Η Federal Reserve αναμένεται να πιεστεί σκληρά για να μειώσει τον πληθωρισμό χωρίς σημαντικό πλήγμα στην οικονομική δραστηριότητα των ΗΠΑ και απότομη αύξηση της ανεργίας, και ακόμη και τότε μπορεί να χάσει τον στόχο πληθωρισμού 2% για τα επόμενα χρόνια. Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξε μια ομάδα κορυφαίων οικονομολόγων, μελετώντας την ιστορία και τις προηγούμενες μάχες που έδωσαν κεντρικές τράπεζες ανά τον κόσμο για να περιορίσουν τον πληθωρισμό.
Η μελέτη εξέτασε 16 περιπτώσεις από το 1950, συμπεριλαμβανομένων έξι στις Ηνωμένες Πολιτείες και άλλα στη Γερμανία, τον Καναδά και το Ηνωμένο Βασίλειο, στα οποία οι κεντρικές τράπεζες χρησιμοποίησαν τα αυξανόμενα επιτόκια για να σχεδιάσουν τον «αποπληθωρισμό», τον οποίο η έρευνα όρισε ως μείωση του ποσοστό πληθωρισμού περίπου 2 ποσοστιαίες μονάδες ή περισσότερο.
Διαφωνίες στους κόλπους της Fed για τα επιτόκια – Έρχονται «συνεχείς» αυξήσεις
«Δεν βρίσκουμε καμία περίπτωση στην οποία σημειώθηκε σημαντικός αποπληθωρισμός, συνέπεια των κινήσεων της κεντρικής τράπεζας, χωρίς ύφεση», είπαν οι ερευνητές, στους οποίους περιλαμβάνεται ο καθηγητής του Brandeis International Business School, Stephen Cecchetti, ο οποίος είναι πρώην κορυφαίος οικονομολόγος στην Τράπεζα Διεθνών Διακανονισμών, ο Michael Feroli, επικεφαλής οικονομολόγος στην JP Morgan και ο καθηγητής του Columbia Business School Frederic Mishkin, ο οποίος είναι πρώην στέλεχος της Fed και μακροχρόνιος ερευνητικός συνεργάτης του πρώην προέδρου της Fed, Μπέν Μπερνάνκι.
Η έρευνα παρουσιάστηκε την Παρασκευή σε συνέδριο που διοργάνωσε το University of Chicago Booth School of Business.
Δεν είναι η πρώτη μελέτη, που υποστηρίζει ότι οι προοπτικές της Fed για την οικονομία, δεν είναι ρεαλιστική και κάποια στιγμή θα αναγκάσει τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να προχωρήσουν σε δύσκολες επιλογές σχετικά με το πόσο υψηλότερα επιτόκια μπορεί να χρειαστεί να αυξηθούν για να μειώσουν τον πληθωρισμό και πόσο μεγάλο τίμημα είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν όσον αφορά την απώλεια θέσεων εργασίας. Ορισμένες εκτιμήσεις υποδεικνύουν ότι το ποσοστό ανεργίας, που βρίσκεται επί του παρόντος σε χαμηλό πάνω από πέντε δεκαετίες στο 3,4%, μπορεί να χρειαστεί να πλησιάσει το 7% για να μειωθεί ο πληθωρισμός εντός ενός λογικού χρονικού πλαισίου.
Ήπια ύφεση
Οι ερευνητές χαρακτήρισαν τις πιο πρόσφατες οικονομικές προβλέψεις της Fed, που εκδόθηκαν τον Δεκέμβριο αλλά πρόκειται να ενημερωθούν σε περίπου τέσσερις εβδομάδες, ως «καλοήθεις». Αυτές οι προβλέψεις εκτιμούν ότι ο πληθωρισμός θα πέσει στο 2,1% μέχρι το τέλος του 2025, με την οικονομία να αναπτύσσεται καθ’ όλη τη διάρκεια και το ποσοστό ανεργίας να αυξάνεται μόνο σε περίπου 4,6%.
Latest News
Πώς η Boeing έβαλε την αεροπορία των ΗΠΑ να πληρώσει με «καπέλο» 8.000% για σαπούνια
Πώς η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία πλήρωσε 8.000% παραπάνω την Boeing για διανομείς σαπουνιού μπάνιου αεροσκαφών C-17
Ο άνθρωπος πίσω από τον όρο «The Magnificent Seven» λύνει τη σιωπή του
Γνωρίστε τον αναλυτή που χρησιμοποίησε τον όρο Magnificent Seven για τις μετοχές τεχνολογίας που διαφεντεύουν τη Wall Street
Πώς η «οικονομική γρίπη» της Γερμανίας μεταδίδεται στην Ευρώπη – Οι συνέπειες για Ελλάδα
Η νέα κρίση που φέρνει το λουκέτο σε τουλάχιστον τρία εργοστάσια της Volkswagen δημιουργεί μεγάλη αναταραχή στη Γερμανία
Οι αποτυχημένες προσπάθειες «ανάστασης» της Intel και οι χειρισμοί Γκέλσινγκερ
O CEO της Intel, Πατ Γκέλσινγκερ, έθεσε υψηλές προσδοκίες για τις ικανότητες κατασκευής της εταιρείας αλλά και την ικανότητά της στον τομέα της AI, ωστόσο απέτυχε να ανταποκριθεί
Αγροτικές επιδοτήσεις: Δισεκατομμυριούχοι έλαβαν ενίσχυση 3,3 δισ. ευρώ από την ΕΕ
Τουλάχιστον 17 δισεκατομμυριούχοι συγκαταλέγονται στους «αγρότες» που έλαβαν γενναίες αγροτικές επιδοτήσεις την τετραετία 2019-2023.
Γιατί έπεσε η μετοχή της Uber
Η πρόβλεψη για μετακινήσεις πελατών της Uberς ήταν ελαφρώς χαμηλότερη από τις εκτιμήσεις της Wall Street
Γιατί η Κωνσταντινούπολη δοκιμάζει τη δωρεάν συγκοινωνία στους ανέργους
Η Κωνσταντινούπολη είναι η μεγαλύτερη πόλη που επενδύει στις μεταφορές με την ελπίδα να ενισχύσει την απασχόληση
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Γιατί λείπουν 350 αεροσκάφη από τον παγκόσμιο στόλο
Υπάρχει ένα κενό σε αεροσκαφή που χρειάζονται οι αεροπορικές εταιρείες για να λειτουργούν απρόσκοπτα οι αερομεταφορείς
Η VW και η κρίση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Δύσκολες εποχές για τον όμιλο VW: Μείωση κερδών, κλείσιμο εργοστασίων, κρίσιμες διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα. Ποιον ρόλο διαδραματίζει η πολιτική;