Το 39% του χρόνου που σήμερα αφιερώνεται, κυρίως από τις γυναίκες, σε (απλήρωτες) δουλειές σχετικές με το νοικοκυριό, μπορεί να έχει αυτοματοποιηθεί μέσα στην επόμενη δεκαετία, σύμφωνα με εκτιμήσεις ειδικών στην τεχνητή νοημοσύνη από τη Βρετανία και την Ιαπωνία. Ως κατ’ εξοχήν δουλειά που μπορεί να αυτοματοποιηθεί σε σημαντικό βαθμό, φέρεται να είναι τα ψώνια στο σουπερμάρκετ, ενώ ως πιο δύσκολη για αυτοματοποίηση εκτιμάται ότι είναι η φροντίδα των παιδιών.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής την Εκατερίνα Χέρτογκ του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, που έκαναν τη σχετική επιστημονική δημοσίευση στο περιοδικό «PLoS One», ζήτησαν από 29 Βρετανούς ειδικούς στην τεχνητή νοημοσύνη και 36 Ιάπωνες (και των δύο φύλων) να αξιολογήσουν σε ποιο βαθμό είναι δυνατό να έχουν αυτοματοποιηθεί μέσα στην επόμενη δεκαετία 17 δουλειές και αγγαρείες του σπιτιού, οι οποίες είναι αναγκαίες για ένα νοικοκυριό και μία οικογένεια.
«Συνεργάτης» ή «απειλή» για το εργασιακό μας μέλλον η τεχνητή νοημοσύνη;
«Έξυπνες» μηχανές
Η πρόβλεψη είναι ότι κατά μέσο όρο το 39% του χρόνου που οι άνθρωποι σήμερα δαπανούν για οποιαδήποτε οικιακή εργασία, είναι δυνατό να γίνεται από «έξυπνες» μηχανές ή μέσω αυτών μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια, με τους Βρετανούς αναλυτές να θεωρούν ότι η αυτοματοποίηση θα αντικαταστήσει περισσότερη ανθρώπινη δουλειά (42%) έναντι των Ιαπώνων (36%). Το εκτιμώμενο ποσοστό αυτοματοποίησης ποικίλει ανά δουλειά, από 59% για τα ψώνια έως 21% για την φροντίδα των παιδιών.
Οι άνδρες ειδικοί από τη Βρετανία τείνουν να είναι πιο αισιόδοξοι από τις γυναίκες για τη δυνατότητα αυτοματοποίησης του νοικοκυριού, κάτι που συνάδει με τη γενικότερη τάση που έχουν δείξει προηγούμενες μελέτες ότι οι άνδρες είναι γενικότερα πιο αισιόδοξοι για την τεχνολογία σε σχέση με τις γυναίκες. Αντίστροφα στην Ιαπωνία οι γυναίκες ειδικοί εμφανίζονται ελαφρώς πιο αισιόδοξες συγκριτικά με τους άνδρες, ίσως επειδή στα ιαπωνικά νοικοκυριά επικρατεί μεγαλύτερη ανισότητα στην κατανομή των εργασιών ανάμεσα στα δύο φύλα.
Παλαιότερες έρευνες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι 15-64 ετών αφιερώνουν περίπου το 43% όλου του χρόνου εργασίας και μελέτης τους σε μη πληρωμένες δουλειές του νοικοκυριού, όπως μαγείρεμα, καθαριότητα, φροντίδα παιδιών ή/και ηλικιωμένων κ.α. Στη Βρετανία οι άνδρες αφιερώνουν περίπου τον μισό χρόνο σε τέτοιες δουλειές σε σχέση με τις γυναίκες, ενώ στην Ιαπωνία μόνο το 18%, εξ ου και η σαφώς μεγαλύτερη ανισότητα στα ιαπωνικά νοικοκυριά, άρα και η προσδοκία των γυναικών ειδικών της χώρας του ανατέλλοντος ηλίου ότι η αυτοματοποίηση θα αποτελέσει τον «από μηχανής θεό» που θα τις λυτρώσει.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Η αδηφάγα Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει τον τεχνολογικό χάρτη της Ευρώπης - Που πάνε τα νέα data centers
Η πεινασμένη για ενέργεια τεχνητή νοημοσύνη καταπονεί τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας της Ιρλανδίας, θέτοντας σε κίνδυνο τη θέση της χώρας ως τεχνολογικού κόμβου της Ευρώπης
Σήμα κινδύνου από τις ευρωπαϊκές εταιρείες τεχνολογίας - Τι ζητούν από τις Βρυξέλλες μετά την εκλογή Τραμπ
Παραφράζοντας το αγαπημένο μάντρα του Nτόναλντ Τραμπ οι εταιρείες τεχνολογίας της ΕΕ ζητούν να υιοθετήσει το «πρώτα η Ευρώπη»
Κυριάκος Μητσοτάκης για AI: Τεράστια ευκαιρία για τη χώρα η Τεχνητή Νοημοσύνη
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συζήτησε με το μέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής για την Τεχνητή Νοημοσύνη και αντιπρόεδρο του Endeavor Greece Ανδρέα Σταυρόπουλο στο πλαίσιο του GenAI Summit
Η κυριαρχία επί της ΑΙ είναι ο δρόμος για απεξάρτηση της ΕΕ από τις ΗΠΑ
Για τις υπηρεσίες που προφέρει η τεχνητή νοημοσύνη σήμερα χρησιμοποιούνται κέντρα δεδομένων που εδρεύουν στις ΗΠΑ
Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να αντικαταστήσει τον άνθρωπο στις μεταφράσεις;
CEO Startup λέει ότι δεν θα χρειάζονται άνθρωποι για μετάφραση σε 3 χρόνια, καθώς κυκλοφορεί νέα εφαρμογή με τεχνητή νοημοσύνη
Σκληρή μάχη στην «αρένα» της ΑΙ - Κούρσα για τα καλύτερα... μικροτσίπ
Κορυφώνεται ο ανταγωνισμός στην κούρσα για την επικράτηση στην Τεχνητή Νοημοσύνη - Το μεγάλο στοίχημα και οι προκλήσεις
Ποιες είναι οι τάσεις στις σχέσεις καταναλωτών-Τεχνητής Νοημοσύνης
Σύμφωνα με την έρευνα της Salesforce, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών απέναντι στις επιχειρήσεις είναι στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών
Οι επιχειρήσεις φοβούνται τις κυβερνοεπιθέσεις που βασίζονται στην AI
Μελέτη επισημαίνει ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη ενισχύει πλέον και τη δράση των κυβερνοεγκληματιών προσθέτοντας ένα επιπλέον επίπεδο απειλών στην κυβερνοασφάλεια
Η Salesforce ανακοίνωσε την παγκόσμια διαθεσιμότητα του Agentforce
Το εργαλείο Agentforce της Salesforce δημιουργεί αξιόπιστους, αυτοματοποιημένους βοηθούς Τεχνητής Νοημοσύνης που ενισχύουν το ανθρώπινο δυναμικό των επιχειρήσεων
Ενίσχυση των επιχειρηματικών επενδύσεων στην AI - Τι δείχνει έρευνα της IBM
Έρευνα της IBM δείχνει ότι τα στελέχη των επιχειρήσεων αναγνωρίζουν τα οφέλη των επενδύσεων στην πληροφορική για την ενίσχυση της βιωσιμότητας, με το 88% να σχεδιάζει να αυξήσει τις επενδύσεις