Επιστροφή στην πραγματικότητα για την Alibaba. Η περικοπή δαπανών του αφεντικού Ντάνιελ Ζανγκ έχει αποδώσει για τον αξίας 250 δισεκατομμυρίων δολαρίων όμιλο ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά η προοπτική που παρουσιάζει είναι μέτρια. Με τις μετοχές της Alibaba να πέφτουν 30% μέσα σε ένα μήνα, ο ενθουσιασμός για την επιστροφή της Κίνας στην κανονικότητα κορυφώνεται νωρίς.
Τα τριμηνιαία αποτελέσματα της Πέμπτης δείχνουν το πόσο η εταιρεία έχει «σφίξει το ζωνάρι». Η Alibaba απέλυσε σχεδόν 20.000 υπαλλήλους πέρυσι, ή το 7,5% του συνολικού εργατικού δυναμικού. Σε σχέση με το προηγούμενο έτος, τα έξοδα ανάπτυξης προϊόντων και οι δαπάνες για πωλήσεις και μάρκετινγκ το τρίμηνο μειώθηκαν κατά 14% και 17% αντίστοιχα. Αυτές οι προσπάθειες βοήθησαν να αυξηθούν τα προσαρμοσμένα κέρδη κατά 12%, σε περίπου 7 δισεκατομμύρια δολάρια, τους τρεις μήνες έως τον Δεκέμβριο.
Μετά την απότομη στροφή του Πεκίνου στην τριετή πολιτική του για τον μηδενισμό της Covid, η ζωή στη Λαϊκή Δημοκρατία εξομαλύνεται και ο Ζανγκ είναι επιφυλακτικά αισιόδοξος. Αναμένει από τους αγοραστές να αυξήσουν τις δαπάνες τους σε είδη όπως ένδυση και, κατ’ επέκταση, για τις τοπικές επιχειρήσεις να αυξήσουν τη διαφήμιση – το τελευταίο είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τον τζίρο της εταιρείας. Ο διευθύνων σύμβουλος της Alibaba προειδοποίησε επίσης ότι ο Ιανουάριος ήταν μια «προκλητική περίοδος» και ότι η εταιρεία παρακολουθεί τον τρόπο με τον οποίο εξελίσσεται το άνοιγμα [μετά τα lockdown]. Οι αναλυτές της Bernstein προέβλεψαν μηδενική αύξηση του όγκου συναλλαγών στις πλατφόρμες αγορών της Alibaba για το τρίμηνο του Μαρτίου σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Αυτό είναι απογοητευτικό. Μεταξύ Νοεμβρίου και τέλη Ιανουαρίου, η μετοχή της εταιρείας στη Νέα Υόρκη αυξήθηκε πάνω από 80%. Είναι ένας δείκτης για την κινεζική κατανάλωση και το στοίχημα ήταν μια παραλλαγή της «κατανάλωσης εκδίκησης» που παρατηρήθηκε στην Αμερική το 2021. Ωστόσο, αν και τα κινεζικά νοικοκυριά συσσώρρευσαν πλεονάζουσες αποταμιεύσεις έως και 4,6 τρισεκατομμυρίων γιουάν (666 δισεκατομμύρια δολάρια) καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας, σύμφωνα με εκτιμήσεις της UBS, το Πεκίνο δεν μοίρασε απλόχερα παροχές κατά τη διάρκεια της κρίσης.
Αυτές οι διαφορές θα αρχίσουν τώρα να εμφανίζονται. Οι δαπάνες λιανικής φαίνεται να βελτιώνονται καθώς οι μολύνσεις από τον Covid-19 κορυφώνονται στις μεγάλες πόλεις, αλλά τυχόν απροσδόκητα κέρδη θα στραφούν σε υπηρεσίες όπως εστιατόρια και κινηματογράφοι. Η ανάκαμψη θα μετριαστεί από την υψηλή ανεργία -μια άλλη αντίθεση με την ανάκαμψη στις Ηνωμένες Πολιτείες- και από το αυξανόμενο χρέος των νοικοκυριών.
Για την Alibaba, η εταιρεία θα πρέπει να επιστρέψει στην αντιμετώπιση πιο συνηθιμένων προκλήσεων, γνώριμων από την πριν Covid εποχή: έντονο ανταγωνισμό από παλιούς αντιπάλους όπως οι JD.com και PDD, καθώς και από νεότερους παίκτες όπως η ByteDance. Υπάρχουν και άλλα σημάδια ότι οι επενδυτές χάνουν το ενδιαφέρον τους γενικότερα. Μετά την εκ νέου οικοδόμηση της έκθεσής τους απέναντι σε κινεζικές μετοχές τους τελευταίους μήνες, τα hedge funds άρχισαν να υποχωρούν, σύμφωνα με στοιχεία της Goldman Sachs. Η Alibaba έχει φτάσει στα όρια της, μετά την επανέναρξη, ευημερίας.
REUTERS BREAKINGVIEWS
Latest News
Γιατί οι ισχυροί brokers χάνουν τον έλεγχό τους στην πολιτική των ΗΠΑ
Η αλλαγή της στάσης τους δείχνει πώς ο φόβος έχει ξεπεράσει την ελπίδα στην πολιτική των ΗΠΑ, ακόμη και στις αίθουσες συνεδριάσεων
Το νέο αφεντικό της Nike θα μπορούσε να εξετάσει το ενδεχόμενο να γίνει Big Sneaker
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, το μερίδιο αγοράς της Nike έχει υποχωρήσει από 9,5% το 2014 σε 7,5% το 2023
Ο πληθωρισμός δεν έχει πεθάνει, απλώς αναπαύεται - Το déjà vu του '70
Σήμερα δεν είναι redux του 1973. Ωστόσο, υπάρχουν μερικές ενδιαφέρουσες ομοιότητες
Ο διευθύνων σύμβουλος της Nestlé πρέπει να ιππεύσει δύο άλογα ταυτόχρονα
Ο τομέας του καφέ στο σπίτι και η φροντίδα των κατοικιδίων οδηγούν τις πωλήσεις για τη Nestlé