
Σε συμφωνία για την πώληση των δύο εγκαταστάσεων logistics που έχει στη Ρωσία στην IG Finance Development Limited, κατέληξε ο ναυτιλιακός κολοσσός Moller-Maersk, σηματοδοτώντας το τέλος των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της στη χώρα.
Ο όμιλος είπε ότι η πώληση των εγκαταστάσεων αποθήκης στην ενδοχώρα στο Novorossiisk, χωρητικότητας 1.500 εμπορευματοκιβωτίων (TEU) και μιας αποθήκης με απλή ψύξη και κατάψυξη στην Αγία Πετρούπολη, είχε λάβει την έγκριση των ρυθμιστικών αρχών τόσο στην Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και στη Ρωσία.
«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε έναν νέο ιδιοκτήτη για τις δύο εγκαταστάσεις logistics στη Ρωσία και, ως εκ τούτου, να εκτελέσουμε την απόφασή μας να εκχωρήσουμε όλα τα περιουσιακά στοιχεία που έχουμε στη χώρα», ανέφερε σε δήλωσή του ο επικεφαλής εμπορικός διευθυντής Karsten Kildahl.

Maersk: Ψάχνει ταλέντα στο gaming
Η IG Finance Development, μια εταιρεία εγγεγραμμένη στην Κύπρο, έχει συνάψει συμφωνία με την Arosa, έναν μεγάλο εισαγωγέα τροφίμων στη Ρωσία, για τη λειτουργία των εγκαταστάσεων αυτών, δήλωσε η Maersk.
Η Maersk μένει ακόμη να πουλήσει τέσσερα ρυμουλκά με την επωνυμία της Svitzer, μια διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη, δήλωσε εκπρόσωπος στο Reuters. Μετά από αυτό, η Maersk δεν θα έχει καμία επιχείρηση στη Ρωσία.
Τον Αύγουστο του περασμένου έτους, η Maersk πούλησε μερίδιο 30,75% στη ρωσική εταιρεία λιμενικών Global Ports Investments (GLPRq.L) στη μεγαλύτερη εταιρεία διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων της Ρωσίας Delo Group.
Οι προβλέψεις για το 2023
Η Maersk που θεωρείται ευρέως ως βαρόμετρο για το παγκόσμιο εμπόριο ενημέρωσε ότι αναμένει το 2023 κέρδη EBITDA μεταξύ μόλις 8 και 11 δισ. δολαρίων, έναντι των 36,8 δισ. πέρυσι.
Όπως ανέφερε σε σχετική ανακοίνωση, «το guidance για το 2023 βασίζεται στην προσδοκία ότι η διόρθωση των αποθεμάτων θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου, οδηγώντας σε ένα πιο ισορροπημένο περιβάλλον ζήτησης».
Για το τελευταίο τρίμηνο του 2022, τα EBITDA της Maersk διαμορφώθηκαν σε 6,52 δισ. δολάρια, υποχωρώντας σημαντικά από τα 7,99 δισ. ένα χρόνο νωρίτερα, ενώ έχασαν και την εκτίμηση των αναλυτών για 6,95 δισ. σε έρευνα του Reuters.
Παράλληλα, είδε τα έσοδά της να μειώνονται ελαφρώς στα 17,8 δισ. δολάρια την ίδια περίοδο, καθώς ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που φόρτωσε σε πλοία υποχώρησε κατά 14%.
Η προοπτική
Ο νέος διευθύνων σύμβουλος Vincent Clerc, ο οποίος ανέλαβε τα ηνία στις αρχές του τρέχοντος έτους, δήλωσε ότι ήταν «αξιοσημείωτο με περισσότερους από έναν τρόπους», σύμφωνα με το CNBC, προσθέτοντας ότι «ενώ αναμένουμε το καλύτερο οικονομικό αποτέλεσμα στην ιστορία της εταιρείας, έχουμε επίσης οδηγήσει τις συνεργασίες με τους πελάτες μας σε ένα νέο επίπεδο, υποστηρίζοντας τις αλυσίδες εφοδιασμού τους από άκρο σε άκρο σε περιόδους μεγάλης αναστάτωσης».
«Καθώς μπαίνουμε σε μια χρονιά με προκλητικές μακροπροοπτικές και νέους τύπους αβεβαιοτήτων για τους πελάτες μας, είμαστε αποφασισμένοι να επιταχύνουμε τον επιχειρηματικό μας μετασχηματισμό και να αυξήσουμε τη λειτουργική μας ικανότητα για να εκμεταλλευτούμε τις μοναδικές ευκαιρίες που έχουμε μπροστά μας».
Αξίζει να σημειωθεί πως η παγκόσμια αγορά εμπορευματοκιβωτίων θα κυμανθεί μεταξύ -2,5% και +0,5% το 2023
Οι όγκοι φόρτωσης του τέταρτου τριμήνου μειώθηκαν κατά 14% σε ετήσια βάση, ενώ οι ναύλοι φόρτωσης μειώθηκαν κατά 3,5% σε ετήσια βάση, με αποτέλεσμα τα έσοδα να μειωθούν ελαφρά στα 17,8 δισεκατομμύρια δολάρια για το τρίμηνο.


Latest News

Η κυβέρνηση εξετάζει σχέδιο για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Τι είπε ο Κικίλιας
«Προτεραιότητα να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια», σύμφωνα με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια

Αντίποινα των Χούθι στις επιθέσεις των ΗΠΑ στην Υεμένη - Στόχος, αμερικανικά πολεμικά πλοία
Οι αντάρτες Χούθι επιτίθενται στις αμερικάνικες δυνάμεις σε ένδειξη συμπαράστασης στη Γάζα

Το LNG κερδίζει έδαφος στη ναυπήγηση πλοίων
Η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τη μετάβασή της προς πιο πράσινες πρακτικές, με το LNG να αυξάνει τη δυναμική του

Κασσελάκης: Δεν θα επιτρέψουμε η ελληνική ναυτιλία να χάσει την πρωτοκαθεδρία της λόγω άστοχων πολιτικών
«Είναι ώρα να διεκδικήσουμε το μέλλον που μας ανήκει, επενδύοντας στη ναυτιλία μας, στηρίζοντας τους ανθρώπους της», τόνισε ο Στέφανος Κασσελάκης

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group

Ένταξη του έργου «βελτίωση λιμενικών υποδομών στο λιμένα Γαλατά»
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 124.000 ευρώ, αφορά στην αποκατάσταση-επανακατασκευή του μικρού μόλου στο λιμένα Γαλατά

Κίνα: Ξένοι αγοραστές τροφοδοτούν τον ναυπηγικό τομέα και τη ναυτική της άνοδο
Η Κίνα διαθέτει κυρίαρχο εμπορικό ναυπηγικό τομέα και σημαντική ανάπτυξη στις ικανότητες ναυπήγησης για το πολεμικό ναυτικό της

ΗΠΑ: Ρωσία και Ουκρανία συμφωνούν για εκεχειρία στη Μαύρη Θάλασσα
Ρωσία και η Ουκρανία συμφώνησαν να διασφαλίσουν την ασφαλή διέλευση των εμπορικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα.

Μελίνα Τραυλού: «Η ναυτιλία θεμέλιο της οικονομικής και γεωπολιτικής σταθερότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης»
Ηγετική παρουσία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στην Ευρώπη, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης στις Βρυξέλλες για τη Ναυτιλία «European Shipping Summit 2025»

ECSA: Καμπανάκι για την πρόταση Τραμπ για τέλη στα κινεζικής κατασκευής πλοία
Επιστολή έστειλε η ECSA που εκπροσωπεί τον ευρωπαϊκό στόλο στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης στις ΗΠΑ