
Με θετικό πρόσημο έκλεισε η αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων τον Ιανουάριο του 2023 στην ΕΕ. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA, οι ταξινομήσεις των καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 11,3% τον Ιανουάριο του 2023 σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Θετικό πρόσημο σημειώθηκε και στην αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς κατέλαβαν το 9,5% της συνολικής πίτας των πωλήσεων.
Τον Ιανουάριο του 2023, η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης αυξήθηκε κατά 11,3%, φθάνοντας τις 760.041 μονάδες, ξεκινώντας τη νέα χρονιά με θετικό πρόσημο. Ωστόσο, αυτή η αύξηση οφειλόταν σε μεγάλο βαθμό σε μια ασυνήθιστα μέτρια κίνηση της αγοράς τον Ιανουάριο του 2022, όταν και σημειώθηκε ο χαμηλότερος όγκος για τον μήνα Ιανουάριο που έχει καταγραφεί.
Αυτοκινητοβιομηχανίες: Τα μικρά ΙΧ θα γίνουν πανάκριβα
Οι αγορές ΙΧ
Σε επίπεδο χώρας, οι θετικές επιδόσεις της περιοχής αντικατοπτρίστηκαν σε τρεις από τις τέσσερις βασικές αγορές. Τα ισχυρότερα κέρδη σημειώθηκαν στην Ισπανία (+51,4%) και στην Ιταλία (+19,0%), ακολούθησε η Γαλλία, με πιο μέτρια αλλά σταθερή ανάπτυξη (+8,8%). Εξαίρεση σε αυτή την τάση ήταν η Γερμανία, η οποία κατέγραψε πτώση 2,6% τον περασμένο μήνα.
Κατά τον πρώτο μήνα του 2023, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών επιβατικών αυτοκινήτων με μπαταρία στην ΕΕ συνέχισαν να αυξάνονται, αντιπροσωπεύοντας το 9,5% και το 26% της αγοράς αντίστοιχα. Ωστόσο, η βενζίνη παρέμεινε ο πιο δημοφιλής τύπος καυσίμου για τα νέα αυτοκίνητα στην ΕΕ, με μερίδιο αγοράς 37,9%.
Οι ταξινομήσεις του Ιανουαρίου των νέων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) αυξήθηκαν κατά 22,9%, φτάνοντας τα 71.984 αυτοκίνητα ταξινομημένα σε όλη την ΕΕ και μερίδιο αγοράς 9,5% (έναντι 8,6% τον Ιανουάριο του 2022). Οι περισσότερες αγορές της περιοχής συνέβαλαν σημαντικά σε αυτή την ανάπτυξη, με διψήφια και τριψήφια ποσοστιαία κέρδη. Ωστόσο, υπήρχαν μερικές εξαιρέσεις σε ορισμένες από τις μεγαλύτερες αγορές όγκου της ΕΕ για αυτό το σύστημα κίνησης: Γερμανία (-13,2%), Σουηδία (-18,5%) και Ιταλία (8,7%).
Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) είχαν επίσης ένα δυνατό ξεκίνημα της χρονιάς. Οι όγκοι τους αυξήθηκαν κατά 22,1% στις 197.982 μονάδες, υποστηριζόμενοι από διψήφια κέρδη στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής: Ισπανία (+59,3%), Ιταλία (+24,7%), Γερμανία (+19,0%) και Γαλλία (+12,5%). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα μερίδιο αγοράς 26,0%, βελτίωση 2,3 ποσοστιαίων μονάδων σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2022.
Από την άλλη πλευρά, οι πωλήσεις plug-in υβριδικών οχημάτων (PHEV) στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 9,9% στις 53.649 μονάδες τον Ιανουάριο, καθώς οι ταξινομήσεις μειώθηκαν περισσότερο από το μισό στη Γερμανία (-53,2%), η οποία μέχρι πέρυσι ήταν η μεγαλύτερη αγορά κατ’ όγκο για τέτοια αυτοκίνητα. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς για τα PHEV συρρικνώθηκε από 8,7% τον Ιανουάριο του 2022 σε 7,1% φέτος.
Οι ταξινομήσεις νέων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην ΕΕ κατέγραψαν άνοδο 12,3% τον Ιανουάριο, συμβάλλοντας στην επέκταση του μεριδίου αγοράς τους στο 37,9% (έναντι 37,6% το 2022). Όλες οι μεγάλες αγορές της περιοχής συνέβαλαν σε αυτήν την ανάπτυξη: Ισπανία (+59,4%), Ιταλία (+15,5%), Γαλλία (+11,9%) και Γερμανία (+3,5%).
Αντίθετα, η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ της ΕΕ συνέχισε να δυσκολεύεται -με πτώση 1,6% τον περασμένο μήνα- παρά την αξιοσημείωτη αύξηση των ταξινομήσεων στην Ιταλία (+21,4%) και στην Ισπανία (+19,0%). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του μεριδίου αγοράς κατά 2,0 ποσοστιαίες μονάδες, από 17,9% σε 15,9%.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ


