Με θετικό πρόσημο έκλεισε η αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων τον Ιανουάριο του 2023 στην ΕΕ. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA, οι ταξινομήσεις των καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 11,3% τον Ιανουάριο του 2023 σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Θετικό πρόσημο σημειώθηκε και στην αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς κατέλαβαν το 9,5% της συνολικής πίτας των πωλήσεων.
Τον Ιανουάριο του 2023, η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης αυξήθηκε κατά 11,3%, φθάνοντας τις 760.041 μονάδες, ξεκινώντας τη νέα χρονιά με θετικό πρόσημο. Ωστόσο, αυτή η αύξηση οφειλόταν σε μεγάλο βαθμό σε μια ασυνήθιστα μέτρια κίνηση της αγοράς τον Ιανουάριο του 2022, όταν και σημειώθηκε ο χαμηλότερος όγκος για τον μήνα Ιανουάριο που έχει καταγραφεί.
Αυτοκινητοβιομηχανίες: Τα μικρά ΙΧ θα γίνουν πανάκριβα
Οι αγορές ΙΧ
Σε επίπεδο χώρας, οι θετικές επιδόσεις της περιοχής αντικατοπτρίστηκαν σε τρεις από τις τέσσερις βασικές αγορές. Τα ισχυρότερα κέρδη σημειώθηκαν στην Ισπανία (+51,4%) και στην Ιταλία (+19,0%), ακολούθησε η Γαλλία, με πιο μέτρια αλλά σταθερή ανάπτυξη (+8,8%). Εξαίρεση σε αυτή την τάση ήταν η Γερμανία, η οποία κατέγραψε πτώση 2,6% τον περασμένο μήνα.
Κατά τον πρώτο μήνα του 2023, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών επιβατικών αυτοκινήτων με μπαταρία στην ΕΕ συνέχισαν να αυξάνονται, αντιπροσωπεύοντας το 9,5% και το 26% της αγοράς αντίστοιχα. Ωστόσο, η βενζίνη παρέμεινε ο πιο δημοφιλής τύπος καυσίμου για τα νέα αυτοκίνητα στην ΕΕ, με μερίδιο αγοράς 37,9%.
Οι ταξινομήσεις του Ιανουαρίου των νέων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) αυξήθηκαν κατά 22,9%, φτάνοντας τα 71.984 αυτοκίνητα ταξινομημένα σε όλη την ΕΕ και μερίδιο αγοράς 9,5% (έναντι 8,6% τον Ιανουάριο του 2022). Οι περισσότερες αγορές της περιοχής συνέβαλαν σημαντικά σε αυτή την ανάπτυξη, με διψήφια και τριψήφια ποσοστιαία κέρδη. Ωστόσο, υπήρχαν μερικές εξαιρέσεις σε ορισμένες από τις μεγαλύτερες αγορές όγκου της ΕΕ για αυτό το σύστημα κίνησης: Γερμανία (-13,2%), Σουηδία (-18,5%) και Ιταλία (8,7%).
Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) είχαν επίσης ένα δυνατό ξεκίνημα της χρονιάς. Οι όγκοι τους αυξήθηκαν κατά 22,1% στις 197.982 μονάδες, υποστηριζόμενοι από διψήφια κέρδη στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής: Ισπανία (+59,3%), Ιταλία (+24,7%), Γερμανία (+19,0%) και Γαλλία (+12,5%). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα μερίδιο αγοράς 26,0%, βελτίωση 2,3 ποσοστιαίων μονάδων σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2022.
Από την άλλη πλευρά, οι πωλήσεις plug-in υβριδικών οχημάτων (PHEV) στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 9,9% στις 53.649 μονάδες τον Ιανουάριο, καθώς οι ταξινομήσεις μειώθηκαν περισσότερο από το μισό στη Γερμανία (-53,2%), η οποία μέχρι πέρυσι ήταν η μεγαλύτερη αγορά κατ’ όγκο για τέτοια αυτοκίνητα. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς για τα PHEV συρρικνώθηκε από 8,7% τον Ιανουάριο του 2022 σε 7,1% φέτος.
Οι ταξινομήσεις νέων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην ΕΕ κατέγραψαν άνοδο 12,3% τον Ιανουάριο, συμβάλλοντας στην επέκταση του μεριδίου αγοράς τους στο 37,9% (έναντι 37,6% το 2022). Όλες οι μεγάλες αγορές της περιοχής συνέβαλαν σε αυτήν την ανάπτυξη: Ισπανία (+59,4%), Ιταλία (+15,5%), Γαλλία (+11,9%) και Γερμανία (+3,5%).
Αντίθετα, η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ της ΕΕ συνέχισε να δυσκολεύεται -με πτώση 1,6% τον περασμένο μήνα- παρά την αξιοσημείωτη αύξηση των ταξινομήσεων στην Ιταλία (+21,4%) και στην Ισπανία (+19,0%). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του μεριδίου αγοράς κατά 2,0 ποσοστιαίες μονάδες, από 17,9% σε 15,9%.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Βαμβακίδης (BofA): Οι 2 προϋποθέσεις για να έχει η Ελλάδα μια μακρά θετική πορεία
Ο κ. Βαμβακίδης επιβεβαίωσε ότι η Ελλάδα τα πάει πολύ καλύτερα από ότι περιμέναν οι αγορές μετά την πανδημία
ΟΔΔΗΧ: Πάνω από 40 δισ. οι προσφορές για το δεκαετές ομόλογο - Αντλήθηκαν 4 δισ.
Για το 2025 η Ελλάδα σχεδιάζει να αντλήσει από τις αγορές ένα ποσό της τάξης των 8 δισ. - Στο 3,6% το επιτόκιο του ομολόγου
Η αντεπίθεση των... PIIGS στην Ευρώπη - Γύρισμα της τύχης ή πραγματικότητα;
Με τη γερμανική οικονομία σε τέλμα, Ελλάδα, Πορτογαλία, Ιταλία και Ισπανία αναδεικνύονται σε πυλώνες σταθερότητας στην ευρωζώνη
Έρχονται δάνεια έως 25.000 ευρώ σε μικρές επιχειρήσεις - Οι εταιρείες μικροπιστώσεων
Η Αναπτυξιακή Τράπεζα μέσα από το Ταμείο Μικροπιστώσεων θα χρηματοδοτεί άτοκα μικρές επιχειρήσεις μέσω των εταιρειών μικροπιστώσεων
Πράσινο φως από επιτροπή της Βουλής στο νομοσχέδιο για τα Airbnb
Στη «σωστή κατεύθυνση» κινείται το νομοσχέδιο για τη θέσπιση προδιαγραφών στα ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης τύπου Airbnb
Στη «γυάλινη σφαίρα» της Moody's - Πού θα κάτσει η μπίλια για πληθωρισμό και ανάπτυξη στην Ελλάδα
Η χώρα γνώρισε ένα ισχυρό τρίτο τρίμηνο λέει η Moody's, αλλά το εξωτερικό εμπόριο συνεχίζει να επιβαρύνει την ανάπτυξη
Πόσο μειώθηκαν οι τιμές στα τρόφιμα - Τι λέει το υπουργείο Ανάπτυξης για τους ελέγχους
Εντός του 2024, έχουν πραγματοποιηθεί από τις υπηρεσίες του υπουργείου εκατοντάδες έλεγχοι για την αντιμετώπιση φαινομένων αθέμιτης κερδοφορίας
«Παζάρια» των ασφαλιστών για να ψαλιδίσουν τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας
Τι αντάλλαγμα ζητούν οι ασφαλιστικές για να φρενάρουν τις ανατιμήσεις στα ασφάλιστρα υγείας - Τι λένε έγκυρες πηγές στον ΟΤ
Νέα «φωτιά» στις τιμές ακινήτων - Πώς κινήθηκαν ανά περιοχή το τέταρτο τρίμηνο [πίνακες]
Οι μέσες ζητούμενες τιμές πώλησης σημείωσαν άνοδο 7,9% σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2023 και αύξηση 2,2% σε σχέση με το 3ο τρίμηνο του 2024
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας