Οριακή μείωση σημείωση η δύναμη του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου τον περασμένο. Δεκέμβριο.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η Δύναμη του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου τον μήνα Δεκέμβριο 2022, σε σύγκριση με την αντίστοιχη Δύναμη του Δεκεμβρίου 2021, παρουσίασε μείωση κατά 0,3%.
Μείωση κατά 0,1% σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2021 προς το 2020.
Η Ολική Χωρητικότητα του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, παρουσίασε μείωση κατά 2,8% τον μήνα Δεκέμβριο 2022 σε σύγκριση με την αντίστοιχη χωρητικότητα Δεκεμβρίου 2021. Μείωση κατά 2,7% σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2021 προς το 2020.
Η ναυτιλιακή σκακιέρα
Από το κλείσιμο του καναλιού του Σουέζ, το 1967, η ναυτιλιακή βιομηχανία της χώρας μας παίζει κεντρικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλιακή σκακιέρα, με την αξία του ελληνόκτητου στόλου, που περιλαμβάνει 4.709 πλοία, να αποτιμάται από τη Vessels Value σε 152,69 δισ. δολ., καταλαμβάνοντας την 3η θέση παγκοσμίως.
Στην κορυφή της σχετικής λίστας των πλοιοκτητριών χωρών, όπως αποτυπώνεται στην έρευνα που υπογράφει η Rebecca Galanopoulos Jones, βρίσκεται η Ιαπωνία με 5.974 πλοία και αξία στόλου 193,64 δισ. δολ., ενώ τη 2η θέση, αν και με περισσότερα πλοία (7.114), καταλαμβάνει με αξία στόλου 182,49 δισ. δολ. η Κίνα. Ακολουθούν οι ΗΠΑ με 2.404 πλοία και αξία στόλου 97,89 δισ. δολ., η Σιγκαπούρη με 2.860 πλοία και αξία στόλου 71,92 δισ. δολ., η Ν. Κορέα με 1.728 πλοία και αξία στόλου 62,99 δισ. δολ., η Νορβηγία με 1.731 πλοία και αξία στόλου 58,81 δισ. δολ., η Γερμανία με 2.224 πλοία και αξία στόλου 52,03 δισ. δολ. και η Βρετανία με 2.224 πλοία και αξία στόλου 52,03 δισ. δολ.
Τα bulkers είναι τα πιο δημοφιλή πλοία του ελληνικού στόλου (2.272 πλοία) συνολικής αξίας 42,1 δισ. δολ., ενώ ακολουθούν τα tankers με 1.450 πλοία, που έχουν όμως τη μεγαλύτερη αξία (61,03 δισ. δολ.) καθώς ο τομέας των δεξαμενόπλοιων έχει σημειώσει προσφάτως, απόρροια και του πολέμου στην Ουκρανία, υψηλό 13 ετών.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons