![Εμφιαλωμένο νερό: Deals και «πλημμύρα» επενδύσεων σε μία αγορά που… ρέουν τα εκατομμύρια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/02/bottles-4251473_960_720.jpg)
Υψηλή κινητικότητα συνεχίζει να καταγράφει ο κλάδος του εμφιαλωμένου νερού, με αρκετούς επενδυτές, σχετικούς και άσχετους με την αγορά των μη αλκοολούχων ποτών, να ετοιμάζονται να καβαλήσουν το μεγάλο «κύμα» εντυπωσιασμένοι τόσο με την άνοδο της ζήτησης, παρά τον πληθωρισμό, όσο και από τα υψηλά περιθώρια κέρδους που έχει η εν λόγω κατηγορία στο κανάλι του HORECA.
Η μεταβίβαση των ακινήτων, της επιχείρησης και του brand του φυσικού μεταλλικού νερού Ιόλη, που ανακοίνωσαν η Αθηναϊκή Ζυθοποιία μέχρι χθες ιδιοκτήτριά του, η Premia Propetries και η Sterner Stenhus Greece είναι το πρώτο deal του κλάδου για το 2023 και εκτιμάται ότι δεν θα είναι το μοναδικό.
Η συνολική εγχώρια κατανάλωση εμφιαλωμένων νερών, μία από τις λίγες κατηγορίες ταχέως κινούμενων καταναλωτικών αγαθών που οι ελληνικές εταιρείες έχουν καταφέρει να αφήσουν τις πολυεθνικές στα… απόνερα, εκτιμάται ότι σημείωσε άνοδο της τάξης του 8% το 2021 έναντι του 2020, ενώ το 2022 υπολογίζεται ότι αυξήθηκε σε σύγκριση με το 2021 κατά περίπου 6%.
«Πλημμύρα» επενδύσεων
Η συνεχιζόμενη άνοδος στην κατανάλωση που τροφοδοτείται και από τις αυξημένες τουριστικές ροές, αλλά και τη στροφή των καταναλωτών στην υγιεινή διατροφή, έχει «φουσκώσει» και τις επενδύσεις. Και σε αυτόν το τομέα πρωταγωνιστούν οι δύο Ηπειρώτες που ελέγχουν και το μεγαλύτερο τμήμα της αγοράς.
Ρωσικό «δώρο» στην Ελλάδα: Θα πίνουμε … Carlsberg και Pepsi made in Greece
Το επενδυτικό πλάνο από το Ζαγόρι αγγίζει τα 25 εκατ. ευρώ, η εταιρεία Βίκος την τελευταία 7ετία έχει επενδύσει 47 εκατ. ευρώ σε νέες γραμμές παραγωγής στο εμφιαλωμένο νερό και στο αναψυκτικό, ενώ η εταιρεία Θεώνη προγραμματίζει νέες επενδύσεις 10 εκατ. ευρώ. Επίσης στο νερό, μέσω της μετοχικής συμμετοχής της στη Δίρφυς, έχει εισέλθει και η βιομηχανία αναψυκτικών Λουξ.
Την ίδια ώρα, η εταιρεία NU Aqua, προχωρά στη δεύτερη φάση της επένδυσης στο ιστορικό εργοστάσιο του Λουτρακίου, που μετά από 10 χρόνια σιγής πέρσι ξαναπήρε μπρος, ενώ ο εφοπλιστής Παναγιώτης Τσάκος με καταγωγή από τη Χίο έχει ιδρύσει την εταιρεία Nερά Πηγών Γράμμου και η εταιρεία παραγωγής του ανθρακούχου φυσικού μεταλλικού νερού Σουρωτή προχωρά στην ίδρυση νέας παραγωγικής μονάδας στη θέση Ξυνό Νερό.
Καφές, μπύρα και αναψυκτικά: Ο «πόλεμος» των πολυεθνικών στην ελληνική αγορά
Παράλληλα, η Coca-Cola Τρία Έψιλον προ λίγων ετών ολοκλήρωσε νέα επένδυση 8 εκατ. ευρώ στις παραγωγικές εγκαταστάσεις της μονάδας που εμφιαλώνει το Φυσικό Μεταλλικό Νερό Αύρα στο Αίγιο, ενώ επενδύσεις έχει κάνει και η Nestle στη μονάδα εμφιάλωσης του φυσικού μεταλλικού νερού Κορπή στη Βόνιτσα.
Η εταιρεία Ελληνικά Γαλακτοκομεία (Όλυμπος, Ροδόπη, Τυράς) της οικογένειας Σαράντη προχώρησε στην εξαγορά του 77,88% της εταιρείας εμφιάλωσης φυσικού μεταλλικού νερού Δουμπιά – Μαλαματίνα, με έδρα την Δουμπιά Χαλκιδικής, ενώ σημαντικές επενδύσεις έχει κάνει τα τελευταία χρόνια η οικογένεια Μεντεκίδη την εταιρεία που εμφιαλώνει τα νερά Διός και Σέλι.
Στα 790 εκατ. ευρώ η αξία της αγοράς εφέτος
Η αγορά του εμφιαλωμένου νερού αναμένεται να αυξάνεται ετησίως κατά 1,85% για την επόμενη 4ετία (CAGR 2023-2027), με βάση τα στοιχεία της Statista, ενώ για εφέτος υπολογίζεται ότι τα συνολικά έσοδα του κλάδου θα ανέλθουν σε 790 εκατ. ευρώ.
Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος, τόσο των πωλήσεων όσο και της εγχώριας αγοράς, στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου παράγονται τα περισσότερα έσοδα του κλάδου παγκοσμίως, ο τζίρος το 2023 αναμένεται να αγγίξει τα 91,78 δισ. ευρώ.
Σε σχέση με τα συνολικά στοιχεία του πληθυσμού, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Statista, ο μέσος όγκος ανά άτομο στην κατηγορία του εμφιαλωμένου νερού αναμένεται να ανέλθει σε 148,56 λίτρα το 2023, ενώ σε τέσσερα χρόνια από σήμερα, δηλαδή το 2027, υπολογίζεται ότι θα αυξηθεί κατά ποσοστό 5% στα 156,24 λίτρα.
Συνολικά ο όγκος κατανάλωσης εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει το 1,571 δισεκατομμύρια λίτρα το 2027 από 1,524 δισεκατομμύρια λίτρα που υπολογίζεται ότι θα είναι ο όγκος κατανάλωσης εφέτος. Για το 2024 προβλέπεται ότι ο όγκος της κατανάλωσης θα αυξηθεί κατά 1,1%.
Σε επίπεδο δαπάνης, τη φετινή χρονιά ο καθένας από εμάς, σύμφωνα πάντα με τη Statista, πρόκειται να ξοδέψει περισσότερα από 77 ευρώ για να αγοράσει εμφιαλωμένο νερό.
Πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις, λίγοι οι ηγέτες
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της Κλαδικής Μελέτης της ICAP CRIF, o κλάδος των εμφιαλωμένων νερών στην Ελλάδα περιλαμβάνει μεν μεγάλο αριθμό μικρομεσαίων επιχειρήσεων, ωστόσο τo μεγαλύτερο μέρος της εγχώριας παραγωγής εμφιαλωμένων νερών είναι συγκεντρωμένο σε μικρό αριθμό επιχειρήσεων, αφού επτά επιχειρήσεις υπολογίζεται ότι κάλυψαν το 80% περίπου επί της συνολικής παραγόμενης ποσότητας το 2021.
Οι μεγαλύτερου μεγέθους επιχειρήσεις αξιοποιούν τα ήδη εγκατεστημένα και οργανωμένα δίκτυα πωλήσεων και διανομής των προϊόντων τους (όπως χυμοί και αναψυκτικά), επιτυγχάνοντας οικονομίες κλίμακας.
Παράλληλα, ορισμένες επιχειρήσεις εμφιαλώνουν νερό και για λογαριασμό τρίτων (προϊόντα private label), οι οποίες δραστηριοποιούνται επίσης στους ευρύτερους κλάδους των τροφίμων και ποτών.
Πολύ μικρός είναι από την άλλη, ο αριθμός των εισαγωγικών επιχειρήσεων του κλάδου, ενώ κατά βάση, οι πωλήσεις τους από τα εξεταζόμενα προϊόντα αφορούν μικρό ποσοστό στις συνολικές ετήσιες πωλήσεις τους.
Σημειώνεται ότι με βάση τα στοιχεία της ICAP CRIF, η εγχώρια παραγωγή εμφιαλωμένων νερών παρουσίασε ανοδική πορεία την περίοδο 2016-2019, ενώ υπέστη μείωση το 2020, ως αποτέλεσμα των επιπτώσεων της πανδημίας Covid-19. Την ακόλουθη διετία 2021-2022, η εγχώρια παραγωγή επέστρεψε σε θετικούς ρυθμούς μεταβολής, ξεπερνώντας οριακά, τα προ-πανδημίας επίπεδα.
Αλλαγές στις συσκευασίες
Σημαντικές αλλαγές έχουν συντελεστεί με την πάροδο των χρόνων σε ό, τι αφορά στις συσκευασίες των εμφιαλωμένων νερών. Ειδικότερα, οι συσκευασίες PVC έχουν αντικατασταθεί από τις πιο ασφαλείς – και πλήρως ανακυκλώσιμες – συσκευασίες τύπου ΡΕΤ, ενώ έχει διευρυνθεί η χρήση γυάλινων φιαλών, κυρίως σε χώρους μαζικής εστίασης.
