Από νωρίς μπήκε στα βάσανα η Tesla το 2023, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ έδωσαν εντολή να ανακληθούν περισσότερα από 362.000 αυτοκίνητά της. Η εταιρεία θα πρέπει να κάνει ενημέρωση στα αυτοκίνητα αυτά στο σύστημα Full Self Driving (FSD), καθώς οι αρχές διαπίστωσαν ότι μπορεί να ξεπεράσουν τα όρια ταχύτητας και δυνητικά να προκαλέσουν ατυχήματα.
ΗΠΑ: Η Tesla ανακαλεί πάνω από 362.000 οχήματα – Φόβοι για τον κίνδυνο ατυχήματος
Η ανάκληση αφορά τα μοντέλα Model S και τα Model X της περιόδου 2016/23, τα Model 3 για το χρονικό διάστημα 2017/23 και Model Y της τετραετίας 2020/23. Όλα τα μοντέλα αυτά είναι εξοπλισμένα με το λογισμικό FSD Beta, ενώ η εταιρεία ανακοίνωσε ότι η ενημέρωση του λογισμικού θα γίνει δωρεάν.
Το 2022 και η δεύτερη θέση
Μια ματιά στα στοιχεία αναφορικά με τις ανακλήσεις οχημάτων από τις αυτοκινητοβιομηχανίες το 2022, δείχνει ότι η αμιγώς ηλεκτροκίνητη αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία ήταν δεύτερη στη σχετική λίστα.
Τα 3,8 εκατ. οχήματα που ανακάλεσε πέρυσι, την έφεραν πίσω μόνο από τη Ford, της οποίας ο αριθμός των αυτοκινήτων που ανακάλεσε ήταν υπερδιπλάσιος από αυτόν της Tesla, διαμορφούμενος στα 8,6 εκατ. ανακλήσεις.
Στην τρίτη θέση πάντα για το 2022 ήταν η General Motors καθώς ανακάλεσε 3,4 εκατ. οχήματα, ενώ την τέταρτη θέση καταλαμβάνει ο όμιλος Stellantis με 3 εκατ. ανακλήσεις.
Την επόμενη τριάδα με μικρές ή μηδαμινές διαφορές μεταξύ τους απαρτίζουν οι Nissan, Kia, Hyundai ανακαλώντας 1,6 εκατ. οχήματα η πέμπτη Nissan και 1,5 εκατ. οχήματα οι δύο κορεατικές εταιρείες.
Τη δεκάδα συμπληρώνουν τρεις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες με 1 εκατ. ανακλήσεις «συγκατοικούν» στην ίδια θέση την 8η. Πρόκειται για τις Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz.
Πίσω στον χρόνο
Οι 8,6 εκατ. ανακλήσεις της Ford συνιστούν την πέμπτη μεγαλύτερη ανάκληση αυτοκινήτων σε ένα έτος στην ιστορία της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Η αμερικανική κατασκευάστρια κατέχει μια διόλου κολακευτική «πρωτοκαθεδρία»: στη πρώτη δεκάδα με τις περισσότερες ανακλήσεις σε ένα έτος εμφανίζεται τέσσερις φορές.
Ειδικότερα, η Ford βρίσκεται στην δεύτερη θέση με τις 21,9 ανακλήσεις του 1980 και στην τρίτη με τις 14,9 εκατ. το 1999. Όπως προαναφέρθηκε τα 8,6 οχήματα που ανακλήθηκαν πέρυσι την κατατάσσουν πέμπτη στη σχετική λίστα, ενώ καταλαμβάνει και την έβδομη θέση για τα 7,5 εκατ. οχήματα που ανακάλεσε το 1996.
Παρά τις τέσσερις εκ των δέκα μεγαλυτέρων ετησίων ανακλήσεων, το σύνολό τους δεν φθάνει τον αριθμό της πρώτης θέσης της κατασκευάστριας αερόσακων Takata. Συγκεκριμένα, συνολικά οι ανακλήσεις της Ford που βρίσκονται στο Top-10 ανέρχονται στα 52 εκατ.
Της Takata οι ανακλήσεις των οχημάτων που είχαν πρόβλημα με τους αερόσακους το 2013 έφθασαν τα 67 εκατ. (υπενθυμίζεται ότι η δεύτερη μεγαλύτερη είναι της Ford με 21 εκατ.). Η ιαπωνική εταιρεία υπό το βάρος του κόστους για να αποκαταστήσει τα προβλήματα σε όλα αυτά τα οχήματα οδηγήθηκε στην χρεοκοπία.
Για την ιστορία να αναφερθούν και οι υπόλοιπες πέντε ανακλήσεις που συμπληρώνουν τη δεκάδα.
Στην τέταρτη θέση βρίσκονται οι 9 εκατ. ανακλήσεις το 2000 της Toyota. Στην έκτη οι 8,5 εκατ. ανακλήσεις της Volkswagen το 2015 στο πλαίσιο του περιβόητου σκανδάλου Dieselgate, όταν οι αμερικανικές αρχές ανακάλυψαν ότι η εταιρεία χρησιμοποιούσε λογισμικό για να παραποιεί τα αποτελέσματα στους ελέγχους των κινητήρων ντίζελ αναφορικά με τους ρύπους που εξέπεμπαν. Στην όγδοη θέση εμφανίζεται ξανά η Toyota με 7,4 εκατ. ανακλήσεις το 2012 και στις επόμενες δύο η αμερικανική General Motors, με 6,7 εκατ. το 1971 και 5,8 εκατ. ανακλήσεις το 1981.
Latest News
Ο Τραμπ αποκλείει τη συμμετοχή του Ντίμον στην κυβέρνηση - Η ανάρτηση στο Truth Social
«Ευχαριστώ τον Τζέιμι Ντίμον για την εξαιρετική του υπηρεσία στη χώρα μας!», έγραψε ο νεοεκλεγής Ντόναλντ Τραμπ
«Δεν θα βιαστούμε να μειώσουμε τα επιτόκια» διαμηνύει ο Πάουελ
Ο πρόεδρος της Fed προειδοποιεί ότι η πορεία προς τη μείωση του πληθωρισμού θα είναι «ανώμαλη»
Γαλλία και Ιταλία: Ανάγκη για ταχύτερη δημοσιονομική εξυγίανση - Ανάλυση Alpha Bank [γραφήματα}
Η ανάλυση της τράπεζας λαμβάνει υπόψη το δημοσιονομικό πεδίο που επικρατεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Οι 10 επικίνδυνες εβδομάδες στον κόσμο - Το «κενό» των ΗΠΑ
Τι βλέπει ο Economist για το «κενό» που θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν οι «αντίπαλοι» των ΗΠΑ - Η αναγκαία συνεργασία μεταξύ Μπάιντεν και Τραμπ
Η Κίνα «εξοπλίζεται» για εμπορικό πόλεμο με τον Τραμπ - Το «οπλοστάσιο» του Πεκίνου
Η κυβέρνηση του Σι Τζινπίνγκ είναι αποφασισμένη να μην βρεθεί απροετοίμαστη αυτήν τη φορά, όπως το 2016, κατά την πρώτη διακυβέρνηση Τραμπ
To στοίχημα των 625.000 ευρώ: Tα δύο σενάρια για τη μείωση των επιτοκίων
Τα τολμηρά στοιχήματα στην αγορά των δικαιωμάτων προαίρεσης που αφήνουν πίσω την παραδοσιακή μείωση των ευρωεπιτοκίων κατά 25 μ.β.
Επιτέλους, βάλτε φρένο στο «φρένο του χρέους»
Οι θιασώτες της δημοσιονομικής πειθαρχίας συνειδητοποιούν ότι δεν μπορούν να κυβερνήσουν με το «φρένο του χρέους» να τους δένει τα χέρια. Καιρός ήταν, σχολιάζει ο Γιάννης Παπαδημητρίου.
Η Ιταλία πουλά το μερίδιό της στην παλαιότερη τράπεζα του κόσμου -Το placement της Monte dei Paschi
Η ιταλική κυβέρνηση προχωρά σε placement του μεγαλύτερου μέρος του εναπομείναντος μεριδίου της στη Monte dei Paschi
Πρόστιμο 798 εκατ ευρώ της ΕΕ στη Meta για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης
Η Meta συνέδεσε την υπηρεσία Facebook Marketplace με το Facebook και επέβαλε αθέμιτους εμπορικούς όρους σε άλλους παρόχους, ηταν η δήλωση της ΕΕ
Βελτιωμένες προοπτικές για τις τουρκικές τράπεζες βλέπει ο Fitch
Ο Fitch αναφέρει μειωμένους κίνδυνους αναχρηματοδότησης και βελτίωση της εμπιστοσύνης των επενδυτών, παρά τις οικονομικές προκλήσεις