![Πυρκαγιές: Οι κορυφαίες ναυτιλιακές ενώνουν δυνάμεις για να σώσουν τα πλοία τους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/02/Container_ship_on_fire_insurance_loss_Gard_affino.jpg)
Ορισμένες από τους μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες στον κόσμο ενώνουν τις δυνάμεις τους με την Safetytech Accelerator, ξεκινώντας μια νέα καινοτόμα πρωτοβουλία για τη μείωση της απώλειας φορτίου στη θάλασσα εξαιτίας των πυρκαγιών.
Η Evergreen Line, η HMM, η Maersk, η Offen Group, η Ocean Network Express (ONE), η Seaspan καθώς και η Lloyd’s Register θα συνεργαστούν με την Safetytech Accelerator για να βρουν και να προωθήσουν τεχνολογικές καινοτομίες από όλους τους τομείς, με βασικό στόχο τη μείωση της συχνότητας και των επιπτώσεων από πυρκαγιές.
Μάστιγα η απώλεια containers στη θάλασσα
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/02/Felicity-Ace-7.jpg)
Η κλίμακα και το εύρος των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι φορείς εκμετάλλευσης πλοίων αυξάνεται και συνεχίζει να εξελίσσεται. Αυτές οι προκλήσεις περιλαμβάνουν, την αυξανόμενη μεταφορά μπαταριών ιόντων λιθίου είτε σε εμπορευματοκιβώτια είτε εντός ηλεκτρικών οχημάτων σε πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων και την αύξηση της πολυπλοκότητας και του μεγέθους των σύγχρονων containerships.
Το Safetytech Accelerator Cargo Fire & Loss Innovation Initiative (CFLII) είναι ένα πρόγραμμα που θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση του προβλήματος μέσω της διαμόρφωσης κοινών απαιτήσεων, του εντοπισμού τεχνολογικών λύσεων, της διενέργειας προσεκτικά σχεδιασμένων δοκιμών και της ανάπτυξης βέλτιστων πρακτικών και συστάσεων.
Η πρωτοβουλία έχει ένα ευρύ πεδίο εφαρμογής που περιλαμβάνει τρία σημαντικά θέματα ανησυχίας. Το πρώτο σχετίζεται με τον έλεγχο του φορτίου επί του πλοίου, συμπεριλαμβανομένου του κατά πόσον το φορτίο έχει φορτωθεί σωστά, ασφαλιστεί και παρακολουθηθεί κατά τη μεταφορά. Ο δεύτερος τομέας καλύπτει την ικανότητα ανίχνευσης πυρκαγιάς επί του σκάφους και διακοπής της εξάπλωσής της μέσω αποτελεσματικής απόκρισης, ιδιαίτερα σε μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και οχηματαγωγά. Το τρίτο σχετίζεται με τις προκλήσεις που δημιουργούνται από την αυξανόμενη κλίμακα μεγέθους των σκαφών.
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/02/MG7HWYNBABMVXGVU7Z52T35GUY.jpg)
Το στέλεχος της Maersk, Aslak Ross, δήλωσε: «Η κύρια αιτία για τις πυρκαγιές σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι τα επικίνδυνα εμπορεύματα σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού. Ως εκ τούτου, είναι ένα πρόβλημα που μπορεί να βελτιωθεί μόνο μέσω λύσεων σε ολόκληρη τη βιομηχανία και γι’ αυτόν τον λόγο πιστεύουμε ακράδαντα στην ανταλλαγή τεχνογνωσίας σε ολόκληρο τον κλάδο για τη βελτίωση της ασφάλειας».
Αξίζει να σημειωθεί πως υπάρχουν πολλά ακόμη εν εξελίξει ερευνητικά προγράμματα με επικεφαλής ναυτιλιακές εταιρείες, ασφαλιστές και αρμόδιες αρχές για το ζήτημα των πυρκαγιών στη θάλασσα, το οποίο τα τελευταία πέντε χρόνια έχει παρατηρηθεί μαζικά σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και οχηματαγωγά.
Όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, μία από τις πρώτες ενέργειες πληρωμάτων σε περίπτωση αντιμετώπισης πυρκαγιάς είναι η ενεργοποίηση του συστήματος πυρόσβεσης εντός του πλοίου «Drencher», όμως τα συστήματα αυτού του τύπου παρουσιάζουν συχνά προβλήματα δυσλειτουργίας σε τακτικούς και έκτακτους ελέγχους στα πλοία μεταφοράς οχημάτων. Παράλληλα, στις συστάσεις ασφαλείας γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στη φόρτωση, στοιβασία και μεταφορά οχημάτων.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Το ολιγοπώλιο της SeaJets στα ταχύπλοα, οι πρακτικές που προκαλούν αντιδράσεις και ένας φωτογραφικός νόμος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/SeaJets-1-600x315.jpg)
Το ολιγοπώλιο της SeaJets στα ταχύπλοα, οι πρακτικές που προκαλούν αντιδράσεις και ένας φωτογραφικός νόμος
Δεν θα ναυαγήσει το σχέδιο για την ασφάλεια στην ακτοπλοΐα δεσμεύεται ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, μετά και τη βροχή καταγγελιών από ναυτεργατικά σωματεία και επιβάτες εναντίον τη Seajets που κυριαρχεί στα ταχύπλοα
![Τα παιχνίδια με τις επιδοτούμενες γραμμές – Το παράδειγμα της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/SeaJets-600x364.jpg)
Τα παιχνίδια με τις επιδοτούμενες γραμμές – Το παράδειγμα της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος
Ο ρόλος της SeaJets στη γραμμή Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος και η εμφάνιση του Μάριου Ηλιόπουλου στη Σαντορίνη
![ΟΛΘ: Δόθηκε το «πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του Οργανισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/olth-600x368.jpg)
«Πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΘ - Ξεκινά το project του 6ου προβλήτα
Για ένα σημαντικό ορόσημο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης κάνει λόγο ο ΟΛΘ με ανακοίνωση που εξέδωσε
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού