα. Ποιον ρόλο διαδραματίζει η πολιτική;