
Στην επέκταση των αστικών συγκοινωνιών σε Ωρωπό και Μαραθώνα, καθώς και στη λειτουργία του ιστορικού «μουντζούρη» στο Πήλιο, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, στη Βουλή.
ΡΑΣ: Πρόστιμο 33.000 ευρώ στη Hellenic Train
Ανάγκη νέου στρατηγικού σχεδίου
Στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι ο ΟΑΣΑ πρέπει πλέον να εκπονήσει ένα νέο στρατηγικό σχέδιο για όλη την Αττική, μια συνολική μελέτη, ώστε να διαπιστωθεί η συγκοινωνιακή προσφορά ανάλογα με την επιβατική ζήτηση. Επισήμανε μάλιστα ότι, ειδικότερα σε Ωρωπό και Μαραθώνα είναι άλλη η ζήτηση τους χειμερινούς και άλλη τους θερινούς μήνες.
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι στις συγκεκριμένες περιοχές υπάρχει αστική σύνδεση με την κυκλική γραμμή 310 (Μαραθώνας – Νέα Μάκρη – Ραφήνα – Μάτι) με 17 δρομολόγια την ημέρα, και τη γραμμή 314 (Σταθμός Δουκίσσης Πλακεντίας – Παλλήνη – Ραφήνα) με 37 δρομολόγια την ημέρα, επισημαίνοντας ότι έχει υπάρξει σημαντική αύξηση των δρομολογίων από το 2019. Στη συνέχεια ανακοίνωσε ότι θα επεκταθεί άμεσα η γραμμή 314 ώστε να φτάνει στη Νέα Μάκρη.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι το νέο σχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες βρίσκεται στη διαδικασία διενέργειας διαγωνισμού και η εκπόνηση της μελέτης θα ξεκινήσει μέσα στο 2023.
«Θα πρέπει να συζητήσουμε σοβαρά τη δυνατότητα δημιουργίας δημοτικής συγκοινωνίας», εκτίμησε επίσης ο κ. Καραμανλής, καταλήγοντας ότι ο συνδυασμός της επέκτασης των δρομολογίων που ανέφερε σήμερα, με την αναδιοργάνωση συνολικά των αστικών συγκοινωνιών και τη δημιουργία δημοτικής συγκοινωνίας, θα δώσει λύσεις στη βόρεια Αττική.

Προτεραιότητα η ασφάλεια για το τρενάκι του Πηλίου
Στη συνέχεια ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών απάντησε σε επίκαιρη ερώτηση για το τρενάκι του Πηλίου.
Ο κ. Καραμανλής εξήγησε ότι εάν χαρακτηριστεί ο λεγόμενος «μουντζούρης» ως ιστορική γραμμή και εξαιρεθεί από το 4ο σιδηροδρομικό πακέτο, δεν θα υπάγεται στις ίδιες προβλέψεις ασφαλείας με τις υπόλοιπες σιδηροδρομικές γραμμές.
«Αυτή τη στιγμή, οι ίδιες προδιαγραφές ασφαλείας που ισχύουν για το δρομολόγιο π.χ. Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ισχύουν και για το τρενάκι του Πηλίου. Τις ίδιες προϋποθέσεις που πρέπει να οφείλει να πληροί ο μηχανοδηγός του Αθήνα – Θεσσαλονίκη (δηλαδή πιστοποιήσεις, ιατρικές εξετάσεις), οφείλει να πληροί και ο μηχανοδηγός στο Πήλιο. Εάν βγάλουμε το τρενάκι από το πακέτο, θα μεταβληθεί ποιοτικά η ασφάλεια για τους επιβάτες», τόνισε και πρόσθεσε: «Μία υπεύθυνη Πολιτεία δεν μπορεί να παίζει με την ασφάλεια των επιβατών».
Ο κ. Καραμανλής εξήγησε άλλωστε ότι η σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία αφήνει στα κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης το ελεύθερο να αποφασίσουν που θα υπαχθούν οι ιστορικές και τουριστικές υποδομές.
«Δεν αφήνουμε μία ιδιωτική εταιρεία να αποφασίζει μόνη της»
«Εμείς δεν αφήνουμε μία ιδιωτική εταιρεία, όπως η Hellenic Train, να αποφασίζει μόνη της. Διότι όταν της δίνουμε χρήματα, όπως κάνουμε και με τον ‘‘Οδοντωτό’’ στα Καλάβρυτα και με το ιστορικό τρένο στην Αρχαία Ολυμπία, ελέγχουμε πλήρως πολλά ζητήματα που αφορούν αυτό το δρομολόγιο», σημείωσε.
Ειδικότερα υπογράμμισε ότι με την ένταξη του τρένου του Πηλίου στις Υποχρεώσεις Δημόσιας Υπηρεσίας (ΥΔΥ) διασφαλίζεται ότι θα πραγματοποιούνται τα «minimum» δρομολόγια και ότι οι τιμές δεν μπορούν να μεταβληθούν χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου, ελέγχεται η ιδιωτική εταιρεία ότι θα εφαρμόζει τα συμφωνηθέντα και εξασφαλίζονται οι μέγιστες δυνατές προδιαγραφές ασφαλείας.
Ο κ. Καραμανλής εξάλλου επισήμανε ότι και σε ευρωπαϊκές χώρες με ανεπτυγμένο σιδηροδρομικό δίκτυο, όπως η Γαλλία και η Γερμανία, επιδοτούνται ακόμη και βασικά δρομολόγια.
«Αυτή τη στιγμή έχοντας το ‘‘μουντζούρη’’ στις ΥΔΥ αυτό που καταφέρνουμε είναι: Καλύτερες υπηρεσίες, καλύτερη δυνατή τιμή και καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Νομίζω ότι είναι δύσκολο να διαφωνήσετε πως αυτό εξυπηρετεί το κοινωνικό συμφέρον», δήλωσε.
Απευθυνόμενος στον ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Καραμανλής ανέφερε: «Ιδιωτικοποιήσατε τη Hellenic Train σε ένα βράδυ για 45 εκατομμύρια ευρώ και έρχεστε και μας κουνάτε το δάχτυλο. Λίγο έλεος σε αυτή την αίθουσα. Οι δήθεν αριστεροί που θα τα κρατικοποιούσατε. Τώρα θέλετε να πάει το τρενάκι στο Δήμο. Ο Δήμος μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα μία τέτοια σιδηροδρομική γραμμή από ότι μπορεί να λειτουργήσει υπό την αιγίδα του ΟΣΕ και μίας κρατικής οντότητας;». Υποστήριξε δε ότι με τη σύμβαση που υπέγραψε η Κυβέρνηση με τη Hellenic Train διόρθωσε τα κακώς κείμενα της ιδιωτικοποίησης – ξεπουλήματος του ΣΥΡΙΖΑ.


Latest News

Bain & Company: Ποιοι παράγοντες οδηγούν σε επιβράδυνση των στόχων net-zero στον κλάδο της ενέργειας
Τι αποκαλύπτει πρόσφατη έρευνα «2025 Energy & Natural Resources Executive Survey» της Bain & Company

Η Chevron και το τουρκολιβυκό μνημόνιο
Τι σημαίνει διπλωματικά η εκδήλωση ενδιαφέροντος της Chevron και οι επόμενοι σταθμοί στα ελληνοτουρκικά

Τενερίφη 1977: Η ανείπωτη αεροπορική τραγωδία με εκατοντάδες νεκρούς
Πώς συνέβη η μεγαλύτερη τραγωδία στα χρονικά της αεροπλοΐας

Στο Παρίσι ο Μητσοτάκης για τη Σύνοδο των ηγετών για την ασφάλεια και την Ουκρανία
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα συναντηθεί στο περιθώριο της Συνόδου με τους ηγέτες της Κύπρου, της Γαλλίας, του Λιβάνου

Σε ποια χώρα τα σούπερ μάρκετ επωφελήθηκαν εις βάρος των καταναλωτών
Τα σουπερμάρκετ της Αυστραλίας αύξησαν το περιθώριο κέρδους, τη στιγμή που το κόστος ζωής εκτοξεύεται, λέει η ρυθμιστική αρχή της χώρας

Ο Νίκος Παπαευσταθίου νέος γενικός γραμματέας Πολιτικής Προστασίας
Ο Νίκος Παπαευσταθίου υπέβαλε το πρωί την παραίτησή του από το ΕΚΑΒ, μετά από πάρα πολλά χρόνια στα ηνία του φορέα

Απόπειρα απάτης μέσω email με δήθεν επιστολή της υπουργού Εσωτερικών Ν. Κεραμέως και του Αρχηγού της ΕΛ.ΑΣ.
Όπως επισημαίνεται το email κρύβει κίνδυνο παγίδευσης των χρηστών του διαδικτύου, με σκοπό να τους αποσπάσουν χρήματα οι αποστολείς του συγκεκριμένου mail.

Καμπανάκι ειδικών για το δημογραφικό - Η πρόβλεψη για το 2100
Οι 19 δήμοι με την μεγαλύτερη μείωση πληθυσμού

Πλαστά πτυχία αγγλικών στη Ρόδο προς 1.200€ – Η εμπλοκή της προϊσταμένης της Πολεοδομίας
Στα ίχνη ενός δεύτερου κυκλώματος για την παράτυπη απόκτηση πτυχίων φτάνουν οι αστυνομικοί της ΕΛ.ΑΣ.

Οι διαρροές των πολεμικών σχεδίων των ΗΠΑ, έφεραν μηνύσεις - To Signal Gate
Αμερικανός δημοσιογράφος βρέθηκε αναπάντεχα προσκεκλημένος σε απόρρητη διαδικτυακή συζήτηση - Η υπόθεση γνωστή ως «Signal Gate» προκαλεί πονοκέφαλο στον Τραμπ -