Σε παγκόσμιο επίπεδο η γενική εικόνα της κρουαζιέρας αυτή τη στιγμή είναι αναμφισβήτητα πολύ θετική και εκπέμπει αισιόδοξα μηνύματα για τη συνέχεια, αναφέρει στα ΝΕΑ ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Γιώργος Κουμπενάς.
Κρουαζιέρα: «Σαλπάρει» και το 2023
Σε τροχιά ανόδου
Είναι γεγονός ότι μετά από δύο πολύ δύσκολα χρόνια λόγω της πανδημίας βρίσκεται σε τροχιά ανόδου σε διεθνές επίπεδο, με πάνω από 7,5 εκατ. επιβάτες να έχουν ταξιδέψει σε σχεδόν 90 χώρες μετά την επανέναρξη των δρομολογίων. Ταυτόχρονα σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία της CLIA το σύνολο των επιβατών αναμένεται να ανακάμψει και να ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019 έως το τέλος του 2023, ενώ θα ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα κατά 12% έως το τέλος του 2026. Βέβαια πρέπει να πούμε ότι το 2022 τα επίπεδα πληρότητας ξεκίνησαν από 60% και σταδιακά βελτιώθηκαν, ιδιαίτερα τους τελευταίους μήνες φθάνοντας και το 80-100%.
Εξαιρετικό 2022 για την Ελλάδα
Ειδικότερα για την χώρα μας, ο κ. Κουμπενάς επισημαίνει ότι το 2022 ήταν μια εξαιρετική χρονιά για τη δραστηριότητα της κρουαζιέρας με μεγάλο αριθμό προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων σε όλα τα ελληνικά λιμάνια που σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) ανήλθαν στις 4.614. Πολύ σημαντικός θα είναι και ο απολογισμός στα έσοδα και το αντίστοιχο θετικό αντίκτυπο στην εθνική οικονομία καθώς αναμένονται να ξεπεράσουν τα έσοδα του 2019.
Υψηλά και το 2023
Για το 2023, ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ, σημειώνει ότι η Μεσόγειος τόσο η Δυτική όσο και η Ανατολική παραμένουν ως σταθερή προτίμηση αλλά αυτή τη στιγμή η Ανατολική Μεσόγειος έχει πραγματικά μία εντυπωσιακή άνοδο και αποτελεί μια από τις πιο δημοφιλείς και αγαπημένες περιοχές επισκεπτών κρουαζιέρας.
Εν μέρει αυτή η δυναμική οφείλεται, όπως εξηγεί, στην ελκυστικότητα των προορισμών όπως τα ελληνικά νησιά καθώς έχουν να προσφέρουν αμέτρητες επιλογές και πολυδιάστατες εμπειρίες για όλα τα γούστα, τις ηλικίες και τα ενδιαφέροντα. Οι προορισμοί στην Ανατολική Μεσόγειο επίσης έχουν πλούσια ιστορία, πολιτισμό, εξαιρετική κουζίνα, παραλίες και απίστευτα γραφικά και άγνωστα μέρη εκτός από τα πολύ διάσημα όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη.
Επιπλέον οι διεθνείς συγκυρίες όπως οι περιορισμοί στην αγορά της Ασίας και της Βόρειας Ευρώπης καθώς και ο αποκλεισμός της Βαλτικής θα συνεχίσουν να ενισχύουν το τουριστικό ρεύμα και τη ζήτηση προς την Ανατολική Μεσόγειο. Επίσης η αύξηση των απευθείας πτήσεων από την Αμερική ωθούν τις εταιρείες κρουαζιέρας να επιλέξουν τα ελληνικά λιμάνια για επι/αποβίβαση των κρουαζιερόπλοιων.
Προτίμηση στα ελληνικά λιμάνια
Επίσης σύμφωνα με τον κ. Κουμπενά είναι αξιοσημείωτη και η αύξηση του αριθμού των πλοίων που έχουν σαν βάση τους τα ελληνικά λιμάνια. Παρατηρούμε δηλαδή ένα μεγάλο άλμα στην ανάπτυξη του homeporting που είναι πολύ θετικό για την ανάπτυξη του κλάδου στη χώρα μας αλλά και λόγω του ότι θα δημιουργήσει πολλαπλασιαστικά οφέλη για την εθνική οικονομία. Το γεγονός ότι πολλά από αυτά τα πλοία είναι μικρότερου μεγέθους και απευθύνονται σε επιβάτες υψηλού εισοδήματος είναι εξίσου σημαντικό καθώς προσεγγίζουν σε μικρότερους προορισμούς που μέχρι σήμερα δεν ήταν στον χάρτη της κρουαζιέρας αφήνοντας μεγάλο οικονομικό αποτύπωμα στις τοπικές οικονομίες.
Η πρόβλεψη των ανθρώπων της κρουαζιέρας, είναι ότι θα συνεχιστεί η ανοδική πορεία της κλάδου στην χώρα μας με περαιτέρω αύξηση των προσεγγίσεων που θα είναι περισσότερο και από 10% σε σχέση με το 2023.
Αναγκαίο ένα στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης της κρουαζιέρας
Τέλος ο κ. Κουμπενάς επισημαίνει την ανάγκη η χώρα μας έχοντας δεδομένη την συνεχή αύξηση των μεγεθών της κρουαζιέρας θα πρέπει να βρει τρόπους για την βελτίωση της εξυπηρέτησής πλοίων και επιβατών και την αποφυγή του συνωστισμού στα λιμάνια και στους προορισμούς. Η ανάγκη ενός στρατηγικού σχέδιού ανάπτυξης της κρουαζιέρας είναι περισσότερο επιτακτική ώστε να σχεδιασθούν και να υλοποιηθούν οι αναγκαίες υποδομές αλλά και να παρθούν αποφάσεις που θα βοηθήσουν στην βιώσιμη ανάπτυξη της κρουαζιέρας και την ταυτόχρονη αύξηση των εσοδών από αυτήν, συμπληρώνει ο κ. Κουμπενάς.
Δεν πρέπει καταλήγει να ξεχνάμε το στοιχείο εκείνο που είναι απαραίτητο για να διατηρηθεί η τεχνογνωσία διαχείρισης της κρουαζιέρας στην χώρα μας αλλά και για την μεγιστοποίηση των ωφελημάτων που δεν είναι άλλο από την Ελληνική σημαία η οποία πλέον δεν υπάρχει σε κανένα κρουαζιερόπλοιο.
‘Εντυπη έκδοση Τα Νέα
Latest News
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους