Αποκλεισμένες ακτοπλοϊκά για το καλοκαίρι, είναι αυτή τη στιγμή οι Δυτικές Κυκλάδες σύμφωνα με επιστολή προς τον Υπουργείο Ναυτιλίας με κοινοποίηση και το Γραφείο του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη τριών δημάρχων και 14 τουλάχιστον φορέων τριών νησιών και συγκεκριμένα των Σίφνου, Μήλου και Σερίφου.
Στην επιστολή επισημαίνεται ότι για άγνωστους λόγους δεν υπάρχει στο σύστημα κρατήσεων εισιτηρίων ούτε για το Πάσχα το συμβατικό πλοίο «Διονύσιος Σολωμός» και υπογραμμίζεται η ανάγκη άμεσης αποδοχής της αίτησης δρομολόγησης του επιβατηγού οχηματαγωγού «Άνεμος» της Aegean Sea Ferries του ομίλου Ευγενίδη. Επίσης τονίζεται ότι δεν είναι δυνατόν ενόψει της θερινής περιόδου τα τρία νησιά να εξυπηρετούνται μόνο με ταχύπλοο και μάλιστα με πολύ ακριβό εισιτήριο.
Aegean Sea Lines: Ένας «Anemos» για τις Δυτικές Κυκλάδες
Η επιστολή των τριών δημάρχων
Η επιστολή έχει ως εξής:
Ενόψει της συνεδρίασης του ΣΑΣ την Παρασκευή 24.02.2023, επανερχόμαστε προκειμένου να θέσουμε υπόψη σας τα παρακάτω θέματα:
α) Την αναγκαιότητα έγκρισης των δρομολογίων του Ε/Γ-Ο/Γ ΑΝΕΜΟΣ που έχουν κατατεθεί από τον Όμιλο Ευγενίδη, έναν Όμιλο με σοβαρή & υπεύθυνη παρουσία στο χώρο, για τους λόγους που ήδη σας έχουν γνωστοποιηθεί και είναι οι εξής:
-Με τη δρομολόγηση του πλοίου καλύπτεται το κενό που υπάρχει εδώ και χρόνια στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων, η οποία εξυπηρετείται με ένα συμβατικό πλοίο, το Ε/Γ-Ο/Γ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ. Θα θέλαμε να επαναλάβουμε ότι, παρόλο που η γραμμή εξυπηρετείται με συνέπεια και υπευθυνότητα από την εταιρεία ZANTE FERRIES-ANMEZ A.E., δεν είναι εφικτό να καλυφθούν επαρκώς οι ανάγκες της (διαπιστωμένη πληρότητα γκαράζ σχεδόν σε κάθε δρομολόγιο, αδυναμία κάλυψης των αυξημένων απαιτήσεων μετακίνησης επιβατών και οχημάτων κατά την καλοκαιρινή περίοδο, αρνητικές συνέπειες ειδικά κατά την τουριστική περίοδο, σε περίπτωση βλάβης του πλοίου, λόγω της αδιάλειπτης λειτουργίας του κ.λπ.). Επιπλέον, με τη δρομολόγηση του Ε/Γ-Ο/Γ ΑΝΕΜΟΣ, την ποιότητά του, το μέγεθος και τα δρομολόγια που έχουν κατατεθεί, λύνεται σε απόλυτο βαθμό το παραπάνω πρόβλημα, ενώ παράλληλα τα νησιά αποκτούν καθημερινή σύνδεση με τον Πειραιά σχεδόν καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, αντί των τριών (3) δρομολογίων που εκτελούνται σήμερα. Έτσι ικανοποιείται ένα από τα πάγια αιτήματα των Δήμων και των τοπικών φορέων για αυξημένα δρομολόγια και αντιμετωπίζεται το ζήτημα της ανασφάλειας που διακατέχει τους κατοίκους λόγω της αδυναμίας καθημερινής ακτοπλοϊκής σύνδεσης με τον Πειραιά για θέματα υγείας, τροφοδοσίας, έκτακτες ανάγκες κ.λπ.
β) Σχετικά με τη μη ανάρτηση στο Σύστημα Κρατήσεων και Έκδοσης Εισιτηρίων των δρομολογίων του μοναδικού συμβατικού πλοίου ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ.
Τονίζουμε ότι με τη μη έγκαιρη ανάρτηση των δρομολογίων του Ε/Γ-Ο/Γ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ, προκαλούνται τεράστιες αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομία των νησιών μας, αφαιρείται από το επιβατηγό κοινό η δυνατότητα επιλογής πλοίου – δρομολογίου, η οποία, όπως είναι φυσικό, συνδέεται και με το κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων! Κατόπιν των ανωτέρω: -Παρακαλούμε να θεωρήσετε ως επιτακτική την ανάγκη άμεσης έγκρισης των αιτηθέντων δρομολογίων για τη δρομολόγηση του Ε/Γ-Ο/Γ ΑΝΕΜΟΣ, ώστε τα δρομολόγιά του -από 01.06.2023 έως 31.05.2024- να διατεθούν άμεσα στην αγορά μέσω των συστημάτων κρατήσεων και να δοθεί η δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους επισκέπτες να επιλέξουν τρόπο μετακίνησης και εν συνεχεία να προχωρήσουν στις κρατήσεις καταλυμάτων και γενικά στην οργάνωση του ταξιδιού τους/των διακοπών τους. -Για τον ίδιο λόγο, παρακαλούμε να θεωρήσετε ως επιτακτική την ανάγκη άμεσης ανάρτησης των δρομολογίων του Ε/Γ-Ο/Γ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ και να μας κάνετε γνωστούς τους λόγους για τους οποίους το μοναδικό συμβατικό πλοίο που εξυπηρετεί τα νησιά μας αυτή τη στιγμή δεν έχει τη δυνατότητα να αναρτήσει τα δρομολόγιά του, ούτε καν για την περίοδο του Πάσχα!!!
Θεωρούμε αδιανόητο τη δεδομένη χρονική στιγμή ο επισκέπτης για την περίοδο του καλοκαιριού να μπορεί να εξασφαλίσει τη μετακίνησή του μόνον με ταχύπλοο πλοίο με πολύ υψηλό εισιτήριο, χωρίς εναλλακτική πρόταση, γεγονός που λειτουργεί αποτρεπτικά για την επιλογή των νησιών μας ως τουριστικού προορισμού για μεγάλο αριθμό εν δυνάμει επισκεπτών. Αναμένουμε τις ενέργειές σας για τη διασφάλιση των συμφερόντων των νησιών μας, επισημαίνοντας ότι θεωρούμε όφελος των τοπικών κοινωνιών μας τον υγιή ανταγωνισμό και όχι τη μονοπωλιακή τακτική!
Με τιμή…»,
Latest News
Τέλος στα «γέρικα σκαριά» στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ακτοπλοία ωστε να αντικατασταθούν τα πλοία στις άγονες γραμμές, στοχεύει το υπουργείο Ναυτιλίας
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Αποκολλήθηκε το πλοίο με 500 επιβάτες που προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας
Το πλοίο ελέγχεται τώρα από δύτη για να διαπιστωθεί η κατάσταση του πλοίου και εάν έχει υποστεί μηχανική βλάβη
Πλοίο με 500 επιβάτες προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας - Έσπευσαν το λιμενικό και ρυμουλκά
Το πλοίο «Αγ. Θεοδώρα» προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας μετά από μηχανική βλάβη - Στη θαλάσσια περιοχή ο καιρός είναι καλός
Έληξε η απεργία της ΠΝΟ - Αναχωρούν από τις 14:00 τα πλοία
Οι δεσμεύσεις από το Υπουργείο Ναυτιλίας στην ΠΝΟ
Νέα πρόταση από ακτοπλόους σε ναυτεργάτες για αυξήσεις 7% στη διετία
Η πρόταση κατατέθηκε προκειμένου να αρθεί ένα διαφαινόμενο αδιέξοδο στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες από την παράταση των απεργιακών κινητοποιήσεων των ναυτεργατών
Συνεχίζεται η απεργία - Χωρίς πλοία για άλλες 48 ώρες
Νέα απεργία κήρυξε η ΠΝΟ για τις 24 και 25 Οκτωβρίου, ενώ υπενθυμίζεται ότι τα πλοία παρέμειναν δεμένα χθες και σήμερα
Η απεργία της ΠΝΟ δένει τα πλοία στα λιμάνια στις 22 και 23 Οκτωβρίου
Τι ζητούν οι εργαζόμενοι στα πλοία και τι καταγγέλουν - Η ΠΝΟ ζητάει την υπογραφή ΣΣΕ
Το σχέδιο για νέα πλοία στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Η σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα για την ανανέωση του στόλου στις ακτοπλοϊκές εταιρείες