Ορισμένες από τους μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες στον κόσμο ενώνουν τις δυνάμεις τους με την Safetytech Accelerator, ξεκινώντας μια νέα καινοτόμα πρωτοβουλία για τη μείωση της απώλειας φορτίου στη θάλασσα εξαιτίας των πυρκαγιών.
Η Evergreen Line, η HMM, η Maersk, η Offen Group, η Ocean Network Express (ONE), η Seaspan καθώς και η Lloyd’s Register θα συνεργαστούν με την Safetytech Accelerator για να βρουν και να προωθήσουν τεχνολογικές καινοτομίες από όλους τους τομείς, με βασικό στόχο τη μείωση της συχνότητας και των επιπτώσεων από πυρκαγιές.
Μάστιγα η απώλεια containers στη θάλασσα
Η κλίμακα και το εύρος των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι φορείς εκμετάλλευσης πλοίων αυξάνεται και συνεχίζει να εξελίσσεται. Αυτές οι προκλήσεις περιλαμβάνουν, την αυξανόμενη μεταφορά μπαταριών ιόντων λιθίου είτε σε εμπορευματοκιβώτια είτε εντός ηλεκτρικών οχημάτων σε πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων και την αύξηση της πολυπλοκότητας και του μεγέθους των σύγχρονων containerships.
Το Safetytech Accelerator Cargo Fire & Loss Innovation Initiative (CFLII) είναι ένα πρόγραμμα που θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση του προβλήματος μέσω της διαμόρφωσης κοινών απαιτήσεων, του εντοπισμού τεχνολογικών λύσεων, της διενέργειας προσεκτικά σχεδιασμένων δοκιμών και της ανάπτυξης βέλτιστων πρακτικών και συστάσεων.
Η πρωτοβουλία έχει ένα ευρύ πεδίο εφαρμογής που περιλαμβάνει τρία σημαντικά θέματα ανησυχίας. Το πρώτο σχετίζεται με τον έλεγχο του φορτίου επί του πλοίου, συμπεριλαμβανομένου του κατά πόσον το φορτίο έχει φορτωθεί σωστά, ασφαλιστεί και παρακολουθηθεί κατά τη μεταφορά. Ο δεύτερος τομέας καλύπτει την ικανότητα ανίχνευσης πυρκαγιάς επί του σκάφους και διακοπής της εξάπλωσής της μέσω αποτελεσματικής απόκρισης, ιδιαίτερα σε μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και οχηματαγωγά. Το τρίτο σχετίζεται με τις προκλήσεις που δημιουργούνται από την αυξανόμενη κλίμακα μεγέθους των σκαφών.
Το στέλεχος της Maersk, Aslak Ross, δήλωσε: «Η κύρια αιτία για τις πυρκαγιές σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι τα επικίνδυνα εμπορεύματα σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού. Ως εκ τούτου, είναι ένα πρόβλημα που μπορεί να βελτιωθεί μόνο μέσω λύσεων σε ολόκληρη τη βιομηχανία και γι’ αυτόν τον λόγο πιστεύουμε ακράδαντα στην ανταλλαγή τεχνογνωσίας σε ολόκληρο τον κλάδο για τη βελτίωση της ασφάλειας».
Αξίζει να σημειωθεί πως υπάρχουν πολλά ακόμη εν εξελίξει ερευνητικά προγράμματα με επικεφαλής ναυτιλιακές εταιρείες, ασφαλιστές και αρμόδιες αρχές για το ζήτημα των πυρκαγιών στη θάλασσα, το οποίο τα τελευταία πέντε χρόνια έχει παρατηρηθεί μαζικά σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και οχηματαγωγά.
Όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, μία από τις πρώτες ενέργειες πληρωμάτων σε περίπτωση αντιμετώπισης πυρκαγιάς είναι η ενεργοποίηση του συστήματος πυρόσβεσης εντός του πλοίου «Drencher», όμως τα συστήματα αυτού του τύπου παρουσιάζουν συχνά προβλήματα δυσλειτουργίας σε τακτικούς και έκτακτους ελέγχους στα πλοία μεταφοράς οχημάτων. Παράλληλα, στις συστάσεις ασφαλείας γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στη φόρτωση, στοιβασία και μεταφορά οχημάτων.
Latest News
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα