
Ορισμένες από τους μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες στον κόσμο ενώνουν τις δυνάμεις τους με την Safetytech Accelerator, ξεκινώντας μια νέα καινοτόμα πρωτοβουλία για τη μείωση της απώλειας φορτίου στη θάλασσα εξαιτίας των πυρκαγιών.
Η Evergreen Line, η HMM, η Maersk, η Offen Group, η Ocean Network Express (ONE), η Seaspan καθώς και η Lloyd’s Register θα συνεργαστούν με την Safetytech Accelerator για να βρουν και να προωθήσουν τεχνολογικές καινοτομίες από όλους τους τομείς, με βασικό στόχο τη μείωση της συχνότητας και των επιπτώσεων από πυρκαγιές.
Μάστιγα η απώλεια containers στη θάλασσα

Η κλίμακα και το εύρος των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι φορείς εκμετάλλευσης πλοίων αυξάνεται και συνεχίζει να εξελίσσεται. Αυτές οι προκλήσεις περιλαμβάνουν, την αυξανόμενη μεταφορά μπαταριών ιόντων λιθίου είτε σε εμπορευματοκιβώτια είτε εντός ηλεκτρικών οχημάτων σε πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων και την αύξηση της πολυπλοκότητας και του μεγέθους των σύγχρονων containerships.
Το Safetytech Accelerator Cargo Fire & Loss Innovation Initiative (CFLII) είναι ένα πρόγραμμα που θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση του προβλήματος μέσω της διαμόρφωσης κοινών απαιτήσεων, του εντοπισμού τεχνολογικών λύσεων, της διενέργειας προσεκτικά σχεδιασμένων δοκιμών και της ανάπτυξης βέλτιστων πρακτικών και συστάσεων.
Η πρωτοβουλία έχει ένα ευρύ πεδίο εφαρμογής που περιλαμβάνει τρία σημαντικά θέματα ανησυχίας. Το πρώτο σχετίζεται με τον έλεγχο του φορτίου επί του πλοίου, συμπεριλαμβανομένου του κατά πόσον το φορτίο έχει φορτωθεί σωστά, ασφαλιστεί και παρακολουθηθεί κατά τη μεταφορά. Ο δεύτερος τομέας καλύπτει την ικανότητα ανίχνευσης πυρκαγιάς επί του σκάφους και διακοπής της εξάπλωσής της μέσω αποτελεσματικής απόκρισης, ιδιαίτερα σε μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και οχηματαγωγά. Το τρίτο σχετίζεται με τις προκλήσεις που δημιουργούνται από την αυξανόμενη κλίμακα μεγέθους των σκαφών.

Το στέλεχος της Maersk, Aslak Ross, δήλωσε: «Η κύρια αιτία για τις πυρκαγιές σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι τα επικίνδυνα εμπορεύματα σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού. Ως εκ τούτου, είναι ένα πρόβλημα που μπορεί να βελτιωθεί μόνο μέσω λύσεων σε ολόκληρη τη βιομηχανία και γι’ αυτόν τον λόγο πιστεύουμε ακράδαντα στην ανταλλαγή τεχνογνωσίας σε ολόκληρο τον κλάδο για τη βελτίωση της ασφάλειας».
Αξίζει να σημειωθεί πως υπάρχουν πολλά ακόμη εν εξελίξει ερευνητικά προγράμματα με επικεφαλής ναυτιλιακές εταιρείες, ασφαλιστές και αρμόδιες αρχές για το ζήτημα των πυρκαγιών στη θάλασσα, το οποίο τα τελευταία πέντε χρόνια έχει παρατηρηθεί μαζικά σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και οχηματαγωγά.
Όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, μία από τις πρώτες ενέργειες πληρωμάτων σε περίπτωση αντιμετώπισης πυρκαγιάς είναι η ενεργοποίηση του συστήματος πυρόσβεσης εντός του πλοίου «Drencher», όμως τα συστήματα αυτού του τύπου παρουσιάζουν συχνά προβλήματα δυσλειτουργίας σε τακτικούς και έκτακτους ελέγχους στα πλοία μεταφοράς οχημάτων. Παράλληλα, στις συστάσεις ασφαλείας γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στη φόρτωση, στοιβασία και μεταφορά οχημάτων.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.