Πρόβλημα χαμηλής ζήτησης για τα πολυτελή ηλεκτρικά αυτοκίνητά της φέρεται να αντιμετωπίζει η εταιρεία Lucid.
Σύμφωνα τα αποτελέσματα του τέταρτου τριμήνου του 2022 που έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα, φέρεται να είχε «πάνω από 28.000» κρατήσεις για το σεντάν της «Air», αλλά πρόκειται για έναν αριθμό – έκπληξη, δεδομένου ότι η Lucid είχε αναφέρει «πάνω από 34.000» κρατήσεις τον Νοέμβριο και παρέδωσε λιγότερα από 2.000 οχήματα το τέταρτο τρίμηνο.
Ακόμα πιο εκπληκτικό είναι το εξής στοιχείο: Η Lucid δήλωσε ότι σχεδιάζει να κατασκευάσει μόλις 10.000 έως 14.000 οχήματα το 2023, πολύ λιγότερα από τον στόχο των 27.000 οχημάτων που ανέμεναν οι αναλυτές της Wall Street, αλλά και από τα περίπου 34.000 οχήματα ετησίως που είναι η δυναμικότητα παραγωγής του εργοστασίου της Lucid.
Ford: Απολύσεις στην Ευρώπη λόγω στροφής στην ηλεκτροκίνηση
Αφότου έγιναν γνωστά τα πιο πάνω στοιχεία για την αυτοκινητοβιομηχανία, η μετοχή της υποχώρησε κατά 17%.
Σοβαρά προβλήματα στην παραγωγή
Η Lucid αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα στην παραγωγή του Air. Πέρασε μεγάλο μέρος του πρώτου εξαμήνου του 2022 προσπαθώντας να εξασφαλίσει βασικά εξαρτήματα και να υπερβεί τα εμπόδια που υπήρχαν στην εφοδιαστική αλυσίδα. Τώρα, με την παραγωγή να λειτουργεί λίγο πολύ ομαλά, φαίνεται να αντιμετωπίζει ένα νέο πρόβλημα: Δεν υπάρχουν αρκετές κρατήσεις που μετατρέπονται σε παραγγελίες!
Ο CEO της Lucid, Peter Rawlinson παραδέχτηκε αυτή την κατάσταση κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των αποτελεσμάτων του τριμήνου, όταν υπενθύμισε στους ακροατές του ότι οι κρατήσεις δεν είναι δεσμευτικές, δεν είναι με λίγα λόγια παραγγελίες αλλά εκδήλωση ενδιαφέροντος.
«Έχουμε λύσει τα προβλήματα στην παραγωγή. Δεν είναι αυτό το ζήτημα ωστόσο σήμερα», σημείωσε ο Rawlinson. «Η εστίασή μου είναι στις πωλήσεις. Και εδώ είναι το ζήτημα: Έχουμε αυτό που πιστεύω ότι είναι το καλύτερο προϊόν στον κόσμο. Αλλά πολύ λίγοι άνθρωποι γνωρίζουν όχι μόνο το αυτοκίνητο, αλλά ακόμη και την εταιρεία».
Ο Rawlinson συνέχισε λέγοντας ότι πιστεύει πως πρόκειται για ένα πρόβλημα που μπορεί να επιλυθεί και σχεδιάζει να επικεντρωθεί στην «ενίσχυση της ευαισθητοποίησης των πελατών» το 2023.
Περισσότερο μάρκετινγκ μπορεί να βοηθήσει. Αλλά σαφώς, η ζήτηση για τα οχήματα της Lucid δεν γίνεται πράξη τόσο γρήγορα όσο περίμενε η εταιρεία, γεγονός που εγείρει ορισμένα δύσκολα ερωτήματα για τους επενδυτές.
Τρία βασικά ερωτήματα για επενδυτές
Πρώτον, πόσο μεγάλη είναι η δυνητική αγορά της Lucid; Οποιαδήποτε εκτίμηση για το πόσο θα μπορούσε να αναπτυχθεί η Lucid πρέπει να ξεκινήσει με μια εκτίμηση του πόσα αυτοκίνητα είναι σε θέση να διαθέσει στην αγορά η εταιρεία. Εδώ φαίνεται ότι οι εκτιμήσεις της είναι πολύ ρόδινες, δεδομένου ότι το εργοστάσιό της έχει δημιουργηθεί για να παράγει πολλά περισσότερα οχήματα από ό,τι σήμερα παράγει.
Η λειτουργία ενός εργοστασίου αυτοκινήτων πολύ κάτω από τη ικανότητά του δεν είναι ακριβώς ένας δρόμος προς την κερδοφορία, όπως παραδέχτηκε η CFO της εταιρείας, Sherry House.
«Καθώς παράγουμε οχήματα σε χαμηλούς όγκους σε γραμμές παραγωγής που έχουν σχεδιαστεί για μεγαλύτερους όγκους, έχουμε και θα συνεχίσουμε να έχουμε αρνητικό μικτό κέρδος που σχετίζεται με την εργασία και τα γενικά έξοδα», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Αυτό οδηγεί σε ένα δεύτερο, σχετικό ερώτημα: Πόσο καιρό θα πρέπει η Lucid να λειτουργεί το εργοστάσιό της με ζημία; Ή, με άλλο τρόπο, πόσο καιρό θα χρειαστεί η Lucid για να φτάσει στην κερδοφορία — και πόσα χρήματα θα πρέπει να συγκεντρώσει από τώρα μέχρι τότε;
Ο αναλυτής της Bank of America, John Murphy, ήταν από καιρό θετικός για τη Lucid, αλλά σε ένα σημείωμα προς τους επενδυτές μετά την έκθεση κερδών της Lucid, υποβάθμισε τη σύσταση της τράπεζας για τη μετοχή της σε hold, από buy. Επίσης εκτίμησε πως η Lucid δεν θα καταρρεύσει πριν από το 2027 και ότι η εταιρεία θα χρειαστεί να συγκεντρώσει περισσότερα κεφάλαια νωρίτερα από ό,τι περίμενε προηγουμένως.
Τα καλά νέα είναι ότι η Lucid έχει έναν επενδυτή με βαθιά τσέπη. Το Ταμείο Δημοσίων Επενδύσεων της Σαουδικής Αραβίας κατέχει περίπου το 62% της Lucid και έδειξε —πιο πρόσφατα τον Δεκέμβριο, όταν επένδυσε επιπλέον 915 εκατομμύρια δολάρια— ότι εξακολουθεί να είναι πρόθυμο να χρηματοδοτήσει την εταιρεία. Όσο έχει την υποστήριξη του κρατικού fund της Σαουδικής Αραβίας, η Lucid θα μπορεί να συνεχίσει.
Αλλά ο δρόμος προς την κερδοφορία φαίνεται τώρα πιο μακρύς για τη Lucid.
Latest News
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων
Εως το 2025 η Ευρώπη θα παράγει ετησίως 32 GW από ανεμογεννήτριες
Η Γερμανία ενισχύοντας τα έργα ΑΠΕ, τετραπλασίασε τις αδειοδοτήσεις για νέα χερσαία αιολικά πάρκα
«Μαρσάρει» η F1 με στόχο τις μηδενικές εκπομπές
H Formula 1, που αποτελεί το κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων αυτοκινήτου, στρέφει την τεχνογνωσία του στην υπερθέρμανση του πλανήτη
Το deal της AKTOR στην αποθήκευση ενέργειας – H εξαγορά από Enercoplan και οι επενδύσεις 1,5 δισ.
H AKTOR, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, εξαγόρασε χαρτοφυλάκιο έργων αντλησιοταμίευσης της Enercoplan Energy & Investments
Η Xiaomi παρέδωσε 20.000 EV τον Οκτώβριο - Μήνες μόνο μετά το πρώτο της
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η Xiaomi παρέδωσε το πρώτο αυτοκίνητο της πριν λίγους μήνες
Τα έσοδα της BYD ξεπέρασαν της Tesla για πρώτη φορά
Τα έσοδα της BYD αυξήθηκαν κατά 24% καθώς οι κρατικές επιδοτήσεις δίνουν ώθηση στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας
Τι θα συνέβαινε στην Αθήνα αν είχαμε το ίδιο καιρικό φαινόμενο με τη Βαλένθια
Όπως ανέφερε ο κ. Λέκκας «οι φυσικές διεργασίες, είναι φυσικές διεργασίες. Ό, τι και να κάνουμε εμείς, αυτές ακολουθούν τους δικούς τους νόμους
Πονοκέφαλος η έκρηξη των επενδύσεων στις ΑΠΕ - Με νέους κανόνες η πρόσβαση στο σύστημα ηλεκτρισμού
Πώς θα αποκατασταθεί το μπλακ άουτ στις επενδύσεις ΑΠΕ - Έρχονται νέοι κανόνες πρόσβασης στο ηλεκτρικό σύστημα σε συνθήκες κορεσμού
Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα
Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή