Η NASA χρησιμοποιεί τις διαστημικές στολές στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό εδώ και δεκαετίες και πλέον έχουν αρχίσει να δείχνουν την ηλικία τους.

«Οι διαστημικές στολές που χρησιμοποιούνται τώρα στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό από τη NASA είναι στολές που σχεδιάστηκαν πραγματικά τη δεκαετία του ’70. Πρόκειται για στολές που σχεδιάστηκαν αρχικά για το πρόγραμμα διαστημικών λεωφορείων. Λόγω της έλλειψης χρηματοδότησης, η NASA συνέχισε να τις χρησιμοποιεί, να τις επισκευάζει και να τις συντηρεί για τόσα πολλά χρόνια. Αλλά πραγματικά, αυτές οι στολές βρίσκονται στο τέλος της ωφέλιμης ζωής τους», λέει ο Pablo De León, διευθυντής του Εργαστηρίου Ανθρώπινων Διαστημικών Πτήσεων στο Πανεπιστήμιο της Βόρειας Ντακότα.

Όπως γράφει το CNBC η NASA αντιμετωπίζει πρόβλημα όχι μόνο με την εύρεση των κατάλληλων μεγεθών που να ταιριάζουν στο σώμα αστροναυτών της που ολοένα και ποικίλει, αλλά και με την υποβάθμιση ορισμένων εξαρτημάτων της στολής.

Τώρα η αμερικανική διαστημική υπηρεσία στρέφεται σε δύο εμπορικές εταιρείες: την Axiom Space και την Collins Aerospace, θυγατρική της Raytheon Technologies, ζητώντας τους να κατασκευάσει τη νέα γενιά διαστημικών στολών της.

Η NASA σχεδιάζει αντιδραστήρα για αποστολές στον Άρη

Κονδύλι 3,5 δισ. δολαρίων

Σύμφωνα με το Exploration Extravehicular Activity Services Contract, ή xEVAS , η NASA θα διαθέσει στην Collins και στην Axiom, μαζί με ορισμένους συνεργάτες του κλάδου, έως και 3,5 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2034.

Η Axiom κέρδισε το πρώτο συμβόλαιο 228,5 εκατομμυρίων δολαρίων για το σχεδιασμό των στολών που θα χρησιμοποιηθούν κατά τη διάρκεια των αποστολών της NASA στο φεγγάρι Artemis και η Collins κέρδισε το δεύτερο συμβόλαιο 97,2 εκατομμυρίων δολαρίων για το σχεδιασμό και την ανάπτυξη μιας νέας γενιάς στολών για τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό.

Δεδομένου ότι η NASA αγοράζει στις στολές της από την Collins και την Axion ως υπηρεσία, οι πωλητές είναι ελεύθεροι να φτιάξουν επιπλέον κοστούμια και για πελάτες εκτός NASA.

«Η ομορφιά αυτού του συμβολαίου είναι ότι οι λειτουργικές απαιτήσεις για αυτά τις στολές είναι πολύ, πολύ κοντά. Έτσι, ανά πάσα στιγμή, θα μπορούσαμε να ζητήσουμε από κάποιον από αυτούς τους εργολάβους να αρχίσει να εργάζεται στην άλλη πλατφόρμα», λέει η Lara Kearney, υπεύθυνη του προγράμματος Extravehicular Activity and Human Surface Mobility της NASA.

«Έχουμε επίσης αυτό που λέμε ρήτρα on-ramp στο συμβόλαιο, που σημαίνει ότι εάν μια άλλη εταιρεία μπει στο παιχνίδι και έχει τη δυνατότητα να ανταγωνιστεί, μπορούμε πραγματικά να την φέρουμε στο συμβόλαιο και να τους επιτρέψουμε να ανταγωνιστούν».

Η Kearney λέει ότι ο συνεχιζόμενος ανταγωνισμός βοηθά στην παροχή κινήτρων στους εργολάβους να αποδίδουν σύμφωνα με το κόστος και το χρονοδιάγραμμα και τελικά συμβάλλει στη μείωση των δαπανών για την κυβέρνηση. Η NASA ελπίζει να χρησιμοποιήσει αυτή τη νέα στολή στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό έως το 2026.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία
ThreatScene Greece: Ανακοίνωση νέου εξειδικευμένου τμήματος για την ναυτιλία
Τεχνολογία |

«Ασπίδα» από τις κυβερνοεπιθέσεις και στη ναυτιλία στήνει η ThreatScene Greece

«Στην ThreatScene, η αποστολή μας δεν σταματά μόνο στη ναυτιλία. Δεσμευόμαστε να προστατεύουμε το σύνολο των επιχειρήσεων απέναντι στις κυβερνοαπειλές», είπε η διευθύνουσα σύμβουλος, Κατερίνα Τασιοπούλου

Τεχνητή Νοημοσύνη: Τα οφέλη, το υψηλό κόστος και οι κίνδυνοι κυβερνοασφάλειας
Tεχνητή νοημοσύνη |

Μιχάλης Μπλέτσας (MIT): Η AI μου έχει στερήσει τον ύπνο

Ο διοικητής της Αρχής Κυβερνοασφάλειας Μιχάλης Μπλέτσας προσδιόρισε ως ζητούμενο το «να αναπτύξουμε δεξιότητες που θα μας επιτρέψουν να δουλέψουμε με την τεχνητή νοημοσύνη και όχι για την τεχνητή νοημοσύνη»

Επιχειρήσεις: Αναγνωρίζουν την χρησιμότητα της AI αλλά δεν επενδύουν σε αυτή
Tεχνητή νοημοσύνη |

Οι ελληνικές επιχειρήσεις αναγνωρίζουν την χρησιμότητα της AI αλλά δεν επενδύουν σε αυτή

Τι έδειξε η έρευνα «Technology & Beyond: The impact of AI» που παρουσιάστηκε στο «Future Unfold» της Grant Thornton για τις ελληνικές επιχειρήσεις και τη σχέση τους με την τεχνητή νοημοσύνη