Μετά από ένα μίνι ράλι μιας εβδομάδας ο ημερήσιος ναύλος στα capesize πλοία πέρασε και πάλι πάνω από τα 5.000 δολ και συγκεκριμένα στα 5.271 δολ κερδίζοντας πάνω από 500 δολ σε μία ημέρα, την προηγούμενη Παρασκευή.
Ωστόσο και πάλι η ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου κινείται σε χαμηλά επίπεδα με τον Baltic Dry Index (BDI) , τον βασικό δείκτη της ναυλαγοράς να παραμένει κάτω από τις 1.000 μονάδες, στις 883. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι μέσα σε μία εβδομάδα βελτιώθηκε κατά 64%.
Ο πονοκέφαλος για την ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου , εκτός από την εποχικότητα ήταν και ο «κακός» καιρός στη Βραζιλία και η κινούμενη με αργούς ακόμη ρυθμούς ανάκαμψη της κινεζικής οικονομίας μετά την πανδημία.
Συνήθως τέτοια εποχή κάθε έτος, η αγορά είναι υποτονική, ωστόσο φέτος η ύφεση είναι πιο σοβαρή από άλλες χρονιές. Οι βροχοπτώσεις στη Βραζιλία είναι περισσότερες με αποτέλεσμα να επηρεάζεται αρνητικά η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος στα ορυχεία, που είναι το βασικό προϊόν που μεταφέρουν τα capes.
Συνεχίζονται οι πιέσεις στην αγορά χύδην ξηρού φορτίου
Ο «κακός» καιρός
Αυτός ο «κακός» για τη ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου καιρός, ήρθε σε συνδυασμό με μια αυξημένη κατά 5%-6% προσφορά πλοίων λόγω του ότι μειώθηκε σημαντικά η συμφόρηση στα λιμάνια. Τελευταία φορά που τα πλοία capesize αντιμετώπιζαν μεγάλη κρίση ήταν το 2016 όταν σταμάτησε η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος στα μεγάλα ορυχεία στη Βραζιλία λόγω κατάρρευσης φράγματος. Τότε η περιορισμένη παραγωγή συνέπεσε με μεγάλες παραδόσεις νέων πλοίων που κράτησαν τους ναύλους στα cape σε χαμηλά επίπεδα για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Κατά την τρέχουσα χρονιά πάντως οι αναλυτές αναμένουν ότι η περίοδος χαμηλών ναύλων δεν θα κρατήσει πολύ. Οι ελπίδες εναποτίθενται σε μία ανάκαμψη της ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα, η οποία ανοίγει ξανά την οικονομία της μετά από μήνες κλεισίματος λόγω της σκληρής πολιτικής αντιμετώπισής της πανδημίας.
Ήδη τις τελευταίες ημέρες παρατηρείται αύξηση της ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα τόσο από τα ορυχεία της Βραζιλίας όσο και της Αυστραλίας, γεγονός που αποτυπώνεται στην ανοδική κίνηση των ναύλων και των δεικτών..
Πάντως θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι ναύλοι στην αγορά ναυλώσεων είναι υψηλότεροι αυτών της spot αγοράς. Τα capes ναυλώνονται για μια χρονική περίοδο κοντά στα 20.000 δολ την ημέρα και λίγο υψηλότερα εάν τα πλοία φέρουν και συστήματα καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers).
Latest News
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση