
Η μετάβαση στις πράσινες μεταφορές προϋποθέτει επενδύσεις και ισχυρό νομοθετικό – ρυθμιστικό περιβάλλον, τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής κατά τη διάρκεια της 1ης ημέρας εργασιών του Άτυπου Συμβουλίου Υπουργών Μεταφορών που πραγματοποιείται στη Στοκχόλμη, 27 και 28 Φεβρουαρίου 2023.
O κ. Καραμανλής, κατά τη διάρκεια της πρωινής συνεδρίασης συμμετείχε σε εστιασμένη Ομάδα Εργασίας μαζί με τους Υπουργούς της Δανίας, της Γαλλίας, του Λουξεμβούργου και της Λετονίας, σχετικά με τις πολιτικές μεταφορών προς μια ανταγωνιστική και κλιματικά ουδέτερη Ευρώπη. Ο Υπουργός κατά την τοποθέτησή του ανέδειξε τη σημασία της μετάβασης προς πιο φιλικά προς το περιβάλλον μέσα, την ανάγκη για επενδύσεις σε υποδομές και υπηρεσίες, καθώς και τη σημασία της ψηφιοποίησης και του σεβασμού σε διεθνείς συμβάσεις και πρωτοβουλίες.
Ποιες είναι οι 30 «πράσινες» τράπεζες της ναυτιλίας
Σημείωσε πως «ταυτόχρονα με τις πολιτικές και τους κανονισμούς που αυτή τη στιγμή η Ε.Ε. επεξεργάζεται και φιλοδοξεί να εφαρμόσει, θα πρέπει να διαμορφωθούν οι κατάλληλοι χρηματοδοτικοί μηχανισμοί για επενδύσεις σε υποδομές εναλλακτικών καυσίμων, την ολοκλήρωση των δικτύων με έμφαση στο σιδηρόδρομο, τη βελτιστοποίηση και διαλειτουργικότητα του ευρωπαϊκού συστήματος μεταφορών μέσω της ψηφιοποίησης, αλλά και την καινοτομία, διευρύνοντας το φάσμα των διαθέσιμων εναλλακτικών καυσίμων. Η Ευρώπη πρέπει και μπορεί να πρωτοπορήσει στον τομέα αυτό και, ευθυγραμμισμένη με διεθνείς συμφωνίες και Οργανισμούς, να προχωρήσει προς την κλιματική ουδετερότητα, διασφαλίζοντας ισότητα μεταξύ των πολιτών και προσελκύοντας στην πορεία της και τρίτες χώρες, που σήμερα επιδεικνύουν χαμηλή περιβαλλοντική ευαισθησία στο βωμό της μείωσης του μεταφορικού κόστους».

Δίκαιη προσαρμογή
Κατά τη διάρκεια της απογευματινής συνεδρίασης ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών συντόνισε Μεικτή Ομάδα Εργασίας Ενέργειας και Μεταφορών αποτελούμενη από την Ελλάδα, την Ιρλανδία, τη Δανία, τη Σουηδία και την Ισπανία, σχετικά με τις κοινές πολιτικές ενέργειας και μεταφορών, για την επιτάχυνση της πράσινης μετάβασης των μεταφορών από το 2030 και μετά. Ο κ. Καραμανλής παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα των σχετικών εργασιών τόνισε πως: «Τα κράτη – μέλη έχουν διαφορετικό σημείο εκκίνησης στην προσπάθεια προσαρμογής στις απαιτήσεις του fit for 55 (σχέδιο της ΕΕ για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030) και ιδιαιτερότητες που θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη για μια δίκαιη προσαρμογή. Κανείς δε θα πρέπει να μείνει πίσω σε αυτή την προσπάθεια. Η Επιτροπή χρειάζεται να εντοπίσει πού υπάρχουν οι μεγαλύτερες ανάγκες και να επενδύσει. Συνέργειες ιδιωτικού – δημόσιου τομέα και κινητοποίηση ιδιωτικών κεφαλαίων έχουν μεγάλη σημασία για καθαρές μεταφορές. Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον, όταν το υδρογόνο και άλλα εναλλακτικά καύσιμα μπορούν να παίξουν ρόλο για κάποια μεταφορικά μέσα. Θα πρέπει να κοιτάξουμε μπροστά, με ανοιχτό μυαλό και να κάνουμε περισσότερα για βιώσιμες, καθαρές μεταφορές».


Latest News

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων