Ο νέος επικεφαλής σχεδιαστής του οίκου Burberry, Ντάνιελ Λι, προχώρησε στην πρώτη του επίδειξη στην οποία κυριάρχησαν τα πανωφόρια έντονου μπλε χρώματος και με αποτυπώσεις ταρτάν, τα υπερμεγέθη αδιάβροχα και τσάντες, σε συνδυασμό με καπέλα με ουρές που θύμιζαν… ασβούς.
Όλα αυτά σε μια προσπάθεια το brand μόδας να ξαναέρθει σε επαφή με το «βρετανικό στοιχείο».
Τι κρατάει «ξάγρυπνο» τον ιδιοκτήτη της Louis Vuitton- Σε ποιον θα δώσει το «δακτυλίδι» της διαδοχής
Σύμφωνα με το Bloomberg επρόκειτο για την πρώτη μεγάλη δοκιμασία του σχεδιαστή, η οποία πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα το βράδυ σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, σε πάρκο του Νότιου Λονδίνου, έναν χώρο ανάμεσα σε έναν παλιό αγγλικό κήπο και ένα γήπεδο κρίκετ.
Χαρακτηριστικό του έντονα βρετανικού στοιχείου ήταν ότι σε κάθε κάθισμα, για τον κάθε καλεσμένο, υπήρχε ένα μπουκάλι ζεστού νερού, καθώς οι σερβιτόροι προσέφεραν στους καλεσμένους ένα ζεστό toddy – ένα τυπικά βρετανικό ποτό που αναμιγνύεις ζεστό νερό, ουίσκι, λεμόνι και μέλι – λίγο πριν ξεκινήσει η επίδειξη.
Η αρχική αντίδραση του κόσμου της μόδας ήταν θετική για την επίδειξη της Δευτέρας, ωστόσο σύμφωνα με τους αναλυτές της Jefferies μια πιο αξιόπιστη εικόνα για την επιτυχία του σόου θα δώσουν οι αντιδράσεις και τα δεδομένα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. «Το προϊόν θα φτάσει στα καταστήματα τον Σεπτέμβριο, τότε θα μπορέσουμε να μετρήσουμε την εμπορική επιτυχία», αναφέρει χαρακτηριστικά ο αναλυτής της Jefferies, Φλάβιο Κερέντα.
Το μεγάλο στοίχημα
Για την Burberry Group Plc και τον διευθύνοντα σύμβουλο Τζόναθαν Άκεροϊντ το μεγάλο στοίχημα είναι να αναζωογονηθεί το ενδιαφέρον γύρω από τις δημιουργίες της εταιρείας που δημιούργησε την καμπαρντίνα αλλά και να συνεχιστεί το σχέδιο «ανύψωσης» που είχε καταρτίσει ο πρώην διευθύνων σύμβουλος Μάρκο Γκομπέτι.
Ο τελευταίος αποχώρησε στα μισά του σχεδίου ανανέωσης του brand ενώ ο πρώην δημιουργικός διευθυντής Ρικάρντο Τίσι απέτυχε να δημιουργήσει «θόρυβο» γύρω από το brand, με τον τρόπο που το κάνουν οι σχεδιαστές ανταγωνιστικών brands.
Σημειώνεται ότι η αύξηση των εσόδων της Burberry υστερεί σε σχέση με τα ανταγωνιστικά εμπορικά σήματα της LVMH, ενώ όπως ανέφερε σε ανάλυσή της η Barclays, πριν την επίδειξη της Δευτέρας, τα περιθώρια κέρδους παρέμεναν «επίπεδα».
Ο Άκεροϊντ ανέλαβε τα ηνία της εταιρείας τον περασμένο Μάρτιο και μία από τις πρώτες του κινήσεις ήταν να αντικαταστήσει τον Τίσι με τον γεννημένο στο Μπράντφορντ Ντάνιελ Λι, σχηματίζοντας ένα βρετανικό δίδυμο στην διοίκηση.
Οι μετοχές της Burberry έχουν εκτιναχθεί σχεδόν 60% από τότε που o Άκεροϊντ έγινε διευθύνων σύμβουλος. Η μετοχή διαπραγματεύεται πλέον κοντά σε τιμές ρεκόρ εν μέσω ελπίδων ότι το άνοιγμα της Κίνας θα ενισχύσει επίσης τις δαπάνες για προϊόντα πολυτελείας εκεί.
Ο νέος επικεφαλής σχεδιαστής
Επιλέγοντας τον 37χρονο Λι – ο οποίος είχε αποχωρήσει αναπάντεχα από την Bottega Veneta τον Νοέμβριο του 2021 – ο Άκεροϊντ ενέταξε στις τάξεις της Burberry έναν σχεδιαστή γνωστό για τις άμεσα αναγνωρίσιμες τσάντες και τα παπούτσια του, δηλαδή αντικείμενα κρίσιμης σημασίας για brands μόδας, καθώς συνήθως έχουν υψηλά περιθώρια κέρδους.
Όπως αναφέρει το Bloomberg, ο Λι θήτευσε για πάνω από τρία χρόνια στην Kering με την οποία λάνσαρε τις τσάντες Pouch και Cassette, οι οποίες διαθέτουν υπερμεγέθη ύφανση και μπορούν να συνοδεύονται από χοντρή χρυσή αλυσίδα. Επίσης επιτυχία του Λι θεωρείται και η καθιέρωση των γυναικείων παπουτσιών Lido.
Η επιτυχία του ήταν τέτοια που το 2020, η Bottega Veneta ήταν το μόνο μεγάλο brand της Kering του οποίου τα έσοδα αυξήθηκαν, ενώ την ίδια ώρα οι οίκοι Gucci και Yves Saint Laurent είχαν απότομη πτώση στις πωλήσεις τους, εν μέσω περιοριστικών μέτρων και κλειστών καταστημάτων λόγω Covid.
«Είναι συναρπαστικό να προσπαθείς να βρεις ποια είναι η αφήγηση για τις τσάντες Burberry ακριβώς επειδή δεν είναι μια μάρκα που ήταν πραγματικά γνωστή για αυτό στο παρελθόν», δήλωσε ο Λι στους δημοσιογράφους.
Η Burberry επιστρέφει στην «ιδέα της λειτουργικότητας, της καθημερινής εμφάνισης, του εν κινήσει», είπε, προσθέτοντας ότι «η ιδέα ήταν στην πραγματικότητα για τσάντες που μπορείτε να ρίξετε στο πάτωμα και που θα διαρκέσουν, που δεν είναι τόσο… πολύτιμες».
Latest News
Συγκράτηση στη φαρμακευτική δαπάνη και ενίσχυση των γενοσήμων το 2025
Μείωση του clawback, επιμερισμό της δαπάνης σε πρωτότυπα και γενόσημα και χώρο για την καινοτομία, οι στόχοι του υπουργείου Υγείας για το 2025
Αντιδράσεις καλλιτεχνών για δημοπρασία έργων ΑΙ από τον οίκο Christie's
Οι δημιουργικές βιομηχανίες ανησυχούν ότι η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να αντιγράψει ή ακόμα και να αντικαταστήσει τα πρωτότυπα έργα τους
Νέο «χτύπημα» από τον Γιάννη Αντετοκούνμπο - Επενδύει σε εταιρεία AI για αθλητικά βίντεο
Η τεχνολογία της ScorePlay χρησιμοποιείται από περισσότερους από 200 αθλητικούς οργανισμούς σε όλο τον κόσμο
Το τοξικό εργασιακό περιβάλλον φέρνει αποχωρήσεις - Πόσοι έφυγαν από τη δουλειά τους
Τα ευρήματα της έρευνας Workmonitor της Randstad για τις προσδοκίες των εργαζομένων
Πέθανε ο συγγραφέας Τομ Ρόμπινς
Την είδηση γνωστοποίησε η σύζυγός του, Αλέξα Ρόμπινς, στο Facebook.
Χάρι Πότερ: Σπάνιο βιβλίο σώθηκε από τα σκουπίδια και πωλήθηκε για 25.000 ευρώ
Ο δημοπράτης Ντάνιελ Πιρς βρήκε το βιβλίο πρώτης έκδοσης Χάρι Πότερ ανάμεσα σε αντικείμενα που προορίζονταν για τον κάδο απορριμμάτων.
Οι 20 ποδοσφαιρικές ομάδες με τα υψηλότερα έσοδα - Η έκθεση της Deloitte [πίνακας]
Η Ρεάλ Μαδρίτης πέτυχε ένα νέο ορόσημο, καθώς γίνεται ο πρώτος ποδοσφαιρικός σύλλογος που καταγράφει έσοδα 1 δισ. ευρώ σε μία μόνο αγωνιστική περίοδo
Εστιακή θεραπεία προστάτη με το ρομποτικό σύστημα FocalOne
Το ενεργό παρόν αλλά και το πολλά υποσχόμενο μέλλον στον χαμηλού κινδύνου καρκίνο προστάτη
Γιατί μένουν ακάλυπτες οι ανάγκες ασθενών στην Ελλάδα - Η αρνητική διάκριση στην ΕΕ
Σχεδόν το 70% των ιατρικών αναγκών που δεν καλύπτονται αφορούν οικονομικούς λόγους – Η κρατική χρηματοδότηση πάντα λιγότερη από τους ρυθμούς ανάπτυξης της αγοράς
Κάντο όπως η τηλεόραση του '50 - Τι επιλέγει το Netflix
Το Netflix επενδύσει σε ζωντανές μεταδόσεις και talk show για να ενισχύσει τα νέα διαφημιστικά εγχειρήματά της