Στις «ράγες» μπαίνει το σχέδιο για την αλλαγή του μεταφορικού χάρτη στη Βόρεια Ελλάδα με μια σειρά σημαντικών και μεγαλόπνοων έργων που υλοποιούνται από την ΕΡΓΟΣΕ δίνοντας πνοή στον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Έργα που ενισχύουν τη διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση με την υπόλοιπη νοτιοανατολική Ευρώπη και παράλληλα ανοίγουν εναλλακτικό εμπορευματικό διάδρομο από αυτόν του Βοσπόρου, μετατρέποντας την χώρα μας σε logistics hub στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Μια εξέλιξη, μείζονος σημασίας για την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας της Ελλάδας.
ΟΣΕ: Σε ευρωπαϊκό ραντάρ ξανά ο ελληνικός σιδηρόδρομος
Με τα έργα αυτά, διασυνδέονται τα λιμάνια της Β. Ελλάδας μεταξύ τους δημιουργώντας μια συνεχή ροή εμπορευμάτων, ενώ ενώνονται και με λιμάνια της Μαύρης θάλασσας διευκολύνοντας το διασυνοριακό εμπόριο και μεταφορές.
Ειδικότερα, η Βόρεια Ελλάδα, βρίσκεται στο επίκεντρο του σχεδιασμού μιας σειράς έργων, που θα διασυνδέσουν τις λεγόμενες κρίσιμες υποδομές -λιμάνια, αεροδρόμια, εμπορευματικούς σταθμούς και βιομηχανικές περιοχές- με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Τα λιμάνια της Βορείου Ελλάδας, μπορούν να αποτελέσουν σημαντικό πυλώνα ανάπτυξης και εμπορίου της βαλκανικής χερσονήσου και της ευρύτερης περιοχής της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Βασική προϋπόθεση για να επιτευχθεί αυτό, είναι να βελτιωθεί η διασυνδεσιμότητά τους και αυτό είναι κάτι επιτυγχάνεται με τα έργα που υλοποιεί η ΕΡΓΟΣΕ.
Πρόκειται για τα έργα :
Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία
Δύο από αυτά τα έργα, συνολικού προϋπολογισμού 2,75 δισ. ευρώ που δημοπρατήθηκαν με τη μέθοδο του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, δημιουργούν ισχυρό αναπτυξιακό αποτύπωμα στη Βόρεια Ελλάδα, βάζοντας στις ράγες της υλοποίησης, ένα από τα μεγαλύτερα δημόσια έργα όλων των εποχών, την Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία, που θα συνδέσει νότια τη Θεσσαλονίκη με το λιμάνι της Καβάλας και την Ξάνθη και πιο βόρεια την Αλεξανδρούπολη με το Ορμένιο.
Πρόκειται για τα έργα κατασκευής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Νέα Καρβάλη – Τοξότες και αναβάθμισης της γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, που θα αλλάξουν το τοπίο στις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές και θα αναβαθμίσουν γεωπολιτικά ολόκληρη την περιοχή της Βόρειας Ελλάδας.
Τα δυο αυτά έργα θα είναι ιδιαίτερα σημαντικά για την ανάπτυξη εμπορευματικών μεταφορών που θα διασυνδέουν την Μαύρη Θάλασσα με το Αιγαίο και τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και της Θεσσαλονίκης.
Διακρατικό Project Ελλάδας – Βουλγαρίας «Sea2Sea»
Τα έργα αυτά, εντάσσονται στο διασυνοριακό project Ελλάδας – Βουλγαρίας «Sea2Sea», που προβλέπει ουσιαστικά την ανάπτυξη ενός ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού διαδρόμου, συνδέοντας τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, με τα αντίστοιχα της Μαύρης Θάλασσας (Μπουργκάς και Βάρνα) και του Δούναβη (Ρούσε).
Η σιδηροδρομική παράκαμψη του Βοσπόρου, θα αναβαθμίσει τον αναπτυξιακό ρόλο της Βόρειας Ελλάδας δημιουργώντας έναν νέο σημαντικό εμπορευματικό διάδρομο στην Ευρώπη.
Το αναπτυξιακό αποτύπωμα της αναβάθμισης του σιδηροδρομικού άξονα Θεσσαλονίκη- Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, δεν περιορίζεται μόνο στις μεγάλες πόλεις ή στα λιμάνια της περιοχής, αλλά εκτείνεται στην περιφερειακή ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Αναβάθμιση Σιδηροδρομικής Γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
Το έργο αναβάθμισης με διπλασιασμό της υπάρχουσας διασυνοριακής γραμμής, στο τμήμα από την Αλεξανδρούπολη μέχρι το Ορμένιο, προϋπολογισμού 1,08 δις ευρώ, αποτελεί ένα στρατηγικής σημασίας έργο, που βελτιώνει τις διασυνοριακές συνδέσεις με τη Βουλγαρία στο Ορμένιο και με την Τουρκία στο Πύθιο.
Ενισχύει, τόσο την εμπορευματική όσο και την επιβατική κίνηση, καθώς η γραμμή θα μπορεί να λειτουργεί και για προαστιακή εξυπηρέτηση των περιοχών, κατά μήκος του ποταμού Έβρου.
Ο Ανάδοχος που θα επιλεγεί, θα αναλάβει την μελέτη και κατασκευή της αναβάθμισης της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολης – Ορμένιου – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα μήκους 176 χιλιομέτρων σε διπλή, με εγκατάσταση συστημάτων σηματοδότησης και ETCS Level1 και ηλεκτροκίνησης, καθώς και αναβάθμιση σιδηροδρομικών σταθμών.
Κατασκευή Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Θεσσαλονίκη -Νέα Καρβάλη – Τοξότες
Με την κατασκευή του έργου, προϋπολογισμού 1,68 δισ. ευρώ, παραδίδονται σε λειτουργία 206 χλμ., νέας σιδηροδρομικής γραμμής, με σηματοδότηση και ηλεκτροκίνηση, με τα οποία επιτυγχάνεται η ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού διαδρόμου που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την Καβάλα.
Ταυτόχρονα, θα συνδέει το υπό ανάπτυξη λιμάνι της Νέας Καρβάλης, διασχίζοντας το ανατολικό τμήμα του Νομού Καβάλας και θα καταλήγει στην ευρύτερη περιοχή Τοξοτών Ξάνθης, όπου θα συνδέεται με το υπόλοιπο δίκτυο του Ο.Σ.Ε. Η νέα γραμμή, υπολογίζεται ότι θα μειώσει κατά 3 τουλάχιστον ώρες τη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη.
Χρήστος Βίνης: Η Βόρεια Ελλάδα στο επίκεντρο του σχεδιασμού μιας σειράς εμβληματικών έργων
«Από τον Οκτώβριο του 2019, θέσαμε σε εφαρμογή ένα φιλόδοξο business plan. Ένα στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης εμβληματικών έργων, με το οποίο μετουσιώνεται στην πράξη, η διασύνδεση των κομβικών υποδομών της χώρας(λιμάνια, αεροδρόμια, βιομηχανικές ζώνες) με τον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα. Η Βόρεια Ελλάδα, βρίσκεται στο επίκεντρο αυτού του σχεδιασμού» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Βίνης.
Και προσέθεσε « Δύο έργα, συνολικού προϋπολογισμού 2,75 δισ. ευρώ που δημοπρατήθηκαν με τη μέθοδο του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, δημιουργούν ισχυρό αναπτυξιακό αποτύπωμα στη Βόρεια Ελλάδα, θέτοντας σε κίνηση, ένα από τα μεγαλύτερα δημόσια έργα όλων των εποχών, την Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία. Θα συνδέσει νότια τη Θεσσαλονίκη με το λιμάνι της Καβάλας και την Ξάνθη, και πιο βόρεια την Αλεξανδρούπολη με το Ορμένιο. Σήμερα βρισκόμαστε στη β΄ φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας, που προβλέπει τον διάλογο με τους υποψήφιους αναδόχους και στο αμέσως προσεχές διάστημα αναμένεται να έχουμε τις δεσμευτικές προσφορές. Διαθέτοντας ένα άρτιο και πλήρως εκσυγχρονισμένο σιδηροδρομικό δίκτυο, η Β. Ελλάδα μπορεί πραγματικά να αποτελέσει σημαντικό κρίκο στην εφοδιαστική αλυσίδα των Βαλκανίων και ολόκληρης της Ευρώπης».
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
ΤΑΙΠΕΔ-ΟΑΚΑ: Υπογραφή σύμβασης 5,5 εκατ. ευρώ
Αφορά την αποκατάσταση των δύο εισόδων του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ) - Τι είπε ο Γιάννης Βρούτσης
Προχωρούν οι επεκτάσεις του Μετρό - Οι μελέτες και οι τροποποιήσεις
Έχουν μελετηθεί επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα
Πότε ξεκινά η νέα ψηφιακή εφαρμογή για τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων
Αναρτώνται και βεβαιώνονται ψηφιακά στην ΑΑΔΕ τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων άνω των 6.000 ευρώ από εργολάβο ή υπεργολάβο
Αρδευτικό Ταυρωπού: Προσωρινός ανάδοχος το σχήμα «Άκτωρ Παραχωρήσεις - ΑΒΑΞ» - Στα 139,6 εκατ το ύψος του έργου
Το Αρδευτικό Ταυρωπού, ένα έργο ΣΔΙΤ, καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 115.000 στρεμμάτων
Ολοκληρώθηκαν οι υποβρύχιες επιθεωρήσεις στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου
Οι εργασίες στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου έγιναν αμέσως μετά την ολοκλήρωση της καλοκαιρινής καμπάνιας επιθεωρήσεων από τους Αλπινιστές (Αέρα)
Νέος πόλεμος για την εκτροπή του Αχελώου – Οι υπέρμαχοι και οι πολέμιοι στο ΣτΕ
Ο Αχελώος και η εκτροπή του ποταμού για έβδομη φορά στο ΣτΕ – Το «μέτωπο» υπέρ των έργων που διαμορφώνεται στον κάμπο
Δυναμικό μπάσιμο AKTOR στην κατοικία – Ευκαιρίες στη στεγαστική κρίση βλέπει ο Εξάρχου
Τα σχέδια της AKTOR για το real estate αλλά και την πρόθεση να συμμετέχει σε δύο παραχωρήσεις έκανε γνωστά ο πρόεδρος και CEO Αλέξανδρος Εξάρχου
Με ΣΔΙΤ θα κατασκευαστούν 17 νέα σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία - Τι προβλέπει η σύμβαση
Οι νέες σχολικές μονάδες αναμένεται να καλύψουν τις ανάγκες 5.000 μαθητών σε 9 δήμους
Τα 4+1 βήματα για το κυβερνητικό πάρκο στον Υμηττό - Ο «αφοπλισμός» και η μετακόμιση των ΕΑΣ
Εκτός από την Α΄ φάση του διαγωνισμού για την ανάπτυξη του κυβερνητικού πάρκου, έπονται άλλα 4 βήματα για να «αδειάσει» ο χώρος της ΠΥΡΚΑΛ
Η αναγέννηση της AKTOR – Μπάκος, Καϋμενάκης και Εξάρχου ρίχνουν… θεμέλια 2 δισ.
Πώς θα χτιστούν οι 5 θυγατρικές της AKTOR – Οι νέες μπίζνες και ο στόχος για EBITDA 430 εκατ. το 2030