Σε παγκόσμιο επίπεδο η γενική εικόνα της κρουαζιέρας αυτή τη στιγμή είναι αναμφισβήτητα πολύ θετική και εκπέμπει αισιόδοξα μηνύματα για τη συνέχεια, αναφέρει στα ΝΕΑ ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Γιώργος Κουμπενάς.
Κρουαζιέρα: «Σαλπάρει» και το 2023
Σε τροχιά ανόδου
Είναι γεγονός ότι μετά από δύο πολύ δύσκολα χρόνια λόγω της πανδημίας βρίσκεται σε τροχιά ανόδου σε διεθνές επίπεδο, με πάνω από 7,5 εκατ. επιβάτες να έχουν ταξιδέψει σε σχεδόν 90 χώρες μετά την επανέναρξη των δρομολογίων. Ταυτόχρονα σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία της CLIA το σύνολο των επιβατών αναμένεται να ανακάμψει και να ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019 έως το τέλος του 2023, ενώ θα ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα κατά 12% έως το τέλος του 2026. Βέβαια πρέπει να πούμε ότι το 2022 τα επίπεδα πληρότητας ξεκίνησαν από 60% και σταδιακά βελτιώθηκαν, ιδιαίτερα τους τελευταίους μήνες φθάνοντας και το 80-100%.
Εξαιρετικό 2022 για την Ελλάδα
Ειδικότερα για την χώρα μας, ο κ. Κουμπενάς επισημαίνει ότι το 2022 ήταν μια εξαιρετική χρονιά για τη δραστηριότητα της κρουαζιέρας με μεγάλο αριθμό προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων σε όλα τα ελληνικά λιμάνια που σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) ανήλθαν στις 4.614. Πολύ σημαντικός θα είναι και ο απολογισμός στα έσοδα και το αντίστοιχο θετικό αντίκτυπο στην εθνική οικονομία καθώς αναμένονται να ξεπεράσουν τα έσοδα του 2019.
Υψηλά και το 2023
Για το 2023, ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ, σημειώνει ότι η Μεσόγειος τόσο η Δυτική όσο και η Ανατολική παραμένουν ως σταθερή προτίμηση αλλά αυτή τη στιγμή η Ανατολική Μεσόγειος έχει πραγματικά μία εντυπωσιακή άνοδο και αποτελεί μια από τις πιο δημοφιλείς και αγαπημένες περιοχές επισκεπτών κρουαζιέρας.
Εν μέρει αυτή η δυναμική οφείλεται, όπως εξηγεί, στην ελκυστικότητα των προορισμών όπως τα ελληνικά νησιά καθώς έχουν να προσφέρουν αμέτρητες επιλογές και πολυδιάστατες εμπειρίες για όλα τα γούστα, τις ηλικίες και τα ενδιαφέροντα. Οι προορισμοί στην Ανατολική Μεσόγειο επίσης έχουν πλούσια ιστορία, πολιτισμό, εξαιρετική κουζίνα, παραλίες και απίστευτα γραφικά και άγνωστα μέρη εκτός από τα πολύ διάσημα όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη.
Επιπλέον οι διεθνείς συγκυρίες όπως οι περιορισμοί στην αγορά της Ασίας και της Βόρειας Ευρώπης καθώς και ο αποκλεισμός της Βαλτικής θα συνεχίσουν να ενισχύουν το τουριστικό ρεύμα και τη ζήτηση προς την Ανατολική Μεσόγειο. Επίσης η αύξηση των απευθείας πτήσεων από την Αμερική ωθούν τις εταιρείες κρουαζιέρας να επιλέξουν τα ελληνικά λιμάνια για επι/αποβίβαση των κρουαζιερόπλοιων.
Προτίμηση στα ελληνικά λιμάνια
Επίσης σύμφωνα με τον κ. Κουμπενά είναι αξιοσημείωτη και η αύξηση του αριθμού των πλοίων που έχουν σαν βάση τους τα ελληνικά λιμάνια. Παρατηρούμε δηλαδή ένα μεγάλο άλμα στην ανάπτυξη του homeporting που είναι πολύ θετικό για την ανάπτυξη του κλάδου στη χώρα μας αλλά και λόγω του ότι θα δημιουργήσει πολλαπλασιαστικά οφέλη για την εθνική οικονομία. Το γεγονός ότι πολλά από αυτά τα πλοία είναι μικρότερου μεγέθους και απευθύνονται σε επιβάτες υψηλού εισοδήματος είναι εξίσου σημαντικό καθώς προσεγγίζουν σε μικρότερους προορισμούς που μέχρι σήμερα δεν ήταν στον χάρτη της κρουαζιέρας αφήνοντας μεγάλο οικονομικό αποτύπωμα στις τοπικές οικονομίες.
Η πρόβλεψη των ανθρώπων της κρουαζιέρας, είναι ότι θα συνεχιστεί η ανοδική πορεία της κλάδου στην χώρα μας με περαιτέρω αύξηση των προσεγγίσεων που θα είναι περισσότερο και από 10% σε σχέση με το 2023.
Αναγκαίο ένα στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης της κρουαζιέρας
Τέλος ο κ. Κουμπενάς επισημαίνει την ανάγκη η χώρα μας έχοντας δεδομένη την συνεχή αύξηση των μεγεθών της κρουαζιέρας θα πρέπει να βρει τρόπους για την βελτίωση της εξυπηρέτησής πλοίων και επιβατών και την αποφυγή του συνωστισμού στα λιμάνια και στους προορισμούς. Η ανάγκη ενός στρατηγικού σχέδιού ανάπτυξης της κρουαζιέρας είναι περισσότερο επιτακτική ώστε να σχεδιασθούν και να υλοποιηθούν οι αναγκαίες υποδομές αλλά και να παρθούν αποφάσεις που θα βοηθήσουν στην βιώσιμη ανάπτυξη της κρουαζιέρας και την ταυτόχρονη αύξηση των εσοδών από αυτήν, συμπληρώνει ο κ. Κουμπενάς.
Δεν πρέπει καταλήγει να ξεχνάμε το στοιχείο εκείνο που είναι απαραίτητο για να διατηρηθεί η τεχνογνωσία διαχείρισης της κρουαζιέρας στην χώρα μας αλλά και για την μεγιστοποίηση των ωφελημάτων που δεν είναι άλλο από την Ελληνική σημαία η οποία πλέον δεν υπάρχει σε κανένα κρουαζιερόπλοιο.
‘Εντυπη έκδοση Τα Νέα
Latest News
Τέλος στα «γέρικα σκαριά» στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ακτοπλοία ωστε να αντικατασταθούν τα πλοία στις άγονες γραμμές, στοχεύει το υπουργείο Ναυτιλίας
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Εκλογές ΗΠΑ: Ανησυχία για τα «εμπόδια που σηκώνονται στα σύνορα»
Με βάση το τι υπόσχονται οι δύο μονομάχοι η ναυτιλία αναμένεται να επηρεαστεί από οποιοδήποτε αποτέλεσμα, αλλού θετικά και αλλού αρνητικά
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων