
Σε λίγες ημέρες και συγκεκριμένα στις 24 Φεβρουαρίου 2023, συμπληρώνεται ένας χρόνος από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία. Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, σε συνεργασία με περισσότερους από 30 άλλους ναυτιλιακούς οργανισμούς και εταιρείες, μεταξύ των οποίων και την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, έχουν συντάξει μια κοινή ανοιχτή επιστολή καλώντας επειγόντως τον Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ, τον Αντόνιο Γκουτέρες να αναλάβει πρωτοβουλίες και να δώσει προτεραιότητα στην άμεση απελευθέρωση των 331 ναυτικών και 62 πλοίων που παραμένουν παγιδευμένα. στα ουκρανικά λιμάνια.
Στην επιστολή επισημαίνεται μεταξύ άλλων ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία καλεί για βοήθεια με στόχο την απελευθέρωση των 331 ναυτικών που παραμένουν παγιδευμένοι στα λιμάνια της Ουκρανίας. Καθώς συμπληρώνεται ένα έτος από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, οι συνυπογράφοντες αυτή τη επιστολή σας καλούν να ασκήσετε την «διπλωματική σας επιρροή, για να αντιμετωπίσουν αυτό το θέμα επειγόντως για να ελευθερωθούν όλοι τους εναπομείναντες ναυτικούς και πλοία».
Οι ναυτικοί μας είναι η καρδιά του κλάδου μας και δεν μπορούν να ξεχαστούν. Εδώ και 12 μήνες έχουν παγιδευτεί σε μια κρίση πολύ πέρα από τον έλεγχό τους. Το να κάνουν απλώς τη δουλειά τους δεν μπορεί να γίνει σε βάρος της ζωής τους, επισημαίνεται στην επιστολή.
Στη συνέχεια οι φορείς εκφράζουν την ικανοποίηση τους για την Συμφωνία για την Πρωτοβουλία για τα Σιτηρά της Μαύρης Θάλασσας Τουρκίας Ουκρανίας και Ρωσίας, και δεσμεύονται όπως σημειώνουν για την στήριξη της ωστόσο προσθέτουν ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει σε βάρος της ζωής αθώων ναυτικών. Πρέπει να ληφθούν μέτρα τώρα.
Τέλος οι φορείς υπογραμμίζουν την ανάγκη να ο ΟΗΕ να αναλάβει άμεσα δράση για την απελευθέρωση των ναυτικών.
Την επιστολή υπογράφουν:
-Σύνδεσμος Εφοπλιστών Μπαχάμες – κ. John Adams, Πρόεδρος
-BIMCO – κ. David Loosley, Γενικός Γραμματέας & Διευθύνων Σύμβουλος
-Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών – κα Μελίνα Τραυλού Πρόεδρος
-CONFIRTAMA – Ένωση Ιταλών Εφοπλιστών – κ. Mario Mattioli, Πρόεδρος της Ένωσης Ιταλών Εφοπλιστών
-Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο – κ. Θωμάς Α. Καζάκος, Γενικός Διευθυντής
-Daiichi Chuo Kisen Kaisha – κ. Masaharu Kurosawa, Αντιπρόσωπος Διευθυντής, Πρόεδρος Εκτελεστικός Διευθυντής
-Danish Shipping – κα Anne H.Steffensen, Γενική Διευθύντρια και Διευθύνουσα Σύμβουλος
-European Community Shipowners’ Association (ECSA) – κ. Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας
-FONASBA – Ο κ. Jonathan C.Williams FICS, Γενικός Διευθυντής
-IINO KAIUN KAISHA, LTD. (IINO LINES) – Ο κ. Hiromi Tosha, Πρόεδρος και Αντιπρόσωπος Διευθυντής
-INTERCARGO – Δρ Κώστας Γ. Γκώνης, Διευθύνων Σύμβουλος
-InterManager – Capt. Kuba Szymanski, Γενικός Γραμματέας
-Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο – κ. Emanuele Grimaldi, Πρόεδρος
-International Christian Maritime Association (ICMA) – κ. Jason Zuidema, Γενικός Γραμματέας
-International Federation of Shipmaster’ Associations (IFSMA) – κ. Jim Scorer, Γενικός Γραμματέας
-International Maritime Employers’ Council Ltd. (IMEC) – κ. Francesco Gargiulo, Διευθύνων Σύμβουλος
-International Maritime Health Association (IMHA) – Dr. Robert Verbist, Πρόεδρος
-INTERNATIONAL PARCEL TANKERS ASSOCIATION (IPTA) – κ. Mike Beviss, Γενικός Διευθυντής
-International Union of Marine Insurance (IUMI) – κ. Lars Lange, Γενικός Γραμματέας
-INTERTANKO – Δρ. Phillip Belcher, Ναυτικός Διευθυντής
-Ένωση Ιαπωνικών Εφοπλιστών – κ. Junichiro Ikeda, Πρόεδρος
-Kawasaki Kisen Kaisha, Ltd. («K» LINE) – κ. Yukikazu Myochin, Αντιπρόσωπος Διευθυντής, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος
-Μitsui O.S.K. Lines, Ltd. – κ. Takeshi Hashimoto, Αντιπρόσωπος Διευθυντής, Πρόεδρος, Διευθύνων Σύμβουλος
-Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK Line) – κ. Hitoshi Nagasawa, Πρόεδρος, Αντιπρόσωπος Διευθυντής, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος
-Sailors’ Society – κα Sara Baade, Διευθύνουσα Σύμβουλος
-Seafarers Hospital Society – κα Sandra Welch, Διευθύνουσα Σύμβουλος
-Stella Maris – κ. Martin Foley, Διευθύνων Σύμβουλος/Ευρωπαίος Περιφερειακός Συντονιστής
-Synergy Denmark A/S – κ. Tommy Thomassen, COO
-The Mission to Seafarers – κ. Andrew Wright, Γενικός Γραμματέας
-The Seafarers’ Charity – κα Deborah Layde, Διευθύνουσα Σύμβουλος
-Ναυτιλιακό Επιμελητήριο ΗΒ – κα Sarah Treseder, Διευθύνουσα Σύμβουλος
– Verband Deutscher Reeder (VDR) – Dr. Gaby Bornheim, Πρόεδρος & Dr. Martin Kröger, Διευθύνων Σύμβουλος


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.