
Προ τριακονταετίας, όταν ο προσωπικός ηλεκτρονικός υπολογιστής (το περίφημο PC) γινόταν μέρος του εξοπλισμού των νοικοκυριών και το Διαδίκτυο τόπος συνάθροισης του «παγκόσμιου χωριού», ο Ουμπέρτο Έκο έλεγε ότι σύντομα οι νεότεροι σε ηλικία και οι πιο μορφωμένοι θα ενημερώνονται καθημερινά, θα ψυχαγωγούνται και θα επικοινωνούν μέσω του Ίντερνετ. Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία και οι λιγότερο φιλομαθείς περί τα ψηφιακά θα μείνουν για να βλέπουν τηλεόραση.
Τα χρόνια που μεσολάβησαν η ψηφιακή τεχνολογία έκανε άλματα. Κι αν η ελεύθερη, μη κωδικοποιημένη τηλεόραση εξακολουθεί ακόμα να υπάρχει, έφτασε να μεταδίδει ό,τι δεν μπορεί πλέον να πουληθεί. Όσο για τους ηλικιωμένους – όσοι έχουν την οικονομική δυνατότητα βέβαια και όσοι ως νέοι ή μεσήλικες πρόλαβαν να εξοικειωθούν στοιχειωδώς έστω με τις νέες τεχνολογίες – έκαναν ένα ποιοτικό ψηφιακό άλμα και πλέον καταναλώνουν το περιεχόμενο των συνδρομητικών πλατφορμών προβολής βίντεο κατ’ επιλογή.
Οι υπηρεσίες streaming ως δόλωμα για κυβερνοεπιθέσεις
Είναι κάτι που, σε αντίθεση με την τηλεόραση, δεν έχει αντίκτυπο στη διαφημιστική αγορά. Διότι τα συνδρομητικά κανάλια ζουν από τις συνδρομές, ενώ η τηλεόραση από τις διαφημίσεις. Αρκεί βέβαια να έχει πελάτες σε ηλικίες που ενδιαφέρουν τους διαφημιστές (κάτω των 55 ετών δηλαδή). Ασφαλώς οι άνω των 55 ενδιαφέρουν (υπό την ιδιότητα του ψηφοφόρου) τα πολιτικά κόμματα, θα παρατηρούσε κανείς.
Σύνταξη και θέαμα
Έρευνες που διενεργήθηκαν στις ΗΠΑ και στη Δυτική Ευρώπη δεν αφήνουν περιθώριο αμφισβητήσεων: τα συνδρομητικά μέσα απευθύνονται πλέον στα «γερόντια». Στη Γαλλία για παράδειγμα, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε προ ημερών το Παρατηρητήριο Θεαμάτων κατά Παραγγελία του Εθνικού Κέντρου Κινηματογράφου, ο αριθμός των νέων από 15 έως 24 ετών που βλέπουν καθημερινά Netflix, Amazon Prime, Disney+, Apple TV+ ή άλλες συνδρομητικές πλατφόρμες, μειώθηκε κατά το ήμισυ τα τελευταία τρία χρόνια.
Συγκεκριμένα, από τα 2,5 εκατομμύρια που ήταν το πρώτο τρίμηνο του 2020, το τρίτο τρίμηνο του 2022 είχαν περιοριστεί στο 1,2 εκατομμύρια. «Η μεγάλη κάμψη σημειώθηκε το τελευταίο 12μηνο», διευκρίνισε η Σεσίλ Λακού, διευθύντρια Σπουδών, Στατιστικών και Προοπτικής του γαλλικού Εθνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Και αναφέρεται βεβαίως η γαλλίδα διοικητικός στο «άνοιγμα» της γαλλικής κοινωνίας μετά τους εγκλεισμούς και τις καραντίνες της πανδημίας που ευνόησαν, όπως είναι φυσικό, τις πλατφόρμες βίντεο κατά παραγγελία και επί πληρωμή.
«Με το πέρασμα των χρόνων οι πλατφόρμες κατάφεραν να διευρύνουν το κοινό τους. Έχουν υιοθετήσει πλέον ένα λιγότερο στοχευμένο προγραμματισμό, κάτι που μοιραία ενδιαφέρει λιγότερο τους νέους. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι νεότερες ηλικίες έπαψαν πλέον να παρακολουθούν τηλεοπτικές σειρές ή ταινίες στις πλατφόρμες. Αλλά δείχνει ότι καταναλώνουν λιγότερο από το περιεχόμενο που αυτές προσφέρουν. Και κυρίως το καταναλώνουν λιγότερο τακτικά», εξηγεί η Σεσίλ Λακού.
Οι έρευνες δείχνουν ότι την τελευταία τριετία την ώρα που ο αριθμός των νέων 15-24 ετών που καταγίνεται με τις συνοδρομητικές πλατφόρμες μειώθηκε κατά το ήμισυ, το ίδιο χρονικό διάστημα ο αριθμός των Γάλλων άνω των 50 ετών που τις παρακολουθούν διπλασιάστηκε!
Βουλιάζουν στην οθόνη
Η ρεπόρτερ του «Figaro» Καρολίν Σαλέ, που παρουσιάζει την έρευνα του γαλλικού Εθνικού Κέντρου Κινηματογράφου, διαπιστώνει ότι «η βιομηχανία της εικόνας δεν απώλεσε εν τέλει τον εγκεφαλικό χρόνο που της αφιερώνουν οι νέοι, παρότι είναι σαφές ότι αυτοί έχουν γυρίσει πλέον την πλάτη στα συνδρομητικά κανάλια». Αφού έχουν βεβαίως προ πολλού σνομπάρει το περιεχόμενο της ελεύθερης, μη συνδρομητικής τηλεόρασης, επιβεβαιώνοντας περίτρανα τον Έκο.
«Στη Βρετανία, όπου παρατηρούμε ανάλογη τάση εγκατάλειψης της συνδρομητικής τηλεόρασης από τους νέους, έρευνες έχουν δείξει ότι το ενδιαφέρον των νεότερων ηλικιών προσήλκυσαν και κέρδισαν εν τέλει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα βιντεοπαιχνίδια», παρατηρεί η διευθύντρια του γαλλικού Εθνικού Κέντρου Κινηματογράφου.
Την άνοιξη του 2022 μια μελέτη της Vertigo Research έδειξε ότι στη Γαλλία οι νέοι 15-24 ετών κατανάλωναν σχεδόν το ήμισυ του ελεύθερου χρόνου τους μπροστά από μια οθόνη από ανάλογες δραστηριότητες: στα κοινωνικά δίκτυα και στα βιντεοπαιχνίδια. «Δεν είναι περίεργο που μια υπηρεσία όπως το Netflix προσφέρει τώρα και βιντεοπαιχνίδια στους συνδρομητές της. Είναι ένας καλός τρόπος για να δελεάσει τους νεότερους, δίχως να χάσει και τους άλλους», γράφει η ρεπόρτερ του «Figaro».


Latest News

Κλιμακώνει τον εμπορικό πόλεμο στη Βενεζουέλα ο Τραμπ - Η νέα εντολή που δόθηκε
Την Παρασκευή, η κυβέρνηση Τραμπ διέταξε την εταιρεία εμπορίας πετρελαίου του μεγιστάνα Harry Sargeant III να εγκαταλείψει τη Βενεζουέλα

Ο Πούτιν δοκιμάζει πόσο μακριά θα πάει ο Τραμπ κατά της ΕΕ για τις κυρώσεις
Ο Βλαντίμιρ Πούτιν ελέγχει τι είναι δυνατόν να πετύχει με τον Τραμπ, σύμφωνα με πηγές που μίλησαν στο Bloomberg

Ο Μάσκ αγόρασε... Μασκ - Η xAI αγόρασε το Χ έναντι 45 δισ. δολ.
«Το μέλλον του xAI και του X είναι αλληλένδετα», ανέφερε ο Μασκ σε μια ανάρτηση στο X

Πώς η δισεκατομμυριούχος κληρονόμος της Walmart έγινε talk of the town
Η κληρονόμος της Walmart δημοσίευσε στους New York Times μια «μη πολιτική διαφήμιση» αλλά πολλοί λένε ότι το μήνυμά της ήταν πολιτικό

Το «δεξί χέρι» του Μακρόν σε ρόλο κλειδί στη Société Générale
Ο Αλέξις Κόλερ εγκαταλείπει τη θέση του επιτελάρχη που είχε στο Μέγαρο των Ηλυσίων από το 2017 γαι κορυφαίο ρόλο στη Société Générale

Ποιος επιχειρηματίας εγκαταλείπει κι αυτός την Βρετανία λόγω αλλαγής της φορολογίας;
Ο μεγιστάνας του χάλυβα Λάκσμι Μιτάλ φαίνεται ότι θα προστεθεί και αυτός στη λίστα των επιχειρηματιών που σκέφτονται σοβαρά να εγκατελείψουν το Ηνωμένο Βασίλειο, ύστερα από την φορολογική μεταρρύθμιση των εργατικών

ΗΠΑ: Αύξηση της εγχώριας παραγωγής ορυκτών
Τι αναφέρει ειδικό σημείωμα της ελληνικής πρεσβείας στην Ουάσιγκτον

Ο Μασκ τα γυρίζει τώρα για το DOGE - «Σχεδόν κανένας δεν έχει απολυθεί»
Ο Μασκ και η ομάδα του αναφέρθηκαν στο όραμα του DOGE για την ομοσπονδιακή κυβέρνηση να είναι «σαν την Apple Store»

Στα 12 δισ. δολάρια το κόστος ανοικοδόμησης του Λιβάνου
Οι εκτιμήσεις των διεθνών οικονομικών οργανισμών για την οικονομία της χώρας - Τι αναφέρει σημείωμα της ελληνικής πρεσβείας στη Βηρυτό

Ξένοι στον ίδιο πλανήτη ΗΠΑ και ΕΕ
Προς τα πού οδεύουν οι σχέσεις των δύο στενότερων αμυντικών συμμάχων και εμπορικών εταίρων του 20ού αιώνα, των ΗΠΑ και της ΕΕ