![MSC: Ακόμη 10 νεότευκτα containerships υπό ναυπήγηση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/11/MSC20003552.jpg)
H εταιρεία MSC της οικογένειας Απόντε, η μεγαλύτερη ναυτιλιακή στον κόσμο, προχώρησε στην παραγγελία ακόμη 10 νεότευκτων containerships, διπλού καυσίμου, χωρητικότητας 11,500 TEU έκαστο.
Η China International Marine Containers, που κατέχει μερίδιο 30% στο ναυπηγείο Zhoushan, αποκάλυψε τις λεπτομέρειες της παραγγελίας, με την MSC να έχει επιλέξει, πλοία με κινητήρα διπλού καυσίμου LNG, τα οποία θα μπορούν να κινούνται και με μεθανόλη κατά την παράδοσή τους το 2025 και το 2026.
«Τρίζουν» τα θεμέλια της ναυτιλίας: Τι φέρνει το «διαζύγιο» Maersk – MSC
Το κόστος για κάθε πλοίο ανέρχεται στα 120 εκατ. δολάρια.
Να σημειωθεί ότι η MSC, που είναι κολοσσός στον τομέα θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, έχει παραγγείλει αριθμό – ρεκόρ 132 νεότευκτων containership.
Πρωταθλήτρια και στις αγορές μεταχειρισμένων
Την ίδια ώρα, η MSC -με πολύ μεγάλη διαφορά- είναι η ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών (liner) που αγόρασε τα περισσότερα «μεταχειρισμένα» πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τον Αύγουστο του 2020 μέχρι και τα τέλη Οκτωβρίου του 2022 σύμφωνα με την Alphaliner. Η MSC απέκτησε 253 πλοία εκ των οποίων τα 230 προέρχονται από εταιρείες με στόλους containerships που όμως δεν τα διαχειρίζονται οι ίδιες (Non-Operating Owners-NOOs) αλλά τα ναυλώνουν σε liners.
Στη δεύτερη θέση μετά την Ιταλοελβετική MSC βρίσκεται η γαλλική CMA CGM που αγόρασε 85 πλοία εκ των οποίων τα 80 απέκτησε από NOO. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η δανική Maersk που αγόρασε 28 second hand πλοία όλα από NOO.
Σύμφωνα με την Alphaliner οι ναυτιλιακές εταιρείες (ΝΟΟ) που ελέγχουν στόλους με containerships μείωσαν τα δυο προηγούμενα χρόνια την μεταφορική τους ικανότητα κατά 2 εκατ. teu, περίπου. «Υπεύθυνοι» ήταν οι liners που επέλεξαν να προχωρήσουν σε αγορές πλοίων από τις NOOs αντί να τα ναυλώνουν. Η Alphaliner υπολόγισε ότι μέχρι την 1η Νοεμβρίου ο παγκόσμιος στόλος των NOOs είχε μειωθεί και από τα 3.000 πλοία έχει πέσει στα 2.555 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Τα πλοία πάντως που κυρίως αγόρασαν οι liners ήταν μεταξύ 700-9.000 teu (περίπου 380 πλοία)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του