Latest News

Συνάντηση Πιερρακάκη με τον Κόλλια - Τι συζήτησαν
Έρχεται ΚΥΑ που ρυθμίζει ζητήματα σχετικά με φορολογικές και ασφαλιστικές δηλώσεις και καταστάσεις μιας επιχείρησης σε περιπτώσεις ασθένειας του λογιστή - φοροτεχνικού τους

Υψηλό 1 έτους για τη μεταποίηση στην Ελλάδα - Τι δείχνουν τα στοιχεία για την S&P Global
Μεταποίηση: Ο δείκτης PMI έκλεισε στις 55.0 μονάδες τον Μάρτιο, τιμή υψηλότερη από τις 52.6 μονάδες του Φεβρουαρίου

«Έπεσε» σε χαμηλό 17 ετών η ανεργία - Στο 8,6% τον Φεβρουάριο [γράφημα]
Οι απασχολούμενοι ανήλθαν σε 4.311.625 άτομα σημειώνοντας αύξηση κατά 72.436 άτομα σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2024 (1,7%) και αύξηση κατά 36.927 άτομα σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2025 (0,9%)

Τι αλλάζει στον εξωδικαστικό μηχανισμό σε 10 ερωταπαντήσεις - Τι προβλέπει το νέο νομοσχέδιο
Στο νομοσχέδιο για τον εξωδιαστικό μηχανισμό περιλαμβάνονται πολύ σημαντικές πρωτοβουλίες που διευρύνουν την περίμετρο για τους δικαιούχους

Στη Βουλή το νομοσχέδιο για την Κεφαλαιαγορά - Οι 12 ερωτήσεις και απαντήσεις
Ποια είναι τα φορολογικά κίνητρα που παρέχονται σε εταιρίες προκειμένου να εμπιστευθούν το Χρηματιστήριο και να εισαχθούν σε αυτό - Τι θα ισχύει για τα crypto

Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι για αισχροκέρδεια - Από Δευτέρα σε ισχύ το «καλάθι του Πάσχα»
Δεν θα υπάρξει φέτος το «καλάθι του νονού» λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος - Το πρόβλημα της ακρίβειας αποδίδεται στο στεγαστικό πρόβλημα

Βελτιώθηκε το οικονομικό κλίμα τον Μάρτιο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του ΙΟΒΕ
Διαμορφώνεται στις 107,7 από τις 106,9 μονάδες τον προηγούμενο μήνα - Ωστόσο οι αρνητικές προβλέψεις των νοικοκυριών για την οικονομική κατάσταση της χώρας εντάθηκαν
![Πληθωρισμός: Στο 3,1% διαμορφώθηκε στην Ελλάδα τον Μάρτιο – Στο 2,2% στην ευρωζώνη [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/inflation-600x352.png)
Άνοδος στο 3,1% για τον πληθωρισμό στην Ελλάδα - Στο 2,2% στην ευρωζώνη [γραφήματα]
Πληθωρισμός: Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η μεγαλύτερη άνοδος σε μηνιαίο επίπεδο (+1,8%) - Τι λένε πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης για τον πληθωρισμό τροφίμων

Νέα παράταση στη νομοθετική λύση για τα «μπόνους» δόμησης
Με τροπολογία παρατάθηκε έως τα τέλη Απριλίου η αναστολή έκδοσης προεγκρίσεων και νέων οικοδομικών αδειών με «μπόνους» δόμησης
![Γραφεία: Σημαντική αύξηση των ενοικίων στην Αθήνα – Οι τιμές ανά περιοχή [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/31_03_ot_GRafeia1_EXO-600x352.png)
Φωτιά πήραν τα ενοίκια στα γραφεία - Οι τιμές ανά περιοχή [γραφήματα]
Τι δείχνει το φετινό Παρατηρητήριο Γραφείων που επιμελείται η Geoaxis για τα ενοίκια σε γραφεία