Μερακλήδες αποδεικνύονται οι Έλληνες και στην κατανάλωση καφέ, με περισσότερους από 8 στους 10, ποσοστό 84%, να πίνουν σε καθημερινή βάση. Συνολικά, ακόμη και εκείνοι που δεν πίνουν καφέ, φροντίζουν να έχουν στο σπίτι, συνεπώς το 95% των καταναλωτών αγοράζουν καφέ.

Καφές, μπύρα και αναψυκτικά: Ο «πόλεμος» των πολυεθνικών στην ελληνική αγορά

Αυτό προκύπτει, μεταξύ άλλων, από την πανελλαδική έρευνα που διεξήγαγε η Kάπα Research για λογαριασμό της Ελληνικής Ένωσης Καφέ σκιαγραφώντας το προφίλ του έλληνα καταναλωτή.

Δεν είναι λοιπόν περίεργο που ο καφές είναι ένα από τα τρία προϊόντα (τα άλλα δύο είναι η μπύρα και τα αναψυκτικά) στα οποία διαγκωνίζονται μεγάλες εταιρείες για την απόσπαση μεγαλύτερων μεριδίων από την πίτα της αγοράς και προδιαγράφεται αλλαγή των συσχετισμών.

Σε αυτό το πλαίσιο, η κυρίαρχη στα αναψυκτικά Coca-Cola Τρία Έψιλον, θέτει στόχο να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της στον κλάδο του καφέ στο 10% στην Ελλάδα και σε λίγα χρόνια να αποκτήσει ηγετικά μερίδια. Όπως έχει ανακοινώσει η εταιρεία,  το ιταλικό brand Caffè Vergnano (που προϋπήρχε μέσω αντιπροσώπου στην Ελλάδα πριν την εξαγορά του 30% από την Coca-Cola 3E) βρίσκεται ήδη σε 100 σημεία στην αγορά HORECA και έχει στόχο τα 300 καταστήματα έως το τέλος του 2023 και τα 1.000 σε βάθος τριετίας.

Στην κατηγορία καφέ η Coca-Cola 3E  διαθέτει και το σήμα Costa Coffee, που μέσα σε δύο χρόνια έχει αποκτήσει παρουσία σε 500 καταστήματα στον κλάδο του HORECA, ενώ διανέμεται και μέσω των σούπερ μάρκετ, με μερίδιο αγοράς της τάξης του 5,5% στις κάψουλες και 8% στον αλεσμένο καφέ 8%, με στόχο και στις δύο περιπτώσεις να φτάσουν σύντομα το 10%.

Οι μισοί από όσους δηλώνουν ότι πίνουν καθημερινά καφέ, είναι… θεριακλήδες, καθώς καταναλώνουν περισσότερους από έναν καφέ την ημέρα (2 ή 3).

Ακόμη, δε, και από εκείνους που δεν πίνουν καφέ, που είναι μόλις το 5% των ερωτηθέντων, οι περισσότεροι, ποσοστό 66%, φροντίζουν να εφοδιάζουν το νοικοκυριό τους.

Για το 73% όσων πίνουν καφέ, η συνήθεια του καφέ είναι σταθερή και δεν υποκαθίσταται με την κατανάλωση άλλου ροφήματος όπως το τσάι ή το χαμομήλι. Η συνήθεια αυτή, ειδικά εκτός σπιτιού, δεν επηρεάστηκε ούτε από τις αλλαγές και τους περιορισμούς που έφερε η πανδημία στην καθημερινότητά μας.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το 53% των ερωτηθέντων δεν έχει σκεφτεί ποτέ να κόψει τον καφέ. Ωστόσο, ένα ποσοστό 17% θα το έκανε για λόγους υγείας, το 14% για οικονομικούς λόγους και ένα 13% επειδή ο καφές του προκαλεί αϋπνία.

Συν τοις άλλοις για το 38% εκείνων που πίνουν καφέ, ο περιορισμός της κατανάλωσής του στο σπίτι, στη δουλειά ή και εκτός σπιτιού, είτε για οικονομικούς λόγους, είτε για άλλα αίτια, θα σήμαινε αυτομάτως και τον περιορισμό των κοινωνικών τους συναναστροφών.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι λόγοι για τους οποίους οι Έλληνες δηλώνουν ότι πίνουν καφέ: Περισσότεροι από τους μισούς, ποσοστό 55%, νιώθουν ότι τους τονώνει, ενώ περισσότεροι από 4 στους μ10 (ποσοστό 42%) ότι τους χαλαρώνει και τους ξεκουράζει.

Πού πίνουμε περισσότερο καφέ; Σύμφωνα με την έρευνα, το 56% στο σπίτι και ακολουθεί με μεφάλη διαφορά ο χώρος εργασίας και τελευταία επιλογή είναι κάποιο μαγαζί ή στο χέρι.

Από εκείνους οι οποίοι θα απολαύσουν το καφεδάκι τους εκτός σπιτιού ή εργασίας, το 62% προτιμά να το κάνουν καθήμενοι σε κάποιο κατάστημα εστίασης, ενώ το 33% προτιμά να τον πάρει στο χέρι (takeaway)

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Οικονομία
«Διατηρώ»: Με καθυστέρηση και ψαλιδισμένο budget το «λίφτινγκ» στα διατηρητέα κτίρια
Ακίνητα |

Με ψαλιδισμένο budget το λίφτινγκ στα διατηρητέα κτίρια – «Καμπανάκι» από φορείς

Συρρικνώθηκε το πρόγραμμα αστικών αναπλάσεων και μαζί το «Διατηρώ» - Για τις αρχές του 2025 έχει μετατεθεί η έναρξη του προγράμματος – Δεύτερη επιστολή διεθνών φορέων στον πρωθυπουργό