Μετά από ένα μίνι ράλι μιας εβδομάδας ο ημερήσιος ναύλος στα capesize πλοία πέρασε και πάλι πάνω από τα 5.000 δολ και συγκεκριμένα στα 5.271 δολ κερδίζοντας πάνω από 500 δολ σε μία ημέρα, την προηγούμενη Παρασκευή.
Ωστόσο και πάλι η ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου κινείται σε χαμηλά επίπεδα με τον Baltic Dry Index (BDI) , τον βασικό δείκτη της ναυλαγοράς να παραμένει κάτω από τις 1.000 μονάδες, στις 883. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι μέσα σε μία εβδομάδα βελτιώθηκε κατά 64%.
Ο πονοκέφαλος για την ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου , εκτός από την εποχικότητα ήταν και ο «κακός» καιρός στη Βραζιλία και η κινούμενη με αργούς ακόμη ρυθμούς ανάκαμψη της κινεζικής οικονομίας μετά την πανδημία.
Συνήθως τέτοια εποχή κάθε έτος, η αγορά είναι υποτονική, ωστόσο φέτος η ύφεση είναι πιο σοβαρή από άλλες χρονιές. Οι βροχοπτώσεις στη Βραζιλία είναι περισσότερες με αποτέλεσμα να επηρεάζεται αρνητικά η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος στα ορυχεία, που είναι το βασικό προϊόν που μεταφέρουν τα capes.
Συνεχίζονται οι πιέσεις στην αγορά χύδην ξηρού φορτίου
Ο «κακός» καιρός
Αυτός ο «κακός» για τη ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου καιρός, ήρθε σε συνδυασμό με μια αυξημένη κατά 5%-6% προσφορά πλοίων λόγω του ότι μειώθηκε σημαντικά η συμφόρηση στα λιμάνια. Τελευταία φορά που τα πλοία capesize αντιμετώπιζαν μεγάλη κρίση ήταν το 2016 όταν σταμάτησε η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος στα μεγάλα ορυχεία στη Βραζιλία λόγω κατάρρευσης φράγματος. Τότε η περιορισμένη παραγωγή συνέπεσε με μεγάλες παραδόσεις νέων πλοίων που κράτησαν τους ναύλους στα cape σε χαμηλά επίπεδα για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Κατά την τρέχουσα χρονιά πάντως οι αναλυτές αναμένουν ότι η περίοδος χαμηλών ναύλων δεν θα κρατήσει πολύ. Οι ελπίδες εναποτίθενται σε μία ανάκαμψη της ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα, η οποία ανοίγει ξανά την οικονομία της μετά από μήνες κλεισίματος λόγω της σκληρής πολιτικής αντιμετώπισής της πανδημίας.
Ήδη τις τελευταίες ημέρες παρατηρείται αύξηση της ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα τόσο από τα ορυχεία της Βραζιλίας όσο και της Αυστραλίας, γεγονός που αποτυπώνεται στην ανοδική κίνηση των ναύλων και των δεικτών..
Πάντως θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι ναύλοι στην αγορά ναυλώσεων είναι υψηλότεροι αυτών της spot αγοράς. Τα capes ναυλώνονται για μια χρονική περίοδο κοντά στα 20.000 δολ την ημέρα και λίγο υψηλότερα εάν τα πλοία φέρουν και συστήματα καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers).
Latest News
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
IBIA: Ξεκάθαρος στόχος η απαλλαγή απο τις εκπομπές άνθρακα
Οι καιροί της πράσινης μετάβασης, δεν είναι μόνο πολύπλοκοι, προκλητικοί και συχνά απογοητευτικοί αλλά και ελπιδοφόροι και φιλόδοξοι, τόνισε ο πρόεδρος του IBIA