
Σε συμφωνία για την πώληση των δύο εγκαταστάσεων logistics που έχει στη Ρωσία στην IG Finance Development Limited, κατέληξε ο ναυτιλιακός κολοσσός Moller-Maersk, σηματοδοτώντας το τέλος των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της στη χώρα.
Ο όμιλος είπε ότι η πώληση των εγκαταστάσεων αποθήκης στην ενδοχώρα στο Novorossiisk, χωρητικότητας 1.500 εμπορευματοκιβωτίων (TEU) και μιας αποθήκης με απλή ψύξη και κατάψυξη στην Αγία Πετρούπολη, είχε λάβει την έγκριση των ρυθμιστικών αρχών τόσο στην Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και στη Ρωσία.
«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε έναν νέο ιδιοκτήτη για τις δύο εγκαταστάσεις logistics στη Ρωσία και, ως εκ τούτου, να εκτελέσουμε την απόφασή μας να εκχωρήσουμε όλα τα περιουσιακά στοιχεία που έχουμε στη χώρα», ανέφερε σε δήλωσή του ο επικεφαλής εμπορικός διευθυντής Karsten Kildahl.

Maersk: Ψάχνει ταλέντα στο gaming
Η IG Finance Development, μια εταιρεία εγγεγραμμένη στην Κύπρο, έχει συνάψει συμφωνία με την Arosa, έναν μεγάλο εισαγωγέα τροφίμων στη Ρωσία, για τη λειτουργία των εγκαταστάσεων αυτών, δήλωσε η Maersk.
Η Maersk μένει ακόμη να πουλήσει τέσσερα ρυμουλκά με την επωνυμία της Svitzer, μια διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη, δήλωσε εκπρόσωπος στο Reuters. Μετά από αυτό, η Maersk δεν θα έχει καμία επιχείρηση στη Ρωσία.
Τον Αύγουστο του περασμένου έτους, η Maersk πούλησε μερίδιο 30,75% στη ρωσική εταιρεία λιμενικών Global Ports Investments (GLPRq.L) στη μεγαλύτερη εταιρεία διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων της Ρωσίας Delo Group.
Οι προβλέψεις για το 2023
Η Maersk που θεωρείται ευρέως ως βαρόμετρο για το παγκόσμιο εμπόριο ενημέρωσε ότι αναμένει το 2023 κέρδη EBITDA μεταξύ μόλις 8 και 11 δισ. δολαρίων, έναντι των 36,8 δισ. πέρυσι.
Όπως ανέφερε σε σχετική ανακοίνωση, «το guidance για το 2023 βασίζεται στην προσδοκία ότι η διόρθωση των αποθεμάτων θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου, οδηγώντας σε ένα πιο ισορροπημένο περιβάλλον ζήτησης».
Για το τελευταίο τρίμηνο του 2022, τα EBITDA της Maersk διαμορφώθηκαν σε 6,52 δισ. δολάρια, υποχωρώντας σημαντικά από τα 7,99 δισ. ένα χρόνο νωρίτερα, ενώ έχασαν και την εκτίμηση των αναλυτών για 6,95 δισ. σε έρευνα του Reuters.
Παράλληλα, είδε τα έσοδά της να μειώνονται ελαφρώς στα 17,8 δισ. δολάρια την ίδια περίοδο, καθώς ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που φόρτωσε σε πλοία υποχώρησε κατά 14%.
Η προοπτική
Ο νέος διευθύνων σύμβουλος Vincent Clerc, ο οποίος ανέλαβε τα ηνία στις αρχές του τρέχοντος έτους, δήλωσε ότι ήταν «αξιοσημείωτο με περισσότερους από έναν τρόπους», σύμφωνα με το CNBC, προσθέτοντας ότι «ενώ αναμένουμε το καλύτερο οικονομικό αποτέλεσμα στην ιστορία της εταιρείας, έχουμε επίσης οδηγήσει τις συνεργασίες με τους πελάτες μας σε ένα νέο επίπεδο, υποστηρίζοντας τις αλυσίδες εφοδιασμού τους από άκρο σε άκρο σε περιόδους μεγάλης αναστάτωσης».
«Καθώς μπαίνουμε σε μια χρονιά με προκλητικές μακροπροοπτικές και νέους τύπους αβεβαιοτήτων για τους πελάτες μας, είμαστε αποφασισμένοι να επιταχύνουμε τον επιχειρηματικό μας μετασχηματισμό και να αυξήσουμε τη λειτουργική μας ικανότητα για να εκμεταλλευτούμε τις μοναδικές ευκαιρίες που έχουμε μπροστά μας».
Αξίζει να σημειωθεί πως η παγκόσμια αγορά εμπορευματοκιβωτίων θα κυμανθεί μεταξύ -2,5% και +0,5% το 2023
Οι όγκοι φόρτωσης του τέταρτου τριμήνου μειώθηκαν κατά 14% σε ετήσια βάση, ενώ οι ναύλοι φόρτωσης μειώθηκαν κατά 3,5% σε ετήσια βάση, με αποτέλεσμα τα έσοδα να μειωθούν ελαφρά στα 17,8 δισεκατομμύρια δολάρια για το τρίμηνο.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.