Τέλος, τη διετία 2020-2021 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα εμφιαλωμένα νερά σε χάρτινη συσκευασία. Οι αναφερόμενες χάρτινες συσκευασίες εναρμονίζονται με την ανάγκη για βιωσιμότητα και καινοτομία, ενώ ταυτόχρονα προστατεύουν το νερό από την ηλιακή ακτινοβολία και τον αέρα.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Τράπεζες: Πώς οι νέοι παίκτες ανακατεύουν τον ανταγωνισμό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_banks_greece22-600x352.png)
Μπορεί να ανοίξει ξανά ο τραπεζικός ανταγωνισμός;
Οι 4 συστημικές τράπεζες ελέγχουν έως και το 98% της αγοράς, ενώ οι νέοι παίκτες Optima Bank, Attica Bank και Παγκρήτια επιδιώκουν μερίδια στην αγορά
![Lilly Drogerie: Πού ποντάρουν οι Σέρβοι ανοίγοντας καταστήματα «φθηνών» καλλυντικών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/01/lilly.png)
Επελαύνει η σερβική Lilly Drogerie με καταστήματα «φθηνών» καλλυντικών
Με 25 καταστήματα η σερβική αλυσίδα Lilly Drogerie στην ελληνική αγορά – Αυξήθηκαν οι πωλήσεις καλλυντικών στην εγχώρια αγορά
![Σκέψεις για αξιοποίηση του «φιλέτου» της λαχαναγοράς στον Ρέντη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/λαχαναγορα-600x309.jpeg)
Σκέψεις για αξιοποίηση του «φιλέτου» της λαχαναγοράς στον Ρέντη
Αύξηση 7% στον τζίρο του Οργανισμού Κεντρικών Αγορών και Αλιείας – Τι γίνεται με τα ενοίκια
![ΟΟΣΑ: Χαμηλές «πτήσεις» στα φορολογικά έσοδα από τις ελληνικές επιχειρήσεις [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ot_taxes44-600x474.png)
Χαμηλές «πτήσεις» στα φορολογικά έσοδα από τις ελληνικές επιχειρήσεις - Έρευνα του ΟΟΣΑ [γραφήματα]
Η κατανομή και οι αποκλίσεις ανάμεσα στις χώρες που μελέτησε ο ΟΟΣΑ
![Χρηματιστήριο Αθηνών: Οι αναβαθμίσεις των τραπεζών έριξαν δίχτυ προστασίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_greek_Banks1-1-600x352.png)
Δίχτυ προστασίας στο ΧΑ από τις αναβαθμίσεις των τραπεζών
Πώς οι αναβαθμίσεις των τραπεζών ανέστρεψαν το επενδυτικό κλίμα μετά τις ευρωεκλογές και την έξοδο ξένων από το ΧΑ
![«Κοσμικόν»: Γαλακτομπούρεκο ατόφιο χρυσάφι – Η μυστική συνταγή των απίστευτων κερδών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/kosmikon1-600x228.png)
«Κοσμικόν»: Γαλακτομπούρεκο ατόφιο χρυσάφι – Η μυστική συνταγή των απίστευτων κερδών
Η ιστορία της αλυσίδας «Κοσμικόν» με έτος ίδρυσης το 1961 και τα γλυκά κέρδη που θα ζήλευαν πολλές εισηγμένες
![Mondelez: «Ποντάρει» στην ποιότητα του ελληνικού ανθρώπινου δυναμικού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/05/0_Mondelez-offices-Germany_iStock-876740676-600x343.jpg)
Πώς η Αθήνα προστατεύει τα 140 εργοστάσια της Mondelez σε 78 χώρες
Συνεχίζει να... μεγαλώνει το Global Cybersecurity Hub της Mondelez με έδρα την Ελλάδα
![Unilever: «Καθαρίζει» 7.500 εργαζόμενους – Τι κάνει στην Ελλάδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/unilever-600x357.jpg)
«Καθαρίζει» 7.500 εργαζόμενους η Unilever - Τι κάνει στην Ελλάδα
Στο πλαίσιο του «προγράμματος παραγωγικότητας» και υπό την πίεση των μετόχων για επαναφορά σε τροχιά ανάπτυξης
![HSBC για Alpha Bank: Τιμή στόχος τα 3 ευρώ/μετοχή – Περιθώρια ανόδου 83%](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/10/alpha-bank-600x438.jpg)
HSBC για Alpha Bank: Τιμή στόχος τα 3 ευρώ/μετοχή – Περιθώρια ανόδου 83%
Ο οίκος επισημαίνει ότι η μετοχή της Τράπεζας ήταν «παραμελημένη για μεγάλο χρονικό διάστημα»
![Επιδοτήσεις ρεύματος: Τι ισχύει με τον επανυπολογισμό των κρατικών ενισχύσεων – Πόσοι πληρώνουν και πόσοι εισπράττουν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/skylakakis1-600x400.jpg)
Τι ισχύει με τις επιδοτήσεις ρεύματος στους επαγγελματίες - Πόσοι πληρώνουν και πόσοι εισπράττουν
Σύμφωνα με πληροφορίες 130.000 επιχειρήσεις θα εισπράξουν αναδρομικά 4,2 εκατ. και 2.500 καλούνται να επιστρέψουν περίπου 2 εκατ. ευρώ από επιδοτήσεις ρεύματος