
Πρόβλημα χαμηλής ζήτησης για τα πολυτελή ηλεκτρικά αυτοκίνητά της φέρεται να αντιμετωπίζει η εταιρεία Lucid.
Σύμφωνα τα αποτελέσματα του τέταρτου τριμήνου του 2022 που έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα, φέρεται να είχε «πάνω από 28.000» κρατήσεις για το σεντάν της «Air», αλλά πρόκειται για έναν αριθμό – έκπληξη, δεδομένου ότι η Lucid είχε αναφέρει «πάνω από 34.000» κρατήσεις τον Νοέμβριο και παρέδωσε λιγότερα από 2.000 οχήματα το τέταρτο τρίμηνο.
Ακόμα πιο εκπληκτικό είναι το εξής στοιχείο: Η Lucid δήλωσε ότι σχεδιάζει να κατασκευάσει μόλις 10.000 έως 14.000 οχήματα το 2023, πολύ λιγότερα από τον στόχο των 27.000 οχημάτων που ανέμεναν οι αναλυτές της Wall Street, αλλά και από τα περίπου 34.000 οχήματα ετησίως που είναι η δυναμικότητα παραγωγής του εργοστασίου της Lucid.
Ford: Απολύσεις στην Ευρώπη λόγω στροφής στην ηλεκτροκίνηση
Αφότου έγιναν γνωστά τα πιο πάνω στοιχεία για την αυτοκινητοβιομηχανία, η μετοχή της υποχώρησε κατά 17%.
Σοβαρά προβλήματα στην παραγωγή
Η Lucid αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα στην παραγωγή του Air. Πέρασε μεγάλο μέρος του πρώτου εξαμήνου του 2022 προσπαθώντας να εξασφαλίσει βασικά εξαρτήματα και να υπερβεί τα εμπόδια που υπήρχαν στην εφοδιαστική αλυσίδα. Τώρα, με την παραγωγή να λειτουργεί λίγο πολύ ομαλά, φαίνεται να αντιμετωπίζει ένα νέο πρόβλημα: Δεν υπάρχουν αρκετές κρατήσεις που μετατρέπονται σε παραγγελίες!
Ο CEO της Lucid, Peter Rawlinson παραδέχτηκε αυτή την κατάσταση κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των αποτελεσμάτων του τριμήνου, όταν υπενθύμισε στους ακροατές του ότι οι κρατήσεις δεν είναι δεσμευτικές, δεν είναι με λίγα λόγια παραγγελίες αλλά εκδήλωση ενδιαφέροντος.
«Έχουμε λύσει τα προβλήματα στην παραγωγή. Δεν είναι αυτό το ζήτημα ωστόσο σήμερα», σημείωσε ο Rawlinson. «Η εστίασή μου είναι στις πωλήσεις. Και εδώ είναι το ζήτημα: Έχουμε αυτό που πιστεύω ότι είναι το καλύτερο προϊόν στον κόσμο. Αλλά πολύ λίγοι άνθρωποι γνωρίζουν όχι μόνο το αυτοκίνητο, αλλά ακόμη και την εταιρεία».
Ο Rawlinson συνέχισε λέγοντας ότι πιστεύει πως πρόκειται για ένα πρόβλημα που μπορεί να επιλυθεί και σχεδιάζει να επικεντρωθεί στην «ενίσχυση της ευαισθητοποίησης των πελατών» το 2023.
Περισσότερο μάρκετινγκ μπορεί να βοηθήσει. Αλλά σαφώς, η ζήτηση για τα οχήματα της Lucid δεν γίνεται πράξη τόσο γρήγορα όσο περίμενε η εταιρεία, γεγονός που εγείρει ορισμένα δύσκολα ερωτήματα για τους επενδυτές.
Τρία βασικά ερωτήματα για επενδυτές
Πρώτον, πόσο μεγάλη είναι η δυνητική αγορά της Lucid; Οποιαδήποτε εκτίμηση για το πόσο θα μπορούσε να αναπτυχθεί η Lucid πρέπει να ξεκινήσει με μια εκτίμηση του πόσα αυτοκίνητα είναι σε θέση να διαθέσει στην αγορά η εταιρεία. Εδώ φαίνεται ότι οι εκτιμήσεις της είναι πολύ ρόδινες, δεδομένου ότι το εργοστάσιό της έχει δημιουργηθεί για να παράγει πολλά περισσότερα οχήματα από ό,τι σήμερα παράγει.
Η λειτουργία ενός εργοστασίου αυτοκινήτων πολύ κάτω από τη ικανότητά του δεν είναι ακριβώς ένας δρόμος προς την κερδοφορία, όπως παραδέχτηκε η CFO της εταιρείας, Sherry House.
«Καθώς παράγουμε οχήματα σε χαμηλούς όγκους σε γραμμές παραγωγής που έχουν σχεδιαστεί για μεγαλύτερους όγκους, έχουμε και θα συνεχίσουμε να έχουμε αρνητικό μικτό κέρδος που σχετίζεται με την εργασία και τα γενικά έξοδα», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Αυτό οδηγεί σε ένα δεύτερο, σχετικό ερώτημα: Πόσο καιρό θα πρέπει η Lucid να λειτουργεί το εργοστάσιό της με ζημία; Ή, με άλλο τρόπο, πόσο καιρό θα χρειαστεί η Lucid για να φτάσει στην κερδοφορία — και πόσα χρήματα θα πρέπει να συγκεντρώσει από τώρα μέχρι τότε;
Ο αναλυτής της Bank of America, John Murphy, ήταν από καιρό θετικός για τη Lucid, αλλά σε ένα σημείωμα προς τους επενδυτές μετά την έκθεση κερδών της Lucid, υποβάθμισε τη σύσταση της τράπεζας για τη μετοχή της σε hold, από buy. Επίσης εκτίμησε πως η Lucid δεν θα καταρρεύσει πριν από το 2027 και ότι η εταιρεία θα χρειαστεί να συγκεντρώσει περισσότερα κεφάλαια νωρίτερα από ό,τι περίμενε προηγουμένως.
Τα καλά νέα είναι ότι η Lucid έχει έναν επενδυτή με βαθιά τσέπη. Το Ταμείο Δημοσίων Επενδύσεων της Σαουδικής Αραβίας κατέχει περίπου το 62% της Lucid και έδειξε —πιο πρόσφατα τον Δεκέμβριο, όταν επένδυσε επιπλέον 915 εκατομμύρια δολάρια— ότι εξακολουθεί να είναι πρόθυμο να χρηματοδοτήσει την εταιρεία. Όσο έχει την υποστήριξη του κρατικού fund της Σαουδικής Αραβίας, η Lucid θα μπορεί να συνεχίσει.
Αλλά ο δρόμος προς την κερδοφορία φαίνεται τώρα πιο μακρύς για τη Lucid.


Latest News

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X