![Ρωσία: Ο «αόρατος» στόλος δεν αρκεί – Αναγκαία τα ευρωπαϊκά τάνκερ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/10/russia-oil.jpg)
Ο αριθμός των λεγόμενων «αόρατων» δεξαμενοπλοίων αυξήθηκε σημαντικά τους τελευταίους 12 μήνες, στον απόηχο των κυρώσεων και της επιβολής εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο από την Ευρωπαϊκή Ενωση. Ωστόσο, τα στοιχεία δείχνουν ότι η Μόσχα εξακολουθεί να έχει ανάγκη τις υπηρεσίες του διεθνή στόλου τάνκερ για να μεταφέρει αργό πετρέλαιο στην Ινδία και την Κίνα από τα λιμάνια στις δυτικές ακτές.
Όπως μεταδίδει το Bloomberg, το μεγαλύτερο κομμάτι της δεκαετίας του 1990, η Μόσχα έχτιζε νέες υποδομές για την εξαγωγή πετρελαίου, παρακάμπτωντας τα πρώην σοβιετικά εδάφη. Μάλιστα, αυτή η πολιτική ήταν ιδιαίτερα εμφανές στη Βαλτική, όπου δημιουργήθηκαν δύο τερματικοί σταθμοί (Primorsk και Ust-Luga). Αυτά τα λιμάνια έστελναν περίπου 1,6 εκατομμύρια βαρέλια αργού την ημέρα και πριν από την εισβολή στην Ουκρανία, η μερίδα του λέοντος πήγαινε σε Ευρωπαίους πελάτες.
Η απώλεια της πλησιέστερης και μεγαλύτερης αγοράς αργού για τη Ρωσία, έχει αναγκάσει τη Μόσχα να εκτρέψει τα φορτία προς την Ασία, με δύο μόνο μεγάλους αγοραστές —την Ινδία και την Κίνα— να αποτελούν προορισμό για περισσότερο από το 90% των ποσοτήτων που εξάγωνται. Η μέση απόσταση που διανύει τώρα ένα βαρέλι αργού από τους τερματικούς σταθμούς της Βαλτικής για διύλιση έχει αυξηθεί σε πάνω από 9.000 μίλια, αριθμός τριπλάσιος συγκριτικά με τις εποχές προ της εισβολής.
Στο πλαίσιο αυτό, τα μεγαλύτερα ταξίδια απαιτούν και περισσότερα πλοία, προκειμένου να διατηρηθεί ομαλά το επίπεδο των εξαγωγών. Γι’ αυτό και η Ρωσία ένωσε τις δυνάμεις της και με άλλους εξαγωγικούς «γίγαντες» όπως το Ιράν και η Βενεζουέλα, δημιουργώντας έναν μεγάλο «αόρατο» στόλο δεξαμενόπλοιων. Πρόκειται κυρίως για παλαιότερα δεξαμενόπλοια των οποίων οι νέοι ιδιοκτήτες είναι ως επί το πλείστον άγνωστοι και παίρνουν ένα αυξανόμενο μερίδιο των εξαγωγών της Ρωσίας.
Στον… δρόμο της επιστροφής
Μετά την 5η Δεκεμβρίου, η Μόσχα στράφηκε στα δικά της δεξαμενόπλοια και στον «αόρατο» στόλο για να μεταφέρει τα φορτία της στην Ασία και τον πρώτο μήνα τα πλοία αυτά μετέφεραν το 60% των φορτίων από τα δυτικά λιμάνια της Ρωσίας. Όμως τον δεύτερο μήνα (5 Ιανουαρίου – 4 Φεβρουαρίου), το μερίδιό τους στην αγορά υποχώρησε ξανά στο 44%. Τα περισσότερα από τα πλοία που είχαν παραλάβει φορτία τον προηγούμενο μήνα ήταν ακόμα στον… δρόμο της επιστροφής.
Η Μόσχα και οι σύμμαχοί της θα αναζητήσουν περισσότερα πλοία στην αγορά μεταχειρισμένων για να εξασφαλίσουν περισσότερο από το επικερδές εμπόριο με την Ινδία, ενώ ταυτόχρονα θα συνεχίσει να χρειάζεται πλοία ευρωπαϊκής ιδιοκτησίας για τη μεταφορά αργού, αναγκάζοντάς την να πουλάει ορισμένα φορτία κάτω από το ανώτατο όριο των 60 δολαρίων το βαρέλι που επιβλήθηκε παράλληλα με την απαγόρευση εισαγωγής από την ΕΕ.
Σύμφωνα με την Trafigura, ο «αόρατος» στόλος που έχει δημιουργηθεί, υπολογίζεται σε 600 πλοία. Ωστόσο, όλα αυτά μπορεί να μην είναι αρκετά για να καλύψουν όλη την παραγωγή της Ρωσίας. Η Wood Mackenzie εκτιμά ότι οι εξαγωγές ντίζελ της χώρας θα μειωθούν περίπου κατά 200.000 βαρέλια την ημέρα αυτό το τρίμηνο σε σύγκριση με το τελευταίο τρίμηνο του 2022.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ηλεκτρική ενέργεια: Αυξήσεις στα τιμολόγια Μαρτίου δείχνει το ράλι του φυσικού αερίου [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/shutterstock_679399249-600x400.jpg)
Χωρίς φρένα οι τιμές στην ηλεκτρική ενέργεια-Τι έρχεται στους λογαριασμούς ρεύματος [γράφημα]
Ράλι τιμών 61% τις τελευταίες 4 ημέρες στην ηλεκτρική ενέργεια, σύμφωνα με τα στοιχεία του Χρηματιστηρίου Ενέργειας - Φωτιά 45% στο φυσικό αέριο TTF
![Κλωστοϋφαντουργία: Υψηλό το ενεργειακό κόστος λένε οι κλωστοϋφαντουργοί -Υπόμνημα σε Σκυλακάκη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/klostoyfantoyrgia-768x430-1-600x336.jpg)
Υψηλό το ενεργειακό κόστος λένε οι κλωστοϋφαντουργοί - Υπόμνημα σε Σκυλακάκη
Υπεισέρχεται πλέον στο κόστος του προϊόντος περίπου κατά 50%, και είναι 40% υψηλότερο από Ισπανία και Πορτογαλία αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΕΒΚ
![Φυσικό αέριο: Γιατί η Ευρώπη ανησυχεί όλο και περισσότερο για την αποθήκευση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/illustration-600x405.jpg)
Γιατί η Ευρώπη ανησυχεί για την αποθήκευση φυσικού αερίου;
Καθώς η Μόσχα πίεζε τη ροή του φυσικού αερίου μέσω των ρωσικών αγωγών, η ΕΕ είχε καταφέρει να αποφύγει μια χειμερινή κρίση εφοδιασμού περιορίζοντας τη συνολική ζήτηση φυσικού αερίου
![Εθνική Τράπεζα: Αμείωτες οι επενδύσεις στην ενέργεια – Ο στόχος για 30% στα δάνεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/Karamouzis-Vasilis-ETE-Delfoi-600x469.jpg)
Καραμούζης (ΕΤΕ): Η Εθνική είναι η τράπεζα της Ενέργειας – Δάνεια 3 δισ. στις ΑΠΕ
Η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τον Β. Καραμούζη γεν. διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στοχεύει έως το 2030 να διατηρήσει το 30% στις ΑΠΕ
![TotalEnergies: Προτρέπει την Ευρώπη να επιδιώξει συμφωνία για το LNG με τον Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/total-600x342.png)
TotalEnergies: Προτρέπει την Ευρώπη να επιδιώξει συμφωνία για το LNG με τον Τραμπ
Ο CEO της TotalEnergies λέει πως μια μακρά συμφωνία της ΕΕ με τις ΗΠΑ διασφαλίζει την ενεργειακή σταθερότητα
![Φυσικό αέριο: Σε υψηλό 2 ετών οι τιμές λόγω ανησυχίας για επάρκεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/12/ot_gas3-1-768x606-1-600x473.png)
Σε υψηλό 2 ετών οι τιμές του φυσικού αερίου - Χαμηλό τριετίας για τα αποθέματα
Τα αποθέματα για το φυσικό αέριο βρίσκονται ήδη στο χαμηλότερο επίπεδο για αυτή την εποχή του χρόνου, από την ενεργειακή κρίση το 2022
![ΕΛΕΤΑΕΝ: Ο αιολικός κλάδος γιόρτασε τη νέα χρονιά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/mail-600x401.jpeg)
ΕΛΕΤΑΕΝ: Ο αιολικός κλάδος γιόρτασε τη νέα χρονιά
Η ΕΛΕΤΑΕΝ έκοψε την Πρωτοχρονίατικη πίτα της την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου
![Χώρες της Βαλτικής: «Σπάνε» τους ενεργειακούς δεσμούς με τη Ρωσία – Από σήμερα στο ευρωπαϊκό δίκτυο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/Baltica-2-600x337.jpg)
«Σπάνε» τους ενεργειακούς δεσμούς με τη Ρωσία οι Βαλτικές χώρες - Από σήμερα στο ευρωπαϊκό δίκτυο
Η Εσθονία, η Λετονία και η Λιθουανία ανακοίνωσαν σημερα ότι συγχρόνισαν επιτυχώς τα συστήματα ηλεκτρικής ενέργειας στο ευρωπαϊκό ηπειρωτικό δίκτυο
![Σκυλακάκης: Το νέο διζωνικό τιμολόγιο θα οδηγήσει σε πτώση τιμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/skylakakis1-600x400.jpg)
Σκυλακάκης: Το νέο διζωνικό τιμολόγιο θα οδηγήσει σε πτώση τιμών
Ο κ. Σκυλακάκης δήλωσε πως αυτό που προσπαθεί να κάνει το υπουργείο είναι να μεταφέρει τη ζήτηση τις ώρες που έχουμε ήλιο
![Λογαριασμοί ρεύματος: Φθηνότερα τα μπλε και από τα επιδοτούμενα πράσινα τιμολόγια [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/07_02_ot_reyma_epid_ΕΧΟ-600x352.png)
Μπλε ή πράσινα τιμολόγια ρεύματος; - Η ανατροπή κόντρα στις επιδοτήσεις [γραφήματα]
Οι λογαριασμοί ρεύματος για τον Φεβρουάριο μετά το crash test ανάμεσα στα μπλε και τα επιδοτούμενα πράσινα τιμολόγια