Ένα από τα εμβληματικά μοντέλα της δεκαετίας του 1990, η Λίντα Εβαντζελίστα, είχε δηλώσει απερίφραστα ότι η ελίτ της πασαρέλας «δεν σηκώνεται από το κρεβάτι για λιγότερα από 10.000 δολάρια την ημέρα».
Αυτή τη δήλωση θυμίζει, όπως γράφουν οι FT, η στάση ορισμένων επικεφαλής επιχειρήσεων οι οποίοι μέσα στην περίοδο της πανδημίας δεν έπαιρναν καμία πρωτοβουλία εάν δεν εξασφάλιζαν ότι η οποιαδήποτε κίνηση θα τους απέφερε τουλάχιστον 100 εκατ. δολάρια.
Σουηδία: Μελέτη διερευνά τη σύνδεση μεταξύ ευφυίας και απλαβών
Ryanair, Boohoo, Wizz Air
Πρωτοπόρος σε αυτό ήταν το 2019 ήταν ο Μάικλ Ο’ Λίρι της Ryanair, του οποίου το μπόνους ήταν 100 εκατ. ευρώ για να φτάσει τη μετοχή της αεροπορικής εταιρείας στα 21 ευρώ “ή/και” σχεδόν διπλασιάζοντας τα κέρδη σε πέντε χρόνια.
Ακολούθησε η Boohoo, στη λιανική μόδας, το επόμενο έτος με ένα τριετές σχέδιο αξίας 100 εκατομμυρίων λιρών για τους συνιδρυτές του συν 50 εκατ. λίρες για στελέχη, πέραν των 50 εκατομμυρίων λιρών που ήδη προσφέρονται στον διευθύνοντα σύμβουλό του, με βάση την απόδοση της τιμής της μετοχής.
Ο József Váradi της Wizz Air πρέπει να υπερδιπλασιάσει την τιμή της μετοχής σε πέντε χρόνια για να πάρει τα 100 εκατομμύρια λίρες του, όπως συμφώνησε το 2021.
Ο Michael Murray, γαμπρός και διάδοχος του Mike Ashley στην Frasers Group, έχει ως κίνητρο την απόκτηση μετοχών αξίας 100 εκατομμυρίων λιρών εάν η μετοχή του ομίλου διπλασιαστεί σε 15 λίρες μέχρι τον Οκτώβριο του 2025.
Γιατί επικρίθηκαν
Όλοι οι παραπάνω επικρίθηκαν ουσιαστικά επειδή τα ποσά ήταν πολύ μεγάλα. Το πρόβλημα, όμως, επισημαίνουν οι FT, δεν είναι πραγματικά το μέγεθος των αμοιβών. Είναι ότι στους μετόχους «πούλησαν φύκια για μεταξωτές κορδέλες», όπως λέει η λαϊκή ρήση.
Τελικά…;
Η Ryanair πέρυσι επέκτεινε το συμβόλαιο του Ο’ Λίρι έως το 2028, δίνοντάς του επιπλέον τέσσερα χρόνια για να πετύχει τους στόχους του. Η αλήθεια είναι ότι το να παίζεις με τον χρόνο είναι απολύτως έξω από τους κανόνες των ιδιωτικών μετοχών όταν κάτι πάει στραβά, σε αυτήν την περίπτωση μια πανδημία. Η επέκταση της πληρωμής σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα δεν είναι κάτι τρομερό για τους επενδυτές, γράφουν οι FT.
Ο Ο’ Λίρι έχει επίσης έναν ελαφρώς υψηλότερο στόχο κέρδους να πετύχει και θα λάβει μόνο βασικό μισθό μέχρι τότε. Μετά από ένα πρόσφατο ράλι, ή μετοχή θα έπρεπε να αυξηθεί περισσότερο από 40% για να πετύχει τον στόχο.
Η Wizz Air φαίνεται να είναι η επόμενη που θα προχωρήσει σε επαναδιευθέτηση. Η πληρωμή του Varadi προϋποθέτει ότι η μετοχή θα πάει από 45 λίρες το 2021 σε 120 λίρες, αλλά αντ’ αυτού, είναι περίπου στις 25 λίρες.
Όλα αυτά καθιστούν αμφίβολο το επιχείρημα ότι οι συμφωνίες για παχυλές αμοιβές δίνουν κίνητρα για καλύτερες επιδόσεις.
Τα ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια, λέει ο Tom Gosling στο London Business School, μπορεί τελικά να είναι καλύτερα εξοπλισμένα για να επαναδιαπραγματεύονται ή να “αποκεφαλίζουν” τα αφεντικά όταν απαιτείται: «Στις εισηγμένες εταιρείες ένας λόγος που έχουν θέσει αυτά τα σχέδια σε εφαρμογή είναι ότι έχουν έναν κυρίαρχο CEO που το θέλει, το οποίο από μόνο του είναι πιθανώς μια κόκκινη σημαία ως προς το εάν έχουν τη δύναμη διακυβέρνησης που απαιτείται για να χειριστούν αυτά τα υπερτροφοδοτούμενα κίνητρα».
Latest News
Στη «μέγγενη» το Adani Group - Πτώση ομολόγων και μετοχών για δεύτερη ημέρα
Οι μετοχές του ομιλου Adani Group έχουν χάσει 28 δισ. δολάρια σε αξία - Η S&P λέει ότι θα είναι δύσκολη η χρηματοδότηση
Η Gap εκτοξεύεται - Όλα τα βλέμματα στον νέο CEO
Μετά τα αποτελέσματα της Gap για το γ' τρίμηνο, αρκετοί πίστωσαν στον Ρίτσαρντ Ντίκσον μια σειρά από βελτιώσεις σε όλο το χαρτοφυλάκιο
Παρέμβαση της κεντρικής τράπεζας για την προστασία του νομίσματος στην Ινδία
Η ισοτιμία της ρουπίας δημιουργεί συνθήκες στην Ινδία για κερδοσκοπικά στοιχήματα
Οι ευρωπαικές επιχειρήσεις μειώνουν θέσεις εργασίας
Απολύσεις που ξεπερνούν τις 22.000 θέσεις έχουν προαναγγείλει αρκετές ευρωπαικές εταιρείες απο τις αρχές Αυγούστου
Προϋπολογισμός και Black Friday «φρέναραν» τις καταναλωτικές δαπάνες στη Βρετανία
Το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής, στη Βρετανία, αναθεώρησε προς τα κάτω το ποσοστό ανάπτυξης για τον Σεπτέμβριο από 0,3% σε μόλις 0,1%
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του