
H εταιρεία MSC της οικογένειας Απόντε, η μεγαλύτερη ναυτιλιακή στον κόσμο, προχώρησε στην παραγγελία ακόμη 10 νεότευκτων containerships, διπλού καυσίμου, χωρητικότητας 11,500 TEU έκαστο.
Η China International Marine Containers, που κατέχει μερίδιο 30% στο ναυπηγείο Zhoushan, αποκάλυψε τις λεπτομέρειες της παραγγελίας, με την MSC να έχει επιλέξει, πλοία με κινητήρα διπλού καυσίμου LNG, τα οποία θα μπορούν να κινούνται και με μεθανόλη κατά την παράδοσή τους το 2025 και το 2026.
«Τρίζουν» τα θεμέλια της ναυτιλίας: Τι φέρνει το «διαζύγιο» Maersk – MSC
Το κόστος για κάθε πλοίο ανέρχεται στα 120 εκατ. δολάρια.
Να σημειωθεί ότι η MSC, που είναι κολοσσός στον τομέα θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, έχει παραγγείλει αριθμό – ρεκόρ 132 νεότευκτων containership.
Πρωταθλήτρια και στις αγορές μεταχειρισμένων
Την ίδια ώρα, η MSC -με πολύ μεγάλη διαφορά- είναι η ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών (liner) που αγόρασε τα περισσότερα «μεταχειρισμένα» πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τον Αύγουστο του 2020 μέχρι και τα τέλη Οκτωβρίου του 2022 σύμφωνα με την Alphaliner. Η MSC απέκτησε 253 πλοία εκ των οποίων τα 230 προέρχονται από εταιρείες με στόλους containerships που όμως δεν τα διαχειρίζονται οι ίδιες (Non-Operating Owners-NOOs) αλλά τα ναυλώνουν σε liners.
Στη δεύτερη θέση μετά την Ιταλοελβετική MSC βρίσκεται η γαλλική CMA CGM που αγόρασε 85 πλοία εκ των οποίων τα 80 απέκτησε από NOO. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η δανική Maersk που αγόρασε 28 second hand πλοία όλα από NOO.
Σύμφωνα με την Alphaliner οι ναυτιλιακές εταιρείες (ΝΟΟ) που ελέγχουν στόλους με containerships μείωσαν τα δυο προηγούμενα χρόνια την μεταφορική τους ικανότητα κατά 2 εκατ. teu, περίπου. «Υπεύθυνοι» ήταν οι liners που επέλεξαν να προχωρήσουν σε αγορές πλοίων από τις NOOs αντί να τα ναυλώνουν. Η Alphaliner υπολόγισε ότι μέχρι την 1η Νοεμβρίου ο παγκόσμιος στόλος των NOOs είχε μειωθεί και από τα 3.000 πλοία έχει πέσει στα 2.555 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Τα πλοία πάντως που κυρίως αγόρασαν οι liners ήταν μεταξύ 700-9.000 teu (περίπου 380 πλοία)


Latest News

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών