Σε λίγες ημέρες και συγκεκριμένα στις 24 Φεβρουαρίου 2023, συμπληρώνεται ένας χρόνος από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία. Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, σε συνεργασία με περισσότερους από 30 άλλους ναυτιλιακούς οργανισμούς και εταιρείες, μεταξύ των οποίων και την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, έχουν συντάξει μια κοινή ανοιχτή επιστολή καλώντας επειγόντως τον Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ, τον Αντόνιο Γκουτέρες να αναλάβει πρωτοβουλίες και να δώσει προτεραιότητα στην άμεση απελευθέρωση των 331 ναυτικών και 62 πλοίων που παραμένουν παγιδευμένα. στα ουκρανικά λιμάνια.
Στην επιστολή επισημαίνεται μεταξύ άλλων ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία καλεί για βοήθεια με στόχο την απελευθέρωση των 331 ναυτικών που παραμένουν παγιδευμένοι στα λιμάνια της Ουκρανίας. Καθώς συμπληρώνεται ένα έτος από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, οι συνυπογράφοντες αυτή τη επιστολή σας καλούν να ασκήσετε την «διπλωματική σας επιρροή, για να αντιμετωπίσουν αυτό το θέμα επειγόντως για να ελευθερωθούν όλοι τους εναπομείναντες ναυτικούς και πλοία».
Οι ναυτικοί μας είναι η καρδιά του κλάδου μας και δεν μπορούν να ξεχαστούν. Εδώ και 12 μήνες έχουν παγιδευτεί σε μια κρίση πολύ πέρα από τον έλεγχό τους. Το να κάνουν απλώς τη δουλειά τους δεν μπορεί να γίνει σε βάρος της ζωής τους, επισημαίνεται στην επιστολή.
Στη συνέχεια οι φορείς εκφράζουν την ικανοποίηση τους για την Συμφωνία για την Πρωτοβουλία για τα Σιτηρά της Μαύρης Θάλασσας Τουρκίας Ουκρανίας και Ρωσίας, και δεσμεύονται όπως σημειώνουν για την στήριξη της ωστόσο προσθέτουν ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει σε βάρος της ζωής αθώων ναυτικών. Πρέπει να ληφθούν μέτρα τώρα.
Τέλος οι φορείς υπογραμμίζουν την ανάγκη να ο ΟΗΕ να αναλάβει άμεσα δράση για την απελευθέρωση των ναυτικών.
Την επιστολή υπογράφουν:
-Σύνδεσμος Εφοπλιστών Μπαχάμες – κ. John Adams, Πρόεδρος
-BIMCO – κ. David Loosley, Γενικός Γραμματέας & Διευθύνων Σύμβουλος
-Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών – κα Μελίνα Τραυλού Πρόεδρος
-CONFIRTAMA – Ένωση Ιταλών Εφοπλιστών – κ. Mario Mattioli, Πρόεδρος της Ένωσης Ιταλών Εφοπλιστών
-Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο – κ. Θωμάς Α. Καζάκος, Γενικός Διευθυντής
-Daiichi Chuo Kisen Kaisha – κ. Masaharu Kurosawa, Αντιπρόσωπος Διευθυντής, Πρόεδρος Εκτελεστικός Διευθυντής
-Danish Shipping – κα Anne H.Steffensen, Γενική Διευθύντρια και Διευθύνουσα Σύμβουλος
-European Community Shipowners’ Association (ECSA) – κ. Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας
-FONASBA – Ο κ. Jonathan C.Williams FICS, Γενικός Διευθυντής
-IINO KAIUN KAISHA, LTD. (IINO LINES) – Ο κ. Hiromi Tosha, Πρόεδρος και Αντιπρόσωπος Διευθυντής
-INTERCARGO – Δρ Κώστας Γ. Γκώνης, Διευθύνων Σύμβουλος
-InterManager – Capt. Kuba Szymanski, Γενικός Γραμματέας
-Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο – κ. Emanuele Grimaldi, Πρόεδρος
-International Christian Maritime Association (ICMA) – κ. Jason Zuidema, Γενικός Γραμματέας
-International Federation of Shipmaster’ Associations (IFSMA) – κ. Jim Scorer, Γενικός Γραμματέας
-International Maritime Employers’ Council Ltd. (IMEC) – κ. Francesco Gargiulo, Διευθύνων Σύμβουλος
-International Maritime Health Association (IMHA) – Dr. Robert Verbist, Πρόεδρος
-INTERNATIONAL PARCEL TANKERS ASSOCIATION (IPTA) – κ. Mike Beviss, Γενικός Διευθυντής
-International Union of Marine Insurance (IUMI) – κ. Lars Lange, Γενικός Γραμματέας
-INTERTANKO – Δρ. Phillip Belcher, Ναυτικός Διευθυντής
-Ένωση Ιαπωνικών Εφοπλιστών – κ. Junichiro Ikeda, Πρόεδρος
-Kawasaki Kisen Kaisha, Ltd. («K» LINE) – κ. Yukikazu Myochin, Αντιπρόσωπος Διευθυντής, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος
-Μitsui O.S.K. Lines, Ltd. – κ. Takeshi Hashimoto, Αντιπρόσωπος Διευθυντής, Πρόεδρος, Διευθύνων Σύμβουλος
-Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK Line) – κ. Hitoshi Nagasawa, Πρόεδρος, Αντιπρόσωπος Διευθυντής, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος
-Sailors’ Society – κα Sara Baade, Διευθύνουσα Σύμβουλος
-Seafarers Hospital Society – κα Sandra Welch, Διευθύνουσα Σύμβουλος
-Stella Maris – κ. Martin Foley, Διευθύνων Σύμβουλος/Ευρωπαίος Περιφερειακός Συντονιστής
-Synergy Denmark A/S – κ. Tommy Thomassen, COO
-The Mission to Seafarers – κ. Andrew Wright, Γενικός Γραμματέας
-The Seafarers’ Charity – κα Deborah Layde, Διευθύνουσα Σύμβουλος
-Ναυτιλιακό Επιμελητήριο ΗΒ – κα Sarah Treseder, Διευθύνουσα Σύμβουλος
– Verband Deutscher Reeder (VDR) – Dr. Gaby Bornheim, Πρόεδρος & Dr. Martin Kröger, Διευθύνων Σύμβουλος
Latest News
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%