Τα 1,63 δισ. ευρώ αγγίζει το ολοκληρωμένο και συνεκτικό σχέδιο που εκπόνησε και υλοποιεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στη Θεσσαλία, τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, κατά την παρουσίαση του Αναπτυξιακού Προγράμματος για τη Θεσσαλία του 2030.
Όπως σημείωσε ο υπουργός, το σχέδιο στηρίζεται σε δύο βασικούς πυλώνες: Τη διασυνδεσιμότητα και τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Ως προς τη διασυνδεσιμότητα, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι πρέπει: «Να κλείσουμε το κενό που είχαμε όλα αυτά τα χρόνια με τα οδικά και να πάμε στη νέα γενιά έργων που είναι τα σιδηροδρομικά».
Το εμβληματικό οδικό έργο του Ε65
Ξεκίνησε από το πρώτο και πλέον εμβληματικό οδικό έργο: Το βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65, Τρίκαλα – Εγνατία, που επισήμανε ότι ήταν επί σχεδόν 10 χρόνια μπλοκαρισμένο σε σύνθετα προβλήματα και στην ουσία ήταν ξεγραμμένο.
Μητσοτάκης: Πρωταθλήτρια στην ανάπτυξη η Θεσσαλία
Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι στο πρόβλημα της χρηματοδότησης ασχολήθηκε και βρήκε λύση ο ίδιος ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης. «Αν δεν είχε αφιερώσει χρόνο, προσπάθεια και κυρίως πολιτικό κεφάλαιο ώστε να καταφέρει να πείσει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και βασικά την Επιτροπή Ανταγωνισμού για να λάβουμε την απαραίτητη έγκριση, δεν θα είχε ενταχθεί το έργο αυτό ποτέ στο Ταμείο Ανάκαμψης», επισήμανε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών προσθέτοντας: «Και βέβαια για να σας αποδείξουμε με πόση ταχύτητα λειτουργήσαμε, την έγκριση τη λάβαμε τον Ιανουάριο του 2021 και το καλοκαίρι της ίδιας χρονιάς ξεκινάμε το έργο».
Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι: «Τώρα είμαστε στο 20% του συνολικού αντικειμένου. Μιλάμε για ένα δρόμο 70 χλμ. προϋπολογισμού 480 εκατομμυρίων ευρώ. Έχουμε κατασκευάσει το 20%. Αύριο θα επισκεφθούμε και ένα εργοτάξιο για να δούμε μαζί με τον πρωθυπουργό το πως πάει το έργο».
Ο κ. Καραμανλής δήλωσε μάλιστα: «Ένα έργο που ήταν ξεχασμένο στα χαρτιά, γίνεται πραγματικότητα. Και μάλιστα, από τα Τρίκαλα ως την Καλαμπάκα, θα είμαστε έτοιμοι μέχρι το τέλος του χρόνου να το δώσουμε στην κυκλοφορία. Και αυτό είναι κάτι που το λέμε πρώτη φορά, δηλαδή τα πρώτα 24 χλμ. μέχρι το τέλος του έτους, θα έχουν δοθεί στην κυκλοφορία».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε, επιπλέον, ότι έχουν δοθεί 50 εκατ. ευρώ για έργα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας σε σημεία υψηλής επικινδυνότητας, σε όλο το εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο που διατρέχει τη Θεσσαλία.
Ο κ. Καραμανλής στη συνέχεια αναφέρθηκε στα σιδηροδρομικά έργα, που είχαν μείνει πίσω.
Ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Λάρισα – Βόλος
Ειδικότερα, σε επίπεδο ενδοπεριφερειακού δικτύου, προχωρά η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στη γραμμή Λάρισα – Βόλος, ένα έργο με προϋπολογισμό πάνω από 92 εκατ. ευρώ το οποίο δημοπρατήθηκε τον Ιανουάριο του 2021 και συμβασιοποιήθηκε τον Μάιο του 2022 με κατασκευαστική περίοδο τους 36 μήνες. «Αυτό το έργο είναι σε εξέλιξη τώρα που μιλάμε, έχει εργοτάξιο», τόνισε ο κ. Καραμανλής.
Αντίστοιχα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατάφερε να ξεμπλοκάρει ένα ακόμη βαλτωμένο έργο, την αναβάθμιση της γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, την οποία δημοπράτησε το Νοέμβριο του 2021 και συμβασιοποίησε τον Νοέμβριο του 2022, με προϋπολογισμό σχεδόν 82 εκατ. ευρώ και με ορίζοντα υλοποίησης τα τρία έτη.
Ενώ και σε επίπεδο εθνικού δικτύου, προχωρά η αναβάθμιση Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας και στο τμήμα Δομοκός – Παλαιοφάρσαλος, που διαπερνά τη Θεσσαλία.
«Ξεπεράσαμε αυτά τα προβλήματα, τα λύνουμε και έτσι με αυτό το έργο που έρχεται από το παρελθόν, συμπληρώνουμε τον βασικό κρίκο που έλειπε στη διασυνδεσιμότητα της χώρας μας. Και ενισχύουμε την περίοπτη γεωγραφική θέση της Θεσσαλίας, ως ο “ομφαλός” της ηπειρωτικής Ελλάδας», τόνισε ο κ. Καραμανλής.
Το φράγμα του Ενιπέα
Αναφέρθηκε, επίσης, σε ένα από τα σημαντικότερα έργα διαχείρισης υδάτινων πόρων που θα πραγματοποιηθεί στη χώρα μας: Το Φράγμα του ποταμού Ενιπέα Φαρσάλων και την κατασκευή των δικτύων διανομής του νερού, μια επένδυση ύψους 243 εκατ. ευρώ που θα υλοποιηθεί με ΣΔΙΤ.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι: «Αυτό είναι ένα έργο πνοής για όλη τη Θεσσαλία. Διότι στην ουσία βελτιώνουμε την ποιότητα ζωής των κατοίκων. Λύνουμε οριστικά προβλήματα άρδευσης στους ΤΟΕΒ Φαρσάλων, Θεσσαλιώτιδας, Τιτανίου. Σημαντικό έργο που συζητιέται εδώ και δεκαετίες. Και αυτό το έργο δεν είναι πλέον “ένα έργο που θα γίνει”, αλλά ένα έργο το οποίο υλοποιείται με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση».
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και σε άλλα έργα που συμβάλλουν και αυτά στη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών, όπως η ενεργειακή αναβάθμιση του Γενικού Νοσοκομείου της Λάρισας.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι μετά την καταστροφή που επέφερε ο Ιανός «ο Μητσοτάκης κατεβαίνει από το ελικόπτερο και μας λέει να μην μπλέξουμε σε διαδικασίες μακρόσυρτες. Νομοθετήσαμε και καταφέραμε σήμερα από τα 145 εκατ. ευρώ να έχουμε ολοκληρώσει το 60% των έργων. Αυτό δεν είχε γίνει ποτέ».
Κλείνοντας, ο κ. Καραμανλής απευθυνόμενος στον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, κ. Κώστα Αγοραστό τόνισε ότι από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών «θα είμαστε εδώ, να ενημερώνουμε σε τακτά χρονικά διαστήματα ποια είναι η εξέλιξη των έργων».
Στη συνέχεια αναφέρθηκε ειδικά στο δρόμο Λάρισα – Φάρσαλα: «Δεν μπορώ να το ξεχάσω αυτό το έργο. Ήταν έργο ξεχασμένο στα συρτάρια του Υπουργείου, ήταν στη φαντασία. Τι κάναμε: Καταρχήν, αναγνωρίζοντας την περιφερειακή διάσταση αυτού του έργου, είπαμε το προφανές, το οποίο δεν το λένε συνήθως οι υπουργοί: Πάρτε το στην Περιφέρεια και ωριμάστε το μελετητικά. Πράγμα που έγινε και με μεγάλη ταχύτητα». Δήλωσε, επίσης, ότι βούληση του Υπουργείου Υποδομών και του Πρωθυπουργού είναι να γίνει αυτό το έργο για αυτό και θα βοηθήσει την Περιφέρεια Θεσσαλίας να βρει χρηματοδότηση.
Latest News
Πότε ξεκινά η νέα ψηφιακή εφαρμογή για τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων
Αναρτώνται και βεβαιώνονται ψηφιακά στην ΑΑΔΕ τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων άνω των 6.000 ευρώ από εργολάβο ή υπεργολάβο
Αρδευτικό Ταυρωπού: Προσωρινός ανάδοχος το σχήμα «Άκτωρ Παραχωρήσεις - ΑΒΑΞ» - Στα 139,6 εκατ το ύψος του έργου
Το Αρδευτικό Ταυρωπού, ένα έργο ΣΔΙΤ, καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 115.000 στρεμμάτων
Ολοκληρώθηκαν οι υποβρύχιες επιθεωρήσεις στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου
Οι εργασίες στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου έγιναν αμέσως μετά την ολοκλήρωση της καλοκαιρινής καμπάνιας επιθεωρήσεων από τους Αλπινιστές (Αέρα)
Νέος πόλεμος για την εκτροπή του Αχελώου – Οι υπέρμαχοι και οι πολέμιοι στο ΣτΕ
Ο Αχελώος και η εκτροπή του ποταμού για έβδομη φορά στο ΣτΕ – Το «μέτωπο» υπέρ των έργων που διαμορφώνεται στον κάμπο
Δυναμικό μπάσιμο AKTOR στην κατοικία – Ευκαιρίες στη στεγαστική κρίση βλέπει ο Εξάρχου
Τα σχέδια της AKTOR για το real estate αλλά και την πρόθεση να συμμετέχει σε δύο παραχωρήσεις έκανε γνωστά ο πρόεδρος και CEO Αλέξανδρος Εξάρχου
Με ΣΔΙΤ θα κατασκευαστούν 17 νέα σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία - Τι προβλέπει η σύμβαση
Οι νέες σχολικές μονάδες αναμένεται να καλύψουν τις ανάγκες 5.000 μαθητών σε 9 δήμους
Τα 4+1 βήματα για το κυβερνητικό πάρκο στον Υμηττό - Ο «αφοπλισμός» και η μετακόμιση των ΕΑΣ
Εκτός από την Α΄ φάση του διαγωνισμού για την ανάπτυξη του κυβερνητικού πάρκου, έπονται άλλα 4 βήματα για να «αδειάσει» ο χώρος της ΠΥΡΚΑΛ
Η αναγέννηση της AKTOR – Μπάκος, Καϋμενάκης και Εξάρχου ρίχνουν… θεμέλια 2 δισ.
Πώς θα χτιστούν οι 5 θυγατρικές της AKTOR – Οι νέες μπίζνες και ο στόχος για EBITDA 430 εκατ. το 2030
Ταχιάος: Στην τελική ευθεία για την παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης
Από την 1η Νοεμβρίου ξεκινούν οι δοκιμές προσομοίωσης της λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης
Πώς θα χτιστεί το κυβερνητικό πάρκο στις εγκαταστάσεις της ΠΥΡΚΑΛ
Το κυβερνητικό πάρκο στις εγκαταστάσεις της ΕΒΟ – ΠΥΡΚΑΛ αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα έργα ΣΔΙΤ που έχουν προκηρυχθεί ποτέ στη χώρα