
Η Microsoft υπερασπίστηκε σθεναρά σε ειδική ακρόαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης την πρότασή της να αγοράσει την Activision Blizzard – κατασκευαστή των εμβληματικών βιντεοπαιχνιδιών Call of Duty και Candy Crush.
Βασική θέση της αμερικανικής εταιρείας ήταν ότι η εξαγορά ύψους 68,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων θα φέρει περισσότερες επιλογές, σε περισσότερους χρήστες, όπως μεταδίδει το βρετανικό BBC.
Οι… ντρίμπλες της Microsoft στην προσπάθεια εξαγοράς της Activision Blizzard
Ωστόσο, οι σημαντικότερες αντιδράσεις ήρθαν από την πλευρά της Sony, εκπρόσωποι της οποίας επίσης παρευρέθηκαν στην ακρόαση, υποστηρίζοντας ότι η εξαγορά θα έδινε στην Microsoft τεράστιο έλεγχο σε μερικά από τα πλέον δημοφιλή βιντεοπαιχνίδια.
Σημειώνεται ότι η Sony είναι η κατασκευάστρια της σειράς παιχνιδομηχανών PlayStation και μοιραία αποτελεί την σημαντικότερη ανταγωνίστρια της Microsoft που κατασκευάζει τις παιχνιδομηχανές Xbox.
Σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος της αμερικανικής εταιρείας, Μπραντ Σμιθ, περιέγραψε την ακροαματική διαδικασία σαν «μια σημαντική ημέρα».

Επιπλέον, απέρριψε τις ανησυχίες της Sony για την μοίρα των τίτλων της Activision – ειδικότερα του Call of Duty – ότι ενδέχεται να διατίθενται αποκλειστικά στους χρήστες του Xbox, εάν η εξαγορά προχωρήσει.
«Στόχος μας δεν ήταν ποτέ να ξοδέψουμε 69 δισεκατομμύρια δολάρια, ώστε να μπορέσουμε να αποκτήσουμε τίτλους όπως το Call of Duty και να τους κάνουμε λιγότερο διαθέσιμους στο κοινό», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Μπραντ Σμιθ, ίσως με μια ελαφρά ειρωνική διάθεση.
Από την πλευρά της η Activision Blizzard σε σχετική ανακοίνωση, τόνισε την πεποίθησή της ότι «οι ρυθμιστικές αρχές θα διαπιστώσουν ότι η προτεινόμενη συγχώνευσή μας θα ενισχύσει τον ανταγωνισμό και θα δημιουργήσει μεγαλύτερες ευκαιρίες για τους εργαζόμενους και καλύτερα παιχνίδια για τους παίκτες μας».
Αν και η ακρόαση ήταν κλειστή στο ευρύ κοινό και στους δημοσιογράφους, όπως έγινε γνωστό παρόντες ήταν επίσης εκπρόσωποι και από τις Nvidia και Google.
Οι συμφωνίες που δίνουν το στίγμα
Μόλις χθες, Microsoft και Nvidia ανακοίνωσαν την μεταξύ τους συνεργασία που θα επιτρέψει στα παιχνίδια του Xbox και στους τίτλους που έχει δημιουργήσει η Activision Blizzard να είναι διαθέσιμα και μέσω της πλατφόρμας streaming μέσω cloud GeForce Now της Nvidia.
Είναι κάτι παραπάνω από σαφές ότι ο τεχνολογικός κολοσσός κάνει έναν πραγματικό αγώνα δρόμου να πείσει τις ρυθμιστικές αρχές ανά τον κόσμο ότι δεν σκοπεύει να βλάψει τον ανταγωνισμό, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος για ολοκλήρωση της μεγαλύτερης εξαγοράς στον κόσμο του gaming.
Σημειώνεται ότι ορισμένες χώρες – με τις Χιλή, Βραζιλία και Σαουδική Αραβία μεταξύ αυτών – να έχουν ήδη εγκρίνει την εξαγορά.
Σημαντικός σκόπελος θεωρείται η βρετανική ρυθμιστική αρχή, η οποία ωστόσο δεν έχει εκδώσει την οριστική της απόφαση, αλλά και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή που έχει ζητήσει την διερεύνηση της υπόθεσης από τα αρμόδια όργανά της.
Εντύπωση προκάλεσε η πρόταση της βρετανικής Competition and Markets Authority οι δραστηριότητες που σχετίζονται με την σειρά τίτλων Call of Duty να πουληθούν ξεχωριστά.
Σε σχόλιό του κατά την διάρκεια της συνέντευξης Τύπου ο Μπραντ Σμιθ τόνισε με νόημα ότι η εξαγορά της Activision χωρίς το Call of Duty ουσιαστικά θα μπορούσε να «σκοτώσει» την συμφωνία. «Απλώς δεν βλέπουμε ένα βιώσιμο μονοπάτι για να πουλήσουμε το στούντιο Activision ή το παιχνίδι Call Of Duty σε κάποιον άλλο», ανέφερε.
Το διαμάντι στο στέμμα
Σύμφωνα με στοιχεία της ίδιας της Activision, έως το καλοκαίρι του 2022, οι τίτλοι της σειράς Call of Duty είχαν πουλήσει πάνω από 425 εκατομμύρια μονάδες με συνολικά τα έσοδα για την εταιρεία να φτάνουν τα 30 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η Microsoft απάντησε ότι δεσμεύεται να κάνει διαθέσιμους όλους τους τίτλους της Activision Blizzard στις πλατφόρμες των Nintendo, Sony και Steam για τουλάχιστον δέκα χρόνια. Μάλιστα, σχετική συμφωνία ανακοινώθηκε με την Nintendo χθες. Ωστόσο, η Sony από την δική της πλευρά απέρριψε την πρόταση.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι κατά το πρόσφατο παρελθόν η Microsoft έχει εξαγοράσει και άλλες εταιρείες από τον κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών, συμπεριλαμβανομένων των Mojang (δημιουργού του Minecraft) και Bethesda (δημιουργού του Fallout). Μάλιστα, έχει ήδη ανακοινωθεί ότι το νέο παιχνίδι της Bethesda, το Starfield, θα λανσαριστεί αρχικά σαν αποκλειστικός τίτλος της πλατφόρμας Xbox.


Latest News

Lazard: Προσλαμβάνει πρώην πρόεδρο της Επιτροπής Οικονομικών Υπηρεσιών της Αμερικανικής Βουλής
Το νέο απόκτημα της Lazard, Πάτρικ ΜακΧένρι, ήταν γνωστός ως σύμμαχος της βιομηχανίας κρυπτονομισμάτων στο Κογκρέσο

«Παζάρια» της Uber για την απόκτηση της τουρκικής πλατφόρμας delivery Trendyol Go
Η Uber Eats δραστηριοποιείται επί του παρόντος σε περίπου 45 χώρες και σε περισσότερες από 6.000 πόλεις, δημιουργώντας έσοδα 13,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024.

Το Plan B των πλούσιων Αμερικανών - Γιατί ανοίγουν μαζικά λογαριασμούς στην Ελβετία
Η ουδέτερη πολιτική της Ελβετίας, η σταθερή οικονομία, το ισχυρό νόμισμα και το αξιόπιστο νομικό σύστημα προσελκύουν πελάτες

Οι τουρίστες αποφεύγουν τις ΗΠΑ και... στριμώχνουν την αγορά πετρελαίου
Μια πτώση του τουρισμού προς τις ΗΠΑ φαίνεται στα στοιχεία για τη ζήτηση πετρελαίου

Μπορούν 1,6 τρισ. δολάρια να λύσουν το πρόβλημα του κρυφού χρέους της Κίνας;
Το πακέτο μέτρο που ανακοίνωσε η Κίνα τον Νοέμβριο για να στηρίξει τις υπερχρεωμένες τοπικές κυβερνήσεις είναι σε εξέλιξη

Θα μπορούσε ο Τραμπ να απολύσει τον πρόεδρο της Ομοσπονδιακής Τράπεζας;
Στο προσκήνιο μετά από 90 χρόνια η απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, που έμεινε στην ιστορία ως «Εκτελεστής του Χάμφρεϊ εναντίον ΗΠΑ»

H δυναμική επιστροφή της Puma με αθλητικά τρεξίματος
Με το λανσάρισμα αυτό, στον Μαραθώνιο της Βοστώνης, η Puma προσπαθεί να αναβιώσει το brand, σε ένα άθλημα που βοήθησε να διαδοθεί

Ελ Εριάν: Η οικονομία σε ένα επικίνδυνο ταξίδι σε αχαρτογράφητα νερά
Ο κορυφαίος οικονομολόγος Μοχάμεντ Ελ Εριάν βλέπει τις ρωγμές στην οικονομική πολιτική των ΗΠΑ και

Η Coca Cola επαναλανσάρει το BodyArmor με στόχο την αναζωογόνηση των πωλήσεων
To προϊόν BodyArmor της Coca Cola θα αρχίζει να εμφανίζεται στα ράφια με τη νέα εφμάνιση αυτό τον μήνα

Προσεχώς και... Αudi θα κατασκευάζονται στις ΗΠΑ - Το σχέδιο της VW
Η παραγωγή αυτοκινήτων Audi στις ΗΠΑ θα αποτελέσει ένα βήμα ανάπτυξης στο πλαίσιο της στρατηγικής του ομίλου VW